Polyyppeja peräsuolessa. Niin mitä??

tulips_

Olen 24 vuotias ja kävin kolonoskopiassa. Mulla on ollu peräpukamat, nyt maaliskuussa jotai ''luiskahtaa'' peräaukosta, voi työntää takas. Tein diagnoosin että ne on pukamat, mutta eipä ookkaa kun polyyppejä. toisin sanoen odotan kauhulla sitä että ne koepala tulokset tulee, entä jos se on pahanlaatuinen?

Lääkäri sano että ne pitää poistaa, sanoi kyllä että ei tartte huolehtia mut toisaalta sano että ei tiedä onko vakavaa!!!! Oon ihan kauhuissani...

Toi kolonoskopia oli ihan kamala, tai kamalampaa oli se nesteen juominen :( Sano että onistu tosi hyvin tähystys ja sai koko suolen katottuu mut silti, verenvuoto johtuu polyypistä joka on siis tuossa ihan ''hollilla''

Voiko sen poistaa vaikka se on pahalaatuinen? Mitkä on mahdollisuudet? Ja miksi se lääkäri sano että ei oo pukamat?

Perheessä ei oo kai mitään kummempia periytyviä, pukamat on ja äitillä jotai kans poistettu peräaukosta.

5

7640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Late, 555

Hei polyypit ovat useimmiten harmittomia mutta niitä poistetaan koska niistä saattaa tulla pahanlaatuisia, mutta siihen menee vuosikymmeniä. Tuskin sulla mitään vakavampaa ole.

• keks.aloittaja

Kiitos vastauksesta :) Pelottaa mutta murehtiminen ei auta..

• ahistaajaPaljon

Lääkäristä ei ole kuulunut mitään ja oon taas ihan kauhuissani.

Ulosteen mukana tulee selkeästi tummaa verta, ehkä kerran kuussa. Nyt mua häiristee koska kirkasta verta on, ja joskus todettu pukamat, pari kuukautta sitten. Luultavasti kun lääkäri tutki, niin huomasi noi polyypit mut sano että sulla on pukamat. voiko ne valehdella päin naamaa?
        Miks mulla sitä kirkasta verta on sit tullut?

Jos mä istun pitkään niin tulee kipua peräaukon alueelle. Muuten kyllä uloste normaalia, ehkä kerran päivässä tulee. Polyypit tai mitkä lienee luiskahtaa ulos ja ne menee takas kyl, eikä edes aina tule. Nää siis huomasin marraskuussa, onko ne jo kauan siellä kehittyny? jos huomasin vasta nyt

• kesk.aloittaja
        ahistaajaPaljon kirjoitti:

Lääkäristä ei ole kuulunut mitään ja oon taas ihan kauhuissani.

Ulosteen mukana tulee selkeästi tummaa verta, ehkä kerran kuussa. Nyt mua häiristee koska kirkasta verta on, ja joskus todettu pukamat, pari kuukautta sitten. Luultavasti kun lääkäri tutki, niin huomasi noi polyypit mut sano että sulla on pukamat. voiko ne valehdella päin naamaa?
        Miks mulla sitä kirkasta verta on sit tullut?

Jos mä istun pitkään niin tulee kipua peräaukon alueelle. Muuten kyllä uloste normaalia, ehkä kerran päivässä tulee. Polyypit tai mitkä lienee luiskahtaa ulos ja ne menee takas kyl, eikä edes aina tule. Nää siis huomasin marraskuussa, onko ne jo kauan siellä kehittyny? jos huomasin vasta nyt

APUA!

nyt mulle tuli kirje että lääkäri tekee mulle sigmoidoskopian, miksi ihmeessä jos on tehty kolonoskopia ja sanoi että se vaikutti puhtaalta? Puhetta oli lähinnä polyyppien poistosta jotka sijaitsee siis ihan tuossa ''hollilla''

lääkäri sanoi soittavansa kahden viikon päästä, mutta ei ole soittanut. Kai se soittas jos jotain vakavaa?

nyt mä varmaan kuolen..

• tietamaton80

en tiedä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5608
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4237
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      155
      2193
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1760
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe