Oma kultsu kuoli. Harkitsen uutta koiraa

Koiraton

Moi
Mun kultsu kuoli syksyllä. Nyt olen ilman koiraa ekaa kertaa elämässäni. Tuli avioerokin nyt. Asun kolmiossa ( lapset 13, 10 ja 2v.). Kultsu tuli loistavasti kaikkien kanssa toimeen. Nyt haluaisin kaverin taas. Mieli menee Berninpaimenkoiraan. Ulkoilen paljon, mutta mitä mieltä te ootte?
T. I need a dog
Ps. Lapset pyysi toista rotua, kun tulee liiaksi ikävä.

3

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielipiteeni

Berninpaimenkoiralla on sen verran paksu turkki, että mielestäni pitää saada asua vähintään rivarissa, jossa aidattu piha. Mahdollisuus ulkoilmassa oleiluun. Sillä on myös melko kookas ja jopa raskas ruumis, joten rappusten kipuaminen voi johtaa kuormituksen takia jopa nivelrikon kehittymiseen.

Mielestäni hyvä vaihtoehto olisi aikuinen koira, joka olisi keskikokoinen tai pieni ja sekarotuinen. Mahdollisesti jo vanhempi.

• Lepo

Elämäntilanteenne on voimavaroja kuluttava avioeron ja rakkaan lemmikin poismenon takia. Ajankohta ei ehkä ole paras mahdollinen uuden perheenjäsenen hankintaan. Kannattaisikohan antaa asian muhia ensi vuoteen? Vähintään ensi kesään?

• Elämä voittaa

Meillä on uusi kultsu vanhan tilalla. Kyllä täytyy sanoa, että tuo pentu vie surun mennessään. Ei tuota elämäniloa seuratessa voi poismennyttä surra (joskus toki ohi menee haikea muisto) - eiköhän se vanhempi hymyile pilvenreunalta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      274
      3497
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      137
      1905
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      301
      1641
    4. 80
      1489
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      87
      1483
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      53
      1186
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1150
    8. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      71
      1071
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1031
    10. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      1017
    Aihe