Onko normaalissa vatsataudissa oireettomia päiviä välissä?

Yäk112

Mikä ihmeen vatsatauti tämä nyt on, osaisiko kukaan selittää: Alkaa illalla hirveä tunne vatsassa, hirveitä kouristuksia. Röyhtäilyttää ihan kokoajan, kananmunan maku suussa (yäk), vessaan kun menee niin uloste tulee vesisuihkun saattelemana hirveällä paineella (ei ikinä ole ollut NOIN löysällä vatsa) ja yöllä sitten röyhtäilyyn löytyy syy kun oksentaa viis kertaa putkeen. Röyhtäily loppuu, vatsan kouristukset ja kamala paha olo jää ja uloste edelleen vesisuihkua. Seuraavana päivänä oireet helpottanut, pystyy syödä, uloste ei enää vesisuihkua, eikä ole pahaa oloa (mitä nyt pieni heikotus nestetasapainon takia). Tän päivän siis sairaslomalla.
Sitten menee seuraavana päivänä töihin kun oireita ei näy eikä kuulu. Ei näy aamulla, ei illalla.
Kunnes taas seuraavana aamuna. Kaikki mitä pitäisi syödä OKSETTAA ja ETOO, vatsaa kouristaa ja vatsassa myllertää. Yöllä meinnannut tulla housuun kun uloste taas suihkua. Jotenkin heikko olo vatsassa.

Minulla on herkkä vatsa kyllä (ärtynyt suoli oman päättelyn mukaan), mutta aina silloin tällöin saan tällaisia vatsatauteja(?) missä yleensä hyvä päivä välissä ja sitten taas huono olo jne. Kerran menin päivystykseen tämän takia, pisti raskaustestiin kun normaalia vatsatauti ei kuulemma kulje noin. No en ollut raskaana. Onko mulla vaan kummallinen vatsa? Viimeks ollut tämmönen ehkä viime syksynä ja ennen sitäkin oli. Sitä vaan, että onkohan tämä nyt vatsatautia vai jotain vakavampaa.

3

3978

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsyny

Vähän vastaavanlaisia vaivaa itellä... Minulla on kyllä vissiin ärtynyt suoli. Lauantai aamuna heräsin siihen että vatsaa vähän sattui ja menin vessaan. Eka tuotos oli löysähköä ja sen jälkeen sain muutaman kerran jusota vessassa vesiripulin takia, mitään muuta ei tullut kun vettä vaan. Sitten tuli myös paha olo ja oksensin kerran. Luulin, että kyseessä oli vatsatauti, mutta ei. Ripuli ja pahoinvointi meni ohi aamupäivän jälkeen. Vaihtelevaa oireistoa minullakin... En tiedä mistä johtuu, varmaan ärtyneestä suolesta...

• nr_70

Kuulostaa myös norolta. Suoli on niin ärtynyt, että se poistaa tavaran peristalttisen liikkeen avulla = kuivin housuin on mahdotonta selvitä jos WC ei ole lähellä. Loppuvaiheessa kun on tyhjentynyt voi myös tulla kirkasta paksua limaa. Hoitoa ei taida olla muuta kuin aika parantaa.

• Anonyymi

Tämmöistä nyt myös mulla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      102
      6651
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      369
      6221
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      3093
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      111
      2574
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2225
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1814
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1663
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1365
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1340
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1237
    Aihe