Somaleiden ominaishaju?

Jake.Waits

Anteeksi tällainen kysymys, mutta useissa paikoissa olen törmännyt tällaiseen asiaan, että somaleilla on jokin tietty haju, ja asia vaivaa minua. Muun muassa eräässä pro gradu -työssä suomalaiset lapset valittivat, että "ne haisee omituiselle."

Mistä tämä 'tuoksu' on peräisin?

Toivottavasti saan asiallisia vastauksia :{

18

4759

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aabr.

ja vastaavat antavat usein eri etnisille ryhmille omat ominaistuoksunsa, joita asianomaiset eivät huomaa, mutta muut kylläkin. Mekin "haisemme" esim. intialaisten mielestä.

• Anonyymi00024

Ei paska punniten parane!

• Jake.Waits

Mikä mauste sen hajun saa aikaan?

• Ranya*

Joissakin tapauksissa voimakkaan imelä tuoksu johtuu hampusta - mutta suurimmaksi osaksi varmaankin suitsukkeiden poltosta. Somalit eivät yleensä tee kauhean vahvasti maustettua ruokaa, joten en usko sen johtuvan siitä.

• Karim
        Ranya* kirjoitti:

Joissakin tapauksissa voimakkaan imelä tuoksu johtuu hampusta - mutta suurimmaksi osaksi varmaankin suitsukkeiden poltosta. Somalit eivät yleensä tee kauhean vahvasti maustettua ruokaa, joten en usko sen johtuvan siitä.

>>>Joissakin tapauksissa voimakkaan imelä tuoksu johtuu hampusta - mutta suurimmaksi osaksi varmaankin suitsukkeiden poltosta.

• Anonyymi00023
        Ranya* kirjoitti:

Somalit käyttää paljon huumaavia kasveja mahtaa asunnot haista ei lähde haju kuin rempalla.

• mie vaan

Voi olla peräisin suitsukkeista. Niiden haju tarttuu vaatteisiin.

• hertha

Haisevatko myös ne somalit, jotka eivät ole muslimeja, omituiselle?

• .............

samoin ku miehet suomessa käyttävät partavettä käyttävät hekin samoja kuin miehet täällä, mutta heillä on myös sellaista hieman erikoisen tuoksuista partavettä, jota ei varmaankaan edes suomesta saa..ja monet heistä käyttävät ainoastaan sitä. itse ihmettelin kerran samaa, ja kysyin, että mikäs tämä tuosu on.. ja se olikin hajustetta jota heidän maistaan saa. meistä se tietenkin täällä tuntuu vähän oudolta, koska emme ole tottuneet sellaiseen.. mutta siihen ku tottuu ni ihan kivan tuoksusta se on.. :)

• Jake.Waits

Siis haju voisi johtua joko
      -huumeesta (hasis, hamppu tai khat)
      -suitsukkeesta (mikä laatu, sitä ei sanottu...)
      -hajuste, partavesi/'Eau de cologne' (mikä laatu, sitä ei sanottu...)

Bussissa vaimoni viereen on tullut tummaihoisia miehiä, ja hän sanoi, että he kaikki haisevat omituiselle, luotaantyöntävälle, ja että haju on ollut jokaisessa tapauksessa sama. Mikään partavesi se ei kuulemma missään nimessä voi olla. Itse en olisi siitä niinkään varma, sillä Muhammadkin itse ohjeisti sekoittamaan kamelin maitoa ja kamelin virtsaa...

Joten, edelleen, mikähän se hajun lähde nyt oikein mahtaisi olla?

• Anonyymi

---------------------------------

• Anonyymi

hämärät piirit on juurikin näitä, kaiken irti repien pienien

miksi tähän vielä rahat annetaan, helvetin on huipussaan juoniuttaan

• Anonyymi

Somalimiesten tapauksessa kyseessä on tavallisesti Khat.

• Anonyymi

Musta ja tumma iho haisee hirveältä. Haju on todella oksettavaa. Kaikki somalit eivät haise yhtä voimakkaasti. Jotkut jättävät hajun esim kahvihuoneeseen, niin, ettei siellä voi olla. Jo porraskäytävässä voi usein haistaa afrikkalaisen hajun.

• Anonyymi

Somppunaiset haisee kuukautisvereltä. Eivätkö osaa käyttää kuukautissuojia, vai onko sekin Koraanissa kiellettyjen listalla?

• Anonyymi

he eivät pese vaatteitaan usein. ei heillä ole pesukonetta ja eivät käytä pesutupaa,olen huomannut täällä kerrostalossa. haju tulee likaisista vaatteista ja myös musta iho haisee helpommin kuin ohut vaalea iho.

• Anonyymi00021

Orpon kainolat ei haise työperustaiselle hielle, vaan poliittiselle , krapulavoittoiselle huonon kunnon eritteelle.

• Anonyymi00022

Somalit haisee kun ruokavalio on tosi outo. Saattavat syödä rottia ja kaikkea mikä vaan liikkuu. Ajattele taksi kuskina somali kyllä auto haisee. Huhhh

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      109
      1320
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      901
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      726
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      129
      674
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      666
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      616
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      597
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      55
      555
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      473
    10. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      470
    11. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      458
    12. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      457
    13. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    14. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      115
      453
    15. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      447
    16. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      51
      445
    17. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      85
      441
    18. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      438
    19. Et sinä mitään

Oikeasti halua
      Ikävä
      52