Isabella oli paras laiva punaisen laivastossa.

VIVA ISABELLA

Vikingin johto teki virheliikkeen, kun myi Isabellan pois.

Rosella on myynnissä melkein 13miljoonaa euroa ja ei sitä kukaan osta, olisivat myyneet ennemmin Gabriellan, entisen Silja Skandinavian.

Isabella oli paras, ei voi mitään!

61

3826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinä listaa

      Voisivat laittaa Rosellan Tallinnan risteilijäksi kuten Isabella oli suunnitteilla. Tulisi Tallinkille yksi laiva lisää.

      Vikingin paras on tietenkin Grace, sitten tulevat Cinderella, Athena ja Kalypso ja vasta sitten splitiläiset.

    • 5464564565156

      No punainen laiva se edelleen on... erona amorellaan lähinnä on se, että kyljistä puuttuu ne "vauhtiraidat"

      Oikea veto olisi laittaa Isabelle turku-tukholma reitille iltalaivaksi baltic princesin tilalle... taatusti lisäisi matkustajamääriä vaikka kuinka

      Jos mietitään mikä on paras Vikinglinen laiva tällä hetkellä, nii sehän on toki Amorella... Mariella myös kuvien perusteella UPEA sisältä, vaikka ulkoota näyttääkin vanhalta romulta

      Grace nyt on ihan normipaatti

    • mistä tietosi?

      "Rosella on myynnissä melkein 13miljoonaa euroa"
      ei kaikkiin neettilaivamyynti sivustoihin kannata uskoa, väärää tietoa, vanhentunutta tietoa,
      viking line teki loistavan kaupan isabellan myynnissä, laivalla alkoi olemaan koneet pikkuhiljaa loppuun ajetut, gabriellan (ex-frans suel 1993) koneet sen sijaan ovat helposta reitistä johtuen hyvässä kunnossa, ei olisi ollut mitään järkeä myydä hyväkuntoista alusta.

      sinä tässä erehdyit, koska et oaa ottaa asioista selvää ja satuilet omasta mielikuvituksesta juttujasi

    • risteilyhullu

      No eipä tuo mielestäni paras ollut, mutta ihan ok! Parempi kyllä kuin Gabriella.

      Jos viikkarilla käyn, niin mieliuiten 2 vuorokauden Tukholman risteily Helsingistä.

      Mieluiten näkisin tällä reitillä Viking Linen laivoista Gracen ja Cinderellan.

      Turun iltaristeilyilläkin käyn joskus, siinä jäljelläjäävistä laivoista näkisin parhaimpana Mariellan.

      Amorella voisi jatkaa nykyisenä aamulaivana Turussa ja Gabriella joutaisi Ruotsalaisilla Cinderellan tilalle.


      Itse siis nykyisistä Viikkarin laivoista tulee eniten käytyä Mariellalla ja Gracella, näistä pidän. Myös Cinderella tuli pitkästä aikaa koettua Helsingin vierailuilla ja maistui kyllä.

      Gabriellasta jäänyt paha maku, mielummin Mariellalle kuin Gabriellalle, vaikka Gabriella onkin uudempi ja paremman näköinen ulkoa, mutta Mariellalla on jotenkin parempi fiilis ja paremmat yleiset tilat yms.

      • Vale Lääkäri

        Tuli muuten mieleen että miksi laivat ei enää tee vierailuita muissa satamissa... Esim Grace voisi olla viikon Hesan laivana, ja Mariella Turun laivana... taatusti molemmista suunnista tulisi kiinnostuneita mukaan

        No olihan viime vuonna vähän vastaava tilanne, kun Amorella oli hesan laivana hetken, ja Cinderella Turun laivana hetken...

        Cinderella sinänsä hyvä "vara laiva" kun sen puuttuminen ei haittaa juuri ketään... joten Cinderella olisi voinut hyvin myös kesällä tuurata Isabellaa tallinnan reitillä, ja olla Turun laivana amorellan karille ajon ajan


      • nokalla
        Vale Lääkäri kirjoitti:

        Tuli muuten mieleen että miksi laivat ei enää tee vierailuita muissa satamissa... Esim Grace voisi olla viikon Hesan laivana, ja Mariella Turun laivana... taatusti molemmista suunnista tulisi kiinnostuneita mukaan

        No olihan viime vuonna vähän vastaava tilanne, kun Amorella oli hesan laivana hetken, ja Cinderella Turun laivana hetken...

        Cinderella sinänsä hyvä "vara laiva" kun sen puuttuminen ei haittaa juuri ketään... joten Cinderella olisi voinut hyvin myös kesällä tuurata Isabellaa tallinnan reitillä, ja olla Turun laivana amorellan karille ajon ajan

        Gracen Skattalle vierailu tuottaisi ongelman, miten laivaan kulku tapahtuisi,
        matkustajaputket erilaiset, lisäksi 3. autokansi jäisi pois käytöstä.
        Mariellaa kokeiltu Turun linjalla, kääntöajat satamissa tuottaa ongelmia, liian lyhyet


      • Siellä tarvitaan
        Vale Lääkäri kirjoitti:

        Tuli muuten mieleen että miksi laivat ei enää tee vierailuita muissa satamissa... Esim Grace voisi olla viikon Hesan laivana, ja Mariella Turun laivana... taatusti molemmista suunnista tulisi kiinnostuneita mukaan

        No olihan viime vuonna vähän vastaava tilanne, kun Amorella oli hesan laivana hetken, ja Cinderella Turun laivana hetken...

        Cinderella sinänsä hyvä "vara laiva" kun sen puuttuminen ei haittaa juuri ketään... joten Cinderella olisi voinut hyvin myös kesällä tuurata Isabellaa tallinnan reitillä, ja olla Turun laivana amorellan karille ajon ajan

        Cindiksen puuttuminen haittaisi huomattavasti sekä sveduja että ahvenanmaalaisia. Linjahan on hyvin suosittu ja tuottoisa.

        Rosella kävisi hyvin Tallinnan risteilylaivaksi Europan kilpailijaksi.


      • Vale Lääkäri
        nokalla kirjoitti:

        Gracen Skattalle vierailu tuottaisi ongelman, miten laivaan kulku tapahtuisi,
        matkustajaputket erilaiset, lisäksi 3. autokansi jäisi pois käytöstä.
        Mariellaa kokeiltu Turun linjalla, kääntöajat satamissa tuottaa ongelmia, liian lyhyet

        "miten laivaan kulku tapahtuisi"

        Samalla lailla kun Maariahaminassa...

        Juuri noiden "erikoislaitureiden" takia ei Gracea tulla siirtämään muulle reitille PYSYVÄSTI nyt olikin kyseessä vain 1 viikon vierailu.

        Ja ei kai Isabellallaaan tuota 5. kannen "autohyllyä" ollut


      • Vale Lääkäri
        Siellä tarvitaan kirjoitti:

        Cindiksen puuttuminen haittaisi huomattavasti sekä sveduja että ahvenanmaalaisia. Linjahan on hyvin suosittu ja tuottoisa.

        Rosella kävisi hyvin Tallinnan risteilylaivaksi Europan kilpailijaksi.

        Cinderella ajaa Maariahamina-Tukholma väliä

        Välillä menee muutenkin

        Amorella
        Grace

        Mariella
        Gabriella

        Serenade
        Symphony

        Baltic Princes
        Galaxy

        Baltic Queen
        Victoria

        Birka

        Eli Tukholmasta lähtee joka päivä:

        Vikinglinellä 2 24 tunnin matkaa
        Vikinglinellä 48h matka
        TallinkSiljalla 2 24 tunnin matkaa
        TallinkSiljalla 3 48 tunnin matkaa
        Birkalla 1 24 tunnin matka

        Eli laivan puuttuminen ei haittaisi käytännössä ketään...

        Ja Hesan ja Tallinan välillä ajelee jo 5 laivaa... eikös se riitä


      • Vale Lääkär
        Vale Lääkäri kirjoitti:

        Cinderella ajaa Maariahamina-Tukholma väliä

        Välillä menee muutenkin

        Amorella
        Grace

        Mariella
        Gabriella

        Serenade
        Symphony

        Baltic Princes
        Galaxy

        Baltic Queen
        Victoria

        Birka

        Eli Tukholmasta lähtee joka päivä:

        Vikinglinellä 2 24 tunnin matkaa
        Vikinglinellä 48h matka
        TallinkSiljalla 2 24 tunnin matkaa
        TallinkSiljalla 3 48 tunnin matkaa
        Birkalla 1 24 tunnin matka

        Eli laivan puuttuminen ei haittaisi käytännössä ketään...

        Ja Hesan ja Tallinan välillä ajelee jo 5 laivaa... eikös se riitä

        Ja noiden lisäksi tietenkin lähtee joka aamu 2 12 tunnin risteilyä maariahminaan ja takas


      • Päivällä!
        Vale Lääkäri kirjoitti:

        Cinderella ajaa Maariahamina-Tukholma väliä

        Välillä menee muutenkin

        Amorella
        Grace

        Mariella
        Gabriella

        Serenade
        Symphony

        Baltic Princes
        Galaxy

        Baltic Queen
        Victoria

        Birka

        Eli Tukholmasta lähtee joka päivä:

        Vikinglinellä 2 24 tunnin matkaa
        Vikinglinellä 48h matka
        TallinkSiljalla 2 24 tunnin matkaa
        TallinkSiljalla 3 48 tunnin matkaa
        Birkalla 1 24 tunnin matka

        Eli laivan puuttuminen ei haittaisi käytännössä ketään...

        Ja Hesan ja Tallinan välillä ajelee jo 5 laivaa... eikös se riitä

        Kaikki aika täysinä. Eli suosittu reitti. Ei sellaisesta voi laivaa ottaa pois ja antaa kilpailijoille etumatkaa.

        Helsingin ja Tallinnan sekä turun/Tukholman iltalähtöjä ei voida laskea mukaan, sillä kuka nyt yöllä lähtee. Laskentasi on vanhaa neukkutyyliä. Ei muulla väliä, kunhan luvut näyttävät komeilta.


      • nokalla
        Vale Lääkäri kirjoitti:

        "miten laivaan kulku tapahtuisi"

        Samalla lailla kun Maariahaminassa...

        Juuri noiden "erikoislaitureiden" takia ei Gracea tulla siirtämään muulle reitille PYSYVÄSTI nyt olikin kyseessä vain 1 viikon vierailu.

        Ja ei kai Isabellallaaan tuota 5. kannen "autohyllyä" ollut

        niin maarianhaminaan on rakennettu matkustajaputket ja ramppi vitoskannelle autoille. mutta miten se laivaan kulku katajanokakalla tapahtuisi, ne mainitsemasi rakenteet ovat maarianhaminassa.
        Turussakin käytetään eri matkustajaputkia amorellan sekä gracen käydessä kääntymässä, katanokalla putket soveltuvat amorellaan ei graceen. eli ongelma on edelleen miten matkustajat kulkisivat laivaan skatalla!

        Isabellalla oli alkujaan tuo autohylly kuten amorellalla vieläkin, amorella vain käyttää toista kaijaa maarianhaminassa kuin grace, mutta miten se kuuluu katanokan matkustajaputkiin. Isabella ja amorella olivat alkujaan identtiset, vain sisääntulöaulan pystit olivat eri näköisiä

        käy joskus itsekin laivalla tutustumassa, ei tarvitsisi miettiä miten ne asiat olivatkaan todellisuudessa


      • 24 h/vrk!
        Vale Lääkär kirjoitti:

        Ja noiden lisäksi tietenkin lähtee joka aamu 2 12 tunnin risteilyä maariahminaan ja takas

        niin turkuun taitaa olla 23 tunnin risteily ja Helsinkiinkin vain n. 41 tuntia kestävä ...


      • liikaakapasiteettia
        Päivällä! kirjoitti:

        Kaikki aika täysinä. Eli suosittu reitti. Ei sellaisesta voi laivaa ottaa pois ja antaa kilpailijoille etumatkaa.

        Helsingin ja Tallinnan sekä turun/Tukholman iltalähtöjä ei voida laskea mukaan, sillä kuka nyt yöllä lähtee. Laskentasi on vanhaa neukkutyyliä. Ei muulla väliä, kunhan luvut näyttävät komeilta.

        Tuolla Tukholmasta Maarianhaminaan suuntuvilla risteilyillä taitaa vain olla liikaa kapasiteettia, Birger Jaarlkin lopetti kun ei riittänyt matkustajia, viking lähti joulusesongin ajaksi helsingin tallinnan väliseen liikenteeseen. ei siis todellisuudessa niin suosittu kuin luulottelet itsellesi


      • Aila Laaksonen
        24 h/vrk! kirjoitti:

        niin turkuun taitaa olla 23 tunnin risteily ja Helsinkiinkin vain n. 41 tuntia kestävä ...

        Niin, Turun laivoilla voi olla hitusen yli 24 tuntia... Riian, Viron, ja Hesan laivoilla hitusen yli 48 tuntia


      • Pentti Koskinen
        Päivällä! kirjoitti:

        Kaikki aika täysinä. Eli suosittu reitti. Ei sellaisesta voi laivaa ottaa pois ja antaa kilpailijoille etumatkaa.

        Helsingin ja Tallinnan sekä turun/Tukholman iltalähtöjä ei voida laskea mukaan, sillä kuka nyt yöllä lähtee. Laskentasi on vanhaa neukkutyyliä. Ei muulla väliä, kunhan luvut näyttävät komeilta.

        Niin... Turkuun lähteät laivat lähtee aamulla tai illalla

        Hesaan, Tallinaan ja Riikaan lähtevät lähtee päivällä


      • fwefewr f
        nokalla kirjoitti:

        niin maarianhaminaan on rakennettu matkustajaputket ja ramppi vitoskannelle autoille. mutta miten se laivaan kulku katajanokakalla tapahtuisi, ne mainitsemasi rakenteet ovat maarianhaminassa.
        Turussakin käytetään eri matkustajaputkia amorellan sekä gracen käydessä kääntymässä, katanokalla putket soveltuvat amorellaan ei graceen. eli ongelma on edelleen miten matkustajat kulkisivat laivaan skatalla!

        Isabellalla oli alkujaan tuo autohylly kuten amorellalla vieläkin, amorella vain käyttää toista kaijaa maarianhaminassa kuin grace, mutta miten se kuuluu katanokan matkustajaputkiin. Isabella ja amorella olivat alkujaan identtiset, vain sisääntulöaulan pystit olivat eri näköisiä

        käy joskus itsekin laivalla tutustumassa, ei tarvitsisi miettiä miten ne asiat olivatkaan todellisuudessa

        Mutta Graceen pääsee myös käyttämällä normaaleita henkilösiltoja, kuten Maariahaminassa ja Lågnesissa.

        Ja jos laiva viikon tuuraisi hesan laivaa, niin silloinhan se autohylly olisi pois käytöstä... ihan samalla tavoin kun silloin kun Amorella vieraili hesassa.

        Eli lyhyesti. Maariahaminassa / Lågnesissa ei ole tehty mitään muutoksia Gracen tulon myötä, koska siihen saa kiinni myös normaalin sillan...


      • nokalla
        fwefewr f kirjoitti:

        Mutta Graceen pääsee myös käyttämällä normaaleita henkilösiltoja, kuten Maariahaminassa ja Lågnesissa.

        Ja jos laiva viikon tuuraisi hesan laivaa, niin silloinhan se autohylly olisi pois käytöstä... ihan samalla tavoin kun silloin kun Amorella vieraili hesassa.

        Eli lyhyesti. Maariahaminassa / Lågnesissa ei ole tehty mitään muutoksia Gracen tulon myötä, koska siihen saa kiinni myös normaalin sillan...

        Niin, eihän Maarianhaminassa rakennettu kuin kokonaan uusi laituripaikka Vinking Gracelle, pitkät matkustusputket sekä uusi ramppi piippuhyllylle ajettaville autoillle.
        Mös Längnessissa tehtiin lisäyksiä matkustajaputkeen Viking Gracea varten.

        Joten edelleen odottelen ideaasi miten matkustajien kulku järjestettäisiin skatalla viking graceen, et keronut mtään uutta dellesellä saman jankkauksellasi!


      • Pentti Järvelä
        nokalla kirjoitti:

        Niin, eihän Maarianhaminassa rakennettu kuin kokonaan uusi laituripaikka Vinking Gracelle, pitkät matkustusputket sekä uusi ramppi piippuhyllylle ajettaville autoillle.
        Mös Längnessissa tehtiin lisäyksiä matkustajaputkeen Viking Gracea varten.

        Joten edelleen odottelen ideaasi miten matkustajien kulku järjestettäisiin skatalla viking graceen, et keronut mtään uutta dellesellä saman jankkauksellasi!

        Ei oikeastaan ole...

        Samaa putkea käytetään graceen kuin muihinkin laivoihin...

        Joten miksi Hesassa pitäisi päästä laivalle 4 putkesta samaan aikaan... miksi ei se 1 riittä


      • Nokalla
        Pentti Järvelä kirjoitti:

        Ei oikeastaan ole...

        Samaa putkea käytetään graceen kuin muihinkin laivoihin...

        Joten miksi Hesassa pitäisi päästä laivalle 4 putkesta samaan aikaan... miksi ei se 1 riittä

        Mistä se "sama putki" saataisiin skatalle, skatalle ei ole rakennettu Viking Gracen kanssa liitettävää matkustajaputkea...
        Tetäisit tämän jos olisit käynyt Viking Gracella, tai edes Viking Linen Tueun terminaalilla jossa tuo Viking Gracen matkustaputki systeemin ero on havaittavissa.
        Miten siis toteutettaisiin matkustajien kulku Skatalla viking graceen, mistä saataisiin tuo "sama putkesi" skatalle mikä olisi liitettävissä viking graceeen ...


        En tiedä etkö ymmärrä, esitätkö tyhmää tai Oletko palstalla häiriköivä provoilija,
        jankkauksesi on kaikesta huolimatta turhaa, et saavuta sillä mitään, joten kerro ideasi miten kulku viking graceen skatalla toteutettaisiin,
        Mieti myös miksi pitäisi jättää ilman hyvää syytä ylin autokansi tuottamattomaksi, Vikingillä on muitakin aluksia joilla voidaan korvata väliaikaisesti helsinki tukholma välillä liikennöiviä aluksia


      • Mikä ongelma???
        Nokalla kirjoitti:

        Mistä se "sama putki" saataisiin skatalle, skatalle ei ole rakennettu Viking Gracen kanssa liitettävää matkustajaputkea...
        Tetäisit tämän jos olisit käynyt Viking Gracella, tai edes Viking Linen Tueun terminaalilla jossa tuo Viking Gracen matkustaputki systeemin ero on havaittavissa.
        Miten siis toteutettaisiin matkustajien kulku Skatalla viking graceen, mistä saataisiin tuo "sama putkesi" skatalle mikä olisi liitettävissä viking graceeen ...


        En tiedä etkö ymmärrä, esitätkö tyhmää tai Oletko palstalla häiriköivä provoilija,
        jankkauksesi on kaikesta huolimatta turhaa, et saavuta sillä mitään, joten kerro ideasi miten kulku viking graceen skatalla toteutettaisiin,
        Mieti myös miksi pitäisi jättää ilman hyvää syytä ylin autokansi tuottamattomaksi, Vikingillä on muitakin aluksia joilla voidaan korvata väliaikaisesti helsinki tukholma välillä liikennöiviä aluksia

        Totta, turussa on 4 sisäänkäyntiä vain gracea varten, koska 15 minutissa pitää saada matkaajat sisään...

        Hesassa laiva voitisi lyödä yhteen normaaliin putkeen, koska nousuaika on tunnin...

        Eli kyllä sen saa kiinni normaalisiltaan, VAIKKA turussa on tehty erityisratkaisut

        "Mieti myös miksi pitäisi jättää ilman hyvää syytä ylin autokansi tuottamattomaksi"

        Niin... olihan Amorellakin viikon hesan reitillä... miksei siis Grace voisi tehdä samaa... molemmissa on tuo autohylly


      • Nokalla
        Mikä ongelma??? kirjoitti:

        Totta, turussa on 4 sisäänkäyntiä vain gracea varten, koska 15 minutissa pitää saada matkaajat sisään...

        Hesassa laiva voitisi lyödä yhteen normaaliin putkeen, koska nousuaika on tunnin...

        Eli kyllä sen saa kiinni normaalisiltaan, VAIKKA turussa on tehty erityisratkaisut

        "Mieti myös miksi pitäisi jättää ilman hyvää syytä ylin autokansi tuottamattomaksi"

        Niin... olihan Amorellakin viikon hesan reitillä... miksei siis Grace voisi tehdä samaa... molemmissa on tuo autohylly

        Kerrotaan sinulle nyt sitten rautalangasta vääntäen tuo syy siihen miksi Viking Gracea ei voida käyttää mäihinnousuputkissa skatalla, viking gracella systeemi on eri, kuten olen sinulle jo useasti huomauttanut sinun sitä ymmärtämättä.
        Niin tuossa maihinnousussa kun on se pieni silta laivan ja putken välissä, vanhoissa laivoissa se on laivasta laskettava versio. Viking gracella taas systeemi on päinvastainen, tuo pieni laskettava silta onkin matkustaja putkessa kiinni, eli myös putken kiinnitys järjestelmä laivaan on erllainen. Olisit tiennyt tämän jos vain olisit kyseisillä paikoilla itse käynyt.
        Läänkin odottelemaan edelleen vastaustasi, miten ideoit matkustajien kulun skatalla viking graceen. Nyt sitten vain vastausta kehiin ja selittelyt seis!


      • errferfer
        Nokalla kirjoitti:

        Kerrotaan sinulle nyt sitten rautalangasta vääntäen tuo syy siihen miksi Viking Gracea ei voida käyttää mäihinnousuputkissa skatalla, viking gracella systeemi on eri, kuten olen sinulle jo useasti huomauttanut sinun sitä ymmärtämättä.
        Niin tuossa maihinnousussa kun on se pieni silta laivan ja putken välissä, vanhoissa laivoissa se on laivasta laskettava versio. Viking gracella taas systeemi on päinvastainen, tuo pieni laskettava silta onkin matkustaja putkessa kiinni, eli myös putken kiinnitys järjestelmä laivaan on erllainen. Olisit tiennyt tämän jos vain olisit kyseisillä paikoilla itse käynyt.
        Läänkin odottelemaan edelleen vastaustasi, miten ideoit matkustajien kulun skatalla viking graceen. Nyt sitten vain vastausta kehiin ja selittelyt seis!

        Kävin oikein "parvekkeella" kattomassa...

        Samalainen putki se on mihin se silta "ankkuroituu" ei ainaan silminnähden ollut eroa esim. Baltic Princesin vastaavan "putkeen" voi olla toki jonkun verran eri mittainen tms...

        Tai meinaatko kenties että Gracen sisäänkäynnit on semmoisessa kohdassa ettei muita siltoja saada semmmoseen kohtaan???

        Eli kyllä se silta saadaan kiinni jos halutaan

        Ja tosiaan esim. Amorellala lasketaan se pikkusilta laivalta putkeen, kun taasen Baltic Princesillä putkesta laivaan...

        Joten isoin ongelma Gracen kanssa olisi siis se, että tulisi olla pieni "silta" siinä välissä... samalainen kuin Baltic Princes käyttää Lågnesissa (jos oot nähnyt)


      • Nokalla
        errferfer kirjoitti:

        Kävin oikein "parvekkeella" kattomassa...

        Samalainen putki se on mihin se silta "ankkuroituu" ei ainaan silminnähden ollut eroa esim. Baltic Princesin vastaavan "putkeen" voi olla toki jonkun verran eri mittainen tms...

        Tai meinaatko kenties että Gracen sisäänkäynnit on semmoisessa kohdassa ettei muita siltoja saada semmmoseen kohtaan???

        Eli kyllä se silta saadaan kiinni jos halutaan

        Ja tosiaan esim. Amorellala lasketaan se pikkusilta laivalta putkeen, kun taasen Baltic Princesillä putkesta laivaan...

        Joten isoin ongelma Gracen kanssa olisi siis se, että tulisi olla pieni "silta" siinä välissä... samalainen kuin Baltic Princes käyttää Lågnesissa (jos oot nähnyt)

        kankkaat samaa länpimiksesi, vai etkö ymmärtänyt mitä erilainen tarkoittaa.
        Millähähän parvekkeella ollet oike käynyt, olisit mieluumminkäynyt viking gracella joskus niin tietäisit etkä seittelisi.

        laittaisit varmaan skatalla vanerin palasen laivan ja putken välille
        jotta voisit kulkea laivaan ...

        Lopeta tuo turha jankutus ja käy tutustumassa omin silmin miten tuo asia on, valokuvistasi ja videoistasi et sitä ole ilmeisesti havainnut


      • freferferwfewfew
        Nokalla kirjoitti:

        kankkaat samaa länpimiksesi, vai etkö ymmärtänyt mitä erilainen tarkoittaa.
        Millähähän parvekkeella ollet oike käynyt, olisit mieluumminkäynyt viking gracella joskus niin tietäisit etkä seittelisi.

        laittaisit varmaan skatalla vanerin palasen laivan ja putken välille
        jotta voisit kulkea laivaan ...

        Lopeta tuo turha jankutus ja käy tutustumassa omin silmin miten tuo asia on, valokuvistasi ja videoistasi et sitä ole ilmeisesti havainnut

        Gracen parvekkeella kävin...

        Löytyy NOIN 10 senttiä paksu putki, jolla pituutta noin 180cm, johon se putki ankkuroituu mistä laivaan noustaan

        Amorellalla ja Baltic Princesillä samalainen systeemi...

        Joten voitko edelleen kertoa miksi esim. Gabriellan käytetty silti ei tohon "astuisi"


      • Roiskerappausta?
        freferferwfewfew kirjoitti:

        Gracen parvekkeella kävin...

        Löytyy NOIN 10 senttiä paksu putki, jolla pituutta noin 180cm, johon se putki ankkuroituu mistä laivaan noustaan

        Amorellalla ja Baltic Princesillä samalainen systeemi...

        Joten voitko edelleen kertoa miksi esim. Gabriellan käytetty silti ei tohon "astuisi"

        Täytyy oikein ihailla tuota pedanttia aiheessa pysymistä.


      • näsäviisaalle!
        freferferwfewfew kirjoitti:

        Gracen parvekkeella kävin...

        Löytyy NOIN 10 senttiä paksu putki, jolla pituutta noin 180cm, johon se putki ankkuroituu mistä laivaan noustaan

        Amorellalla ja Baltic Princesillä samalainen systeemi...

        Joten voitko edelleen kertoa miksi esim. Gabriellan käytetty silti ei tohon "astuisi"

        jos et vielä ymmärtänyt, väännetään taas vähän vahvemmasta rautalangasta,
        tai jos vain esität tapojesi mukaan tyhmää:
        Miksiköhän viking line olisi käyttänyt satoja tuhansia euroja niin Turussa kuin Tukholmassa terminaalien uudistuksiin viking gracen tullessa liikenteeseen, muun muassa olisi sinun mukaasi rakentanut turhaan uusia matkustajaputkenosia koska vanhatkin (1980.luvulta) olisivat käyneet tämän uuden järjestelmän (2010-luku) käyttöön, jotta saataisiin lyhyt satamassaolo aika tehokkaasti käytettyä. Helsinkiin tälläistä ei ollut tarpeen rakentaa koska alusta ei ole suunniteltu edes reitillä käytettäväksi.
        Maarianhaminassa kaupunki teki uudistustyöt terminaaliinsa

        muuten Gracella ei ole parvekkeita,ja matkustaja putketkin tulevat pelastusvenekansille, jos olisit käynyt Viking Gracella, olisit heti laivaan astuessasi huomannut eron ja miksi turkuun, maarianhaminaan sekä tukkhilmaan rakennettiin fracea varten omat putket siltoineen laivalle nousua varten, niin gabriellalla on vanha sysyeemi, se ei ole toimiva gracen rakenteille astuvaksi suunnitelyiin

        tarkoititko siis tuolla parvekkeellasi pelastusvenekantta, josta jo aiemmin mainitsinkin, vai ylempänä sijaitsevia aurinkokansia.

        eli kerro miten toteuttaisit graceeen kulun skatalla, sitä et ole kyennyt useista kehoituksista huolimatta kertomaan, laittaisit kenties varmaankin vanerin palan laivan ja putken väliin ...

        Kerrottakoon vielä kun mainitsit tuolla ylempänä tallink siljan Baltic Princesistä, rakennettiin jo Gallaxyn Turkuun tullessa myös Långnesiin putki galaxy-sarjan tarpeisiin ...


      • Jukka Herman
        näsäviisaalle! kirjoitti:

        jos et vielä ymmärtänyt, väännetään taas vähän vahvemmasta rautalangasta,
        tai jos vain esität tapojesi mukaan tyhmää:
        Miksiköhän viking line olisi käyttänyt satoja tuhansia euroja niin Turussa kuin Tukholmassa terminaalien uudistuksiin viking gracen tullessa liikenteeseen, muun muassa olisi sinun mukaasi rakentanut turhaan uusia matkustajaputkenosia koska vanhatkin (1980.luvulta) olisivat käyneet tämän uuden järjestelmän (2010-luku) käyttöön, jotta saataisiin lyhyt satamassaolo aika tehokkaasti käytettyä. Helsinkiin tälläistä ei ollut tarpeen rakentaa koska alusta ei ole suunniteltu edes reitillä käytettäväksi.
        Maarianhaminassa kaupunki teki uudistustyöt terminaaliinsa

        muuten Gracella ei ole parvekkeita,ja matkustaja putketkin tulevat pelastusvenekansille, jos olisit käynyt Viking Gracella, olisit heti laivaan astuessasi huomannut eron ja miksi turkuun, maarianhaminaan sekä tukkhilmaan rakennettiin fracea varten omat putket siltoineen laivalle nousua varten, niin gabriellalla on vanha sysyeemi, se ei ole toimiva gracen rakenteille astuvaksi suunnitelyiin

        tarkoititko siis tuolla parvekkeellasi pelastusvenekantta, josta jo aiemmin mainitsinkin, vai ylempänä sijaitsevia aurinkokansia.

        eli kerro miten toteuttaisit graceeen kulun skatalla, sitä et ole kyennyt useista kehoituksista huolimatta kertomaan, laittaisit kenties varmaankin vanerin palan laivan ja putken väliin ...

        Kerrottakoon vielä kun mainitsit tuolla ylempänä tallink siljan Baltic Princesistä, rakennettiin jo Gallaxyn Turkuun tullessa myös Långnesiin putki galaxy-sarjan tarpeisiin ...

        Eikös Grace nimitä noita "parvekkeita" terasseiksi :)

        Ja juuri noiden muutostöiden takia Gracea ei tulla pysyvästi tai pidemmäksi aikaa siirtämään muualle... ainakaan ennen kuin vastaavia laivoja on enemmän

        Ja Gracessa on se "pieni" ongelma että jokainen sisäänkäynti vie ahtaaseen hyttiaulaan (tai millä nimellä niitä kuuluukaan kutsua) kun taasen Amorellassa yms. ainakin yksi sisäänkäynti on laivan "kauppakannelle" (tai millä nimellä sitä nyt kutsutaankaan, missä on kauppoja, ravintoloita yms.)

        Eli juuri tuon surkean kansisuunnitelun, ja lyhyen satamassaoloajan vuoksi on tehty nuo erikoissisäänkäynnit


        "eli kerro miten toteuttaisit graceeen kulun skatalla" siten että ajetaan se putki siihen lukitusponttooniin, mikä on noin 10cm paksu, ja vajaa pari metriä leveä... samalainen ponttooni löytyy siis Gracelta, Amorellalta, Baltic Princesiltä yms.

        Sitten vain siihen väliin jäävään pieneen tilaan silta paikoilleen nostamalla... samalla tavalla kun Baltic Princesin kanssa tehdään Lågnesissa, koska laivassa itsessään, eikä putkessa ole sitä "läppää"


      • Törkeetä!
        Nokalla kirjoitti:

        Kerrotaan sinulle nyt sitten rautalangasta vääntäen tuo syy siihen miksi Viking Gracea ei voida käyttää mäihinnousuputkissa skatalla, viking gracella systeemi on eri, kuten olen sinulle jo useasti huomauttanut sinun sitä ymmärtämättä.
        Niin tuossa maihinnousussa kun on se pieni silta laivan ja putken välissä, vanhoissa laivoissa se on laivasta laskettava versio. Viking gracella taas systeemi on päinvastainen, tuo pieni laskettava silta onkin matkustaja putkessa kiinni, eli myös putken kiinnitys järjestelmä laivaan on erllainen. Olisit tiennyt tämän jos vain olisit kyseisillä paikoilla itse käynyt.
        Läänkin odottelemaan edelleen vastaustasi, miten ideoit matkustajien kulun skatalla viking graceen. Nyt sitten vain vastausta kehiin ja selittelyt seis!

        "pieni laskettava silta onkin matkustaja putkessa kiinni,"

        Mitä, onko joku matkustaja jäänyt kiinni putkeen ja nyt häntä käytetään siltana.

        Todella törkeää väkivaltaa!


      • Juuri näin
        Törkeetä! kirjoitti:

        "pieni laskettava silta onkin matkustaja putkessa kiinni,"

        Mitä, onko joku matkustaja jäänyt kiinni putkeen ja nyt häntä käytetään siltana.

        Todella törkeää väkivaltaa!

        Matkustajaputki on se mistä matkustajat kävelee laivaan tai jopa isoon lentokoneeseen


      • Just noin
        Juuri näin kirjoitti:

        Matkustajaputki on se mistä matkustajat kävelee laivaan tai jopa isoon lentokoneeseen

        Puhut eri asiasta. Sinä puhut matkustajaputkesta. "Nokalla" väitti, että "pieni laskettava silta onkin matkustaja putkessa kiinni". Ihan eri asia.

        Sinä oikeassa, Nokalla avaruudessa.


      • 156165654456456465
        Just noin kirjoitti:

        Puhut eri asiasta. Sinä puhut matkustajaputkesta. "Nokalla" väitti, että "pieni laskettava silta onkin matkustaja putkessa kiinni". Ihan eri asia.

        Sinä oikeassa, Nokalla avaruudessa.

        Mietitääs sun vastausten aihe

        - Laivajoen nimistä huomauttamine ei saa puhua Silja Linestä lainkaan, tai sanoa esim viking Cinderella

        - Tax Free ja Tallinnan laiva... se on sulle mahdoton yhtälö

        - Laivan ravintoloiden nimien kyyläämien.Esim jos sanoo Gariellan disco, niin sulla meinaa pää räjähtää

        - Hyttiluokista napiseminen tyyliin "Amorellalla ei ole B2 hyttjä" "B-hytissä ei ole koskaan ikkunaa"

        - Ja uusimpana tuo kirjoitusvirheiden etsiminen.

        Seuraavaksi voisit alkaa puuttumaan nimimerkkeihin... tyyliin kysymällä "Onko toi Siellä tarvitaan" sun oikea nimi.

        Voisit myös ruveta napisemaan kirjoitusajasta... esim "eikö ole muuta tekemistä 2:39 kuin kirjoitella täällä"

        Onnea matkaan


      • Just noin
        156165654456456465 kirjoitti:

        Mietitääs sun vastausten aihe

        - Laivajoen nimistä huomauttamine ei saa puhua Silja Linestä lainkaan, tai sanoa esim viking Cinderella

        - Tax Free ja Tallinnan laiva... se on sulle mahdoton yhtälö

        - Laivan ravintoloiden nimien kyyläämien.Esim jos sanoo Gariellan disco, niin sulla meinaa pää räjähtää

        - Hyttiluokista napiseminen tyyliin "Amorellalla ei ole B2 hyttjä" "B-hytissä ei ole koskaan ikkunaa"

        - Ja uusimpana tuo kirjoitusvirheiden etsiminen.

        Seuraavaksi voisit alkaa puuttumaan nimimerkkeihin... tyyliin kysymällä "Onko toi Siellä tarvitaan" sun oikea nimi.

        Voisit myös ruveta napisemaan kirjoitusajasta... esim "eikö ole muuta tekemistä 2:39 kuin kirjoitella täällä"

        Onnea matkaan

        Kylläpä rivieni väliin mahtui huikeasti erilaista asiaa!


      • Näsäviisaalle
        Jukka Herman kirjoitti:

        Eikös Grace nimitä noita "parvekkeita" terasseiksi :)

        Ja juuri noiden muutostöiden takia Gracea ei tulla pysyvästi tai pidemmäksi aikaa siirtämään muualle... ainakaan ennen kuin vastaavia laivoja on enemmän

        Ja Gracessa on se "pieni" ongelma että jokainen sisäänkäynti vie ahtaaseen hyttiaulaan (tai millä nimellä niitä kuuluukaan kutsua) kun taasen Amorellassa yms. ainakin yksi sisäänkäynti on laivan "kauppakannelle" (tai millä nimellä sitä nyt kutsutaankaan, missä on kauppoja, ravintoloita yms.)

        Eli juuri tuon surkean kansisuunnitelun, ja lyhyen satamassaoloajan vuoksi on tehty nuo erikoissisäänkäynnit


        "eli kerro miten toteuttaisit graceeen kulun skatalla" siten että ajetaan se putki siihen lukitusponttooniin, mikä on noin 10cm paksu, ja vajaa pari metriä leveä... samalainen ponttooni löytyy siis Gracelta, Amorellalta, Baltic Princesiltä yms.

        Sitten vain siihen väliin jäävään pieneen tilaan silta paikoilleen nostamalla... samalla tavalla kun Baltic Princesin kanssa tehdään Lågnesissa, koska laivassa itsessään, eikä putkessa ole sitä "läppää"

        Kyllähän sun Grace-tyttösi saattaa nimittää miksi vain, tosin Viking Linen Viking Gacen sivut kertovat niiden olevan SUN DECK, eli suomennettuna ilmesestikin aurinkokansia.
        Nyt voisitkin kertoa miten järjestäisit selittelyjen sijasta matkustajien kulun Skattalla Viking Graceen


      • lisäys ed.
        Näsäviisaalle kirjoitti:

        Kyllähän sun Grace-tyttösi saattaa nimittää miksi vain, tosin Viking Linen Viking Gacen sivut kertovat niiden olevan SUN DECK, eli suomennettuna ilmesestikin aurinkokansia.
        Nyt voisitkin kertoa miten järjestäisit selittelyjen sijasta matkustajien kulun Skattalla Viking Graceen

        http://www.vikingline.fi/documents/ships/viking-grace.pdf

        tuossa mm. viking gracen aurinkokansista, olisi ollut tuolle Hermannin Jukallakin helppo juttu osatessaan tarkistaa, no nythän voi tutustua muutenkin viking graceen, jos vielä joskus pääsee käymään itsekin ko. laivalla tutustumassa paikkoihin, mm. tuohon maihinnoususysteemiin jotka vaativat nuo uudenlaiset rakenteet satamissa joita ei ole skatalle rakennettu ...


      • 45556456
        Näsäviisaalle kirjoitti:

        Kyllähän sun Grace-tyttösi saattaa nimittää miksi vain, tosin Viking Linen Viking Gacen sivut kertovat niiden olevan SUN DECK, eli suomennettuna ilmesestikin aurinkokansia.
        Nyt voisitkin kertoa miten järjestäisit selittelyjen sijasta matkustajien kulun Skattalla Viking Graceen

        Niin Grace kutsuu niitä baarien LÄHELLÄ olevia ulkopaikkoja terassiksi, joka on taasen uusi ja upea asia.

        Mutta eism. Baltic Princesissä ne baarien lähellä olevat ulkokannet on vain ulkokansia... vanha ja normi juttu


      • er5wegeg64
        lisäys ed. kirjoitti:

        http://www.vikingline.fi/documents/ships/viking-grace.pdf

        tuossa mm. viking gracen aurinkokansista, olisi ollut tuolle Hermannin Jukallakin helppo juttu osatessaan tarkistaa, no nythän voi tutustua muutenkin viking graceen, jos vielä joskus pääsee käymään itsekin ko. laivalla tutustumassa paikkoihin, mm. tuohon maihinnoususysteemiin jotka vaativat nuo uudenlaiset rakenteet satamissa joita ei ole skatalle rakennettu ...

        Eikös se maihinnoususyteemi ole edelleen sama mikä oli sunnuntai-maanatai reissulla kun olin laivalla

        Eli parvekkeella (Gracella oma upea nimi tuolle) avataan kaidetta parin metrin matkalta.

        Parvekkeen tasolla ulkona on noin 10cm paksu, ja 2 metriä pitkä putki, mihin se silta ankkuroituu kiinni.

        Nopeaa toimintaa jos on näin alle 24 tunnissa siitä kun tulin laivalta, niin muuttanut syseemiä


      • hyvä muistaa
        45556456 kirjoitti:

        Niin Grace kutsuu niitä baarien LÄHELLÄ olevia ulkopaikkoja terassiksi, joka on taasen uusi ja upea asia.

        Mutta eism. Baltic Princesissä ne baarien lähellä olevat ulkokannet on vain ulkokansia... vanha ja normi juttu

        viking linella ne ovat aurinko kansia, epäilen tallink siljankin kutsuvan noita kansia yleiseen tyyliin aurinkokansiksi, mikähän normijuttusi nimitys on laivan sisäosille, sisäkansiako?
        Tutustu tuohan linkkiin jonka jätit tarkoituksella väliin saadaksesi oikein esiintyä tänäänkin täällä, ethän aiemmin ole vielä saanut siihen mahdollisuutta, tai sitten olet vvängännyt jonjun muun kanssa,

        mutta kerro miten skatalla kulku vikihg graceen järjestyisi, siihen et ole edelleenkään kyennyt vastaamaan, selittelemään jtlläkin kaikkea muuta maan ja taivaan väliltä


      • näsäviisaalle
        Törkeetä! kirjoitti:

        "pieni laskettava silta onkin matkustaja putkessa kiinni,"

        Mitä, onko joku matkustaja jäänyt kiinni putkeen ja nyt häntä käytetään siltana.

        Todella törkeää väkivaltaa!

        Riman alitus taas kerran, yritys irvailla toisten kirjoituksille ja menee metsään että soi, Yritä nyt edes ymmärtää kirjoitettu teksti ennen kuin yrität pitää sen kustannuksella hauskaa, nyt tosiaan sulla meni metsään että SOI!


      • 5454564654
        hyvä muistaa kirjoitti:

        viking linella ne ovat aurinko kansia, epäilen tallink siljankin kutsuvan noita kansia yleiseen tyyliin aurinkokansiksi, mikähän normijuttusi nimitys on laivan sisäosille, sisäkansiako?
        Tutustu tuohan linkkiin jonka jätit tarkoituksella väliin saadaksesi oikein esiintyä tänäänkin täällä, ethän aiemmin ole vielä saanut siihen mahdollisuutta, tai sitten olet vvängännyt jonjun muun kanssa,

        mutta kerro miten skatalla kulku vikihg graceen järjestyisi, siihen et ole edelleenkään kyennyt vastaamaan, selittelemään jtlläkin kaikkea muuta maan ja taivaan väliltä

        Siten että ankkuroidaan se silta siihen laivan "rauputkeen kiinni" ja sen jälkeen itse putkesta lasketaan pienempi "kävelysilta" laivaan tai voidaanhan se kävelysilta laivalta putkeenkin nostaa :)


      • Riittääkö vastauks
        156165654456456465 kirjoitti:

        Mietitääs sun vastausten aihe

        - Laivajoen nimistä huomauttamine ei saa puhua Silja Linestä lainkaan, tai sanoa esim viking Cinderella

        - Tax Free ja Tallinnan laiva... se on sulle mahdoton yhtälö

        - Laivan ravintoloiden nimien kyyläämien.Esim jos sanoo Gariellan disco, niin sulla meinaa pää räjähtää

        - Hyttiluokista napiseminen tyyliin "Amorellalla ei ole B2 hyttjä" "B-hytissä ei ole koskaan ikkunaa"

        - Ja uusimpana tuo kirjoitusvirheiden etsiminen.

        Seuraavaksi voisit alkaa puuttumaan nimimerkkeihin... tyyliin kysymällä "Onko toi Siellä tarvitaan" sun oikea nimi.

        Voisit myös ruveta napisemaan kirjoitusajasta... esim "eikö ole muuta tekemistä 2:39 kuin kirjoitella täällä"

        Onnea matkaan

        "- Laivajoen nimistä huomauttamine ei saa puhua Silja Linestä lainkaan, tai sanoa esim viking Cinderella"

        No se ihan lempinimi tms. käytäntö sanoa Silja, Tallink, Tai Viking ja laivan nimi tai osa laivan nimestä. Jos sanon esim. "Tallink Europa" tai "Viking Amorella" kyllä sen 99% palstalaisista tajuaa

        "- Laivajoen nimistä huomauttamine ei saa puhua Silja Linestä lainkaan, tai sanoa esim viking Cinderella"

        Onhan Tallinan laivoilla, siinä missä Ruotsin laivoillakin erilaisia myymälöitä joissa edulliset hinnat... ainakin alkoholilla ja tupakalla

        "- Laivan ravintoloiden nimien kyyläämien.Esim jos sanoo Gariellan disco, niin sulla meinaa pää räjähtää"

        No Discolla tarkoitetaan paikkaa, mikä on rakennettu discon pitämistä varten alun perin... Gabriellalla pidetään Disco yökerhossa, mutta itse Disco on siellä 9 kannella... Gracella ei ole discoa lainkaan... on vain yökerhoja ja baareja

        "- Hyttiluokista napiseminen tyyliin "Amorellalla ei ole B2 hyttjä" "B-hytissä ei ole koskaan ikkunaa""

        Onhan Amorellalla B-luokan hyttejä missä on 2 sänkyä. Ja serenadessa ja symphonyssa on B-luokan hyttejä, missä näkymä laivan sisään... kutsukoon laivayhtiö näitä millä nimellä vaan

        "- Ja uusimpana tuo kirjoitusvirheiden etsiminen"

        Ei ole uusi juttu... Suomi24:ssä jos ei ole enää muuta sanottavaa, on ihan tuttu juttu, että ruvetaan etsimään niitä kirjoitusirheitä

        Ja kellonajasta huomautellaan aina sillointällöin, etenkin jos se on todella omituiseen aikaan kirjoitettu

        Ja nimimerkeistäkin huomautetaan aina sillointällöin


      • Opi ja ymmärrä!
        näsäviisaalle kirjoitti:

        Riman alitus taas kerran, yritys irvailla toisten kirjoituksille ja menee metsään että soi, Yritä nyt edes ymmärtää kirjoitettu teksti ennen kuin yrität pitää sen kustannuksella hauskaa, nyt tosiaan sulla meni metsään että SOI!

        Onko sinun kielioppisi mukaan "matkustaja putkessa" sama kuin "matkustajaputkessa"?

        Vastaavasti, onko
        - laiva matkalla ja
        - laivamatkalla
        yksi ja sama asia?


      • Kana Silta
        Opi ja ymmärrä! kirjoitti:

        Onko sinun kielioppisi mukaan "matkustaja putkessa" sama kuin "matkustajaputkessa"?

        Vastaavasti, onko
        - laiva matkalla ja
        - laivamatkalla
        yksi ja sama asia?

        Laivalla esiintyi vähän aikaa sitten (pia)nisti kenen sukunimi oli Kananoja

        Lausutko sen Kana noja tai Kanan oja

        Vaalien aikaan tulee myös ohjelma Tulosilta... onkohan se siis Tulo silta tai Tulos ilta

        Normi suomalaiselle ei tuota ongelmia ymmärtää noita...


      • Simppeliä!
        Kana Silta kirjoitti:

        Laivalla esiintyi vähän aikaa sitten (pia)nisti kenen sukunimi oli Kananoja

        Lausutko sen Kana noja tai Kanan oja

        Vaalien aikaan tulee myös ohjelma Tulosilta... onkohan se siis Tulo silta tai Tulos ilta

        Normi suomalaiselle ei tuota ongelmia ymmärtää noita...

        Minä lausun sen siten kuin nimen kantaja sen lausuu. Tuo on just noin helppoa. Pitää osata vain säännöt.

        Olet anu-niminen saukko.


      • vaikeaa on
        Simppeliä! kirjoitti:

        Minä lausun sen siten kuin nimen kantaja sen lausuu. Tuo on just noin helppoa. Pitää osata vain säännöt.

        Olet anu-niminen saukko.

        Mutta jos kirjoitetaan yhteen kananoja tai tulosilta niin miten ne lausut

        Kana noja tai Kanan oja

        Tai Tulos ilta tai Tulo Silta

        No suomihan on yksi vaikeimmista kielistä


      • Nokalla
        5454564654 kirjoitti:

        Siten että ankkuroidaan se silta siihen laivan "rauputkeen kiinni" ja sen jälkeen itse putkesta lasketaan pienempi "kävelysilta" laivaan tai voidaanhan se kävelysilta laivalta putkeenkin nostaa :)

        Et edelleenkään kyennut vastaamaan sinulle esitettyyn kysymykseen, miten viking graceen kulku järjestettäisiin skatalla, skatalla ei ole viking graceen liitettävissä olevia maihinnousuputkia, putkessa ei ole pientä kävelysiltaa koska silta helsingissä on suunniteltu Maria ja gabia varten, viking gracessa ei olle myöskään tuota pientä alas laskettavaa siltaa koka se on putekessa kiinni turussa, maarianhaminassa sekä tukholmassa, Lisäksi viking gracessa oleva putkenkannatin on eri korkeudella kuin vanhoissa aluksissa, Miten siis järjestät kulun skatalla vikig graceen, ei enää selitelyjä (oliisiko vaihtoehtosi tuo vanerin palanen, vai keksitkö muita toimivia ajatuksia . Ei enää enempää selittelyitä vaan ideaa kehiin.

        Nuo hymiösi eivät ole toimivia naihinnousuun alkuunkaan,
        sinulla on ollut jopa muutama päivä aikaa mietiä tuota ongelmaa, miten järjestät skatalla laivaankulun viking gracessa


      • 45655
        Nokalla kirjoitti:

        Et edelleenkään kyennut vastaamaan sinulle esitettyyn kysymykseen, miten viking graceen kulku järjestettäisiin skatalla, skatalla ei ole viking graceen liitettävissä olevia maihinnousuputkia, putkessa ei ole pientä kävelysiltaa koska silta helsingissä on suunniteltu Maria ja gabia varten, viking gracessa ei olle myöskään tuota pientä alas laskettavaa siltaa koka se on putekessa kiinni turussa, maarianhaminassa sekä tukholmassa, Lisäksi viking gracessa oleva putkenkannatin on eri korkeudella kuin vanhoissa aluksissa, Miten siis järjestät kulun skatalla vikig graceen, ei enää selitelyjä (oliisiko vaihtoehtosi tuo vanerin palanen, vai keksitkö muita toimivia ajatuksia . Ei enää enempää selittelyitä vaan ideaa kehiin.

        Nuo hymiösi eivät ole toimivia naihinnousuun alkuunkaan,
        sinulla on ollut jopa muutama päivä aikaa mietiä tuota ongelmaa, miten järjestät skatalla laivaankulun viking gracessa

        Niin ei ole pientä kiinteää kävelysiltaa.

        Silloin homma hoidetaan kuten Baltic Princesillä Lågnesissa, eli nostetaan se pieni "kaarisilta" siihen väliin :)

        Ja se matkustajputki "ankkuroituu" siihen samaan kiinnitysputkeen mikä on muissa laivoissa... varmana aika standardi, eli noin 10cm pari ja pari metriä leveä :)


      • Nokalla
        45655 kirjoitti:

        Niin ei ole pientä kiinteää kävelysiltaa.

        Silloin homma hoidetaan kuten Baltic Princesillä Lågnesissa, eli nostetaan se pieni "kaarisilta" siihen väliin :)

        Ja se matkustajputki "ankkuroituu" siihen samaan kiinnitysputkeen mikä on muissa laivoissa... varmana aika standardi, eli noin 10cm pari ja pari metriä leveä :)

        "standardi" selityksesi jatkuivat, olisiko mahdollista jotta yleensäkään kykenisit valaisemaan asiaa miten viking gracelle kulku tapahtuisi skatalla, Hymiösi eivät edelleenkään ole ratkaisu asiaan, ei Baltic princeskään joka ei ole koskaan liikennöinyt skatalta.
        Lisäksi ehdoittaisin sinun pohtivan miksi viking line olisi turhaan rakentanut kaksi turhaa putkea sekä Turkuun ja Tukholmaan jos nuo mainitsemasi "standardiputketkin" olisivat täysin käytettävissä viking graceen.

        Elikkä jos nyt kertoisit miten järjestäisit kulun viking gracelle Skatalla,
        tai myöntäisit ettei sinulla ole vastausta kysymykseen


      • Pieni moka
        Nokalla kirjoitti:

        "standardi" selityksesi jatkuivat, olisiko mahdollista jotta yleensäkään kykenisit valaisemaan asiaa miten viking gracelle kulku tapahtuisi skatalla, Hymiösi eivät edelleenkään ole ratkaisu asiaan, ei Baltic princeskään joka ei ole koskaan liikennöinyt skatalta.
        Lisäksi ehdoittaisin sinun pohtivan miksi viking line olisi turhaan rakentanut kaksi turhaa putkea sekä Turkuun ja Tukholmaan jos nuo mainitsemasi "standardiputketkin" olisivat täysin käytettävissä viking graceen.

        Elikkä jos nyt kertoisit miten järjestäisit kulun viking gracelle Skatalla,
        tai myöntäisit ettei sinulla ole vastausta kysymykseen

        "iten viking gracelle kulku tapahtuisi skatalla"

        Ajamalla "tuubi" laivan "ankkurointiputkeen" ja heittämällä se pieni siltä väliin :)

        Ja uudet putket tehty siksi, että laivalle pääsään nopeammin ja helpommin sisään... laivassa kun on pieni "suunnitteluvirhe" kun jokainen putki vie ahtaaseen hyttiaulaan, eikä tilavalle "yleisen tilan kannelle" kuten Amorellalla, Baltic Princesillä, Europalla, Serenadella jne jne...

        Voisi olla aika tungos sen 15 minutin aikana kun laivaan mennään, jos kaikki menisi niitä kahta putkea pitkin ahtaisiin hyttiauloihin :)

        Käytännön syistä siis terminaaleihin tehty muutoksia. kiitos kysymästä ;)


    • Helppo ratkaisu

      Onhan Turussa Amorella... ei juurikaan eroja vanhaan Isabellaan (:

      Amorellassa on autokansa 5. kannen perällä Isabellassa hyttejä siinä kohtaa

      Isabellassa on kannella 11. karaokebaari, Amorellassa ei mitään siinä kohtaa

      Noi on ne MERKITTÄVIMMÄT erot laivassa mitä normi reissaajat huomaa...

      Eli jos kaipaat Isabellaa, niin vaihtoehtona on Amorella

      Toki Hesassa ajelee myös Gabriella, mutta siinä eroa onkin sitten jo runsaasti.

      Ja jos pidempää reissua mielii niin Tallinkilla on Isabelle... isoin ero Isabellaan on se, että Q-luokan hytit puuttuvat kokonaan

      • Kunnon matkaaja

        Q-luokan hytti ei ole hytti, se on koppi. Hytistä on merinäköala.


      • 4r334r4323r
        Kunnon matkaaja kirjoitti:

        Q-luokan hytti ei ole hytti, se on koppi. Hytistä on merinäköala.

        Hytti on nimitys laivoilla käytettävästä huoneesta, missä voi esim. nukkua

        Pienimmissä hyteissä eli Q-hyteissä ei ole vessaa, ei suihkua, ei TV:ä eikä juuri mitään ylimäärästä... on vain neljä levyä minkä päälle sijataan itse sänky.. 4 neliötä kokoa 4 hengen hytissä

        Isoimmat hytit voi olla jopa reilu 100 neliötä (Silja Europa) ja löytyy jo kaikki mukavuudet


        Mutta siis Isabellessa ja Gabriellassa ei ole Q-hyttejä lainkaan


      • Koppeja!
        4r334r4323r kirjoitti:

        Hytti on nimitys laivoilla käytettävästä huoneesta, missä voi esim. nukkua

        Pienimmissä hyteissä eli Q-hyteissä ei ole vessaa, ei suihkua, ei TV:ä eikä juuri mitään ylimäärästä... on vain neljä levyä minkä päälle sijataan itse sänky.. 4 neliötä kokoa 4 hengen hytissä

        Isoimmat hytit voi olla jopa reilu 100 neliötä (Silja Europa) ja löytyy jo kaikki mukavuudet


        Mutta siis Isabellessa ja Gabriellassa ei ole Q-hyttejä lainkaan

        Koppeja ne ovat!


    • Muutama kysym

      Tuli muuten mieleen kun täällä juteltiin tuosta "autohyllystä" mihin ajetaan laivan kyljestä sisään.

      Mikäköhän on viimeisin Turusta liikennöinyt Siljan laiva missä sellainen oli. Koska TallinkSiljan terminaalissa on edelleen jäljellä osia sillasta mistä ajettiin autot sisään? Ei ainakaan Festival ja sen sisarukset

      Entäpä viime vuonna kun Gabriella joutui telakalle, niin miksi Amorella korvasi sitä, ja Cinderella amorellaa??

      Nythän Amorellan autohylly oli tyhjänä, ja Turussa taasen kärsittiin autohyllyn puutteesta... Itse luulen tietäväni miksi Cinderellaa ei laitettuu hesan reitille hetkeksi.

      Ja asiasta kolmanteen.... Mikäköhän on viimeisin Siljan laiva mihin käveltiin sisältä autokannelta tai muuten maatasosta. Koska terminaalissa on edelleen pitkä putki mikä pääty vain maahan

    • Tätä odotellessa

      Voisi kerrankin TallinkSilja kuunnella matkustajia

      Voisi siirtää esim. Isabellen kuukaudeksi Turku-Tukholma välille iltaltaivaksi... vähän mainontaa, ja taatusti laiva olisi varattu enemmän täyteen kuin Baltic Princess...

      Laivoissa ei loppupeleissä ole niin paljon eroa...

      Balticissä on 3 ravintolaa ja buffet. Isabellessa 2-3 ravintolaa ja Buffet

      Molemmissa on myös allas- ja kokousosasto

      Molemmissa on myös disco

      Molemmissa myös pelkkä Pub

      Yökerhon asiaa ajaisi Isabellen yökerho

      Kauppoja on Isabellella vähemmän, koska kaikki on yhdessä myymälässä

      Isabellella on myös erilinen videopelihuone

      Myöskin kahvila löytyy molemmista. Joskin Isabellessa myös tanssilattia, ja äänentoistalaitteet

      Iskelmäbaaria voisi korvata kahvion esiintymistila... Toki karaokea ja bingoa voisi pitää myös discossa, sky barissa tai pääyökerhossa

      Tällä ratkaisulla kaikki olisi tyytyväisiä... ja Ruotsalaisia asia ei haittaisi koska nyt jo Isabellen parina ajaa reilusti uudempi laiva, missä samoja vivahteita kuin Baltic Princesissä.

      • Silja ja Tallink

        Ei voi.

        Sellaista matkanjärjestäjää kuin TallinkSIlja ei ole olemassakaan. Se on vain organisatorinen järjestely-yksikkö.


      • 23 h -risteily Turus
        Silja ja Tallink kirjoitti:

        Ei voi.

        Sellaista matkanjärjestäjää kuin TallinkSIlja ei ole olemassakaan. Se on vain organisatorinen järjestely-yksikkö.

        Onhan...

        Varausvahvistuksessakin sanotaan "23 h -risteily Turusta, M/S Baltic Princess(Liikennöivä yhtiö TALLINK SILJA OY)"


      • Kyl maar Turuust!
        23 h -risteily Turus kirjoitti:

        Onhan...

        Varausvahvistuksessakin sanotaan "23 h -risteily Turusta, M/S Baltic Princess(Liikennöivä yhtiö TALLINK SILJA OY)"

        Mistä se välilyönti tuli nyt puheisiisi?

        Kai huomaat, että siinä puhutaan kahdesta matkojen järjestäjästä?

        Varustamo itse markkinoi matkoja SUomesta Tukholmaan Silja Linen matkoina. Nyt kampanjana SIlja uudistuu. Katso uudistus osoitteesta silja.fi/uutta, kuten heidän mainoksessaan sanotaan.


      • 45646546545654665454
        Kyl maar Turuust! kirjoitti:

        Mistä se välilyönti tuli nyt puheisiisi?

        Kai huomaat, että siinä puhutaan kahdesta matkojen järjestäjästä?

        Varustamo itse markkinoi matkoja SUomesta Tukholmaan Silja Linen matkoina. Nyt kampanjana SIlja uudistuu. Katso uudistus osoitteesta silja.fi/uutta, kuten heidän mainoksessaan sanotaan.

        Lue viesti ylempää

        "kun ei ole enää mitään sanottavaa, niin puututaan kirjoitusvirheisiin"

        Ja totta Ruotsiin menevissä laivoissa (PL. SeaWind) lukee kyljessä Silja Line

        Muissa Tallink muuten yhtä ja samaa firmaa


      • Vastausta.
        45646546545654665454 kirjoitti:

        Lue viesti ylempää

        "kun ei ole enää mitään sanottavaa, niin puututaan kirjoitusvirheisiin"

        Ja totta Ruotsiin menevissä laivoissa (PL. SeaWind) lukee kyljessä Silja Line

        Muissa Tallink muuten yhtä ja samaa firmaa

        Konserni on sama, firma ei.


    • Muutama huomio

      Tuli muuten viime reissulla oikein ajatuksella katotta Turun TallinkSiljan terminaalin ramppeja

      Ramppeja on kaikenkaikkiaan 4. tosin yksi on kiinteä siinä luiskan vieressä mistä on ajettu autohyllylle (luiskasta jäljellä enää liikennevalot ja pätkä siltaa)

      Kahdessa liikkuvassa on niin että se pikkusilta lasketaan putkesta, ja yhdessä niin että se silta lasketaan laivasta putkeen

      Sama juttu myös siinä kiinteässä, siinäkin silta lasketaan laivasta putkeen.

      Eli jos Isabelle tulee Turun reitille, niin käytössä on vain 1 putki laivaan kulkemista varten, koska se autosillan viereinen ei taatusti sovi laivaan

      Tietenkin jos Isabelle tulisi vakituiseksi turkuun, niin laivasta voitaisi purkaa pois ne kiinteät pikkusillat, koska laivahan käyttää samoja laitureita kuin Baltic Princes.

      Yöllä Lågnesissa kiinnitin huomita siihen että putkesta ei lasketa pikkusiltaa laivaan, eikä laivasta putkeen... on vain semmonen pieni alumiinen silta mikä nostetaan väliin... nyt ei tehty sitäkään, koska matkustajia siirtyi vain kourallinen

      Maariahaminassa taasen laivaan laitettiin kiinni Gracea varten tehty putki... nätistihän se siihen istui... toki maarihaminassa on myös se "tuplaputki" Gracea varten, eli kaksikerroksinen

      Jännää myös se että siltaa ei uskalleta ajaa metriä lähemmäs laivaa ennen kuin JOKAINEN köysi on kiinni ja tiukalla... pelkää kai että laiva heilahaisi metrin vielä sen jälkeen kun on pysähtynyt :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6544
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3910
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3335
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      382
      1794
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1418
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1073
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      920
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe