Pieni kysymys!
Jos on allerginen koiralle niin voiko se aiheuttaa kuumetta???!
Oireina myös kurkunkäheys ja korkea kuume, alkoivat koiran tultua taloon...
Sattumaa?
Reaktio koirasta
11
879
Vastaukset
- Pro koirat
Epäilen että on sattumaa, jos kerran heti koiran tultua alkoi. Vaikka voihan se kyse olla sattumastakin toki. Voi olla että koiran saapuminen vai herkisti saamaan flunssan tmv, jos on vaikka pientäkin allergiaa kuitenkin? Itselläkin pujoallergia voi nostaa pienen lämmön, mutta allergialääkkeet onneksi auttavat. Korkea kuume minusta ei kielisi allergiasta, mutta tämä on vain mutua nyt.
Mene jonnekin evakkoon pariksi päiväksi ja katso lähteekö oireet pois, sitten takaisin kotiin ja katso palaako oireet. Myös koiran voi antaa pois testimielessä ja tehdä sitten perusteellisen allergiasiivouksen heti tuon jälkeen kotona, eli kaikki vaatteet ja lakanat vaihtoon, pintojen pesu, jne. ja seurata auttaako tilanteeseen.
Allergiatestiinkin voi mennä. Oletan että koska koira on otettu, olet sinä ja perheesi kuitenkin koirien kanssa niin paljon olleet, että voitte huomata ettei koira allergisoi? Toki yksi saattaa allergisoida ja toinen ei...- allergiaa ja astmaa
Koira tuskin influenssaa tartuttaa...Kuulostaa enemmän influenssalta kuin allergialta. Allergia yleensä oireilee silmien kutinana ja nenän vuodolla, edes anafylaksiassa ei nouse kuume.
- pro koirat
allergiaa ja astmaa kirjoitti:
Koira tuskin influenssaa tartuttaa...Kuulostaa enemmän influenssalta kuin allergialta. Allergia yleensä oireilee silmien kutinana ja nenän vuodolla, edes anafylaksiassa ei nouse kuume.
öö... olen kyllä samaa mieltä että koira ei influenssaa tartuta, enhän niin väittänytkään. Ja nuo kuvaamasi ovat kyllä ne yleisimmät allergian oireet, ei korkea kuume.
Minulla pujoallergia nimenomaan ei näy kutinana tai silmissä mitenkään, ehkä pienenä limaisuutena kurkussa, mutta lämmön, tai oikeammin pienen kuumeen, se nosti kyllä (37.3). Ihmiset reagoivat eri lailla. Lääkäri on se joka tietysti viime kädessä löytää sen oikean syyn.
- Sitä ei tiedä.
Voi olla sattumaa tai sitten voi olla myös allergiaa.
Itselläni kani allergia oireili ihan täysin flunssan oirein. Ero oli siinä, että oireet jäi olemaan ja loppui vasta, kun kani poistui samoista tiloista ja kokeilin palauttaa sitten kanin samoihin tiloihin niin oireet palasi.- Sitä ei tiedä.
Ja minulla todellakin oli kunnon kuume mukana noissa oireissa.
- katelet rauhassa
Kannattaa seurata tilannetta,jos oireita on viellä yli viikonpäästä,alkaisin huolestua....
kuume nyt ei ole oire allergiasta,eikä kurkunkäheyskään,joten veikkaisin flunssaa.
Olet saattanut ulkoiluttaa koiraa vähissä vaatteissa,tai sitten stressata tilannetta ja se aiheuttaa että sairastut helpommin juuri nyt. - toivotaan niin
Voi allergia nostaa kuumeen ja nimenomaan kurkunkäheys on oire. Mutta neuvon nyt eka rauhallisesti tutkimaan ja olemaan koirasta ensin muutaman päivän erossa. ehkä oireet olivatkin vain flunssaa?
- A p
Kiitos vastauksista! Oireet ovat siis lapsellani ja tilanne näyttää pahenevan:( terveyskeskuksessa käytiin ja tulehdusarvot koholla, ei kai allergia niitä voi nostaa?
Ennen koiran ottamista ollaan aina oltu paljon koirien kanssa tekemisissä ja meillä oli vielä samaa rotua oleva koira 2 viikkoa hoidossa eikä lapselle tullut oireita. Ei tullut siis mieleenkään että olisi allergiaa...
Jotenkin vasn kävi ajatuskin pelottamaan kun oireet alkoivat juuri koiran tultua!
En halua edes ajatella että johtuisi koirasta, siitä on näiden päivien aikana tullut meille jo todella rakas- 6019
Se on varsin jännä, kun vaikka rotu olisikin sama, niin toiset yksilöt silti voivat allergisoida. Minäkään en omasta koirastani ole koskaan saanut oireita, mutta kahdesta edesmenneestä tuttuni koirasta, jotka kävivät meillä säännöllisesti koko ikänsä, sain aina oireita. Toivotaan teille nyt kuitenkin parasta ja saatte pitää koiran.
- Marmot
Hei! Omalla kohdallani kyseessä on kissa- allergia ja oireet samankaltaiset. Olen aiemmin saanut valtavia aivastus- kohtauksia kohdatessani kissoja- en aina, mutta joissain paikoissa todella voimakkakkaita. Samalla tuli flunssa, joka kesti ehkä päivän. Viime kesänä meille tuli nälkiintynyt löytökissa, jota en todellakaan harkinnut pitäväni. Sain tavalliset flunssaoireet ja atooppisia ihottumaläikkiä, mutta ne menivät ohi noin kuukaudessa- Nyt ei ole enää mitään akuutteja oireita ja ihottumaläntitkin on kaventuneet 5x10cm kaistaleista n. 03x6cm (nää ei enää kutise). Siedätys toimii tietyissä tapauksissa vanhempanakin.
Asun landella saaristossa ja olen pannut merkille kuinka kolmen vuoden aikana on eskariryhmissämme ollut ( 15- 28 lasta) 1 eläinallergikko. Aika uskomatonta! - A p
Mutta voiko allergia nostaa tulehdusarvoja??:(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809