Hammassärkyä eilisestä asti ja verenpaine katossa.

kiitos Scandinavia!

Eilen illalla alkoi paha hammassärky. Nukkuminen oli huonoa, vaikka söin Voltarenia 3-4 tunnin väliajoin. aamulla oli verenpainekin 195/110. Olo sekava. Hyvä hammaslääkärini ei ole paikalla lauantaina (menen sinne turhan harvoin). Mentiin Scandinavia Clinicalle, Avda Gran Vanaria 30, Iskelmäbaarista postille päin. Siellä oli sievä, ystävällinen hoitaja ja kuubalainen lääkäri, joka oli ystävällinen ja tarkka. Hoitaja käänsi. Sain piikin takamukseen ja kielen alle jotain lääkettä, joka laski korkean alaverenpaineen hyvin nopeasti. Sain lääkkeet, antibiootin viikoksi ja voimakkaan särkylääkkeen samoin viikoksi. 10 minuutissa tämä lääkäri tutki enemmän kuin centrosaludin lääkärit 4 vuodessa. Ja hoitaja avusti lääkäriä ammattitaitoisesti. Muutamassa tunnissa olo parani, särky väheni siedettäväksi. Lääkärissä käynti 35 € ja saamani lääkkeet klinikalla 18 €, lisäksi apteekin särkylääke ja antibiootti yht. 5,88 €.-Voin vain suositella.

9

1765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittajatässä

Syy, miksi kirjoitin tämän, on se, että toivoin auttavani jotain muuta, jolla on äkkinäinen vaiva. Tässä paikassa huolehdittiin minusta niin hyvin, että hammassärkykin tuntui vähemmän. Silti voin joutua sinne huomenna uudestaan, tämä on vaikeasti parantuva. Tietysti pitää hammassäryn takia mennä hammaslääkärillekin, että hän tekee juurihoidon.

• Onneksi sait avun

Mä olisin mennyt jo illalla lääkäriin heti kivun alettua. Nehän mainostaa oikein neonkyltein 24/7 palvelua. Kerran olin Suomessa niin tyhmä etten mennyt illalla päivystykseen ja tuskaisen yön jälkeen aamulla lääkäri diagnosoi umpilisäkkeen tulehdus välittömästi leikkauspöydälle.

• itsetohtorointia

Jos tuo on totta että söit Voltarenia 3-4 tunnin välein, selittänee osaltaan myös huonoa vointiasi. Särky on oire ja poistamalla oire ei häviä itse oireen aiheuttaja. Toivottavasti opit jotain.

• aloittajatässä

Toissailtana ei tullut mieleen hakea jotain klinikkaa, joka olisi auki.CentroSaludin päivystys on sellainen, että istut siellä ja odotat muutamia tunteja. Enkä myöskään säryn alkaessa tiennyt, mitä tästä tulee. Se tuntui siltä, kun hampaita työnnettäisiin leuasta ulos. Minulla ei hammassärkyä ole ollut ennen. Se lääkäri sanoi, että tämä tulehdus on ollut kauan. Noin puolitoista vuotta on ollut kurkkutulehdus, johon en saanut CentroSaludista mitään antibioottia, vain Thomapyriniä (tai jotain sellaista). Kurkkutulehdus ei tänä aikana myöskään parantunut. Siihen on tullut lisäksi korkea verenpaine. -Täytyy mennä tänään uudestaan, kun puoli leukaa ja poskea on kuin kova patti. Se lääkäri sanoikin, että tänään tultava takaisin.-Se Voltaren vaikutti 3-4 tuntia. Ihan varmasti voin tehdä virheitä, kun en ole hoitoalalla ollut.

• Minä vielä
        aloittajatässä kirjoitti:

Toissailtana ei tullut mieleen hakea jotain klinikkaa, joka olisi auki.CentroSaludin päivystys on sellainen, että istut siellä ja odotat muutamia tunteja. Enkä myöskään säryn alkaessa tiennyt, mitä tästä tulee. Se tuntui siltä, kun hampaita työnnettäisiin leuasta ulos. Minulla ei hammassärkyä ole ollut ennen. Se lääkäri sanoi, että tämä tulehdus on ollut kauan. Noin puolitoista vuotta on ollut kurkkutulehdus, johon en saanut CentroSaludista mitään antibioottia, vain Thomapyriniä (tai jotain sellaista). Kurkkutulehdus ei tänä aikana myöskään parantunut. Siihen on tullut lisäksi korkea verenpaine. -Täytyy mennä tänään uudestaan, kun puoli leukaa ja poskea on kuin kova patti. Se lääkäri sanoikin, että tänään tultava takaisin.-Se Voltaren vaikutti 3-4 tuntia. Ihan varmasti voin tehdä virheitä, kun en ole hoitoalalla ollut.

Netti on oiva apu tiedonhankinnassa. Käsittääkseni maksat itse hoitokulut? Mulla on tietysti vakuutus ja aion mennä välittömästi etukäteen katsomaani päivystävään lääkäriin jos tarvis. Vaikka olisikin lievää.

• itsetohtorointia

Aloittajan oireet voisivat olla myös sydänperäisiä. Tulehduksia ei kannata pitää, niillä voi olla kohtalokkaat seuraukset. Parempi käydä lääkärissä turhaan kuin liian myöhään.
      Kauanko Voltaren tehoaa ja kuinka usein sitä voi ottaa, ovat kaksi aivan eri asiaa.

• aloittajatässä

Voit olla oikeassa. On ollut sellaisia tuntemuksia. Nyt on vain kysymys, missä saisin sen tutkittua. Se kuubalainen lääkäri on muuten Teldessä, dr. Osvaldo Valdes Acosta, Gastroenterologia. Maksan mieluummin hyvälle lääkärille kuin ravaan jossain, missä on ilmaista, mutta tutkimuksetkin /- 0.

• H d h h e u
        aloittajatässä kirjoitti:

Voit olla oikeassa. On ollut sellaisia tuntemuksia. Nyt on vain kysymys, missä saisin sen tutkittua. Se kuubalainen lääkäri on muuten Teldessä, dr. Osvaldo Valdes Acosta, Gastroenterologia. Maksan mieluummin hyvälle lääkärille kuin ravaan jossain, missä on ilmaista, mutta tutkimuksetkin /- 0.

Eikös ne lääkärit olleet Kuuban suurin vientituote sosialistimaihin. Puutteellisin varustein ja lääkkein täytyy kehittyä erityisen neuvokkaaksi.

• itsetohtorointia

Joskus on paikallaan vaihtaa lääkäriä, niin minä olisin jo tehnyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe