Oli ja on Studio 14, siinä saa päänäytöllä ja hiirellä säädettyä äänenvoimakkuutta, siinähän on ääni ja video eri raidalla.
Nyt ostin Studio 17 siinä on video ja ääni yhdessä. En ole löytänyt kuinka äänenvoimakkuutta helpolla säätäisi, turhat äänet pois ja lopussakin tasainen hiljennys, yms.
kuvassa on punainen viiva se kuvastaa Studio 14 ääniraitaa valmiissa videossani.
nyt en voinut 14 kuvakaappausta laittaa kun poistin sen koneelta.
http://aijaa.com/tHuawk
Käyttöohjeita luen ahkeraan, mutta selkeistä ja suomenkielisistä käyttöohjeista en yleensä mitään opi, korkeintaan asioita. Opin vain yrityksen ja epäonnistumisien kautta.
Kuinka säätää Studio 17 äänenvoimakkuutta, helpolla
6
200
Vastaukset
- aloittaja vaan
löytyi jo äänen säätö.
sen voisin mainita, tuleville ko. ohjelman ostajille että dvd suojuksessa ollevan KOODIN viimeinen kirjain oli mennyt seuraavalle riville, täysin muun tekstin päälle, eli sieltä se löytyy.
minulla oli viimeinen WAWW joka pätkässä on 5 kirjainta, ensin veikkasin mikä kaksois W kirjaimista olisikin kaksi tavallista V kirjainta, ennen kuin "hoksasin".
Nyt vain 4K elokuvan tekoon, ajattelen olisiko huonompi 4K, 3840x2160 elokuva sittenkin parempaa kuin sama elokuva samassa tiedostokoossa 1920x1080 kokona.
Ainakin näin on HD ja Full HD kohdalla teen tärkeistä 720 videoista aina 1920 kokoisia.
----voin vastata itselleni vielä myöhemminkin, em. arvioihini, ehkä- kyselijä
Moro.
Miten tuot videosi tietokoneelle että ne ovat Hd laatua vielä editoinnin jälkeenkin? Itse käytän Pinnacle 14 ohjelmaa ja usb:llä videot tuon, mutta editoinnin jälkeen laatu on suttua vaan. Pikkasen potuttaa, joten neuvoja pliis. - tässä vähän alkuun
kyselijä kirjoitti:
Moro.
Miten tuot videosi tietokoneelle että ne ovat Hd laatua vielä editoinnin jälkeenkin? Itse käytän Pinnacle 14 ohjelmaa ja usb:llä videot tuon, mutta editoinnin jälkeen laatu on suttua vaan. Pikkasen potuttaa, joten neuvoja pliis."Itse käytän Pinnacle 14 ohjelmaa ja usb:llä videot tuon"
tuo miten tuo riippuu minkäikäisestä kamerasta tuo, meilläkin 2005 mallin kasetti kamerasta piti tuoda firewire johdolla, jossa oli molemmissa päissä firewire. Nykyään ei usein ole sellaista reikääkään tietokoneella.
Kokeilin minäkin silloin USB ja tuli suttuista.
Uudemmissa jo vuosia kuuluu siirtää USB, minä kyllä useimmiten otan kortin irti ja siirrän kortilta.
Yks huomio vielä, minä en koskaan siirrä suoraan videokäsittelyohjelmaan, vaan aivan kansioon, Pinnacle ei ole silloin edes avattuna.
Kansiosta saa helpolla raahattua, kun kansio on auki, ei kokoruutuisena ja napsauttaa sen Pinnaclen päälle, toki myös itse ohjelmasta.
Vielä lisää;
Kun siirrät videon tavalliseen kansioon, katso yksittäisen pätkän laatu, onko se ok.
Ei tuo ohjelma laatua heikennä, tietysti riippuu minkälaiseen kb/sek. määrään tallennat. Ainakin 2000 kbs/sek pitäis olla, DVD laatu on 8000, hyvä laatu on 12000 tai enemmän. Itse tallennan vähemmän tärkeät 17ooo kb/sek ja yleensä kaikki 24ooo kb/sek.
Mitä enemmän pixeleitä, sitä enemmän vie levytilaa, mutta tärkeissä kannattaa tallentaa parasta laatua.
Niin lyhyesti, ei tuo ohjelma laatua heikennä, siirrä videosi kansioon.
Minä muuten poistin 2v koneella olleen hd 14 ja etsin kaikki siihen liittyvät tiedostot, oli useita jotka eivät poistuneet "lisää poista" valinnalla ja ajoin ohjelman uudelleen, alkoi toimimaan joka tilanteessa paljon nopeammin.
Jos niin teet, muista varmistaa että tiedät KOODI;si jotta saat asennettu sen uudelleen, eikös sen näe ohjelmastakin.
- hirvipohja
Sama vika minun ostamassa studio 17:ssa. Kukahan tietää ? Ääniohjaus-ikoni ei tule näkyviin vaikka käyttöohjesivulla (http://img.pinnaclesys.com/manuals/studio/v17/fi/studio17.pdf) 65 sanotaan: mukauta työkalupalkkia -painikkeella, joka sijaitsee työkalupalkin vasemmassa reunassa. En saa äänitasoa viivasta "raahattua" niin kuin versioissa 14 ja 15 joita olen aiemmin käyttänyt. Ohjelman poisto ja asennus uudestaan ei auttanut. Koneeni on viritetty Solid works 3D mallinnukseen koneensuunnittelu-ammattikäyttöön. Videoeditoinnissa pinnacle 14 ja 15 versioilla ei ole ollut ongelmia minulla.
Äänitason säätö on hyvin oleellinen asia. Ohjelmalla ei tee mitään jos videon tai musiikin äänen kuuluvuutta ei saa säädettyä tilanteisiin sopivaksi. - 17 ultimate
"En saa äänitasoa viivasta "raahattua" "
tuon olen jo oppinut, , kun siinä ääni/videoraidalla painaa hiiren näppäintä tulee valinta EROITA RAIDAT tai suunnillen niin, kun raidat on erillään, voi säätää helpommin kuin ennen.
--------------------------------------
MUTTA minulla on hassua, kun teen vaikkapa mpeg4 videon, siitä tulee hidastettu ja kun katsoo valmiin elokuvan, OMINAISUUDET > TIEDOT on kehysnopeus vain 6-10 kuvaa sekunnissa.
Näin vaikka tekisi siiitä mukana tulleesta nätevideosta.
MTS tulee hyvin, vaikka mukautettuna tekisi 40 000 kb/sekunnissa
myös 4-k videot mts muodossa- hirvipohja
Kiitos nopeasta kannanotosta.Pääsin säätämään ääntä vaikka minulta puuttuu ohjelmasta työkalupalkin oikeasta päästä äänenvoimakkuuden muoakkauspainike. Käyttöohjekirjan sivulla 220-221 esitetään tapa säätää äänijanaa. Alt klikkaus janaan jolloin automaattiset lukot poistuu. Sitten Ctrl klikkaus janaan jolloin säätöruutu syntyy janaan. Jouduin vielä sitä ennen avaamaan janan vasemman pään äänimikserin ja klikkaamaan perus nollan pienemmäksi. Nyt voin editoida "jotenkuten" mutta saishan työkalurivi näkyä kaikilla kaluilla. Kuka tietää ? Kysymyksesi mpeg4 ja MTS osiot ovat vielä tuntemattomia minulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181016Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 42899
- 72875