ja millaisia vaatimuksia esim. vastavalmistuneelta vaaditaan?
Miten päästä töihin Verohallinnon yritysverotuspuolelle?
3
371
Vastaukset
- Efffi
Haet kesätöihin tai määräaikaisuuksia. Tässä vaiheessa vuotta kannattaa laittaa myös avoimia hakemuksia suoraan toimistoihin.
Vero-oikeudesta riittää perusteet, laskentatoimen opinnot ovat melkein tärkemmät. Yrityspuolella veroilmoitus johdetaan tilinpäätöksestä, joten mitä paremmin osaat lukea tilinpäätöstä, sen helpompi.
Ainakin siinä toimistossa missä työskentelen, kaikki aloittavat ns. samalta viivalta perustehtävistä. Eli ei ole väliä, oletko kauppatieteiden yo tai valmis OTM,. Eteneminen vaativampiin tehtäviin sitten riippuu osaamisen kehittymisestä. - Samaa mietin
Itse olen osittain samassa tilanteessa kuin aloittaja, tosin jo valmistunut.
Edellisellä kirjoittajalla olikin jo asiaan hyviä pointteja, mutta kysyisin niistä vielä tarkemmin. Korostit laskentatoimen merkitystä opinnoissa, mutta entäpä tilanteessa, jossa pääaineeseen (yritysjuridiikka) kuului vero-oikeuden opintoja eikä laskentatoimi ollut edes sivuaineena? Saumoja päästä silti alalle vero-oikeuden osaamista painottamalla ja kehittyä muilta osin työssä?
Avoimia hakemuksia olen itsekin ajatellut laittaa, helpottaisi vain, jos sähköpostiosoitteet olisivat julkisesti saatavilla. Soittoa verotoimistojen puhelinvaihteisiin lisätietojen toivossa, vai miten tässä kannattaisi toimia? - Efffi
Laskentatoimen opinnoista on etua mutta pelkällä kirjanpidon peruskurssillakin pärjää. Eli jos ymmärtää, mikä on tuloslaskelma ja tase, niin siinä on ihan riittävä lähtökohta :) Verohallinnolla on myös omia kirjanpidon kursseja. Ainakin omassa työpaikassa kaikki pidemmäksi aikaa taloon jääneet käyvät kirjanpidon kurssilla vahvistamassa osaamista / kertaamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059