Somaleiden ominaishaju?

Jake.Waits

Anteeksi tällainen kysymys, mutta useissa paikoissa olen törmännyt tällaiseen asiaan, että somaleilla on jokin tietty haju, ja asia vaivaa minua. Muun muassa eräässä pro gradu -työssä suomalaiset lapset valittivat, että "ne haisee omituiselle."

Mistä tämä 'tuoksu' on peräisin?

Toivottavasti saan asiallisia vastauksia :{

13

2753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aabr.

ja vastaavat antavat usein eri etnisille ryhmille omat ominaistuoksunsa, joita asianomaiset eivät huomaa, mutta muut kylläkin. Mekin "haisemme" esim. intialaisten mielestä.

• Jake.Waits

Mikä mauste sen hajun saa aikaan?

• Ranya*

Joissakin tapauksissa voimakkaan imelä tuoksu johtuu hampusta - mutta suurimmaksi osaksi varmaankin suitsukkeiden poltosta. Somalit eivät yleensä tee kauhean vahvasti maustettua ruokaa, joten en usko sen johtuvan siitä.

• Karim
        Ranya* kirjoitti:

Joissakin tapauksissa voimakkaan imelä tuoksu johtuu hampusta - mutta suurimmaksi osaksi varmaankin suitsukkeiden poltosta. Somalit eivät yleensä tee kauhean vahvasti maustettua ruokaa, joten en usko sen johtuvan siitä.

>>>Joissakin tapauksissa voimakkaan imelä tuoksu johtuu hampusta - mutta suurimmaksi osaksi varmaankin suitsukkeiden poltosta.

• mie vaan

Voi olla peräisin suitsukkeista. Niiden haju tarttuu vaatteisiin.

• hertha

Haisevatko myös ne somalit, jotka eivät ole muslimeja, omituiselle?

• .............

samoin ku miehet suomessa käyttävät partavettä käyttävät hekin samoja kuin miehet täällä, mutta heillä on myös sellaista hieman erikoisen tuoksuista partavettä, jota ei varmaankaan edes suomesta saa..ja monet heistä käyttävät ainoastaan sitä. itse ihmettelin kerran samaa, ja kysyin, että mikäs tämä tuosu on.. ja se olikin hajustetta jota heidän maistaan saa. meistä se tietenkin täällä tuntuu vähän oudolta, koska emme ole tottuneet sellaiseen.. mutta siihen ku tottuu ni ihan kivan tuoksusta se on.. :)

• Jake.Waits

Siis haju voisi johtua joko
      -huumeesta (hasis, hamppu tai khat)
      -suitsukkeesta (mikä laatu, sitä ei sanottu...)
      -hajuste, partavesi/'Eau de cologne' (mikä laatu, sitä ei sanottu...)

Bussissa vaimoni viereen on tullut tummaihoisia miehiä, ja hän sanoi, että he kaikki haisevat omituiselle, luotaantyöntävälle, ja että haju on ollut jokaisessa tapauksessa sama. Mikään partavesi se ei kuulemma missään nimessä voi olla. Itse en olisi siitä niinkään varma, sillä Muhammadkin itse ohjeisti sekoittamaan kamelin maitoa ja kamelin virtsaa...

Joten, edelleen, mikähän se hajun lähde nyt oikein mahtaisi olla?

• Anonyymi

---------------------------------

• Anonyymi

hämärät piirit on juurikin näitä, kaiken irti repien pienien

miksi tähän vielä rahat annetaan, helvetin on huipussaan juoniuttaan

• Anonyymi

Somalimiesten tapauksessa kyseessä on tavallisesti Khat.

• Anonyymi
      UUSI

Musta ja tumma iho haisee hirveältä. Haju on todella oksettavaa. Kaikki somalit eivät haise yhtä voimakkaasti. Jotkut jättävät hajun esim kahvihuoneeseen, niin, ettei siellä voi olla. Jo porraskäytävässä voi usein haistaa afrikkalaisen hajun.

• Anonyymi
      UUSI

Somppunaiset haisee kuukautisvereltä. Eivätkö osaa käyttää kuukautissuojia, vai onko sekin Koraanissa kiellettyjen listalla?

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1692
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1508
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      973
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      851
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      806
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      750
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      730
    Aihe