Ihminen on "huonosti tehty"

Kenen luoma, kehittynyt tai tehty, huono kumminkin.

Kun jotain väitän, niin perustelenkin.

Ihmisissä on synnynnäistä järkeä enemmän tai vähemmän. Tuon järjen perusteella olisi siis pitänyt syntyä paljon parempaa tulosta. Tulosta on syntynyt, paljonkin, mutta enemmän huonoa.

Laskin tässä kylkiluuni ja tuloksena oli 12 kpl. Kui noi voi olla ku Raamattu sanos, et Eeva, se mailma ensmäne muija, oli tehty Aatamin kylkiluust.

Mitä siitki sit seuras ku Aatami meni syämä siit hyvän ja pahan tiedon puusta ku muija käski. Ols Aatami voinus sano, et syä itte, mikä sää olet munt komentelema.

Kyllä kai nämä nykypäivänkin asiat selviäisi jos riittävästi olisi järkeä ja sen oikeaa käyttöä.

Tuli muuten mieleen tuo avioliittolaki, jonka pohdinnassa Suomen Eduskunta on.

Eipä ollut avioliittolakia Eevalla ja Aatamilla olemassa vaikka avioliiton omaisissa olosuhteissa elivätkin.

58

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mun täyty itte vastata!

Kun viittasin noihin avioliiton omaisiin suhteisiin, on lisättävä tuo myöhemmin kuulemani sanonta: Se o luan ku tikanpojan puuhu vettä. (se on luonto joka vetää tikanpojan puuhun).

Ei ollut Aatami mikään tikanpoika ja puuhunkin kiipesi vain "kun muija käski". Edellinen hyvin tutuksi tullut sanonta.

• katleijanen!

Totta kai sulla Ruuneperi on 12 paria = 24 kylkiluuta, kun sää et olekaan Aatami. Katos nytteki jos joltain miehelt amputoidaan vaikka peukalo, niin ei sen miehen pojilt puutu peukalo.
      Tää vastaus on periytymist koskeva eikä mittän muut. Kiva kun sää noin fundsit ja ihmettelet. Tulee jotain juteltavaa kuitenkin.

• Kyllä minä tuonkin ymmärrän niinku sääki. On kuitenkin tietääkseni väitetty, että tuo syntynyt puute on pysyvä meillä.

Mää laski itte - omat kylkiluut, Sotshis laskeva muut

• Ramoona*
        Ruuneperi kirjoitti:

Kyllä minä tuonkin ymmärrän niinku sääki. On kuitenkin tietääkseni väitetty, että tuo syntynyt puute on pysyvä meillä.

Kristillisissä hautajaisissa saamme kuulla, että maan tomusta olemme tulleet ja maan tomuksi olemme jälleen palaava. Tiedemiehet ovat puhuneet tähtipölystä, jota on syntynyt supernovien räjähdyksissä. Eikö ole kyse ihan samasta asiasta !

Kylkiluu-kertomuksesta ajattelen näin. Kun Luoja sai muovatuksi maan tomusta ensimmäisen ihmisolennon ja puhalsi siihen hengen, siitä luomuksesta osa kävi uuden , hiukan erilaisen olennon muovaamiseen. Oikeastaan siinä on kaunista vertauskuvallisuutta : nainen ja mies ovat yhtä näin jo luomisen ideana, nainen ei ole ainakaan huonommasta materiaalista tehty. Mielestäni tuossa on juuri tasavertaisuuden osoitus. Naista on sanottu myös heikommaksi astiaksi, mutta ei silläkään tarkoiteta huonommuutta, vaan erilaisuutta. Sukupuolet luotiin avuksi ja iloksi toisilleen, toisiaan täydentämään.

Sitäkin on pähkäilty, oliko Aatamilla ja Eevalla napa, arpi, joka syntyy napanuoran irrottamisesta. Sini-sirkku tuntee taidetta, joten hän varmaan voisi kertoa, onko kaikissa paratiisiaiheisissa tunnetuissa maalauksissa tällä pariskunnalla navat. Vai onko tämä kysymys tullut kuvataiteilijoiden mieleenkään.

• miranda....
        Ruuneperi kirjoitti:

Kyllä minä tuonkin ymmärrän niinku sääki. On kuitenkin tietääkseni väitetty, että tuo syntynyt puute on pysyvä meillä.

Ruuneperi

Siis tarkoitatko, että tuo kylkiluiden vajaus olisi pysyvä? Katleijanen toikin hyvän esimerkin tuon sormen puuttumisen periytymisellä, joten rohkenen kysyä, oletko ollut aviossa (harrastanut salavuoteilua), siis onko sinulla lapsia? Periytyikö heille Polio vammasi? Et kai tuollaiseen usko itsekkään?

Mielestäni ihminen on erittäin hyvin tehty. Mikä meidän tuntemassa maailmassa olisi paremmin tehty/luotu?

Onhan tiedemiehillä/naisilla vielä paljon "sarkaa" edessään, koska kaikkea ei ole vieläkään ratkaistu.

Ilmeisesti myös Raamatun kirjoittajilla oli ristiriitainen käsitys homoista ja lespoista, koska siitä "tuomionsa" antoivat, mutta on sitä ennenkin tehty syntiä, kun lukee Vanhaa Testamenttiä. Siinähän lapset käyttivät isäänsä hyväksi, että lisääntyisivät ja suku jatkuisi.

• kirjanoppinut

Minua ei hidasta pätkääkään, jos vaikka homot saisivat avioliittonsa.
      Mitä ihmettä se minulta mitään vie?

Nämä tämänkin palstan vänkääjät tekevät lakeja omasta päästään.
      Kateus, vai mikä estää kaikille ihmisille samat ihmisoikeudet?
      Sitten vielä kauhistellaan homojen adoptio-oikeutta?

Laatikaa samalla laki, että yksinhuoltajilta otetaan lapset huostaan, kun ei aina ole kummankin sukupuolen vanhemmuutta.

Kuka on Jumalan kanssa keskustellut asiasta?
      Raamattu on Ihmisen kirjoittama.

• kaapunkilainen

Ihmisen viisautta, tai tyhmyyttä, luomiskertomusta ja Aatamin aviosuhdetta ei kannata kovin syvällisesti enää tässä iässä pohdiskella. Voi mennä omakin pää sekaisin, kun tulee kiire löytää lopputulos.

Mitä jos Jumala oliskin luonut kaksi naista, tai kaksi miestä?
      Kuinka silloin olis maapallo täytetty, millä ja miten?

Kai se luoja alun alkaen oli ajatellut asiat parittain, ei parittomasti, mutta mitä sillä omenalla ja käärmeellä avioliittojen kanssa on tekoa.

Minulle sopii kaikki liitot, ellei minua sidota mihinkään liittoon.
      Saavat edelleenkin naiset naida naisen, tai miehen, sama toisin päin. Elämässä on suurempiakin kummallisuuksia kuin homot ja lesbot, mutta kaikkeen ei ole tarpeen lakia lukea, eikä pykälillä säätää.

Tämä ikä antaa vapaudet. Rakastua saa vanhaan tai nuoreen, mieheen tai naiseen, tai olla vaikka kolmisin, kun sekään eri ketään haittaa, katsokaa vaikka lehtien seuranhaku palstoja.
      Voisinhan minäkin olla Puumanainen, kun alle 50 vuotiaat miehet väkisin tuppaavat seuraani.

• Makriina ek

Loihan Jumala kaksi ihmistä: Homo Sapiensin ja sen toisen, jota kutsutaan Neandertahlin ihmiseksi.

Mutta sitä ihmistä ei mainita Raamatussa. Miksei?

• Minkätähden Jeesuksella oli kaikki opetuslapset miehiä?
        Hän ei ollut kuullut naispappeudesta,vain Neitsyt Maria siihen tarvittiin,kun piti luoda jotain ehtaa maanpäälle.
        Pohdinta nykyajassa on ihan asiallista,kun tähtitieteilijätkin tietävät enemmän tämän Telluksen syntyhistoriasta.
        Hauska ajanviete toi raamattu,kyllä minä sitä luen,mutta uskonko siihen,se on taas eri asia.

• Olen sinua seku pitänyt tervejärkisenä,nyt olet jäänyt väärälle vuosisadalle

• minulle uskomaton as

anlis 3 ja edelleen kirjautumaton, joten oletko se sinä?

Kirjoitit, että "joku on leikillään sanonut" j.n.e??? Eikös tämä leikki tule ilmi Raamatusta?

Ei sinun tarvitse ajatella, kuten minä, mutta mikä ihmisten sukurutsaus siitä tulikaan, kun oli vain nuo kaksi ja heidän lapsensa?

Väistämättä siinä tulee jo sekin totuus, että sisaret ja veljet harrastivat "haureutta" ja jos ei kaikille riittänyt vastapuolta, niin miten he tyydyttivät itseään, kun hormoonit oli ilmeisesti heilläkin?

Tiedän kyllä, että Uusi testamentti kumoaa tämän vanhan monessa asiassa, mutta eipä siinäkään ole selostusta, kuinka ihmiskunta sai alkunsa?

• miranda....
        rituliini_38 kirjoitti:

Minkätähden Jeesuksella oli kaikki opetuslapset miehiä?
        Hän ei ollut kuullut naispappeudesta,vain Neitsyt Maria siihen tarvittiin,kun piti luoda jotain ehtaa maanpäälle.
        Pohdinta nykyajassa on ihan asiallista,kun tähtitieteilijätkin tietävät enemmän tämän Telluksen syntyhistoriasta.
        Hauska ajanviete toi raamattu,kyllä minä sitä luen,mutta uskonko siihen,se on taas eri asia.

Voi hitsi rituliini ja Jeesuksen miespuoliset kaverit!

Minäkin olisin voinut luulla aika monta miespuolista homoiksi, sillä niin usein he kokoontuivat keskenään ja sinne ei ollut naisilla asiaa ja jos joku uskalsi sinne mennä, niin kyllä hän oli yleisesti tuomittu se "iloluontoinen" nainen!?

Miksi miehet haluavat olla vain keskenään, kun ottaa huomioon myös heidän nämä yksityiset klubinsa, joihin naiset ei pääse?

Onhan nyt Jeesuksellekin ounasteltu naista, mutta saiko tämä Maria Magdaleena koskaan lasta ja kenen kanssa? Empä ole lukenut.

Nythän meni jännäksi, kun Teemu Selänne vetäisi maalin ,joten käyn katsomaan....ja mitä ihmettä? Jokinen vetäisi toisen maalin????

Nyt olisi jo hyvä aika avata baarikaappi, mutta ei ole juotavaa.

• miranda.... kirjoitti:

Voi hitsi rituliini ja Jeesuksen miespuoliset kaverit!

Minäkin olisin voinut luulla aika monta miespuolista homoiksi, sillä niin usein he kokoontuivat keskenään ja sinne ei ollut naisilla asiaa ja jos joku uskalsi sinne mennä, niin kyllä hän oli yleisesti tuomittu se "iloluontoinen" nainen!?

Miksi miehet haluavat olla vain keskenään, kun ottaa huomioon myös heidän nämä yksityiset klubinsa, joihin naiset ei pääse?

Onhan nyt Jeesuksellekin ounasteltu naista, mutta saiko tämä Maria Magdaleena koskaan lasta ja kenen kanssa? Empä ole lukenut.

Nythän meni jännäksi, kun Teemu Selänne vetäisi maalin ,joten käyn katsomaan....ja mitä ihmettä? Jokinen vetäisi toisen maalin????

Nyt olisi jo hyvä aika avata baarikaappi, mutta ei ole juotavaa.

On minulla Monopolia avaamaton lesti,kaiketi se tulee käyttöön,jos saamme pronssia tai emme saa niin samaan tuskaan sen voi avata

• miranda ....
        rituliini_38 kirjoitti:

On minulla Monopolia avaamaton lesti,kaiketi se tulee käyttöön,jos saamme pronssia tai emme saa niin samaan tuskaan sen voi avata

rituliini

Siinä nyt nautit sitä Monopolia, kun kaikki itkut onnesta on jo itketty. Tuli siellä kyynel silmään pelaajillakin, mutta tuli myös minulle. Oli se upeaa noille, jotka lopetti, mutta totta´kai toisillekin.

Läl läl lää, sinulla voi olla aamulla kipeä pää, mutta toivottavasti minulla ei?

• anlis3 ek Hyväksyn vakaumuksesi, en kuitenkaan pidä asiallisena tulkita kaikkea liian yksipuolisesti. Normaali homous tai lespou ei ole toisten määriteltävissä, geenivirheitä on vaikea korjata. Myös olosuhteilla voi olla vaikutus homoseksualismiin, purjelaivakauden merimiehet, vankila ja sotatilamuotoinen rintamakomennus,

• miranda .... kirjoitti:

rituliini

Siinä nyt nautit sitä Monopolia, kun kaikki itkut onnesta on jo itketty. Tuli siellä kyynel silmään pelaajillakin, mutta tuli myös minulle. Oli se upeaa noille, jotka lopetti, mutta totta´kai toisillekin.

Läl läl lää, sinulla voi olla aamulla kipeä pää, mutta toivottavasti minulla ei?

Lälläl lää,ei minullakaan,tohon alhaiseen pulssiini jopa 40 aamuisin ja väsähtäneeseen olooni löytyi selvennys kilpirauhasen vajaatoiminta.Mene googleen ja kato ite,melkein kaikki oireet oli minulla kuorsaus mukaanlukien.
        Noi kuukautishäiriöt ei minua enää kosketa,mutta kaikki muu osuu,kuin elinen päivä,josta ei muista mitään

• fundsija kirjoitti:

anlis3 ek Hyväksyn vakaumuksesi, en kuitenkaan pidä asiallisena tulkita kaikkea liian yksipuolisesti. Normaali homous tai lespou ei ole toisten määriteltävissä, geenivirheitä on vaikea korjata. Myös olosuhteilla voi olla vaikutus homoseksualismiin, purjelaivakauden merimiehet, vankila ja sotatilamuotoinen rintamakomennus,

Tuota en kyllä usko. Ei homous synny olosuhteista vaan lähinnä geeniperimästä.
        Mitä tulee olosuhteiden aikaansaamaan "korvaavaan käyttöön" on se verrattavissa itsetyydytykseen.

Tulevaisuudenkuvassa nähdään sukupuolettomuuden toteutuvan. Kikkelittömästä kaudesta on ainakin kirjoitettu ja puhuttu. Ajassa eletään jo ainakin vaatetusteollisuudessa. Ostin halvat kalsarit ja pienessä hädässäni totesin ne sepaluksettomiksi.

Ei mikään ole niin hankalaa kuin pukeutuminen haalareihin, sanoo suomalainen sananlasku. On nimittäin ylen työlästä, hankalaa ja epäsiistiä "ulostaa" yli kauluksen.
        Samantapainen on tilanne pienemmän hädän kyseessä ollen, sepaluksettomissa kalsareissa

• .,.,.,.
        Ruuneperi kirjoitti:

Tuota en kyllä usko. Ei homous synny olosuhteista vaan lähinnä geeniperimästä.
        Mitä tulee olosuhteiden aikaansaamaan "korvaavaan käyttöön" on se verrattavissa itsetyydytykseen.

Tulevaisuudenkuvassa nähdään sukupuolettomuuden toteutuvan. Kikkelittömästä kaudesta on ainakin kirjoitettu ja puhuttu. Ajassa eletään jo ainakin vaatetusteollisuudessa. Ostin halvat kalsarit ja pienessä hädässäni totesin ne sepaluksettomiksi.

Ei mikään ole niin hankalaa kuin pukeutuminen haalareihin, sanoo suomalainen sananlasku. On nimittäin ylen työlästä, hankalaa ja epäsiistiä "ulostaa" yli kauluksen.
        Samantapainen on tilanne pienemmän hädän kyseessä ollen, sepaluksettomissa kalsareissa

Mites, jos seuraavan kerran ostaisit kalsarit miestenvaateosastolta.

Minullakin on piironkin laatikko täynnä kikkeliaukottomia pöksyjä, mutta naisena siitä ei ole pahempia hankaluuksia tullut.

• miranda ....
        rituliini_38 kirjoitti:

Lälläl lää,ei minullakaan,tohon alhaiseen pulssiini jopa 40 aamuisin ja väsähtäneeseen olooni löytyi selvennys kilpirauhasen vajaatoiminta.Mene googleen ja kato ite,melkein kaikki oireet oli minulla kuorsaus mukaanlukien.
        Noi kuukautishäiriöt ei minua enää kosketa,mutta kaikki muu osuu,kuin elinen päivä,josta ei muista mitään

rituliini

Olen kuullut tuosta kilpirauhasen vajaatoiminnasta tarpeekseni, sillä tyttäreni sairastaa sitä. Palelee hän ainakin aina ja tietenkin laittaa väsymyksensä myös tuon taudin syyksi. Minä tiedän kyllä muunkin syyn.

• yksi Psykopaatti...

Tuolla eräällä palstalla kerrottiin,että on tehty tutkimuksia meistä palsta kirjoittelijoista.. Tutkimusten mukaan me oltaisiin psykopaattisia luonnevikasia
      täällä kirjoittelijat..

• +++++

Mitään ei voi yleistää.

• Minun mielipiteeni on homoudesta, se on tavallaan luonnevika..

Onhan muitakin vammaisia,ei he itse mitään voi,älkää vain syyttäkö heitä..

Kokemusta on työkaverinakin, mitä miellyttävämpiä ihmisiä..

Tuo avioliitto ei sovi tietenkään,muuta kuin rekistöröityminen sopisi heille..

Nämä hetan mielipiteitä..

• niin se vain on
        merihuisku kirjoitti:

Minun mielipiteeni on homoudesta, se on tavallaan luonnevika..

Onhan muitakin vammaisia,ei he itse mitään voi,älkää vain syyttäkö heitä..

Kokemusta on työkaverinakin, mitä miellyttävämpiä ihmisiä..

Tuo avioliitto ei sovi tietenkään,muuta kuin rekistöröityminen sopisi heille..

Nämä hetan mielipiteitä..

Homous on samanlainen vamma kuin vaikka vasenkätisyys.

Siis ei vamma, vaan ominaisuus.

• Minä uskon Raamattuun, sen perussanomaan, eli Jumalan armoon Jeesuksessa.
      Kyllähän Raamatun kirjoittajat olivat miehiä, kuten vahvemmat(fyysisesti) ovat aina olleet ensimmäiseksi esillä ja määräilemässä, mutta Jumala tuli Jeesuksessa maailmaan naisen kautta ja Jeesus kuoltuaan ja ylös noustuaan ilmestyi ensimmäiseksi naiselle, Maria Magdaleenalle.

Apostolit olivat miehiä, ja luulen, että niitä fyysisiä koettelemuksia kestämään Paavali ja muutkin apostolit olivat soveliaimpia. Naisen Jeesus itse valtuutti kertomaan Samarian kaivolla , että oli tavannut Kristuksen.

Mies ja nainen, tarpeeksi erilaisia täydentämään toisiaan. Apostoli Paavali sanoi, että mies on vaimon pää, mutta jätti sanomatta, tai Raamattuun kirjaamatta jäi. "Mies on pää, vaimo sydän".

• Tuo Jeesuksen nousu taivaaseen on aika epäuskottavaa, Tapahtuiko nousu kuin vanhalla variksella, leppoisasti liihotellen?

Missä on se kivi, jonka Jeesus vieritti hautansa suulta. Oliko kivi suuri ja miten kauaksi vieritetty.

Kohta saan varmaan syytteen jostain?

• ^^^^^^^
        Ruuneperi kirjoitti:

Tuo Jeesuksen nousu taivaaseen on aika epäuskottavaa, Tapahtuiko nousu kuin vanhalla variksella, leppoisasti liihotellen?

Missä on se kivi, jonka Jeesus vieritti hautansa suulta. Oliko kivi suuri ja miten kauaksi vieritetty.

Pikemminkin kysymyksiä.

Minkälaista hengellistä kasvatusta olet saanur lapsuudenkodissasi, tai koulussa?

• ^^^^^^^ kirjoitti:

Pikemminkin kysymyksiä.

Minkälaista hengellistä kasvatusta olet saanur lapsuudenkodissasi, tai koulussa?

Juuri sitä toivomaasi eli helvetillä uhkaamiseen perustuvaa.

• ^^^^^^^
        Ruuneperi kirjoitti:

Juuri sitä toivomaasi eli helvetillä uhkaamiseen perustuvaa.

Ei ole mieleenikään tullut toivoa tuollaista - ikinä! Päinvastoin, mutta en voi tähän nyt enempää

Hyvää yötä

• Ruuneperi kirjoitti:

Tuo Jeesuksen nousu taivaaseen on aika epäuskottavaa, Tapahtuiko nousu kuin vanhalla variksella, leppoisasti liihotellen?

toisessa paikassa vetoat Raamattuun, toisessa lyttäät sen. voisitko otaa yhtenäisen linjan?

• sekin vielä

Tuosta homoudesta, joku sanoi sen olevan perverssi taipumus.

Voi hyvä taivas. Eräskin äiti haukkui kaikki homot hulluiksi, kunnes oma poika kertoi homoudestaan ja on nyttemmin jo hoitojen ja leikkauksien kautta muuttunut sukupuoleltaan naiseksi, oli äiti hetken kyläreissuillaan haukkumatta homoja.

Äiti se oli viimeinen joka pojan ratkaisun hyväksyi, mutta luonnottomasta tulikin luonnollista, kun homous ei ole sairaus josta voi parantua lääkkeellä.

Aatamin ja Eevan lapset olivat myös eräällä tavalla esikuvina, sisarusten kautta alkoi maapallon asuttaminen, kun muita sukuja ei ollut. Periytyikö sukurasite.

• Olisko se mahdollista,että meidät lähetetään tänne kärsimystenkehtoon maapallolle uudestisyntyneinä joka toinen kerta miehinä,siis poikina ja joka toinen kerta naisina,siis tyttöinä ja nämä ohjeistukset ovat matkalla seonneet

• Anne Pohtamo kertoi

olleensa entisessä elämässään venäläinen mies.

• Jos Anne Pohtamokin kaikkien missisekoilujansa jälkeen uskoontulleena näkee ja kokee samaistumistaan venäläiseen mieheen,se suotakoon hänelle.

• Sehän todistaa tuon
        rituliini_38 kirjoitti:

Jos Anne Pohtamokin kaikkien missisekoilujansa jälkeen uskoontulleena näkee ja kokee samaistumistaan venäläiseen mieheen,se suotakoon hänelle.

sinun Rituliini teoriasi poka- ja tyttöroolin vuorottelusta.

• Järjen hiven

En ehkä ymmärrä oikein aloittajan ajatusta, mutta tunteekohan hän ihmisen anatomiaa ollenkaan. Kannattaisi tutustua, sillä niin hienoa järjestelmää kaikkineen kuin se on ei ole toista olemassa. Kuin ehkä luonnon järjestelmä ja kiertokulku ... Molemmat ovat Luojan luomia ja viisaampia ja hienompia tekeleitä ei ole olemassa.

Sen sijaan ihmisen järkipoloinen ja mielen liikkeet ovat ihan toinen juttu. Seurausta kaikesta siitä, mitä historiassa on taakse jäänyt. Yhteiskunnat ja yhteiskunnalliset olot, kulttuurit, uskonnot, sotimiset, nälänhädät ym. puutteet ja kaikki ne asiat, jotka vaikuttavat yksilöön ja sen kasvuun ja kehitykseen, vaikuttavat myös järjen ja mielen juoksuun ja juoksutukseen.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen ihmisen anatomiassa ja kaikki vaikuttaa kaikkeen yksilön kasvussa ja kehityksessä sekä historiallisesti ajateltuna että yksilö- eli persoonakohtaisessa elämässä.

• niin täälläkin

Oikiasti historian saatossa on eläviä kertomuksia
      teräsmammoista ja sitte vähän heikommista aineksista tehdyistä
      puupäistä ja tussu-uunoista. Pilkan kohteina komedian ja farssien keinoin
      ihmisten heikkoudet. Ja sama toisin päin, mieht rautaa ja naiset kana-aivoja -

hyödynnettävää elukkamateriaalia, ilman pyhää henkeä.

Ei kerro raamatun kertomukset demokratiasta ja mistään tasa-arvosta.

Oikiast syvästi häirittyä lapsuutta ja nuoruutta - eihän sitä saisi edes olla olemassa
      vaikka ian kaiken on ollut.
      Eräs lahjakas muusikko kertoo kuinka musiikista tuli lääke elämän armottomuuteen. Puhtaat säveleet ja soinnut auttoivat unohtamaan sen kaiken
      arvottoman saastan, minkä alle köyhän lapsena jäi ja joutui.

• Siksiköhän me olemme

täällä, kotikiusatut, itse itsemme sattuman kautta
      pelastuneeksi saaneet, ahdistetut sielut.

Ei tämäkään lohduta.

• Sekin vielä- nimimerkiltä kysyn: Onko hänen mielestään homous luonnollista ja normaalia? Onko miehestä naiseksi "muuttuminen" luonnollista? Eräs äiti, josta kirjoittaja mainitsi, on saanut omakseen lapsen, joka on päästään vinksahtanut.
      Mielipiteensä saa jokainen ilmaista, niin erilaisista ideologioistaan, taipumuksistaan, toisten ihmisten ratkaisuja voi arvostella(politiikkojen)

Kaikki tapahtukoon rehellisesti, omaa mielipidettään ilmaisten.
      Minun mielestäni homous on perversio ja perverssit yleensä taipuvaisia pahoihin valintoihin elämässään.
      On todella olemassa pedofiliaa, sadismia, kleptomaniaa, homoutta, joihin syyllistyneitä "suvaitsevaisuuden" nimissä hyssytellään: Hän on sellainen, eikä voi sille mitään.

• Ovatko mielestäsi

Anlis3 pedofiliaan syyllistyneet paavit, piispat, papit...kaikki homoja?
      Ja samoin nuo lestadiolaiset...homojako kaikki pedofiilit??

• anlis3 ek

Pedofiilit ovat perverssejä, samoin kuin homotkin.
        Syyllistyköön piispa tai pappi, tai kuka tahansa törkeisiin luonnottomuuksiin, he rikkovat Jumalan Sanaa vastaan, mutta saavat katuessaan ja parannuksen tehtyään Jumalalta anteeksi.

• Aivo pestyä porukkaa suurinosa joka ei ymmärrä kuinka ihminen on kehittynyt vuosituhansien saatossa
      , Onneksi emme ole sentään kaikki samanlaisia

On näitä (meidänmielestä) paremminkehittyneitä , jotka lisääntyvät ja täyttävät maan . Onneksi on kuitenkin jokuvuosi sitten keksitty ehkäsyt , ja miehetkin jo ovat siihen suostuneet -- mikä todistaa että heilläkin järkipelaa myös niissä asioissa,.

Sitä en ymmärrä minkätakia siittä Homoudesta pidetään niinkamalaa kohua , nnetaan heille se heillekuuluva ihmisoikeus ,niinkun meilläkaikilla on , Ja jos ovat omastamielestään avuntarpeessa --kyllä sitä saa ,kunon hätä suuri.

Ja niinkun tuolla ylempänä nämä miespuoliset jo totesivatkin , että olosuhteidenpakosta VOI samaa sukupuoltaolevat ihmiset" auttaa " toistaan . Ei sitä minunjärkeni kyllä oikeen Voi liittää suvunjatkamiseen . Mutta --niinhän meilläkin joilla ei sitä mahdollisuutta ole , olis sellainenkin ihan tarpeen -- ainakin ihan omakohtasta tässä vaan ( inhoan lespoutta ) mutta Himot sitä on hiirelläkin.

Nyt jo saa joku taas, halun haukkua Naista "iloluontoseksi" --minä sanoisin, että terve hän on, kun vielä on haluja muuhunkin kun moittimaan ,varsinkin jos itsellä ei ole.

• Minä en ainakaan sulje mielestäni pois sitä mahdollisuutta, että ihminen olisi kehittynyt ihmiseksi miljardien vuosien kuluessa. Jumalan luomistyötä ei mikään kuitenkaan voi väheksyä. Hän on kaiken Luoja ja alkuun panija. Mitä luomiskertomukseen tulee, niin onhan Jumalalla ollut aikaa, sillä hän ei ole sidottu ihmisten aikakäsitykseen, eikä rajoihin.
        Jossain vaiheessa Suuren Taivaallisen Isämme töitä ja tekoja on tultu Raamatun luomiskertomukseen, missä kerrotaan kuinka Jumala loi taivaan ja maan, meren jai eläin, sekä kasvikunnan.. Viimeksi ihmisen, jolle Hän antoi valinnan vapauden, oman tahdon ja järjen.
        Adam ja Eeva eivät totelleet Jumalaa ja sen seurauksena synti ja pahuus tuli maailmaan. "Viimeisinä aikoina"Hän antoi meille mahdollisuuden pelastua ikuisesta kadotuksesta.
        En ole aivopesty, vaan pesty ja lunastettu Jeesuksen pyhällä sovintoverellä.
        Jos joku kysyy, että kuinka käy ihmisille, jotka ovat syntyneet ja eläneet ennen ajanlaskumme alkua, niin sekin selittyy kun opimme ymmärtämään Raamattua.

• anlis3 kirjoitti:

Minä en ainakaan sulje mielestäni pois sitä mahdollisuutta, että ihminen olisi kehittynyt ihmiseksi miljardien vuosien kuluessa. Jumalan luomistyötä ei mikään kuitenkaan voi väheksyä. Hän on kaiken Luoja ja alkuun panija. Mitä luomiskertomukseen tulee, niin onhan Jumalalla ollut aikaa, sillä hän ei ole sidottu ihmisten aikakäsitykseen, eikä rajoihin.
        Jossain vaiheessa Suuren Taivaallisen Isämme töitä ja tekoja on tultu Raamatun luomiskertomukseen, missä kerrotaan kuinka Jumala loi taivaan ja maan, meren jai eläin, sekä kasvikunnan.. Viimeksi ihmisen, jolle Hän antoi valinnan vapauden, oman tahdon ja järjen.
        Adam ja Eeva eivät totelleet Jumalaa ja sen seurauksena synti ja pahuus tuli maailmaan. "Viimeisinä aikoina"Hän antoi meille mahdollisuuden pelastua ikuisesta kadotuksesta.
        Jos joku kysyy, että kuinka käy ihmisille, jotka ovat syntyneet ja eläneet ennen ajanlaskumme alkua, niin sekin selittyy kun opimme ymmärtämään Raamattua.

Uskontoja on "pilvinpimein" joilla saadaan suuret joukot hallittua johonkin ajatus suuntaan .

Tykkään kun on tarpeeksi elämää nähnyt ja monella on elämänsä aikana muuttunut uskonkäsityksetkin , Onhan se hyvä että ajattelee ,sekin on yksi ihme meillä ihmisillä.
        Mutta On löydetty monta eläinlajia joilla on parempia aisia kun ihmisellä .

Eikä onneksi olekkaan täälä mitään uskontunnustusta hyvä tehdäkkään -- sehän on Hänen jumalansa ja hänen itsensä , oma asia
        Vielä vähemmän haluan lukea näitä jotka luulevat olevansa ainoita oikeita uskossaan , ja syntinsä saavat anteeksi . En nyt kuitenkaan ketään tarkoita henk.koht. niin että minun asani on tästä aiheesta jo sanottu.

• anlis3 kirjoitti:

Minä en ainakaan sulje mielestäni pois sitä mahdollisuutta, että ihminen olisi kehittynyt ihmiseksi miljardien vuosien kuluessa. Jumalan luomistyötä ei mikään kuitenkaan voi väheksyä. Hän on kaiken Luoja ja alkuun panija. Mitä luomiskertomukseen tulee, niin onhan Jumalalla ollut aikaa, sillä hän ei ole sidottu ihmisten aikakäsitykseen, eikä rajoihin.

Ajanlaskumme alku on kuin eilispäivä pit6emmän ajan saatossa. Vuosilukumme on lisäksi pielessä vuosisatoja.

Minä en voi uskoa tavallasi Raamattua, vaan näen koko kirjan uskonnon perusteoksena, ei uskon.

Raamattu kertoo selvin sanoin avaruuden miehistä, jotka ihastuivat maan ihaniin naisiin ja heidän jälkeläisiään me myös olemme. Onko tuo Raamatun valhe?

Uskonto on kuin ihmisten hallitsemiseksi luotu diktatuuri. Heikko ja vajaa ihminenkin tyytyy demokratiaan.

• realistinen
        Ruuneperi kirjoitti:

Ajanlaskumme alku on kuin eilispäivä pit6emmän ajan saatossa. Vuosilukumme on lisäksi pielessä vuosisatoja.

Minä en voi uskoa tavallasi Raamattua, vaan näen koko kirjan uskonnon perusteoksena, ei uskon.

Raamattu kertoo selvin sanoin avaruuden miehistä, jotka ihastuivat maan ihaniin naisiin ja heidän jälkeläisiään me myös olemme. Onko tuo Raamatun valhe?

Uskonto on kuin ihmisten hallitsemiseksi luotu diktatuuri. Heikko ja vajaa ihminenkin tyytyy demokratiaan.

Miksi väitellä asiasta, josta meillä kellään ei ole tietoa? Vain uskoa ja kuvitelmaa.

• Ruuneperi kirjoitti:

Heikko ja vajaa ihminen tyytyy demokratiaan,
        siis älyllisesti vajaako,vai vailla tiettyä oppimäärää?
        Toi heitto oli alinta mitä olen sinulta nähnyt,tyrmistyttävää

• Noinhan se on.
        Ruuneperi kirjoitti:

Uskonto= kristinusko oli ensimmäinen Euroopan Unioni.

• Ja se jatkuu.
        Noinhan se on. kirjoitti:

Uskonto= kristinusko oli ensimmäinen Euroopan Unioni.

Olli Rehn lupasi Ukrainalle talousapua.

• rituliini_38 kirjoitti:

Heikko ja vajaa ihminen tyytyy demokratiaan,
        siis älyllisesti vajaako,vai vailla tiettyä oppimäärää?
        Toi heitto oli alinta mitä olen sinulta nähnyt,tyrmistyttävää

Ihminen on aina heikko ja vajaa. Puutteet pitää näkyä kaikissa meissä, ihmisyyttämme ilmaisemassa.

• --------------------
        anlis3 kirjoitti:

Aivopesty olet anlis3.

• anlis3ek
        -------------------- kirjoitti:

Aivopesty olet anlis3.

Nimimerkille , joka sanoi minun olevan aivopesty, vastaisin, että eiaivosähklkäträni taida olla pelkkää viivaa, niin kuin sinulla:) Toiseksi kysymys, jos sallit: Kuka tai mikä minut on mielestäsi aivopessyt?

• anlis ek
        anlis3ek kirjoitti:

Nimimerkille , joka sanoi minun olevan aivopesty, vastaisin, että eiaivosähklkäträni taida olla pelkkää viivaa, niin kuin sinulla:) Toiseksi kysymys, jos sallit: Kuka tai mikä minut on mielestäsi aivopessyt?

Vielä korjaisin viestiäni: Aivosähkökäyrä-sanaa tarkoitin. Vähän sykeröiseltä se sanana näyttää vaikuttavan, mutta jos olisi pelkkää viivaa, olisinkin kuollut.

• Pöljäkö olet

Palstavahdille olisi nyt töitä!!!!Siivoa!

• !!!

Outoa, miksi ei poisteta, jos luotsi kerran on täällä tänään ollut,
        ainakin poistopyyntö on ollut aamuyhdeksästä asti.

• Ruuneperi mainitsi lukeneensa avaruusolennoista, jotka ihastuivat maan tyttäriin.
      Minä kummastelin Vanhan Testamentin kirjoitusta, missä sanottiin, että "siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä jne...

Tenttasin erästä teologia ja kysyin olisiko mahdollista, että Raamatun alkukirjoituksiin olisi sekaantunut Kreikan mytologiaa. Mytölogiahan kertoo Kykloopista, yksisilmäisestä jättiläisestä.

Selittämätöntä ja monille avautumatonta ovatkin useat Raamatun kohdat.
      Kuitenkin tärkein ja ainoa elämämme pohja ja perusta on Raamatun ilmoitus Jeesuksesta, ja Häneen uskovat ovat Jumalan sinetillä merkityt, jotka Herramme tuntee omikseen silloin kun Hän tulee tuuliin ja pilviin noutamaan omansa pois maailman ahdistuksesta.

• henkilökohtainen vakaumus ja paatos ovat kaksi eri asiaa, yritä pitää ne erillään

• anlis3 ek
        fundsija kirjoitti:

henkilökohtainen vakaumus ja paatos ovat kaksi eri asiaa, yritä pitää ne erillään

Henkilökohtainen vakaumus ja paatos on Luotsimme mielestä pidettävä erillään.
        Olen samaa mieltä, mutta esimerkiksi politiikoilta se ei tahdo onnistua.
        Pateettisimpia puheita kuulee joskus Eduskunnassa.
        Siellä luotsi viheltää pelin poikki, jos mennään henkilökohtaisuuksiin, niin kuin usein tapahtuu.

Edellisen kerran kun homousasia oli tapetilla, niin eräs edustaja puhui pöntöstä ja sanoi, että jos tämä trendi jatkuu, niin ihmiset voivat kohta maata vaikka sikojen kanssa.
        Silloinen "Luotsina" toiminut Riitta Uosukainen koputti napakasti nuijalla pöytään.

• Minusta ihminen on hieno luomus kaikkineen:) Tähän sopinee intiaani-isän opetus pojalleen, isä joka ei uskonnosta mitään ollut kuullutkaan.

Intiaaniviisautta.

Intiaani-isä opetti poikaansa näin:

Jokaisen ihmisen sisällä asuu hyvä susi, ja paha susi.

Kumpi niistä voittaa? kysyi poika.

Se jota ruokit, vastasi isä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      23
      1870
    2. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      54
      1707
    3. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      30
      1440
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      70
      1106
    5. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      51
      1042
    6. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      54
      890
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      49
      873
    8. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      24
      864
    9. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      176
      847
    10. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      21
      800
    Aihe