Suomalainen merimies pärjää jos korkea koulutus ja lupakirjat

Meri AMK kannattaa

Maailma kansainvälistyy ja rajat poistuu työmarkkinoilta. Pitää olla merenkulussa korkeasti koulutettu, kielitaitoinen sekä kansainvälinen, ja kipparin tai varsinkin ylikonemestarin lupakirjat, niin silloin töitä riittää ja palkat varsin hyvät! Ainankin seikkailijat luonteiset sinkkumiehet joita kiinnostaa vuotiset 6 kk matkustelut vapaat kaukomaihin varustamon maksamilla lentolipuilla, tai erähenkiset merenkulkijat Suomen mökeille ja vaeltamaan halajavat, heille ala on ihanteellinen! Pitää vaan muistaa että Suomalaiselle merenkulkijalle, varsinkin alaa aloittavalle nuorelle sellaiselle, on töitä vain AMK kautta nykyisin. AMK merenkulun koulutettu korkeilla lupakirjoilla on kova sana joka puolella maailmaa! Turha haukkua Filippiini miehistöä jos ei ole jaksanut kipparin tai ylikonemestarin kirjoja itselleen lukea. Meillä Suomessa on se mahdollisuus ilmaiseksi muualla maailmaa ei, ja Suomi poika on fiksu verrattuna moneen muuhun kansalaisuuteen, ken sitä koulutus etua ei käytä jää jalkoihin. Filpparin tallaamana, sitä sopii miettiä...

3

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maerskmies

      Tämähän on tiedetty jo pitkään. Ammattiopisto pohjalta ei töitä meriltä löydy, mutta AMK papereilla työnsaanti lähes satavarmaa. Itse en ole kertaakaan ollut työttömänä, kuusi vuotta sitten valmistuin Raumalla merikapteeniksi. Kyllä tällä koulutuksella pärjää kaikkialla maailmalla jos vain pää kestää pitkät työ ja vapaa jaksot. Täytyy myös olla suvaitsevainen ja kosmopoliitti luonne; mitkään juntit ei merillä pärjää nykyisin.

    • Meri AMK YKM

      En oo minäkään työttömänä ollut enkä Suomi juntti ole onneksi, niinkuin ne jotkut työttömät jonne se kotka laskeutuu, tarkoitan sitä erikoista saarta 'joillekin aivan upeata', missä tyhjyys kukoistaa. AMK koulutus kyllä kannattaa merenkulussa, niin Raumalla kuin Kotkassakin. Mulle Kotkan AMK rules ja hyvät hommat oon saanut, kiitos!

    • :-)

      Noh , tulihan sitä Nilsulla oltua 70-luvulla. sitten telakalla ja viimeiset 34 vuotta kemian tehtaalla töissä vielä,vaikka ei ole ku a-koneenhoitajan kirja :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe