Ruotsin risteily / Vasa-museo

Matkustaja X

Hei!

Olemme tällä viikolla lähdössä Ruotsin risteilylle kolmen lapsen kanssa.
Joka ikinen kerta kun ollaan oltu Tukholmassa, ollaan käyty keskustassa, vanhassa kaupungissa ja siinä kaikki :(

Nyt vaihteeksi olisi tarkoitus käydä Vasa-museossa katsomassa sitä vanhaa upponutta / pelastettua Vasa-laivaa.
Onko joku teistä käynyt joskus Vasa-museossa?
Kai siellä on muutakin katsottavaa, kuin se vanha laiva...

Osaisiko kukaan kertoa, kun kerran saavutaan Tukholman Stadsgårdenin satamaan Viking Linella, että onko miten vaikea päästää perille? :)

Onko taksi ainut vaihtoehto sinne?

Kiitoksia vastauksestanne!

9

2696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vallilan Henkka

Moi! Suunnittelen sattumoisin samanlaista. Linkkejä:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tukholma

Tukholman metrokartta:
      http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stockholm_metro_map.png

Nordiska museet/ Vasa-museet, huomaa Visit Stockholm-card, voi tulla kokonaisuudessaan edulliseksi:
      http://www.visitstockholm.com/en/To-Do/Attractions/the-vasa-museum/142

Raitiovaunun linjakartta:
      http://reseplanerare.sl.se/bin/query.exe/en?seqnr=1&ident=dn.02925254.1393205566&OK#focus

Näyttäisi olevan lahella Suomen lauttojen satamaa, niin en viitsis busseja (44, 69) hakea niin lyhyelle matkalle. Kävelisin itse, mutta ystävällä on jalka vähän kipeä.

Terveisin ja hyvää reissua!

• Valkan Henkka taas

Lisäys: Vikingin terminaalista lähtee Flygbussarna Djurgårdenille ja Cityterminalenille. Djurgårdenilla on Vasa-museet, Skansen, Junibacken ja Astrid LIndgrenin hahmot sekä Gröna lundin huvipuisto, näemmä netistä, kaikki samalla saarella.
        "Flygarit" löytyy Vikingin sivuilta alavalikoista, suljin just monta välilehteä...
        tai sitten www.flygbussarna.se

• Djurgårdenin lautta

Slusseni sillan kupeesta Gamla Stanin puoleisesta päästä lähtee Djurgårdenin lautta. Sillä pääsee melkein nukalle.

• Matkustaja X

Huomasin google-mapista, että museo on n 5 km päässä terminaalista.
      Voisi hyvinkin kävellä, mutta siihen kuluisi aikaa. Taksi ei pitäisi olla hirvein kallis vaihtoehto, kun yleensä taksat ovat halvempia kuin Suomessa, ja siellä voi ilmeisesti neuvotella hinnasta ennen ku astutaan taksiin.

Itse en kaipaa risteilyä, enkä välttämättä museotakaan, mutta lapsiamme ajatellen olen innoissani tästä reissusta.
      Tuo Vasa-laiva mahtaa olla aika upeä näky.
      Ja mitä parasta, sisäänpääsy ei maksa kuin muutama euro ja alle 17-v. lapset pääsevät ilmaisesti! :)

Lähtö risteilylle olisi huomenna.
      Katsotaan miten matka sujuu. Toivottavasti, kaikki menee paremmin kuin suunniteltu...

Kiitoksia antamastanne vastauksista!
      Niistä oli kyllä hyötyä.

• Börje Svensson

Tuota noin:

Priser
      Vuxna 130 kr
      Onsdagar (1 sep-31 maj) kl 17.00-20.00 100 kr

Elikkäs normaalihinta aikuiselle 15 eur tai talviaikaan 12 eur.

Ja takseista. Ruotsissa on vapaa hinnoittelu joten taksmatkan hinnaksi voi tulla yllättävänkin iso summa. Ole varovainen.

Yksi vaihtoehto on kävellä Slussenille, sieltä menee venekuljetus Djurgordenille huvipuiston viereen ja sieltä ei ole pitkä kävely Wasa-museolle.

• korjaus

"Onsdagar (1 sep-31 maj) kl 17.00-20.00 100 kr"

Keskiviikkoisin (1 syyskuuta-31 toukokuuta) klo 17.00-20.00 100 kr

• Kun olen itse käynyt Vasamuseossa, olen mennyt raitiovaunulla Sergelin torilta Djurgårdenille. Näin pääsee todella lähelle museota. Sergelin torille parhaiten Stadsgårdenilta pääsee tulemalla metrolla Slussenilta tai bussilla terminaalin edestä. Vasamuseo on mielenkiintoinen, lisäksi siellä taisi olla kahvila. Laivan lisäksi ei oikein muuta ole, mutta laivassakin on paljon katsottavaa. Mun blogissa on kaikennäköistä Tukholmastakin, kannattaa katsoa, jos löytyisi jokin uusikin vinkki http://shipsoftheseas.blogspot.fi/ :)

• Matkustaja X

Me oltiin jo risteilyllä ja kaikki meni hienosti.
      Viking Linen kautta ostettiin linja-autoliput 8e/kpl (menopaluu), ja kaikki sujui hienosti.

Linja-auyo jätti meidät noin kilometrin päähän Vasamuseosta, ja kävelymatka sinne taitui todella yllättävän nopeasti.
      Linja-auto lähti terminaalista klo 10:45, ja paluubussi lähti samasta paikasta, johon meidät jätti klo 15:00.

Seuraavalla kerralla, vaikka kahden vuoden päästä, voisi käydä Abba museossa, joka oli muutenkin paljon lähempänä kuin Vasamuseo.

Museossa oli kahvio. Tuotteet eivät olleet hirvein kalliita.
      Kyllä minä Tukholmassa menen mieluummin johonkin museoon, vaikken juuri museoista tykkää, kuin että lähtisin pyörimään hullun lailla vaimon perässä vaateliikkeestä toiseen kiirehtien, että ehditään käydä mahdollisimman monessa liikkeessä, ennen kuin laiva lähtee...

En kyllä sano, ettei näin saisi tehdä jos niin haluaa, mutta itse en kyllä lähde enää mihinkään vaateliikkeeseen, ku oon saanut edellisistä kerroista tarpeekseni. :)

• Nyt alko kiinnostaa

Mikä tuollainen "Linja-auyo" joku ruotsalainen kulkuneuvo vai?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      354
      2834
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1078
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe