Nyt,kun meillä on luotsi,

annammeko hänen luotsata tätä ketjua kettuilematta,emme.
Sen huomion tein,kun palstalle vilkaisin.
Sama eipäs juupas taistelu jatkuu.Niccienvaihtoa huomioin,uusi nicci ja samat vanhat vihanpidot.
Kalastusta ja sitä etenevän keväänodotusta se on aman elämä.
Toi horjuva nestetasapaino,kun polveen se neste kertyi,sain vihdoin ortopedille lähetteen,kun uhkasin muuttaa Nokialle ja jättää tän käpykylän.
Sanoin sille "keikkalekurille"että olettaako tohtori,ettei seitenvitosella vanhalla ihmisellä ole muuta arvoa,kuin maatumisarvo.Olen kasivitosen mieheni omaishoitaja ja tota käpälääni tarvitsen vielä.
On se niin väärin,että joutuu taistelemaan vielä rankemmanpäälle tosta omasta terveydenhoidostaan

34

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihminen.

Rauhaa ja rakkautta, en muuta tänne toivo.

Ja se kaikki on meistä itsestämme kiinni.

Kunnioitan sinua, niin kuin jokaista maamme omaishoitajaa.
      Et aina arvaa, kuinka läheltä se voi meitä muitakin liipata.

• Ei niin montakaan päivää sitten uutistoimiston tavan mukaan toisteettiin uutista että yhteiskunta säästää 3 miljardia €uroa vuodessa omaishoitajien tuön ansiosta verrattuna mitä hoidot maksaisivat laitoshoitoina.

Muistan kylältämme muuttaneen vaimon tarinan. Hän hoiti kotonaan miehensä hautaan. Sitä työtä kesti 7 pitkää ja voimille ottavaa vuotta.
      Rouva N kertoi, että mies tietoisesti ja tahallaan koetteli ja testasi vaimonsa henkistä kanttia piruuttaan, koska pitkä sairastaminen oli rapauttanut miehen henkistä tilaa.

Sinulla Rituliini, lähes ikätoveri on hyvä "tuuletusmahdollisuus" tuo kalastaminen. Monille iästä riippumattomille ihmisille tuore kala on harvinaista herkkua.
      Joudun ostamaan välttämättömän kalan enimmäkseen marketin kylmätasoilta.

• Kiitos kapu sekä nimimerkki ihminen.
        Tää nyt on tätä elämää näillä vuosikymmenillä.
        Olen joskus itsekin alkanut ajattelemaan,josko mieheni heittäytyy sairaanmaksi,kuin on saaden parenpaa huoltoa.
        Kerran sanoinkin hänelle:älä kuluta minua täysin loppuun,sieltä grematoriosta en sinua enää voi auttaa.

Toi kalastus pitää minua täysjärkisenä,aina se kotiolot voittaa,kun pääsee tonne hulluuden ulottumattomuuteen

• Älä välitä, ei Villekään välittänyt vaan yritti vaan ja pääsi kaks-yks Luotsiksikin.

Kyllä tää terveydenhoito on tuskallista, melkein siinä sairastuu. Meilläpäin ei Ruuneperiä päästetä edes terveyskeskukseen vaikka ihan rikki jo olenkin. Leikkauksen jälkeen kipeydyin ihan yli yllätysten. Kolmen yksityislääkärin hoito ja tutkimukset sekä kourallinen lääkettä. Luulisi sitä ihmisen moisista paranevan, mutta ei vaan näytä Ruuneperi niin tekevän.

Kyllä palstan kohta kelpaa!

P.S. Miksikään Luotsin tuhoojaksi en pyri, itsestäni en vaan irti pääse.

• Hyvä Ruune,olet palstan "kunkku"ei me sinusta haluta eroon,mutta voihan palstalla kaksi kunkkua olla,kyllä me mummot kaikki hoidellaan.
        Olet ihana vastaväittelijä,vaikka en oppimäärältäni ylläkään tasollesi,haasteita annat ja niin pitääkin.
        Me kirjoitustaitoiset näin poistamme eteneevää aivorappeumaa ja luomme elinpiirimme sopua toivottavasti.

Minä todella ihmettelen hoitotakuu,mitähän sekin oiken maalaisjärjellä tarkoittaa.
        Se lekuri nauroi,kun sanoin että tosta mun polvesta on otettu jo nestettä kolme kertaa ja kortisonia lykätty tilalle,että haluan ammattinsa osaavalle lekurille.

Hän kysyi,että kuinka pitkän matkan pystyn kävelemään?
        Jotenkin minulla tilttas ja en edes muista mitä kaikkea tuli sanottua

• ......
        rituliini_38 kirjoitti:

Hyvä Ruune,olet palstan "kunkku"ei me sinusta haluta eroon,mutta voihan palstalla kaksi kunkkua olla,kyllä me mummot kaikki hoidellaan.
        Olet ihana vastaväittelijä,vaikka en oppimäärältäni ylläkään tasollesi,haasteita annat ja niin pitääkin.
        Me kirjoitustaitoiset näin poistamme eteneevää aivorappeumaa ja luomme elinpiirimme sopua toivottavasti.

Minä todella ihmettelen hoitotakuu,mitähän sekin oiken maalaisjärjellä tarkoittaa.
        Se lekuri nauroi,kun sanoin että tosta mun polvesta on otettu jo nestettä kolme kertaa ja kortisonia lykätty tilalle,että haluan ammattinsa osaavalle lekurille.

Hän kysyi,että kuinka pitkän matkan pystyn kävelemään?
        Jotenkin minulla tilttas ja en edes muista mitä kaikkea tuli sanottua

Tasavallassa ole kukaan ole kunkku, ei edes kuvittelisi kenenkään kuvittelevan.

Heh.

• Mahtaisiko sinulla olla entisen seriffinsyndrooma?
        Olet niin paneutunut niihin roolileikkeihin,ettet osaa päästää irti.
        Onko hän Ville tai Kalle,niin sama kai se on.Onko Kallen kengät lintallaan,tai Lintan kengät kallellaan

• Olevainen

Polveen sattuu, vaan minähän en hellitä, nousin taa pois sängystä kun tuntuu siellä enemmän kolottavan kuin tässä kahvimuki kourassa. Tuolla Rituliinin kotipitäjässä kävelin aamulenkkiä kirkonkylänkin halki ja polvi meinasi olla vahvempi kuin minun luonteeni, vaan voitinpas ja sinne Hokan tielle käänsin nokkani tuulensuuntaa pakoon kilometrikaupalla. Nyt se yön on koetellut sisua, vaan tokenipa kun nousin ylös ja otin kunnon venyttelyt, tikkupysty kahvia mukillinen ja taas on akka kunnossa.
      Muuta vaivaa tässä ei nyt tällä näkymällä, kun jaksaa kävellä ja tanssia.
      Egon nostoa en harrasta sentään kolmen metrin tasoon, kuten tuo palsta kunkku kertoi tekevänsä, eikä lättäjalkainenkaan ole minuuteni, eikä tasapäiseksikään saa kukaan painettua, olen niin vahva persoona. Tietenkin, jos toisesta kerroksesta alas hyppäivin, voisin olla egoani pudottanut, lättäjalkainen ja tasapäinenkin jätös asfaltilla. Sitäpä kun en rupee kokeiliemaan. Juosta osaan, mutta kuten sanoin, tuon korkeushypyn luovutan taitaville ja viisaille, nehän tietävät mitä korkealla olevan kuuluukin tietää ja osata.
      Minä teen mitä haluan, muut sen mitä osaavat1

• Olevainen
        Ihkua olet todella energiapakkaus,me yhdessä voitais kävellä sitä Hokkaan menevää tietä pitkälle.
        Minä tosin asun täällä pitäjän perällä,mutta eihän se menoa haittaa.
        Kirjoita minulle viesti niin voimme alkaa pitämään yhtä,tai oikeammin kahta.
        Minulla olisi veneessä soutajanpaikka vapaana,toi ukko ei enää muista mitä on soutaminen ja mitä huopaaminen.
        Hän soutaa silloinkun pitäis huovata ja tuhmia sanojahan siinä tulee eetteriin sanottua.

Kaikenkukkuraksi olen huomioinut,että Luotsin ja Ruunen kehuminen eivät ota tuulta purjeisiin.
        Emme ota asiaa niin vakavasti,vaan jatkamme tätä elämän monimuotoisuutta,minä täällä freesissä maalaismaisemassa ja te siellä taajamassa.

• op-jolla*

Noi se on kun sää sanot rituliini, ei me muuks muutut nimee vaihtamal eikä silläkään et monil nimil kirjotettan.
      Mut tämä lafka on simmone et kun täält lähret et samal nimel takas pääs. Ja kun on nii hullu et oman ittenäs haluu ol, niinku sääki haluut, ni kyl joku "kastettu" nimi olla tartte.
      Kaikk me tunnetan sunki kalastajaks ja omaishoitajaks, voimi sul. Samate munki tee tunnette kuka mitenki. Sen huama vastaanotost ku jotta kirjottaa. Saa nähr kui nyt käy.
      Uatu tuol jossai sano taas niin kun on sanonu mont kertta, et anettais kaikkie kukkien kukkia. Mää en ol enää mikkän orkkidea vaan pikeminki rikkaruaho vigruntti. Jos se revitän ni ain se uurelles nouse. Voi kun saisis rauhas ol.

ent. katleija

• Hyvää tekstiä sinulta katleijanen,toi on parasta antia tällä palstalla.Eipä se haittaa vaikka varpaat on kuin "joriininjuuret"
        ja vielä hyvin känsikkäät,känsä siellä ja toinen täällä.
        Polven kun sais kuntoon mutkasta tietä menisin näkymättömiin.
        Ei minulla sinne viimeiselle portille mittään kiirettä ole,nyt lähen kokemaan verkkoja.
        Pian ne Taraxcumit taas ilmestyy tonne eteläpellolle ja leskenlehtihän se ensimmäisenä tuo vaatimattoman minänsä esille

• katl...
        rituliini_38 kirjoitti:

Hyvää tekstiä sinulta katleijanen,toi on parasta antia tällä palstalla.Eipä se haittaa vaikka varpaat on kuin "joriininjuuret"
        ja vielä hyvin känsikkäät,känsä siellä ja toinen täällä.
        Polven kun sais kuntoon mutkasta tietä menisin näkymättömiin.
        Ei minulla sinne viimeiselle portille mittään kiirettä ole,nyt lähen kokemaan verkkoja.
        Pian ne Taraxcumit taas ilmestyy tonne eteläpellolle ja leskenlehtihän se ensimmäisenä tuo vaatimattoman minänsä esille

Voi herttanen senttäs ritu, toi ol mul jo nii harvinaist herkku et sil mää elänki jo pual vuat. Kalaonne toivottaen yks rikkaruaho vaa.

• rotvalli

Tein pittääki kirjottaa autun kans yhres, ku noin hyvi ootten samma miält.

• hämmästyttävää !! ?

koko luotsin pito on naurettava suomalaisten keskustelupalstalla, vartioi kuin pikkulapsia, hah, ollaanko otettu mallia venäjältä vai pohjoiskoreasta ???

• tuppurainen

Kun muillakin ikäpalstoilla on Luotsit, miksi ei meillä mielestäsi?
      Olemmehan kokeneet 5-6 v. itsenäistä aikaa, toki ex sefun ollessa kirjoittajana hillitsemässäkin, kun rieha meni överiksi.

Taitaa "hämmästyttävää" nikki pahoitella ivallisuudessaan, ettei enää saa samaa mahdollisuutta ketkuilla!

Mites nyt suus panet?

• Älä muuta viserrä,kaiketi nämä häiriköt,jotka pääsivät niskanpäälle,kun kukaan ei halunnut uhrautua palstansuojelijaksi,nyt urputtavat.
        Palstarauha on mielestäni tärkentä.
        Eivät noi miikat tai plussat enää häiritse,mutta kun minun alapäätäni alettiin tähystää ja runomitalla palautetta annettin,niin silloin ne loukkaukset menivät jopa uniin.

Mikä voi tehdä ihmisestä täysin petomaisen raatelijan henkisellä tasolla?
        Meillä on koulutustaso,olemme sivistyskansaa ja kohtelenme läheisiämme,kuin he olisivat meille uhkana.
        Olen huomaanut jos jollakin polla säteilee ja hän osaa mielipittensä tuoda esille eriävin mielipitein,hänestä tehdään diagnoosi alta aikayksikön.

Sen ihmisen elämä saattaa olla todella yksitoikkoista,on vain pienenpieni reviiri ja naapurit liian lähellä.

• katleijanen!

Rituliinille

Kirjoitin pari viestiä turunmurteella, mutta tämä nimimerkki Silviisii ei ole minun tekemäni. Ihan varmuuden vuoksi vaan tämän sanon., koska tuo ei edistä toivottua palstarauhaa.

• "Hämmästyttävää"-nimimerkki ei tahtoisi, että palstalla on Luotsi. Minä osaltani olen huomannut, että Luotsi on tarpeellinen ja hyödyllinen, sillä kukaan, ei varsinkaan eräs moninikki, voi ilkeillä mielensä mukaan. Sehän harmittaa, totta kai.

• Kiitos seku,olet ollut kantava voima palstalla,vaikka ei mielipiteemme aina kohtaakkaan.Olet sovitteleva mielipiteiden ilmaisija,joskaan uskontokantaasi en täysin yhdy.
        Minulle toi olla uskossa ja uskoa lukemaansa,siis raamattuun,eroaa minun olettamuksestani.Uskon luojaani ja yritän toteuttaa hänelle antamaani lupausta jokaisessa iltarukouksessa.
        Olen yhtä sen luojan kanssa joka ohjaa kaloja verkkooni ja
        pilkkisaaliini,josta jakaa kissoille.
        Toki kiitän aina:kiitos taivaanisä luonnonantimista,ennenkuin nuijin sen saaliskalan.

• rituliini_38 kirjoitti:

Kiitos seku,olet ollut kantava voima palstalla,vaikka ei mielipiteemme aina kohtaakkaan.Olet sovitteleva mielipiteiden ilmaisija,joskaan uskontokantaasi en täysin yhdy.
        Minulle toi olla uskossa ja uskoa lukemaansa,siis raamattuun,eroaa minun olettamuksestani.Uskon luojaani ja yritän toteuttaa hänelle antamaani lupausta jokaisessa iltarukouksessa.
        Olen yhtä sen luojan kanssa joka ohjaa kaloja verkkooni ja
        pilkkisaaliini,josta jakaa kissoille.
        Toki kiitän aina:kiitos taivaanisä luonnonantimista,ennenkuin nuijin sen saaliskalan.

Voi Rituiini, olet hauska, aivan kuin joskus "pelkkä" Ritu, jonka kanssa meillä aikoinaan synkkasi hyvin. Silloin Seku-aikana.*Nauraa*

• anlis3 kirjoitti:

Voi Rituiini, olet hauska, aivan kuin joskus "pelkkä" Ritu, jonka kanssa meillä aikoinaan synkkasi hyvin. Silloin Seku-aikana.*Nauraa*

Joo mä muistan,olin silloin Nokialla ja tuntui,että seinät kaatuivat päälle siinä pienessä yksiössä.Sinä kirjoititkin palstalla,että minun liian suuri ego on suljettu liian pieneen häkkiin.
        Olet ihana seku,kiitos etta saan olla ystäväsi

• capt. cöpenick

Ritu, Rituliinilla on hyvä ketjun aloitusviesti. Siitä on hyvä olla yhtä mieltä. Luotsia tarvitaan ja mielestäni hän on venynyt tehtävänsä tasolle näinkin alkuvaiheessa.
      Tarkoitan; on sovitellut kireimpiä solmukohtia. Onnistuneesti.

On tää nyt jukoplit tilanne; lähes 80 kaverille on asetettava rajoja kuin alle eskarti-ikäiselle, sen ettei palsta ole hänen . Osoitan tässä sormella, nimeämättä henkilöä.

Tulee mieleen äskettäin edesmenneen unitutkijalääkärin Jukka Alihangan laulun sanat kappaleesta > Auto sammu maantielle keskelle korpimaata <
      - "ja kokoukset sujuvat hyvin myös ilman sinua" Esittää Tuula Amberla.

Sen moro tältä päivältä. Hyviä unia kaikille!

• Toi piisi täytyykin kuunella taas,ja kiitos kapu,jotenkin minäkin selvittelin itseni läpi ahdingon.
        Voin hengähtää.Voi kun sais olla päivän omanaitsenään,miltähän sekin tuntuis.
        Tietty saan mennä mummotaksilla kirkolle ja nyt maanantaina taksi vie minua körökyydillä Mikkeliin kasvokuorintaan,jossa poitstetaan aurinkokeratoosia.
        Joskus tuntuu,että koko tämän vois samantien

• tarttui arkipaitaan
        rituliini_38 kirjoitti:

Toi piisi täytyykin kuunella taas,ja kiitos kapu,jotenkin minäkin selvittelin itseni läpi ahdingon.
        Voin hengähtää.Voi kun sais olla päivän omanaitsenään,miltähän sekin tuntuis.
        Tietty saan mennä mummotaksilla kirkolle ja nyt maanantaina taksi vie minua körökyydillä Mikkeliin kasvokuorintaan,jossa poitstetaan aurinkokeratoosia.
        Joskus tuntuu,että koko tämän vois samantien

Tässä Tuula Amberlan tulkinta jotenkin karseenpuoleisesta aiheesta.

http://www.youtube.com/watch?v=8Z_Mio9ZUZ8

• Jokainen miinustelija voi tulla tänne elämään elämääni,jospa se avartais sitä maailmankatsomusta

• katleija

Miinukset ova puoluellissi, sen näkee täsä sunki ketjussas. Vain me sää mää ja ruuneperi ollan noi kunniamerkit saatu. Selvi suasionosotuksi ne ova, muut voiva tul katteliseks iha. Kyl se on tarkka klupu, ku ei se erhety vaik määki laitin itten jollaks. Se osoittaa jo suurt uskollisuut.
        ( kui luatti mahtaa tämmösse huuleheitto suhtautuu, hiuka munt jännittää nyt)

Oikkiastas mun pit tulla vaa kysymä et saiks sää eile kaloi. Tuleeks siel teijä vesist kuhaa tämmösse aikka?

• hohhhoi
        katleija kirjoitti:

Miinukset ova puoluellissi, sen näkee täsä sunki ketjussas. Vain me sää mää ja ruuneperi ollan noi kunniamerkit saatu. Selvi suasionosotuksi ne ova, muut voiva tul katteliseks iha. Kyl se on tarkka klupu, ku ei se erhety vaik määki laitin itten jollaks. Se osoittaa jo suurt uskollisuut.
        ( kui luatti mahtaa tämmösse huuleheitto suhtautuu, hiuka munt jännittää nyt)

Oikkiastas mun pit tulla vaa kysymä et saiks sää eile kaloi. Tuleeks siel teijä vesist kuhaa tämmösse aikka?

toi katleija se jaksaa jauhaa miinuksista ja plussista väsyttäen koko porukan

• imhettelen
        hohhhoi kirjoitti:

toi katleija se jaksaa jauhaa miinuksista ja plussista väsyttäen koko porukan

Lohduttaa kai Rituliiniä, mutta miksi on siirtynyt tuohon murteeseensa, ei tunnu oikein todelliselta asia silloin.

• palstan pöljä'

Uusi luotsi on ollut monelle pettymys. Kirjoitusten poistaminen on usein tuntunut kuvausten perusteella hyvin mielivaltaiselta ja luotsin tekemät tulkinnat ovat usein outoja.
      Katkeruus on herännyt.
      Ennen luotsin tuloa täällä selviydyttiin hyvin ilman luotsia. Luotsin tultua palstalle on ilmestynyt aivan uudenlaisia ongelmia.

• akateeminen pöljä

Palstan pöljälle sanon etten minäkään tarvitse luotsia elämääni.
        Ei likuta plussat, ei miinukset, kultainen vanhuus on menossa.

• TURHAA PUHETTA Koko palsta tietää miten hajun ketjuja ilmestyi riviriviltä mustamaalaten ja tivaten Ruuneperiltä vastauksia 2002 alkaen, loukaten joka naista, joka vastasi keskusteluihin KETJU KETJUN JÄLKEEN, kirjoitusinto laantui silloin monilla.

Se riesa on ohitettu, samoin pahin ajojahti naisten moraalikiistoissa.
      Voisihan pysy totudessa sentään, halutessaan sen ajan takasin !!!

• uhotuho

Anna muiden kirjoittaa sini..sirkku miten se vaikuttaa elämääsi sanoiko ruuneperi sitä vaiko tätä.

• uhotuho kirjoitti:

Anna muiden kirjoittaa sini..sirkku miten se vaikuttaa elämääsi sanoiko ruuneperi sitä vaiko tätä.

Ei tässä Ruuneperistä ollut kysymys, vaan kaunaisista ketjuista, joita nousi kuin sieniä sateella.
        K u k a t a h a n s a meistä kirjoittajista jos olisi ollut hampaissaan kuukausimäärin, olisin kokenut yhtä ikäväksi lukea!
        Ei Ruuneperin sana ole ainoa, joka painaa, itse on jokaisen osattava arvioida tilanne:)

• pöljä, alapitkä

On minunkin kirjoituksia poistettu, mutta ne ovat olleetkin turhan räväköitä. En niitä sureksi, luotsi on saanut ne poistaakin.
      Vaikka luotsi ei joka päivä ole lukemassa viestejä, on silti hyvä, että palstalla on valvoja..
      Mitä ne palstan pöljän "aivan uudenlaiset ongelmat" ovat?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2636
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      24
      2032
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      108
      1531
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1289
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1198
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1166
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1016
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      934
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      881
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      867
    Aihe