PALELTUNEET KORVAT

Tiina Sukeva

Sinä joka hylkäsit kolmevärisen kissanpennun tammikuun kovimpiin pakkasiin,kuumottaako korviasi ollenkaan?.Tammikuun puolivälissä ovemme taakse ilmaantui pieni kissanpentu.Se oli aika arka mutta haki ruokaa ja lämpöä.Ruokimme sitä ulos noin viikon verran ulos kunnes pentu juoksi syliin ja aneli turvapaikkaa.
Ensimmäiset vuorokaudet lämpimässä menivät syöden ja oksentaen...
Pikkuhiljaa ruoka (pentujen hyytelö&kuivamuona)alkoivat pysyä sisällä,siihen lisättynä lämmin maito.Pennulla oli toinen korva täysin paleltunut.Se aristi silittämistä siltä puolelta jolla kipeä korva oli.KOLME VIIKKOA siitä kun saimme pennun lämpimään tapahtui se mikä odotettavissa oli-puolet korvasta putosi poïs-kuolioitui.Jokainen voi kuvitella miltä tuntuu nähdä puolikas korvanlehti kissan makuupaikalla!!!Samalla viikolla kun saimme pennun turvaan(tiistaina)oli jo perjantaina pakkasta yli kolmekymmentä astetta.Minkälainen ihminen jättää pienokaisen pennun pimeään ,pakkaseen keskelle maaseutua?Jos ei voi pentua pitää niin lopettaisi sen sitten asiallisesti eikä hylkäisi pakkaseen.
Mietippä sitä hylkääjä jos itse joudut keskelle pimeää-autosi ehkä hajoaa-ja ainut ohiajaja olenkin minä-pennun pelastaja-Ajan ohi piittaamatta hittojakaan mikä sinulta paleltuu,onhan minulla kiire ruokkimaan pikku Kyllikkiä-korvapuolta pienokaista.
Mieti tätä sinä julma ihminen!

8

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläinten hoitaja

      Surullinen tapaus, tapaus mitä ei pitäisi tapahtua. Kaikki ei kuitenkaan ole ihmisen hylkäämiä . Voi tapahtua niinkin että puolivilli emo on saanut pennut ja emo itse on kuollut vaikka kissaruttoon tai joutunut itse saaliiksi. Parin kuukauden ikäinen pentu joutuu pakosta etsimään ruokaa ja suojaa muualta. Olen itse löytänyt pennun harhailemasta ja luonnollisesti ottanut hoiviin. Hyvä että pelastui, kiitos sinulle. Kissa kyllä toipuu siitä korvan paleltumasta.

    • Per Kele sentään

      ei suomessa ole minkäänlaista puolivilli kissa populaatiota. KAIKKI Suomessa elävät kissat ovat kesyjä kotikissoja. Se miksi aloittajan tarinan pentu oli ilman kotia voi tietysti johtua mistä vaan, pentu on karannut, nakattu pihalle, mutta pieni kissanpentu ei kilometrejä vaella, alkuperäinen koti löytyy parin sadan metrin säteeltä, jollei sitten ole heivattu kotoaa esim autosta lumihankeen. Kyseessä on julma eläinrääkkäys taoaus joka olisi pitänyt ilmoittaa poliisille, kahdesta syystä:
      1. Kissan omistaja on saattanut kysellä kissaansa poliisilta tai
      2. kyse ei ole yksittäisestä eläinrääkkäys tapauksesta, poliisilla voi olla tietoa alueen holtittomista eläinten pitäjistä, mutta mitään heille ei voida tehdä, ennkuin aiheuttavat kipua ja kärsimystä luontokappaleille.

      • jmjmu

        Suomessa on vaikka kuinka paljon villiintyneitä kissalaumoja. Niitä on ollut ennen ja niitä on yhä vielä.


      • tiina&kyllikki

        Meillä on puolenkymmentä naapuria ja niissä yhdellä kissa .Elikkä ei ollut naapureiden misu .Villi arvauksemme on että joku nakkasi kyllikin autosta ehkäpä ajatuksenaan että pentu löytäisi itse itselleen kodin.Asumme noin 1.5km etäisyydellä valtatie vitosesta.Onneksi tällä tarinalla on onnellinen loppu.Riiviö on ollut meillä nyt reilun kuukauden ,syö hyvin,nukkuu hyvin,kiipeilee joka paikkaan ja ilahduttaa aamu toisensa perään kun menemme navetalle.Kyllikistä tuli navettakissa koska meidän edellinen hiirenpyytäjä kuoli täysinpalvelleena vanhuuteen puoli vuotta sitten.Madotus,ja rokotus järjestyksessä ja sterilisaatio sitten aikanaan .Kiitos kaikille kommentoijille lämpimistä terveisistä.Täällä on nyt kaikki hyvin.


    • marilin

      voi kisu parkaa.. kyllä noita julmia ihmisiä sit löytyy kun voi pennun hylätä, hyi! mut onneksi löytyy myös sinun kaltaisia kun sit huolehtii niistä.. vieläkö sulla on se pentu ja mikä hänen vointi on nykyään?

    • laktoosi-intoleranss

      Hienosti olet toiminut kun otit kissan suojiisi. Haluan kuitenkin muistuttaa, ettei kissalle saa antaa maitoa. Niiden vatsa ei kestä laktoosia.

      • Jos maito on suoraan tankista, maatiaskissat ainakin kestää sen.Kautta aikojen on maalla annettu lypsyn jälkeen vaahdot ja maidon loput siivilästä kissoille. Purkkimaito on eri asia, ei sitä kestä minunkaan vatsani paitsi LUOMUMAITOA. Asiasta monen vuosikymmenen kokemus. Itsellä nyt "rotukissoja " jotka ei pidä edes luomumaidosta. Kermaviili hyvää ja koirille syöttää monet sitä myös


      • tiina&kyllikki

        Lypsylämmintä maitoa on annettu kissoillemme kautta aikojen.Edesmennyt navettakissamme eli n.15 vuotiaaksi ja neiti sisäkissamme on tällähetkellä 18v ja on koko ikänsä saanut lehmänmaitoa suoraan lypsyn jälkeen .Lieneekö pitkän iän salaisuus...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe