Parhaat hkh:n vaikutukset -pino!

Delta

Ensi viikolla siis pitäisi päättää alanko käyttää. Keltarauhashormonia en tarvitse, mutta siltikin jossain pieni epäilys. Haluaisin teiltä nyt hyviä kokemuksia että mihin kaikkeen hormonikorvaushoito on vaikuttanut teidän mielestänne positiivisesti? En halua pelotuksia vaan tsemppausta.
Onko joku huomannut hyviä vaikutuksia mm ihoon,hiuksiin, virtsanpidätyskykyyn jne jne?

10

1689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissus...

      Juu hiuksiin ja ihoon hyvät vaikutukset ,mutta käytän vain Estrogeenia.

    • Hormoonihurmio

      - kuumat aallot poistuivat
      - mieliala tasaantui
      - rintojen aristus loppui

    • suosittelen

      nivelvaivat loppuivat laakista
      jäätynyt olkapää suli pikavauhtia
      ei pissahätää yöllä

      muisti normalisoitui
      järki alkoi leikata
      itseluottamus palasi
      elämä alkoi taas

      Olen käyttänyt Estrenaa ja Primolutia vähän alle vuoden ajan.

      • suosittelen

        lisäyksenä vielä se, että kasvojen punakkuus väheni huomattavasti, couperosa samoin ja finnit lähtivät kokonaan


    • Delta

      Oijoi, kiitos teille vastanneille. Tarvitsin hieman tsemppausta, tietysti odotan että yöhikoilut loppuu tai ainakin vähenee reippaasti, mutta muutkin jutut olisivat tervetulleita, eli kun hiukseni ovat vähentyneet kolmasosalla niin onko odotettavissa että saisin hiuksia takaisin?

      Samoin tuleekohan alakuloisuuteen parannusta ja itsetuntoon...
      Hei, laittakaa lisää näitä hyviä juttuja mitä seurannut kun olette alkaneet ottaa hormonikorvausta.Sellaisiakin mistä ette ole edes varmoja liittyykö näihin!

      Laitoin eilen illalla geeliä eka kerran, ja uudelleen aamulla koska huomasin että on parempi vaihtaa aamuksi...vielä ei mitään tunnu missään. Montakohan päivää menee että huomaa hoidon oireita/vaikutuksi?

      • Hormoonihurmio

        Minä käytin tabletteja, ja teho tuntui jo muutamassa päivässä.

        Korvaushoito auttoi minulla mielialaan, mutta hiuksissa en huomannut mitään. Tosin eivät ne nyt niin hirveästi ole harventuneetkaan.

        Jos itsetunto on riippunut ulkonäöstä, se voi heiketä sitä mukaa, kun huomaa itsessään vanhenemisen merkkejä. Siihen eivät hormonit auta, vaan pitäisi oppia hyväksymään itsensä sellaisena kuin on, koska vanhenemista ei voi estää.

        Kaikkein pahinta on hysteerinen ripustautuminen "nuorekkaaseen" ulkonäköön. Naamasta kiristetty, kirurgin veitsellä muotolitu, ylimeikattu ja nuorisovaatteisiin pukeutunut 50-60-vuotias on huomattavasti pahemman näköinen kuin luonnollisesti vanhentunut. Nainen voi olla upea vielä seitsemänkymppisenäkin, mutta ei tietenkään samalla tavalla kuin 30-vuotiaana. Katsokaa vaikka Helen Mirreniä tai Catherine Deneuvea (tosin Deneuvea on leikelty, Mirren on tietääkseni luomu).


      • Delta
        Hormoonihurmio kirjoitti:

        Minä käytin tabletteja, ja teho tuntui jo muutamassa päivässä.

        Korvaushoito auttoi minulla mielialaan, mutta hiuksissa en huomannut mitään. Tosin eivät ne nyt niin hirveästi ole harventuneetkaan.

        Jos itsetunto on riippunut ulkonäöstä, se voi heiketä sitä mukaa, kun huomaa itsessään vanhenemisen merkkejä. Siihen eivät hormonit auta, vaan pitäisi oppia hyväksymään itsensä sellaisena kuin on, koska vanhenemista ei voi estää.

        Kaikkein pahinta on hysteerinen ripustautuminen "nuorekkaaseen" ulkonäköön. Naamasta kiristetty, kirurgin veitsellä muotolitu, ylimeikattu ja nuorisovaatteisiin pukeutunut 50-60-vuotias on huomattavasti pahemman näköinen kuin luonnollisesti vanhentunut. Nainen voi olla upea vielä seitsemänkymppisenäkin, mutta ei tietenkään samalla tavalla kuin 30-vuotiaana. Katsokaa vaikka Helen Mirreniä tai Catherine Deneuvea (tosin Deneuvea on leikelty, Mirren on tietääkseni luomu).

        Heippa, kiitos viestistäsi, itsetunto-ongelma on lähinnä henkistä laatua. Olen sinut vanhenemisen kanssa. tietysti sitä aina toivoisi kaikenlaista, mutta esim rypyt eivät minua haittaa. Se itsetuntoasia on paljon monisyisempi kuin nuorekas tai vähemmän nuorekas ulkonäkö. Siis käsittääkö kukaan tätä sepustusta?
        Vähän niinkuin murkkuikäisellä nuorella...

        Siis toki teen töitä,että kroppa pysyy kuosissa ja kunto hyvänä- niillä voimavaroilla mitä on, ja kyllähän se onkin kunnossa. Kasvot- no ne nyt rapistuu.Kellä mitenkin. Rypyt eivät ole minun "ongelmani", ennemmin ihon velttous, piirteet valahtaa alaspäin ja tekee surullisen ja myrtsin näköiseksi. SE on ikävää vanhenemisessa- ei niinkään rypyt. Ja hiusten lähtö.


    • Kaffe68

      Minulla estrogeeni on vaikuttanut näin:
      -ihon hilseily loppui
      -paha käsi-ihottuma ja sormenpäiden halkeilu helpotti huomattavasti
      -nivelkivut vähenivät (olkapää)
      -suun erittäin kivuliaat aftat katosivat!!! Niitä oli jatkuvasti lähinnä kielessä, auts
      -vatsaläski suli pikkuhiljaa pois
      -mielialavaihtelut helpottivat ja pahat kiukkukohtaukset lieventyivät
      -yöhikoilu loppui
      -yöunet paranivat

      Valitettavasti hiukset ohenevat ja lähtevät edelleen, siihen en ole saanut apua

    • Anonyymi

      Keuhkoveritulppa hormonien ja polven vamman myötä: kehoitan varovaisuuteen!

    • Anonyymi

      Hormonit auttoi vaihdevuosioireisiin. Söin yhden kuukauden täysannoksen. Sen jälkeen omin päin söin tabletin joka toinen päivä. Parilla tuttavallani oli syöpä, toisella ainakin rintasyöpä. Siksi kevensin, vaihdevuosioireet silti pysyivät poissa. Myöhemmin vaihdoin hormonit Citalopramiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe