Kuinka säätää Studio 17 äänenvoimakkuutta, helpolla

Pinnacle 17 U

Oli ja on Studio 14, siinä saa päänäytöllä ja hiirellä säädettyä äänenvoimakkuutta, siinähän on ääni ja video eri raidalla.

Nyt ostin Studio 17 siinä on video ja ääni yhdessä. En ole löytänyt kuinka äänenvoimakkuutta helpolla säätäisi, turhat äänet pois ja lopussakin tasainen hiljennys, yms.

kuvassa on punainen viiva se kuvastaa Studio 14 ääniraitaa valmiissa videossani.
nyt en voinut 14 kuvakaappausta laittaa kun poistin sen koneelta.

http://aijaa.com/tHuawk

Käyttöohjeita luen ahkeraan, mutta selkeistä ja suomenkielisistä käyttöohjeista en yleensä mitään opi, korkeintaan asioita. Opin vain yrityksen ja epäonnistumisien kautta.

6

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja vaan

      löytyi jo äänen säätö.

      sen voisin mainita, tuleville ko. ohjelman ostajille että dvd suojuksessa ollevan KOODIN viimeinen kirjain oli mennyt seuraavalle riville, täysin muun tekstin päälle, eli sieltä se löytyy.

      minulla oli viimeinen WAWW joka pätkässä on 5 kirjainta, ensin veikkasin mikä kaksois W kirjaimista olisikin kaksi tavallista V kirjainta, ennen kuin "hoksasin".

      Nyt vain 4K elokuvan tekoon, ajattelen olisiko huonompi 4K, 3840x2160 elokuva sittenkin parempaa kuin sama elokuva samassa tiedostokoossa 1920x1080 kokona.
      Ainakin näin on HD ja Full HD kohdalla teen tärkeistä 720 videoista aina 1920 kokoisia.

      ----voin vastata itselleni vielä myöhemminkin, em. arvioihini, ehkä

      • kyselijä

        Moro.
        Miten tuot videosi tietokoneelle että ne ovat Hd laatua vielä editoinnin jälkeenkin? Itse käytän Pinnacle 14 ohjelmaa ja usb:llä videot tuon, mutta editoinnin jälkeen laatu on suttua vaan. Pikkasen potuttaa, joten neuvoja pliis.


      • tässä vähän alkuun
        kyselijä kirjoitti:

        Moro.
        Miten tuot videosi tietokoneelle että ne ovat Hd laatua vielä editoinnin jälkeenkin? Itse käytän Pinnacle 14 ohjelmaa ja usb:llä videot tuon, mutta editoinnin jälkeen laatu on suttua vaan. Pikkasen potuttaa, joten neuvoja pliis.

        "Itse käytän Pinnacle 14 ohjelmaa ja usb:llä videot tuon"

        tuo miten tuo riippuu minkäikäisestä kamerasta tuo, meilläkin 2005 mallin kasetti kamerasta piti tuoda firewire johdolla, jossa oli molemmissa päissä firewire. Nykyään ei usein ole sellaista reikääkään tietokoneella.
        Kokeilin minäkin silloin USB ja tuli suttuista.

        Uudemmissa jo vuosia kuuluu siirtää USB, minä kyllä useimmiten otan kortin irti ja siirrän kortilta.
        Yks huomio vielä, minä en koskaan siirrä suoraan videokäsittelyohjelmaan, vaan aivan kansioon, Pinnacle ei ole silloin edes avattuna.
        Kansiosta saa helpolla raahattua, kun kansio on auki, ei kokoruutuisena ja napsauttaa sen Pinnaclen päälle, toki myös itse ohjelmasta.

        Vielä lisää;
        Kun siirrät videon tavalliseen kansioon, katso yksittäisen pätkän laatu, onko se ok.

        Ei tuo ohjelma laatua heikennä, tietysti riippuu minkälaiseen kb/sek. määrään tallennat. Ainakin 2000 kbs/sek pitäis olla, DVD laatu on 8000, hyvä laatu on 12000 tai enemmän. Itse tallennan vähemmän tärkeät 17ooo kb/sek ja yleensä kaikki 24ooo kb/sek.
        Mitä enemmän pixeleitä, sitä enemmän vie levytilaa, mutta tärkeissä kannattaa tallentaa parasta laatua.


        Niin lyhyesti, ei tuo ohjelma laatua heikennä, siirrä videosi kansioon.

        Minä muuten poistin 2v koneella olleen hd 14 ja etsin kaikki siihen liittyvät tiedostot, oli useita jotka eivät poistuneet "lisää poista" valinnalla ja ajoin ohjelman uudelleen, alkoi toimimaan joka tilanteessa paljon nopeammin.
        Jos niin teet, muista varmistaa että tiedät KOODI;si jotta saat asennettu sen uudelleen, eikös sen näe ohjelmastakin.


    • hirvipohja

      Sama vika minun ostamassa studio 17:ssa. Kukahan tietää ? Ääniohjaus-ikoni ei tule näkyviin vaikka käyttöohjesivulla (http://img.pinnaclesys.com/manuals/studio/v17/fi/studio17.pdf) 65 sanotaan: mukauta työkalupalkkia -painikkeella, joka sijaitsee työkalupalkin vasemmassa reunassa. En saa äänitasoa viivasta "raahattua" niin kuin versioissa 14 ja 15 joita olen aiemmin käyttänyt. Ohjelman poisto ja asennus uudestaan ei auttanut. Koneeni on viritetty Solid works 3D mallinnukseen koneensuunnittelu-ammattikäyttöön. Videoeditoinnissa pinnacle 14 ja 15 versioilla ei ole ollut ongelmia minulla.
      Äänitason säätö on hyvin oleellinen asia. Ohjelmalla ei tee mitään jos videon tai musiikin äänen kuuluvuutta ei saa säädettyä tilanteisiin sopivaksi.

    • 17 ultimate

      "En saa äänitasoa viivasta "raahattua" "


      tuon olen jo oppinut, , kun siinä ääni/videoraidalla painaa hiiren näppäintä tulee valinta EROITA RAIDAT tai suunnillen niin, kun raidat on erillään, voi säätää helpommin kuin ennen.
      --------------------------------------

      MUTTA minulla on hassua, kun teen vaikkapa mpeg4 videon, siitä tulee hidastettu ja kun katsoo valmiin elokuvan, OMINAISUUDET > TIEDOT on kehysnopeus vain 6-10 kuvaa sekunnissa.
      Näin vaikka tekisi siiitä mukana tulleesta nätevideosta.

      MTS tulee hyvin, vaikka mukautettuna tekisi 40 000 kb/sekunnissa
      myös 4-k videot mts muodossa

      • hirvipohja

        Kiitos nopeasta kannanotosta.Pääsin säätämään ääntä vaikka minulta puuttuu ohjelmasta työkalupalkin oikeasta päästä äänenvoimakkuuden muoakkauspainike. Käyttöohjekirjan sivulla 220-221 esitetään tapa säätää äänijanaa. Alt klikkaus janaan jolloin automaattiset lukot poistuu. Sitten Ctrl klikkaus janaan jolloin säätöruutu syntyy janaan. Jouduin vielä sitä ennen avaamaan janan vasemman pään äänimikserin ja klikkaamaan perus nollan pienemmäksi. Nyt voin editoida "jotenkuten" mutta saishan työkalurivi näkyä kaikilla kaluilla. Kuka tietää ? Kysymyksesi mpeg4 ja MTS osiot ovat vielä tuntemattomia minulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      158
      1561
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1235
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      199
      1086
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      987
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      852
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      852
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      56
      798
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      786
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      49
      687
    Aihe