Onko normaalissa vatsataudissa oireettomia päiviä välissä?

Yäk112

Mikä ihmeen vatsatauti tämä nyt on, osaisiko kukaan selittää: Alkaa illalla hirveä tunne vatsassa, hirveitä kouristuksia. Röyhtäilyttää ihan kokoajan, kananmunan maku suussa (yäk), vessaan kun menee niin uloste tulee vesisuihkun saattelemana hirveällä paineella (ei ikinä ole ollut NOIN löysällä vatsa) ja yöllä sitten röyhtäilyyn löytyy syy kun oksentaa viis kertaa putkeen. Röyhtäily loppuu, vatsan kouristukset ja kamala paha olo jää ja uloste edelleen vesisuihkua. Seuraavana päivänä oireet helpottanut, pystyy syödä, uloste ei enää vesisuihkua, eikä ole pahaa oloa (mitä nyt pieni heikotus nestetasapainon takia). Tän päivän siis sairaslomalla.
Sitten menee seuraavana päivänä töihin kun oireita ei näy eikä kuulu. Ei näy aamulla, ei illalla.
Kunnes taas seuraavana aamuna. Kaikki mitä pitäisi syödä OKSETTAA ja ETOO, vatsaa kouristaa ja vatsassa myllertää. Yöllä meinnannut tulla housuun kun uloste taas suihkua. Jotenkin heikko olo vatsassa.

Minulla on herkkä vatsa kyllä (ärtynyt suoli oman päättelyn mukaan), mutta aina silloin tällöin saan tällaisia vatsatauteja(?) missä yleensä hyvä päivä välissä ja sitten taas huono olo jne. Kerran menin päivystykseen tämän takia, pisti raskaustestiin kun normaalia vatsatauti ei kuulemma kulje noin. No en ollut raskaana. Onko mulla vaan kummallinen vatsa? Viimeks ollut tämmönen ehkä viime syksynä ja ennen sitäkin oli. Sitä vaan, että onkohan tämä nyt vatsatautia vai jotain vakavampaa.

3

3270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsyny

Vähän vastaavanlaisia vaivaa itellä... Minulla on kyllä vissiin ärtynyt suoli. Lauantai aamuna heräsin siihen että vatsaa vähän sattui ja menin vessaan. Eka tuotos oli löysähköä ja sen jälkeen sain muutaman kerran jusota vessassa vesiripulin takia, mitään muuta ei tullut kun vettä vaan. Sitten tuli myös paha olo ja oksensin kerran. Luulin, että kyseessä oli vatsatauti, mutta ei. Ripuli ja pahoinvointi meni ohi aamupäivän jälkeen. Vaihtelevaa oireistoa minullakin... En tiedä mistä johtuu, varmaan ärtyneestä suolesta...

• nr_70

Kuulostaa myös norolta. Suoli on niin ärtynyt, että se poistaa tavaran peristalttisen liikkeen avulla = kuivin housuin on mahdotonta selvitä jos WC ei ole lähellä. Loppuvaiheessa kun on tyhjentynyt voi myös tulla kirkasta paksua limaa. Hoitoa ei taida olla muuta kuin aika parantaa.

• Anonyymi

Tämmöistä nyt myös mulla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      83
      4313
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      163
      3532
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3139
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      195
      1930
    5. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      44
      1756
    6. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      27
      1747
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      23
      1744
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1597
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18