apua!!! syylät pois jaloista

epätoivone

Moi, oon 14v tyttö ja mul on ongelma. Muuten mun varpaat on kauniit ja oon lakannu kynnetki mut mul on hirveesti jalkapohjis syyliä. Eisiin muute mitää mut koulun liikkatunnel hävettää ku on sisäliiklaa ja häpeen jalkapohjiini. Ja sitku viime kerral oli vatsojen tekoo et toinen piti kiinni jaloist ja toine veti vatsoi nii kyl mun pari katto sillee wtf ja sitä varmaa ällötti:( ja sitku pitää venytellä nii kaikki näkee ne syylät. Ja sitku poikiem tunti loppu ja ne tuli kattoo meit nii mun ihastus näki mun syyläset jalkapohjat. Mitä teen ku en kehtaa vanhemmille sanoo ja en tiiä lääket:(

8

750

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsutyttö

Syylät on ihan normaali juttu ja lähes jokanen saa nitä jossain vaihees elämäänsä. :) toki ne varmasti nolottaa, oon itekki kärsiny syylistä aina sillon tällön, ne tulee mulla aina jalkapohjiin. Mut niihin on kyl olemas hoitokeinoja. Apteekista saa joitakin syylien poistoon tarkotettuja itsehoitotuotteita, mut niitä en oo kokeillu, en usko että ne kovin hyvin toimii. Lääkärissä oon käyny niitä näyttämässä, ja vaihtoehtoja on sieläkin annettu. Syylät häviää yleensä itekseen, mut siihen voi kulua muutama vuosikin, sit ne voidaan myös jäädyttää, polttaa tai leikata pois. Avipuolisollani oli syylä varpaassa, ja se oli niin iso ja häiritsevä, että se hoidettiin jäädyttämällä. Kaheksan kertaa se kävi lääkärillä sitä jäädyttämässä, ja sit se putos pois ja se siitä. Joillekkin ihmisille jäädytys ei tehoa. Jos syylät ovat pieniä, pehmeitä ja ns. tasaisia, eikä niistä ole haittaa, niiden voi antaa vain olla, ne häviää ajan kanssa. Jos ne taas ovat isoja, kovia, kovasti koholla ja kipeitä, niin mene ihmeessä lääkäriin, sieltä saat kyllä avun. Äläkä yhtää pelkee kertoa niistä vanhemilles, neki varmasti ymmärtää ja auttaa sua :)

mutta, älä ikinä yritä itse poistaa niitä esim. neulalla nyppimällä. syylistä vuotaa runsaasti verta, ja usein syyliä tulee lisää niille alueille, joihin syylästä vuotanut veri on kosketuksissa. Ja muutenkin, avojaloin ei kannata olla liikuntatunneilla jos syylät vaivaavat. Syylät tarttuvat muihin ihmisiin. Koulussa käytin itsekkin aina sukkia liikuntatunneilla. Kerroin siis opettajalle syylistäni, ja se sanoi että käytä sukkia. Sukkien käyttö on sullekki mukavaa ku syylät ei näy. ja samalla suojaat muut ihmiset tartunnalta. :)

Eli reippaasti vaan lääkäriin ja vanhempien puheille. Muakin mun vanhemmat auttoi paljon. :)

• Se yks...

Kerro vaan vanhemmilles ja sukat liikassa on hyvä idea :) Itselläni oli paljon syyliä kun olin pieni ja käytimme kotona käytetävää jäädytystä ja jotain voidetta ja auttoi hyvin :)

• En oo trolli

Mulle ei toiminu jäädytys ala asteel aina hävetti liikas et jos joku näkee mut nyt ku oon ylä asteel nii ku koko ajan o kengät jalas ja jalat alkaa hikoilee nii bada bim bada bum ne on kadonnu hien takii

• 14v. tyttelliii
        En oo trolli kirjoitti:

Mulle ei toiminu jäädytys ala asteel aina hävetti liikas et jos joku näkee mut nyt ku oon ylä asteel nii ku koko ajan o kengät jalas ja jalat alkaa hikoilee nii bada bim bada bum ne on kadonnu hien takii

Moikka ! Ite kärsin vuosi sitten tuollaisesta, mutta syylät olivat polvi taipeessani joskus kun joku vahingossa repäisi niitä syylästä tuli paljon verta ja niissä oli valkoinen kova kanta..kävin sitten oikeasti maailmalla tunnetun iho tauti lääkärin luona ja hän jäädytti niitä sitten ja määräsi jonku lääkkeen minkä apteekissa sitten tekivät ja arvaappa syylät lähtivät VIIKOSSA, joten kannattaa kertoo vanhemmille niin mäkin tein onneksi kerroinkin koska olis varmaan vieläki...mutta tsemppii! :)

• minä

Sanot porukoilles tilanteen ja pyydät että varaa sulle ihotautilääkärille ajan tai käyt terkan kautta. Syylien hoito on jäähdytys joka tekee syylän kohdalle palovamman ja keho rupee korjaamaan aluetta. Käytännössä toimis samalla tavalla sytkärilläkin mutta jäähdyttämällä on helpompi päästä tarpeeksi syvälle. Kipu on sama vähän ajan kuluttua. Luontaistuote kaupoissa myydään syylien poistoon aineita jotka tehoaa joillakin.

• kaikkiläks

Itel oli sama ongelma mut oon jätkä. Tää tehoo! Hae apteekista lääkettä nimelt Verruxin ja laita sitä joka päivä syylie päälle. Sen jälkee (kuulostaa retardilta mut toimii!:D) laita jeesusteippiä jalan ympäri sillai et ne syylät peittyy.

• syylätön

Syylien poistoon on erittäin helppo tapa kotikonstein. Liottaa syylää Epsom suola vedessä 15 peräkkäisenä päivänä (yleensä vähempikin riittää). 15 min kerralla. Syylät putoavat itsestään täysin kivuttomasti. Jos syylät on jaloissa tekee jalkakylvyn. Tyttärelläni oli juuri 2 isoa syylää jalkapohjassa. Toinen irtosi 8 kerran ja toinen 12 kerran jälkeen. Suosittelen.

• Syylänen

Kyllä ainakin meikäläisella on hyvin toiminut kaikki apteekista saatavat itsehoitolääkket. melko nopeasti on syylät hävinny kun niitä on käyttänyt. Kannattaa kertoa vanhemmille ja kysyä, koska syylät(kin) ovat monesti perinnöllisistä tekijöistä kiinni, niin varmasti heinnäkin on ollut, niin osaavat kertoa miten ovat omiaan hoitaneet...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      209
      2492
    2. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      58
      1335
    3. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1187
    4. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1137
    5. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      1088
    6. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      98
      1073
    7. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      1059
    8. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      1048
    9. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      985
    10. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      982
    Aihe