töykeä lääkäri honkaharjun sairaalassa

tyrmistynyt

Olen muuttanut Imatralle pari vuotta sitten ja asun tällä hetkellä Vuoksenniskalla. Olen käynyt muutaman kerran omalla lääkärillä Imatralla asuessaani. Tämä kyseinen omalääkäri on mielestäni erittäin epäasiallinen minua kohtaan. En nyt tarkoita mitään seksuaalista häirintää tai muuta, vaan vähättelyä ja hälläväliä asennetta. Marraskuussa minulta löydettiin kysta vasemmasta poskiontelosta ja omalääkäri sanoi silloin että jos kuume ja pyörryttäminen lopu joulukuun aikana, tule punkteerattavaksi. Olen kärsinyt kuumeesta, pyörryttämisestä, päänsärystä ja paineen tunteesta n. Kolme kuukautta ja menin lääkäriin viime viikolla. Hoitoarviossa hoitaja sanoi että ilmanmuuta pääsen punkteeraukseen päiväkirurgian puolelle, mutta tarvitsen ensin lähetteen omalääkäriltä. Siispä menin lääkärille ja kerroin asiani, sama lääkäri joka oli aikaisemmin sanonut että kysta pitää tyhjentää, sanoi että kystalle ei voi tehdä mitään. En saanut lähetettä. Lääkäri väitti että oireet eivät johdu kystasta vaan matalasta verenpaineesta ja kaiken lisäksi hän väitti että olen luulosairas!!!!! Kolme kuukautta ja vähän väliä kuumetta!!! Luulosairautta????? Haluaisin vain tietää onko muilla huonoja kokemuksia Honkaharjulla toimivasta mies lääkäristä???? En muista nyt ukon nimeä.....

78

20020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potilasxxxx

      Siis on ko siellä todellakin lääkäreitä? Mielestäni vain vale lääkäreitä. Kun lääkäri ei tiedä. On potilas luulosairas.

      • HarjullaHonkien

        Jos potilas olikin KUULOSAIRAS ? Kuuli kaiken väärin ja tulkitsi sen epäystävälliseksi käytökseski... HONKAHARJUSSA ON E-KARJALAN AMMATTITAITOISIN henkilökunta...


    • Suh Suh ???

      Olisko ollut tämä hauska ja vitsikäs Suh.... heh heh.

      • suhsuh

        sama mies.....


      • paljoenemmän

        ai se joka oli. nähnyt kahvikuppejakin. enemmän ????


    • 8591

      Olisi varmaan parempi ottaa yhteyttä esim.Honkaharjun johtavaan lääkäriin,kuin kirjoitella tälle palstalle.

      • myötätuntoisesti

        Minä tilaisin ajan yksityiseltä lääkäriltä ( mieluummin nenä / kurkku - ja korvalääkäriltä) ja jos on jotain niin saisin mahdollisesti sitten lähetteen päiväkirurgiaan sairaalaan. Itse valitin monta vuotta poekiontelotulehduksesta
        ja sain vasta sitten apua kun sain
        yksityiseltä lähetteen leikkaukseen. Monen punkteerauksen johdosta oli muurautunut umpeen, joka kirurgisesti avattiin ja sen jälkeen ei siinä ole ollut vaivoja!
        Poskiontelotulehdus pitää yleensä vain matalaa lämpöä ja
        kyllä siinä pyörryttää ja oksettaa ja jos laittaa päätä alaspäin niin
        pyörryttää.Ja taudinkuvaan kuuluu myöskin yleitilan huononeminen. CRP - kannattaa
        perattava vaikka yksityisellä labralla.( maksaa n.20,-€) yleensä pääsee ilman ajanvarausta ja tulos on heti valmis. Jos CRP - on yli 10
        niin saatat tarvita antibioottikuurin
        Doximusiini tms. Se on yleensä viikon kuuri ja auttaa. Jos oireet on kestäneet jo kolmekin kk , niin
        varmaan tarvitset antibioottikuurin. Minä Sinuna menisin yksityisläälärille . Ei tuollaista voi jaksaa kestää.
        (muuten kokeilepa myös lämmintä suolavettä/ huuhtele
        sieraimia sillä vuorotellen) ja mene myös yksityislääkärillekin.


      • kannattaamennä
        myötätuntoisesti kirjoitti:

        Minä tilaisin ajan yksityiseltä lääkäriltä ( mieluummin nenä / kurkku - ja korvalääkäriltä) ja jos on jotain niin saisin mahdollisesti sitten lähetteen päiväkirurgiaan sairaalaan. Itse valitin monta vuotta poekiontelotulehduksesta
        ja sain vasta sitten apua kun sain
        yksityiseltä lähetteen leikkaukseen. Monen punkteerauksen johdosta oli muurautunut umpeen, joka kirurgisesti avattiin ja sen jälkeen ei siinä ole ollut vaivoja!
        Poskiontelotulehdus pitää yleensä vain matalaa lämpöä ja
        kyllä siinä pyörryttää ja oksettaa ja jos laittaa päätä alaspäin niin
        pyörryttää.Ja taudinkuvaan kuuluu myöskin yleitilan huononeminen. CRP - kannattaa
        perattava vaikka yksityisellä labralla.( maksaa n.20,-€) yleensä pääsee ilman ajanvarausta ja tulos on heti valmis. Jos CRP - on yli 10
        niin saatat tarvita antibioottikuurin
        Doximusiini tms. Se on yleensä viikon kuuri ja auttaa. Jos oireet on kestäneet jo kolmekin kk , niin
        varmaan tarvitset antibioottikuurin. Minä Sinuna menisin yksityisläälärille . Ei tuollaista voi jaksaa kestää.
        (muuten kokeilepa myös lämmintä suolavettä/ huuhtele
        sieraimia sillä vuorotellen) ja mene myös yksityislääkärillekin.

        Anteeksi kirjoitusvirheet.


    • oiuyt

      Huonot lääkärit boikottiin vaan, potilaan oikeus , kun on saada hoitoa.

    • asdfghjkzxc

      Itellä kanssa kysta poskiontelossa, so what. Nenän tukkoisuuttahan se vaan aiheuttaa.

      Taidat olla semmonen ihminen jolla on joka toine tunti kuumemittari kainalossa ja ainakun lämpö käy ihan normaalisti lähellä 37 oletat että sinulla on kuumetta.

      Itsekkin olen sitä mieltä, että sinä olet luulosairas ja pahasti. Kyllä kuule se lääkäri tietää mitä tekee ja puhuu.

      • asdfghjkzxc

        Ja tuo pyörryttäminen on luulosairaiden yleisin oire, kuvittelet vaan sen.


      • tätille

        ei ooooo mitää motiiii lukee
        tollasta.


      • Anonyymi

        Voi vittu, mikä kusipää olet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi vittu, mikä kusipää olet

        Nimimerkki asdf.... jne.( vitun typerä)
        Sinä olet siis kusipää, asshole


    • sniif

      Ei poskiontelossa olevaa kystaa hoideta punkteerauksella! Punkteerauksella, eli poskionteloiden huuhtomisella huuhdotaan poskionteloista märkäerite ja lima pois, jotka ovat jääneet "jumiin" onteloihin, turvonneiden tiehyeiden takia.
      Kystat poistetaan leikkaamalla.

      • jepjepj

        Kiitos vastauksesta. Ärsyttää vaan tuo kyseinen lääkäri kun sanoi aluksi niin "asiantuntevasti" että kyllä se kysta pitää punkteerata ja sitten toisen kerran kun kysyy niin on eri vastaus :( Oireet voivat johtua jostain muustakin, varaan ajan eri lääkärille ja käyn verikokeissa...


      • Anonyymi

        ,.(:


    • höylällä nokkaan...

      ei muuta kuin piikiä poskionteloon. takaan, että valittaminen tällä palstalla loppuu. tai jos ei riitä, niin esipuudutus kolmella piikillä poskionteloiden rassaamiseen. jippii ja hellurei. kivalta tuntuu !!!

    • isollapiikillä vielä

      Kunnon hoitoa vaan tuollaisille mäkättäjille.

    • xasf

      Täällä oli kanssa aikanaan keratokysta poskiontelossa. Leikattiin Caldwell-Luc -proseduurilla, ja viikon verran sain kotihoitoa (olin tuolloin armeijassa).

      Punkteerauksia tehtiin myös useampi aiemmin mutta ei niistä mitään iloa ollut, leikkausta tuo oma tapaus ainakin vaati.

      Ei se kyllä mitään kuumetta aiheuttanut, mutta paineen tuntua poskiontelossa, päänsärkyä yms kyllä.

    • Kystä Kyllä

      Onko hyvä se uusi thaihieroja Niskalla Sulaako kystä jalkojen välistä

    • voivotivoi

      Voi voi kun mie oon niin hiton kipiä

      • Anonyymi

        Voisitko vetää ityes hirteen?
        Voivottelija


    • Sisko Liisa Aronen

      Kyllähän sitä on saanut huonoa kohtelua eikä vain yhdeltä lääkäriltä. Mutta eipä sillä niin kauan ole ollut väliä kun kuitenkin jonkinlaista hoitoakin on saanut, Esim. kun käsi ei tahdo toimia. Olen oikea kätinen; ja oikean käden olkapäässä joku vika on.. kerrottu moneen kertaan mikä siellä ei toimi, mutta en muista tätä lääketieteellistä termiä. Sillä nyt ei väliä, kun esim. eilen sain kortisoni piikin. Aivan ihan nuori lääkäri! Lauri jotain, en muista hänen sukunimeä, kohtelu muutenkin oli tosi asiallista,. kertoi muutenkin miksi sitä oireilee. Ikinä en ole ollut noin pitkään lääkärissä lukuun ottamatta kahta venäläistä naislääkäriä. Heiltäkin sain asiallista kohtelua. Että omalääkäri!! Eipä ole minun kohdalla toiminut. Joko käyn kyseisellä lääkärillä muutaman kerran ja ovat muuttaneet pois tai siirtyneet rahalähteille yksityispuolelle. Niin varmaan tekee moni kalliin ja pitkän opiskelun suorittanut lääkäri. Jokaisen tiedossa on se että terveyskeskus lääkärit eivät hanki, Ja ehkäpä olen ollut se hankalapotilas jota lääkäri, ei halua nähdä toista kertaa. Mutta tämän Laurin olisin ollut valmis ottamaan omalääkäriksi.. Paitsi että hänkin jättää Honkaharjun. Nuoret lääkärit ovat saaneet koulutusta varmaan siihen miten kohdellaan ihmisiä. Ehkä se vanhemmalla lääkärillä on muuttunut rahankiilto silmissä tehtäväksi työksi. Vahinko! Varmaan moni on saanut sitä huonoa kohtelua, mutta kun lääkäriin seuraavan kerran menet. sano että et halua sille lääkärille! M
      inullakin on kaksi mieslääkäriä joille en mielellään mene. Muistan kyllä heidän nimet, mutta joka tapauksessa, tehkööt työnsä, minun heitä mollaamatta, ehkäpä heilläkin on potilaita joita he HALUAVAT hoitaa. Siispä hyvää syksyä Laurille ja muille asiallisille esim. tytöt vastaanotossa Honkaharjuun. t. Sisko Liisa Aronen

    • Ulla65

      Vastaanotossa olevalla naisella ei kyllä löydy asiakaspalvelutaitoa. Nuoresta naislääkäristä puhumattakaan!

      • Hoitsut

        Siellä paikan päällä voi antaa noottia,jos kokee hionoa palvelua. Potilailla on oikeuksia ja palvelua voi vaatia. Nirppanokat voi siirtää pois asiakaspalvelusta.


    • 0456143685

      Kyllä lääkäri Jukka Suhonenkin on niin töykeä ja epäpätevä lääkäriksi , ei muista mitä on aikaisemmin puhunut ja kirjoittanut , minullekin väitti , ettei ole kyseistä lausuntoa kirjoittanut mutta kun tiesin asian oikeanlaidan niin menin terveysasemalle ja pyysin potilastiedoistani kyseisen lausunnon ja aion vielä käydä näyttämässä hänelle tuon lausunnon , että eikö muka ollut totta . Muistisairas koko lääkäri .

      • 090655

        Omasta mielestäni on asiatonta kirjottaa tänne ja moittia lääkäreitä julkisesti ja jops nimellä olen käynyt molemilla kyseisillä lääkäreillä ja saanut asiallista hoitoa jos kyse on luulo taudista ei lääkäri voi hoitaa soittakaa hyvät ihmiset johtavalle lääkärille eikä julkiselle tälle palstalle palstalle


      • Anonyymi

        Itsellä kaikki sujunut hyvin kyseisen lääkerin kanssa ja pitää muistaa että kaikki me ollaan erilaisia omia persoonia niin lekurit kuin potilaat mikä ittestäni ainakin on hyvä juttu


      • Anonyymi

        <- epäkulttuurinen vastaus matalasta koulutustasosta?


    • tätäpäivää

      HHSsa ei ole kuin Kovanen ja Valli enään entisiä lääkäreitä. Kaikki toiset ovat ostolääkäreitä. Aika kehnoa hoitoa sieltä saa. Eiköhän sekin paikka kohta suljeta ja siirtyy Lappeenrantaan. Vanhukset ovat jo heitteille jätettyjä. Ovat kotonaan yksin vaipoissaan kokopäivän. Eksoteen naiset voi käydä kerran päivässä katsomassa ja kääntämässä vanhusta sängyssä ja vaihtamassa vaipat. Rahat leikataan heikoimmilta.

    • PenttiHirtti

      ON SIELLÄ HYVIÄKIN....... Yleensä naislääkärit on empaattisempia ja kiinostuneimpia potilaastaan kuin karvaperse sälli-lekurit

      • eräspotilas

        Naislääkärit empaattisempia? Ei Leena K ainakaan. Epäkohteliasta.


    • khrröööhöm

      Syöksyi ulos vastaanottohuoneestaan käytävälle, missä ihmiset odottivat vuoroaan. Todeten: "Minä olen nähnyt eläissäni enemmän vittuja kuin te kahvikuppeja!" Meni ovea paiskaten takaisin huoneeseensa.

      • aikapaljon

        aika paljon .


      • Anonyymi

        Loistavaa kielenkäyttöä lääkäriltä 😆👌👏


    • antakaa_palaa
    • nokipoikaM

      LEENA K ON PARAS HONKAHARJUSSA ja hänen miehensä K toiseksi paras

      • Anonyymi

        Antti Kuusmetso on kyllä parhaita, tosi ammattitaitoinen, ystävällinen, empaattinen ym, voi vaan kehua. Ja on siellä muitakin hyviä lääkäreitä. Ei kannata kaikkiin TK lääkäreihin yleistää jos on huonoja kokemuksia. Honkaharjussa olen saanut AINA hyvää palvelua. Jokunen mielenkiintoinen persoona joukossa mutta onneksi voi valita kenellä käy. Menen satunnaisesti yksityiselle jos hyvät ei ole varattavissa. Ei ne niin paljoa maksa satunnaiset käynnit yksityisellä jos apua tarvitsee. Eipähän tarvitse valittaa. Eikä se täällä valittaminen tosiaan mitään hyödytä. Väärä osote....


    • asiallinennuorilääkäri

      toi nuori mies lääkäri Lauri on tosi asiallinen ja jos ei tiedä itse laittaa eteenpäin hyvä kokemus...on muutamia muitakin hyviä ollut mutta ovat lähteneet valitettavasti pois...

      • ykshyväainakin

        Lauri on hyväkäytöksinen asiakkaita kohtaan .


      • Anonyymi

        Lauri Kuittinen ihan huippu


    • seonjoskuskaikilla

      Jos on kerran nähnyt v......a enemmän kuin kahvikuppeja , niin taitaa olla aika v mäistä koko elämä siinä tapauksessa .

      • kivatunet

        Varmaan nähnyt unta vaan.


    • yyyuuiop

      leena k on paras

      • eräspotilas

        Jos osaat venäjää


      • p-utin

        Njet harashoo.


      • kävinjoskus

        Aina vihainen ja pahalla tuulella


    • parastaValioyksikköä

      leena osaa hyvin suomea

      • witutus

        Yritin puhelimitse Honkaharjuun, mutta ei sinne pääsee. Sama ukko toitottaa, kaikki linjat varattu, jää odottamaan. Imatralla on aina kaikki linjat varattuina. Kun soittaa ajanvaraukseen, sama juttu.


      • niinsepelaa
        witutus kirjoitti:

        Yritin puhelimitse Honkaharjuun, mutta ei sinne pääsee. Sama ukko toitottaa, kaikki linjat varattu, jää odottamaan. Imatralla on aina kaikki linjat varattuina. Kun soittaa ajanvaraukseen, sama juttu.

        Jätä soittopyyntö, niin sinullepäin soitetaan samana päivänä.


    • eiluulosairas

      Minä sain poskiontelotulehdukseen
      antibiootteja koko ajan . Ei tutkittu .
      Aikaisemmin oli punkteerattu monta kertaa. Kun valitin särkyä. niin tuli
      kuva , että luullaan luulosairaaksi .
      Menin yksityiselle alan asiantuntijalle
      Hän lähetti kirurgille . Jouduin leikkaukseen diagnoosilla ,että poskiontelo oli muurautunut umpeen
      ja se piti aukaista kirurgisesti sairaalassa Leikkaava kirurgi sanoi
      että ei ole ihme että oli kuumetta ja
      särkyä .Sen jälkeen ei ole vaivannut ai
      ainakaan se .Sain jopa kommentin
      ( hoitajalta) että sehän paranee itsestään. Muuten oli sellainen tunne
      että pidettiin. luulosairaana.

    • onhyviämyös

      On siellä hyviäkin lääkäreitä.

    • ei_arvauskeskus

      Hei! Varaa aika Kimmo Tikkiselle Lappeenrantaan (Terveystalo). Hän on erikoislääkäri kuvaamaasi vaivaan.
      Ihan varmasti saat avun ja tarvittaessa jatkohoitolähetteen sairaalan korvapolille.
      Vapaat ajat löydät netistä.

    • karinharris

      Millainen lääkäri on Elise Puttsepp? Suomea ei taidan kovin hyvin osata ja diagnoosit ovat mitä sattuu.

      • IgorPutiini

        Putseppi on nimensä mukainen pelkkä Tseppi..... nuori vosu jolla valkoisen takin saaminen loptti kaiken kehityksen.......


    • kummelilääkäri

      Paljompa auttaa tuo takaisinsoitto, mulle soitettiin iltapäivällä takaisin kun itse soitin heti klo 8 jälkeen ja jätin soittopyynnön, ei saanut enää sille päivälle aikaa lääkärille eikä hoitajalle, eli mitä vitun hyötyä tuosta on? Tosin en enää asioi honkaharjussa, käyn yksityisellä. Siellä puhutaan ymmärrettävää suomea ja hoitoa saa heti ilman viikkokausien arvailuja, ei ihme että näitä kunnallisen puolen valohoitopaikkoja sanotaan arvauskeskuksiksi.

    • kaikenhuippu

      Eräälle ulkomaalaistaustaiselle lääkärille piti potilaan neuvoa oikeinkirjoitusta vastaanotolla honkaharjussa.

    • JuriZuhoin

      Määrään teille kaikille valittajille hiekkahoitoa kahden metrin syvyydessä miljoona vuotta, setepsii.

    • aivokasvainoli

      ei pidä ilkkua.muaki hoidettiin n.20v poskiontelo/menieerintauti huimauksineen.olikin aivokasvain.et ei pidä ilkkua.

    • vieläKunnossa

      Ei pidä...ei ! aivokasvain ei ilkuta ketään joka s iitä edes kuullee, saati jos se osuu omaan päähän !

    • kielipuolipotilas

      Nyt olikin puhe kielitaidottomista lääkäreistä

    • Putiinit

      A vot harashoo. Njet njet. Ei hjummarra.

    • kunnari

      Tule Lappeenrantaan Armilaan. Siellä vastavalmistuneet, uusinta tietoa omaavat varsinkin naislääkärit kertovat, ettei sinulla ole mitään vikaa"

    • Kassakone

      Jos potilaat paranevat liian nopeasti niin se johtaa siihenettä lääkäreistä tulee työttömiä. Pitää venyttää niin pitkään kuin "lypsävä lehmä" jaksaapysyy hengissä. Ja lisäksi jos asikas määrät vähenevät tulee valtiolta lopettamis uhka koska tarvetta "hoitoon" ei ole. Miettikää tätä terveys huolto on liiketoimintaa kuin autonkorjausta tms.. Kannattaa pitää kiinni asikkaista.

    • Anonyymi

      Mulla oli ollut huonoaoloa ja menin honkaharjun eräälle lääkärille leena kuusmetsolme. En ymmärtänyt puoliakaan mitä hän puhui ja antoi 3 eri lääkettä. Yksi lääkkeistä oli pahaololääke. Leena sanoi että lääkettä pitäisi ottaa 4 kertaa päivässä. Kun käytin lääkettä huomasin että se auttoi mutta aiheutti neuroosia. Menimme lpr lääkärille ja hän kysyi käytänkö sitä pahaolo lääkettä. Vastasin kyllä ja hän järkyttyi. Koska sitä lääkettä ei ole käytetty vuosiin koska se aiheuttaa NEUROOSIA!! Ja leena sanoi vielä 4 krt päivässä niin ei ollut kauhean mukaa nähdä harhoja koko ajan

    • Anonyymi

      Ymmärrän täysin! Se on juuri se lääkäri jolle kukaan ei halua mennä !

      • Anonyymi

        Sain niskakipuihin tältä kyseiseltä lääkäriltä sellaisen "cocktailin" johon suhtauduin epäilevästi.
        yritin ottaa hänen antamien ohjeiden mukaan, mutta tuli kaikenlaisia sivuvaikutuksia. En ollut varma oksettaako, pyörryttääkö vai ottaako pumpusta. Nyt sain epäilyksilleni varmuuden noista kommenteista!


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Leena ei oppinut puhumaankaan, vaikka työskentelee siellä HHS ainakin yli 6 v ja niin töykeä käytös välillä...


    • Anonyymi

      Kyllä sieltä löytyy tehokkaitakin. Menin näyttämään toista liikerajoitteista lonkkaani.
      Itseensä 72v ikäiseksi ilmoittanut virolaislekuri (?) tuhrasi tietsikan kanssa. Uusi kaksi reseptiäni jotka olin itse uusinut 2 kuukautta aikaisemmin. Katsoi kerran toisen suunnan liikerajoituksen ja antoi lähetteen verikokeeseen.
      Yhtenä koekohteena oli 76v MIEHEN MUNASARJOJEN syöpämarkkeri!
      Soitin labraan ja kerroin hoitsulle joka lausahti, "ettei nyt kai kuitenkaan". Vajaan minuutin kuluttua lausahti "kyllä kuitenkin näköjään". Vaihdoimme sen tavalliseen, minulla aikaisemminkin tehtyyn CEA kokeeseen.
      Pääsin röntgeniin jossa todettiin lonkkani 2:n asteen nivelrikko.

      • Anonyymi

        Ei ole eka kerta kun virolaislekuri sählää siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole eka kerta kun virolaislekuri sählää siellä.

        Mikä on nimi? Tai nimikirjaimet?


    • Anonyymi

      Lieneeköhän kyseessä Kai Valli ?
      Minua hän nimitti vanhaksi ÄMMÄKSI
      jota ei enää leikata. , oli kyseessä olkapään kiertäjäkalvon repeämä

    • Anonyymi

      Tuskin näissä kuvatuista ongelmista joutuu kärsimään pitkiä aikoja sillä eiköhän Honkaharjun alasajo ole jo alkanut ja päästään Keskussairaalaan hyvien lääkäreitten hoitoon.

    • Anonyymi

      Oliko venäläinen lääkäri?

    • Anonyymi

      Eipä tarvitse olla virolainen tai venäläinen lääkäri kun saa todella ikävää palvelua.

    • Anonyymi

      Kannattaa mennä yksityislääkärille.
      Nenä - korva ja kurkku lääkärille.
      Silloin saa lähetteen keskussairaalan
      poliklinikalle. Maksaa vähän enemmän
      mutta Kelalta saa ainakin 8,-€ siitä yksityislääkärillä käymisestä . ( 158,-€ ? ).
      Mutta se kannattaa. Itse tein niin ja asia hoitui!
      Jouduin ihan leikkaukseen jossa umpeen
      muuntautunut poskiontelo avattiin.
      Leikkaus oli päiväkirurginen toimenpide .
      Se oli vaan joku 22,-€ tms.

    • Anonyymi

      Siellä on virolaisia, liettualaisia, latvialaisia, venäläisiä ja tsetseenejä muttei yhtään Suomalaista lääkäriä. Eihän siinä mittään mutta kun he eivät oikein jymmarra Suomen kieli ja mjikali pjotiljaankin ulosanti on murteellinen ja/tai kjieliopillisestji vähän vjäärinmuotoiltu, we have a failure to communigate.

      Pelle maailma. Sote himmeli lopullinen tuomio kansanterveydelle.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe