että jos Kuhmossa olisi myönteisempi suhtautuminen ihmisiin ja elämään, niin saattaisivat muulta tulevatkin viihtyä paremmin?
Kuhmossa ei ole positiivinen ilmapiiri. On kyräilyä, toisten, jopa täysin vieraiden ihmisten asioista puhutaan ja kerrotaan eteenpäin vielä muunneltuna.
Kuhmolaiset, oletteko koskaan ajatelleet
49
1928
Vastaukset
- LumiHattu
Kuhmo onkin iki-muistojen Kuhmo...
Vihan ja kateuden tyys_sija - numero 1...
Joku vielä joskus tekee elokuvan...- mehtälläne
Ei ole kuhmo yksinään. Se on muualla suomessa sama juttu.
- PerusKuhmolainen
Me ei haluta tänne muualta tulevia ihmisiä. Kuhmossa viihdytään, koska sukupolvia ollaan kyräilty ja puhuttu muista. Tämän jalon taidon opetamme lapsillemmekin.
- niisitäpiittää
"Muualta tulevia"? Eli taas palvotaan päättäjien karttaan piirtämiä viivoja? Jos raja vedettäis keskeltä kuhmon keskustaa niin välittömästi muuttuis taas ajatuksen juoksu rajan toisella puolella? Go Kuhmo!
- eienääikinä
Ahdistavaa. Ei ihme ettei tänne kukaan halua muuttaa takaisin.
- kyxmo
OMpahan Kuhmulaisilla okkelmata. Jos joku alkaisi tarjota, vaikkapa uutta kauppapaikkaa. Pahansuovat itkee heti, että kyllä kohta loppuu, konkka tulee ähäkuti. Liekö heistä, mukavampaa katella tyhjiä liikerakennuksia. No, sittempä itkevät, ku ei pysty tuhlaa rahoja. Kajjaaniin on lähtö, että pääsee eroon rahoista.
- abcmh
tyhmiä on mukava katsella. piippa lakki päähän .kyräilemään ja vahtaamaan naapureita.uutiset kuulee shellin kahviossa MUNAMARTOLTA.
- Anonyymi
abcmh kirjoitti:
tyhmiä on mukava katsella. piippa lakki päähän .kyräilemään ja vahtaamaan naapureita.uutiset kuulee shellin kahviossa MUNAMARTOLTA.
Yritysidea ja uusi artikkeli Shellille myyntiin.. MUNAMARTTOJEN hameet..kuka taitava ottaisi kopin ja alkaisi ompelemaan. Palakauppa myy todella kauniita kankaita.
- Anonyymi
abcmh kirjoitti:
Sitähän se on toisten kyttäilyä, Paskan puhumista toisista ihmisistä kateutta.Itsellään asiat päin mäntyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritysidea ja uusi artikkeli Shellille myyntiin.. MUNAMARTTOJEN hameet..kuka taitava ottaisi kopin ja alkaisi ompelemaan. Palakauppa myy todella kauniita kankaita.
Totta puhut hyvä idea..
- hukkaerkki
Totta on asiaan liityviä : Soapi sitä koetella van kyllä sen tietä miten siinä käypi. Se kun muka yrittäjäksi on ruvennu. Sitä on kyllä vaekka minkälaeta pöljeä tässä tekemässä. Se aeena ollu vähän kohokuorinen koko mies. Sitä kun ollaan vähän herranpaskaan astuneita. Kyllä minä heti ajatelin että tuosat sitä ei kyllä tule mittään. Ja tämä on paras, kyllä minä heti meinasin sannoa. Jatkapa sinä jolla kuhmon murre on vielä hallussa minulle 43v muuvalla asuneena parhaat veäntelyt on jo kadonneet.
- Eipä yleistetä
Ne pahansuovat kirjottelee vaan täällä kun mikkää ei kelepaa. Kuhmo ei oo yhtää huonompi ku joku toinenkaan paikkakunta pahansuopuudessa.
- sekel1
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014022718078277_uu.shtml
Kainuussa asuu köyhiä ja lihavia.
Onni on asua kaukana Kuhmosta. - Tuttua juttua
Onhan tuota ajateltu.
Kuhmoon saattaisi olla tulijoita paremmin, jos ehdokkaat jättäisivät lukematta tämänkin palstan sepustukset. Kyllä näiden juttujen taso on omiaan karkottamaan karskimmankin muuttohaluisen. - Näin on
Kuhmossa ei ole edes kunnollista hammaslääkäriä, muista lääkäreistä puhumattakaan. Todella kuiva kaupunki niiltäkin osin.
- 100 AMPEERIA
Olihan se eri meininki 35-40 sitten. ENSINNÄKI, kauppoja oli,niin paljon ettei riitänyt sormet. Autoliikkeitä oli kohta, eeipähän tainnu paljo 10 jäähä. BAAREJA oli tosi paljon. Kyllä 70 luvulla,ihmiset oli paljon sivistyneempiä, ja tosiaankin helkkarin mukavia. Hirveitä kiireitä ei ollut, mutta kaikki toimi, JA VIELÄPÄ HYVIN.
- rimppakinttu
Onko se Kuhmo muka kaupunki.?
- vasemmisto
kyllä se niin jotta katteelliset puhuvat seläntakana pahaa, tehden näin itsestä parempia. elämä on elämistä varten, eikä vihan kateuden riidan kylvämistä .
- näi o
Kateuttahan täällä riittää
- inhottavaa
On ihme miksi se pahanpuhuminen on niin mieluisaa puuhaa siellä kuhmossa,ja vieläpä valehteleminen.Kai nämä kirjoitteijat ovat TÄYDELLISIÄ ihmisiä ainakin itsemielestään.
- pöö
Kai se on kuhmolaisten tapa puhua pahaa toisista ja keksiä mitättömiä valheita ja saaden toiset uskomaan kaikki mitä pahasta päästään laukoo.
- totuudentorvi
Toivottavasti muistavat nyt ja tulevaisuudessa, että puheistaan joutuu myös vastuuseen . Aikuisen ihmisen on seisottava sanojensa takana kun sen aika tulee ja silloin asetelma kääntyy pahanpuhujaa ja valehtelijaa vastaan.
- totuudenhenki
On huomattu ettei hyväksytä muualta muuttaneita tänne kateuden paratiisiin,täyttä pas..a puhutaan ,kadehditaan ,udellaan asiota ym...
- pelkkaahyvaa
Asuin jonkin aikaa Kuhmossa eikä minulle jäänyt minkäänlaista katkeruutta ja kaunaa paikallisia ihmisiä kohtaan. Tein töitä parissakin eri työpaikassa asiakaspalvelussa. Molemmissa työtoverit olivat tosi kivoja ja asiakkaat samoin. Uskonkin, että useimmille jotka palstalla valittavat on syynä se oman elämän pienuus. Kun ei ole oikeaa sisältöä sille elämälle, niin pitää sitten purkaa se oman elämän tyhjä sisältö toisiin. Ihan ystävällisenä neuvona valittajille; hankkikaa oma elämä, olkaa vapaita. On paljon helpompi hengittää kun ei tarvitse kytätä esim. kaupan kassalla kuka osti mitäkin. Silloin kun antaa muille vapauden elää omaa elämäänsä, niin on itselläkin paljon helpompi hengittää. Suosittelen. Vähän harmittaa kun tämä palsta antaa kuhmolaisista ihan väärän kuvan. Olen kyllä itse kertonut muualle muuttaneena kuhmolaisista ihmisistä pelkkää hyvää; avoimia ja ystävällisiä kainuulaisia. Ja ihan oikeasti, ihminen on ihminen, ei siihen asuinpaikka vaikuta. Kannattaa lukea muitakin pikkupaikkojen palstoja. Huomaa sitten ettei se ole sen kummempaa muuallakaan. Tzemppiä teille kaikille, älkää hyvät ihmiset kiusatko toisianne.
- Ni niih
pelkkaahyvaa kirjoitti:
Asuin jonkin aikaa Kuhmossa eikä minulle jäänyt minkäänlaista katkeruutta ja kaunaa paikallisia ihmisiä kohtaan. Tein töitä parissakin eri työpaikassa asiakaspalvelussa. Molemmissa työtoverit olivat tosi kivoja ja asiakkaat samoin. Uskonkin, että useimmille jotka palstalla valittavat on syynä se oman elämän pienuus. Kun ei ole oikeaa sisältöä sille elämälle, niin pitää sitten purkaa se oman elämän tyhjä sisältö toisiin. Ihan ystävällisenä neuvona valittajille; hankkikaa oma elämä, olkaa vapaita. On paljon helpompi hengittää kun ei tarvitse kytätä esim. kaupan kassalla kuka osti mitäkin. Silloin kun antaa muille vapauden elää omaa elämäänsä, niin on itselläkin paljon helpompi hengittää. Suosittelen. Vähän harmittaa kun tämä palsta antaa kuhmolaisista ihan väärän kuvan. Olen kyllä itse kertonut muualle muuttaneena kuhmolaisista ihmisistä pelkkää hyvää; avoimia ja ystävällisiä kainuulaisia. Ja ihan oikeasti, ihminen on ihminen, ei siihen asuinpaikka vaikuta. Kannattaa lukea muitakin pikkupaikkojen palstoja. Huomaa sitten ettei se ole sen kummempaa muuallakaan. Tzemppiä teille kaikille, älkää hyvät ihmiset kiusatko toisianne.
Näillä palstoilla kirjoitellaan mitä sylki suuhun tuo. Ei näihin ole luottamista alkuunkaan. Asiat käänetään usein päinvastaiseksi ja niillä pelehditään. Joten mitä tuo kertonee näistä kirjoittajista. Ei niin väliä mitä muut ajattelee. Se kertoo vapaan ihmisen itsetunnosta. Usein huumorilla kirjoitettua ja leikiksi laitettua. Mielestäni kertoo paikkakunnan ihmisistä, eivät ole tiukkapipoja näiden kirjoitusten perusteella. Ei kannata ottaa tosissaan näitäkään kirjoituksia. Jos osaa lukea pilke silmäkulmassa niin hyvin menee. Tosikot lukee näitä ja kuhmolaisia tietysti toisella tavalla. Kiitos kun kävit, käy toistekin.
- Junalla ainiaaksi
Katkeria paikalleenjääneitä ja erityisen kateellisia asukkaita paljon kuhmossa.
Sen vaan jotenkin aistii vaikka olen ollut vain läpikulku matkalla.
Mutta onneksi ei tarvinnut junaa odotella kauan niin pääsi nopeasti pois.- mökkiläinen
Mitenhän minä en ole törmännyt vastaavaan. Mökkiläisenä olen saanut hyvää kohtelua.
- moni kakku
Saattapi olla, ettet tiedä paljon mitään,- parempi niin.
- Metsien Iso Mies
Minä yksinäisenä Kuhmon miehenä tykkään kaikista naisista mitä tänne ikinä tulleekin. Tervetuloa! Minulta saapi kaiken mitä kunnon nainen tarvitsee!
- yks
Mutta tiedätkös, naiset eivät taas tykkää jokanaisenmiehistä.
- Mies_27
Ja nainen otti väärän puun hedelmää ja syötti sen miehelle.
Siitä johtuu kaikki kurjuus ja rikollisuus - työttömyyskin ja avioerot... - pukpuk
Höpö höpö kyllähän se prempseä Koppelo tyttö on alla ja päällä aivan ihana, semmonen pirttikoppelo sillontällön, ei siinä muiden tykkäämisiä tarvita
- Yskas
Mies_27 kirjoitti:
Ja nainen otti väärän puun hedelmää ja syötti sen miehelle.
Siitä johtuu kaikki kurjuus ja rikollisuus - työttömyyskin ja avioerot...Ja mies otti eli teki lopullisen päätöksen.
- Nami,Nami
Yskas kirjoitti:
Ja mies otti eli teki lopullisen päätöksen.
Mutta nainen antoi sitten miehelle haarojen välistä - hedelmää...
- kronk kronk
pukpuk kirjoitti:
Höpö höpö kyllähän se prempseä Koppelo tyttö on alla ja päällä aivan ihana, semmonen pirttikoppelo sillontällön, ei siinä muiden tykkäämisiä tarvita
Menestyykö Kuhmossa apinatkin?
- Että näin kävi
Kuhmossa oli minun aikaan niin vähän naisia, että kaverin kanssa käytiin linja-autoasemalla katsomassa tulisko joku ykslahkeinen Oulun tai Kuopion postiautolla. Yksi tuli mutta sekin oli ruotsalainen. Ei ymmärretty sen puhetta.
Minä lähin Kuhmosta ja niin lähti kaverikin. Löytyi naiset mulle etelästä ja kaverille pohjoisesta.- juunääs
Löysitkö Filippiineiltä vai Thaimaasta? Parempi vaan kun noihin lappalaisiin ei sekoa...
- Ei söör vili
juunääs kirjoitti:
Löysitkö Filippiineiltä vai Thaimaasta? Parempi vaan kun noihin lappalaisiin ei sekoa...
Ihan Suominainen löytyi, ei ollut kieliongelmiakaan. Kuhmosta tainnu ne vähätki naiset hävitä nykysin ? Kuhmolaisen olisin ottanut mutta kun ei niin ei, piti tosiaan lähtteä merta edemmäs kalaan.
- tale taalasmaa
Ei söör vili kirjoitti:
Ihan Suominainen löytyi, ei ollut kieliongelmiakaan. Kuhmosta tainnu ne vähätki naiset hävitä nykysin ? Kuhmolaisen olisin ottanut mutta kun ei niin ei, piti tosiaan lähtteä merta edemmäs kalaan.
Kyllä kuhmossa pärjää töitä tekemällä ja muutenkin ahkeroimalla, emäntäkin on täältä ja nätiksihän tuota on muutkin sanonunna. Silloin harvoin kun näitä keskusteluja lukee niin aina negatiivinen sävy keskusteluissa. Muualtakin on leipää tullut hankittua, rauhallisuus, tutut, harrastukset, oikea lumi-talvi ja luonto on niitä mitä arvostan. Jos jonnekin muutan niin siellä sitten kasvaa palmuja, etelässä asuu onnellisia ulkokuhmolaisia vai miten se nyt oli?
- Muualle mentävä
tale taalasmaa kirjoitti:
Kyllä kuhmossa pärjää töitä tekemällä ja muutenkin ahkeroimalla, emäntäkin on täältä ja nätiksihän tuota on muutkin sanonunna. Silloin harvoin kun näitä keskusteluja lukee niin aina negatiivinen sävy keskusteluissa. Muualtakin on leipää tullut hankittua, rauhallisuus, tutut, harrastukset, oikea lumi-talvi ja luonto on niitä mitä arvostan. Jos jonnekin muutan niin siellä sitten kasvaa palmuja, etelässä asuu onnellisia ulkokuhmolaisia vai miten se nyt oli?
Niin pärjää, jos oman alan töitä on. Älä yleistä, kun et tiedä mikä koulutus minulla on. Ei tosiaan Kuhmossa ole minulle töitä sillä alalla.
- tale taalasmaa
Muualle mentävä kirjoitti:
Niin pärjää, jos oman alan töitä on. Älä yleistä, kun et tiedä mikä koulutus minulla on. Ei tosiaan Kuhmossa ole minulle töitä sillä alalla.
Ketä kiinnostaa mikä koulutus sinulla on, sulla on peukalo keskellä kämmentä ja et voi tehdä muuta kuin mihin sulla on koulutus. Suksippa vaikka seinäjoelle.
- Eläkkeellä tavataan
Voisin tulla neljäsosapalkalla sinne. Mutta kun rahakin kiinnostaa jonkin verran. Niin kyllä työantajiani on koulutukseni kiinnostanut ensimmäisenä. Sitten joskus ovat kysyneet minkälainen paikka se Kuhmo on. Olen aina kertonut positiivista syntymäpitäjästäni. Kaikkea hyvää sinulle...
- Ykskas
Tervetuloa Kuhmoon yritystoimintaa kaivataan. Joku muu teollinen toimiala kuin mekaaninen puuteollisuus voisi olla kova juttu. Kun kerran Pohjois-Ruotsiin saadaan yrityksiä, miksei meillekin.
Ja jos et ole yrittäjä, tule viimeistään eläkkeellä. - k84ccc
Ykskas kirjoitti:
Tervetuloa Kuhmoon yritystoimintaa kaivataan. Joku muu teollinen toimiala kuin mekaaninen puuteollisuus voisi olla kova juttu. Kun kerran Pohjois-Ruotsiin saadaan yrityksiä, miksei meillekin.
Ja jos et ole yrittäjä, tule viimeistään eläkkeellä.Pohjois Ruotsiin kyllä. Kuhmo ei ole pohjois Suomessa, vaan aikatavalla keskellä Suomea etelä pohjinen suunnassa. Se on vain maantieteellinen totuus
- vroooom
No tietty yks ratkasu on asua perukassa eikä oikein ottaa kontakteja natiiveihin. Saa olla melko rauhassa, paitti että tottakai jutut alkaa kylillä liikkua että mikä erakko sinne sen ja sen vanhaan pirttiin muutti eikö se liiku missään joo ostihan se Makasiinista tuulitakin ja Heikurasta ryssän lihoja.
- doooooriis
Jospa se muutos alkaisi kirjoittajasta, voisi antaa mallia muille. Manalasta on turha huudella.
- Jalmaari
näinpä, muuttaisitko Lappiin ??? heh heh kysympähän vaan tai venäjälle maahiaisten majoille
- Anonyymi
Täysin totta että puhuvat toisista pahaa ja kuvittelevat olevan jotain parempia,tutustutaan muka ensin muualta tuleviin ja sitten alkaa juoruilu ja enää ei sitten olla tuntevinaankaan vaikka ihan vierestä kävelisi. Siitä sitten omille lapsillesa juorutaan että minkälainen henkilö se ja se on..
- Anonyymi
Minua ei sinällään ole juoruilu ahdistanut. Sehän tarkoittaa sitä, että olen edelleen elossa! Juoruilu, josta en erityisemmin tykkää, on vaikkapa paskapuheet kaupunginjohtajasta tai jostain toisesta virkamiehestä. Puhelimet on olemassa, niinpä juoruja kehittävän olisi soitettava suoraan kyseisille henkilöille varmistaakseen asian laadun.
Tällaista ei kuitenkaan useimmiten tehdä, koska ei ole uskallusta ja totta puhuen kysyjä pelkää merkkautuvansa uteliaan luonteensa vuoksi. Juoruilijoita on miehissä ja naisissa yhtä paljon, muuta on turha väittää. Onhan leppoisa juoruilu myös jonkinlaista ajankulua, mutta sairaita piirteitä löytyy niitäkin. Joillakin ihmisillä jopa häiritseväksi asti. Vähemmän onnellisia näyttävät olevan ne, joiden leuat liikkuvat vilkkasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1272004
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1011762Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?831591Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy611434Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331132- 1091063
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm511043Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471036- 731026
Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44983