Jälkiasennus-Xenonit pitäisi lailla kieltää

laitonta roskaa

Valitettavasti jälkiasennus-xenonien ostajatkin ovat niin yksinkertaisia, että asentavat sellaisia autoihinsa. Kun alkuperäisissä xenoneissa optiikka on sisäänrakennettu valaisimeen ja valo lähetetään suoran lasin/muovin läpi niin näissä jälkiasennuskyhäelmissä valo taittuu virheellisesti optisesta lyhdynlasista häikäisevänä hajavalona häiriten muita.

Porukka on niin tolloa, että ajelee sitten häikäisten muita omasta mielestään hyvillä valoilla. Todellisuudessa valotehot ovat vakiovaloja heikommat kun valo ei taitu tiehen.

Nuo naurettavat jälkiasennusvalot näkyvät kauas ja ne erottaa alkuperäisistä jokainen. Jos ei ole varaa ostaa 3000€ alkuperäisiä xenoneita niin kannattaa jättää ne 30€ jälkiasennusrihkamat kauppaan. Nimittäin ne vain häiritsevät vastaantulijoita ja vaarantavat liikennettä.

Jälkiasennusroskat ovat saaneet e-hyväksynnät joissakin valoisissa EU-maissa kuten Malta. Se jo kertoo, että valmistajatkin tietävät sopimattomuuden pimeisiin olosuhteisiin.

Olen kirjoittanut Eduskunnan liikennevaliokunnan jäsenille kirjeet joissa pyydän kannanottoa ja ko. rihkaman kieltämistä lailla vaaranaiheuttamisen perusteella. Toivon toimepiteeni saavan asiaan korjausta turvallisuusperusteilla.

4

317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xenonia

Nehän on laittomat tieliikennekäytössä, paitsi jos onnistuu löytämää xenon hyväksytyt umpiot jostain... Mutta eihän se silti niiden asentamista estä...

• XENON MIES LAPIST

Mulla on just tommoset laittomat jälkiasenteiset Xenonit ja näkeen meinaa ihan perkulee hyvin välit jokku tollot vastaa tulijat vilkuttelevat valoja mut silloin yleensä räppään päälle xenon lisäpitkät niin johan loppuu aina toi turha vilkuttelu. ei ne mua ainakaan häiritte kun ei oo niin tyhmä et tuijjotan et opas tol kirkkaat valot ompas ompas...

• jokin roti sentään

Mulla ainakin toimii, vastaan tulijat vilkuttelevat joskus valoja, mutta kun laitan lisäkaukovalot päälle niin loppuu turhien valojen vilkuttelu.
      Hitto mitä ämmiä tää palstalla on.

• roti ja roti

Jälkiasennus xenonit on hinttareiden merkki toisille hinttareille. Ei niitä saa kieltää, kuinka ne sitten toisilleen viestittelevät, että täällä haku päällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe