Olinkin jo unohtanut, että tänne rääpii visvaansa teinipojut ja googlauksen "mestarit"! Valokuvauksen perusteista ei ole tietoa, mutta halua ilkeilyyn ja typeryyteen on kova.
Joku epäilee tietsikkan käytön pelkoani. Sille kerron, että 1980- luvulla kokosin itse ensimmäisen 286 ja 386 PC:ni, joten sinä et silloin vielä sontinut pitkin lattiaakaan!
Silloin, kun sinä sen ruikkusi matolle väänsit 1990- luvulla, vastasin erään vakuutusyhtiön it-laitteiston asennuksesta! Finniäsi puristellessa, mietihän sitä!
Finniäsi puristellessa mietihän sitä!
18
114
Vastaukset
Todella suuria saavutuksia diamiehellä. Ei tässä nyt muutkaan kaikki ole ihan kapaloiässä, siis siinä ensimmäisessä. Nythän se on taas lähenemässä kun ja jos ikää vielä siunaantuu lisää.
Olen minäkin -80 luvulla ja aiemminkin koonnut ja rakennellut yhtä ja toista mutta valokuvausta olen harrastanut jostain -60 luvun alusta joskin alkuun vaatimattomilla välineillä ja järkkäriin olen päässyt käsiksi vasta -70 luvun alussa.
En tiedä mitä valokuvauksen perusteita minulta puuttuu mutta varsin hyvin aikoinaan pärjäsin mustavalkoisen osalta ihan omalla vessalabralla ja myöhemmin värin alkaessa kiinnostaa jouduin tosin luottamaan ammattilaisten kehityspalveluihin. Diakaan ei ole vieras sillä on niitä muutama tuhat tuolla laatikoissa joskin nykyään aika harvoin katsottuina.
En ihan ymmärrä mistä sen herneen nenääsi sait mutta niistä niin yleensä se tulee sen liman myötä pois ja olo paranee.
Kyllähän diaa vieläkin saattaa käyttää mutta paljon monipuolisempaa on siirtyä digiin vaikka siinä ykkösiä ja nollia onkin. Noilla ykkösillä ja nollilla kun on niin monta mahdollista järjestystä ja yhdistelmää jotta ihan ihmettelyksi pistää aika ajoin. Nuo ykköset ja nollat vastannevat niitä dian ja negan hopeasuolakiteitä joten ei se paljoa ole muuttunut periaatteessa.- diamies nyt ja aina
Jaa, se olitkin sinä työeläkeläinen, joka epäilit tietsikkaosaamistani! Sehän on mukavaa seitsenkymppiseltä antaa omat pelkonsa ikäkaverilleen! Oletko limassasi sekoittanut hernekeiton ja bostik- liiman nenääsi?
diamies nyt ja aina kirjoitti:
Jaa, se olitkin sinä työeläkeläinen, joka epäilit tietsikkaosaamistani! Sehän on mukavaa seitsenkymppiseltä antaa omat pelkonsa ikäkaverilleen! Oletko limassasi sekoittanut hernekeiton ja bostik- liiman nenääsi?
Minulla ei isommin ole pelkoja jos maailmanloppua ei oteta huomioon ja senkään en ole antanut elämääni haitata. En aio alkaa pelkäämään edes diamiestä vaikka oletkin jo kalkkeutunut ja uutta oppimaton!
- 65546543113
Työeläkeläinen kirjoitti:
Minulla ei isommin ole pelkoja jos maailmanloppua ei oteta huomioon ja senkään en ole antanut elämääni haitata. En aio alkaa pelkäämään edes diamiestä vaikka oletkin jo kalkkeutunut ja uutta oppimaton!
o8uik,8iokul
24.2.2014 10:53
0
Sulje
Mitä sinä pyrit mäkättämään valokuvauksesta avartavaa? Minä ainakin vain vittuilen.
VASTAA
Facebook
Twitter
share email
share url - käytöstavat
diamies nyt ja aina kirjoitti:
Täällä on taas yksi vaippojen vaihtoa odotteleva vanhus.
Huomenna tai ehkä ylihuomenna, lupaan.
- Lukutaitoinen
Paljon onkin tuo diamies nyt ja aina mielestään saanut aikaan, mutta jos se hasseli vain pölyttyy hyllyllä niin ei se auta kuvaamiseen yhtään vaikka normaalin valon kolmen päävärin lisäksi löytäisit kymmeniä harmaasävyjä joita mielikuvituksessasi nimität lisäväreiksi...
Valon perusteet lienee myös pölyttyneet...- ujui7ik7
Polioaivomammainen?
- Joonas Koo
Puuttumatta eläkeläisen ja diamiehen ainaiseen toistensa nälvimiseen, palsta lukeneena kerron havaintoni.
Kummankin kirjoituksissa on puolensa ja asiatietonsa. Diamiestä tuskin monikaan järkevät täällä päihittää hopealle kuvauksessa (pois lukien nälvi) ja eläkeläinen on varmasti lukenut digikamerojen ominaisuudet mieleensä hyvin.
Se, että joku on digikameransa kanssa luulossa, että se tekee autuaaksi ja vain oikeita kuvia on väärässä. Digi on tosiaan vain sähköisän datan kanssa pelaamista. Diamiehen touhu on sitä alkuperäistä valon ja herkkien kemikaalien kanssa touhua. Lisäksi hän katsoo isosta helmiäisestä kuvaa, joka on jotakin aivan muuta, kun töllön 1200x1800!
Tähän palstan ikuinen nälvi-poju sitten varmaan jatkaa? - Diallekin kuvannut
Viime päivien kirjoituksesi näillä palstoilla eivät ole avanneet lukijoille juuri mitään valokuvauksen saloista, kuvaapa itse kukin sitten hopealle tai puolijohteille. Itselläni on kokemusta molemmista. Pimiössä aloin touhuta jo noin 50 vuotta sitten.
Sen sijaan tekstisi ovat avanneet varsin avoimen kuvan mielenmaisemaasi, ja se kuva ei ole kovinkaan kaunis.- o8uik,8iokul
Mitä sinä pyrit mäkättämään valokuvauksesta avartavaa? Minä ainakin vain vittuilen.
- harrastelijavanhus
Em. papoissa on kuitenkin yksi merkittävä ero. Diamies lienee ainoa laatuaan.
En tiedä enkä usko kenenkään muun kuvanneen dianegatiiville. Se on hatunnoston arvoinen uutta luova suoritus päävärien lukumäärästä ja visvafinneistä riippumatta.
Saanemme lukea vielä monia suuria viisauksia jos lääkitys saadaan kohdalleen. - Ihan vain
toteamuksena antaisin sellaisen neuvon että kehitysnesteiden vaikutuksen alaisena ei kannattaisi kirjoitella...
- 555959859898
o8uik,8iokul
0
Sulje
VASTAA
Facebook
Twitter
share email
share url
- ladamies nyt ja aina
"Silloin, kun sinä sen ruikkusi matolle väänsit 1990- luvulla, vastasin erään vakuutusyhtiön it-laitteiston asennuksesta! Finniäsi puristellessa, mietihän sitä! "
oliks se joku vaippavakuutusyhtiö? - Ei hyvältä näytä
"diamies nyt ja aina" tuntuu olevan tohtoria vailla.
"Työeläkeläinen" taas kirjoittelee ihan asiaa. - Take it easy
Kun tuota ikääkin tuntuu kertyneen ja on jämähdetty dia-aikaan niin SO WHAT!
Mutta on aivan turhaa käyttäytyä sopimattomasti muita kohtaan valokuvauksen harrastajien internetsivustoilla!
Kyllä me muutkin olemme ensimmäiset PC:mme kasanneet ja mutamia satoja dioja napsineet. Nyt taskussamme on tehokkaamat tietokoneet kuin firman ATK-salissa silloin ennenvahaan.
Ajat muuttuvat ja diat digitalisoidaan ennekuin diaprojektorit museoidaan.
Valokuvauksen tulisi auttaa myös katkeroituneita jämähteneitä kiukkuisia diamiehiä näkemään maailmassa uusia mahdollisuuksia.
Vanhuuden ongelmista voi purkautua aivan toisilla sivuilla.- iki7ki788iolu9
Siis vieläkin lisää Räkä-räkä-räkää sulta?
- o8uik,8iokul 24.2.20
o8uik,8iokul
0
Sulje
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1586967Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334063Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142102- 621936
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1941447Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947