Leica 18191 V-LUX 4

LiisaH

24

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikävä sanoa

      Haluatko todella ostaa Panasonic Lumix DMC-FZ200:n punaisella Leica-täplällä varustettuna, mutta useampaa satasta kalliimmalla? Taitaapa olla niin, että joudut ostamaan tuollaisen bridgen ulkomailta.

      Leica ei noita superzoom-kompakteja taida pahemmin itse väsäillä, ja Leican valmistamien järkkäreiden hintalapussa on sitten jo aivan erilaiset lukemat.

      • LiisaH

      • Ikävä sanoa
        LiisaH kirjoitti:

        Tiedän, että "oikeat" Leicat maksavat useamman tonnin, mutta minulle riittäisi juuri tuo kamera.
        Minulla on tällä hetkellä tämä:

        http://a.img-dpreview.com/news/0507/Panasonic/panasonic_fx9backfront.jpg

        Jos Panasonic on kelvannut sinulle Panasonicina, niin miksi haluat ostaa seuraavan Panasonicisi välttämättä Leicana ja maksaa tuosta maagisesta nimestä satasia? Eikö Pana kelpaa enää omana ”ihtenään”?

        No, kaikin mokomin!


      • LiisaH
        Ikävä sanoa kirjoitti:

        Jos Panasonic on kelvannut sinulle Panasonicina, niin miksi haluat ostaa seuraavan Panasonicisi välttämättä Leicana ja maksaa tuosta maagisesta nimestä satasia? Eikö Pana kelpaa enää omana ”ihtenään”?

        No, kaikin mokomin!

        Siinä on Leican linssit?


      • LiisaH
        Ikävä sanoa kirjoitti:

        Jos Panasonic on kelvannut sinulle Panasonicina, niin miksi haluat ostaa seuraavan Panasonicisi välttämättä Leicana ja maksaa tuosta maagisesta nimestä satasia? Eikö Pana kelpaa enää omana ”ihtenään”?

        No, kaikin mokomin!

        Vai tulisiko karralla ostaa Hasselblad, sopisiko ehkä tämä?

        http://www.amazon.com/Hasselblad-H5D-60-Medium-Format-Camera/dp/B00CX7QRUK/ref=sr_1_3?s=electronics&ie=UTF8&qid=1393331924&sr=1-3&keywords=hasselblad


      • Ikävä sanoa
        LiisaH kirjoitti:

        Siinä on Leican linssit?

        Luulitko, että Pana tekee Panat Panan linsseillä ja Leicat Leican linsseillä?


      • Ikävä sanoa

    • L-nisti
      • Ikävä sanoa

        Mutta miksi? Tavan tallaajalle punainen täplä ja nimi Leica eivät sano mitään. Ne, joille se jotain sanoo, nauravat partaansa nähdessään tuon täplän tuollaisessa kamerassa.

        No, myönnettäköön, että punainen täplä Panan kompaktikamerassa (luultavasti siis tuossakin) tuo sentään kameran kylkiäisenä käyttökelpoista kuvankäsittelysoftaa. Näin olen ainakin ymmärtänyt.


      • se jotain sanoo
        Ikävä sanoa kirjoitti:

        Mutta miksi? Tavan tallaajalle punainen täplä ja nimi Leica eivät sano mitään. Ne, joille se jotain sanoo, nauravat partaansa nähdessään tuon täplän tuollaisessa kamerassa.

        No, myönnettäköön, että punainen täplä Panan kompaktikamerassa (luultavasti siis tuossakin) tuo sentään kameran kylkiäisenä käyttökelpoista kuvankäsittelysoftaa. Näin olen ainakin ymmärtänyt.

        Meillä on perheessä Leica ja sitä vastaava Panasonic. Linsseissä näyttää olevan eroa värissä. Ilmeisesti erilainen päällyste. Leican mukana tulleella softalla säädetään myös Panalla kuvatut.

        Joillakin on kamerassa punainen täplä tai punainen koristerengas objektiivissa toisilla tai/ja kissankorkuinen kirkkaanpunainen teksti hihnassa jne.

        Minä en naura partaani jos sinulla on mahdollisimman kauas näkyvä teksti kameran hihnassa, haittaako se sinua?

        Mistä se tulee, että Leican pienikokoinen logo aiheuttaa keskustelua ja komplekseja muille harrastajille? Tuntemieni ammattikuvaajien joukossa en ole moista havainnut.


      • Ikävä sanoa
        se jotain sanoo kirjoitti:

        Meillä on perheessä Leica ja sitä vastaava Panasonic. Linsseissä näyttää olevan eroa värissä. Ilmeisesti erilainen päällyste. Leican mukana tulleella softalla säädetään myös Panalla kuvatut.

        Joillakin on kamerassa punainen täplä tai punainen koristerengas objektiivissa toisilla tai/ja kissankorkuinen kirkkaanpunainen teksti hihnassa jne.

        Minä en naura partaani jos sinulla on mahdollisimman kauas näkyvä teksti kameran hihnassa, haittaako se sinua?

        Mistä se tulee, että Leican pienikokoinen logo aiheuttaa keskustelua ja komplekseja muille harrastajille? Tuntemieni ammattikuvaajien joukossa en ole moista havainnut.

        Minua ei haittaa lainkaan, jos sinä et naura partaasi.

        Järkkärini mukana toimitettiin ilman eri veloitusta hihna, jossa on aika näkyvä keltainen teksti. Otin sen kiitollisena käyttööni enkä ole tullut vielä neutraalimpaan vaihtaneeksi.

        Hienoa, jos sinulla on Leican mukana toimitetulle (sinänsä asialliselle ja jollekin jopa hintansa arvoiselle) softalle käyttöäkin!

        En tunnusta Leica-tuotemerkin aiheuttavan minulle komplekseja. Sinulle selvästikin närkästystä aiheuttaneiden puheenvuorojeni pointtina on ollut, että ainakin minä ostaisin saman kompaktikameran mieluummin Panasonicina kuin Leicana, jos eroa ei ole ominaisuuksissa lainkaan mutta hinnassa sitten satoja euroja. Hintojen erotukselle on minulla köyhällä kummasti käyttöä.

        Mahdollisiin linssien päällysteiden värieroihin en osaa ottaa kantaa.


      • luulet vaan
        Ikävä sanoa kirjoitti:

        Minua ei haittaa lainkaan, jos sinä et naura partaasi.

        Järkkärini mukana toimitettiin ilman eri veloitusta hihna, jossa on aika näkyvä keltainen teksti. Otin sen kiitollisena käyttööni enkä ole tullut vielä neutraalimpaan vaihtaneeksi.

        Hienoa, jos sinulla on Leican mukana toimitetulle (sinänsä asialliselle ja jollekin jopa hintansa arvoiselle) softalle käyttöäkin!

        En tunnusta Leica-tuotemerkin aiheuttavan minulle komplekseja. Sinulle selvästikin närkästystä aiheuttaneiden puheenvuorojeni pointtina on ollut, että ainakin minä ostaisin saman kompaktikameran mieluummin Panasonicina kuin Leicana, jos eroa ei ole ominaisuuksissa lainkaan mutta hinnassa sitten satoja euroja. Hintojen erotukselle on minulla köyhällä kummasti käyttöä.

        Mahdollisiin linssien päällysteiden värieroihin en osaa ottaa kantaa.

        Linssien päällysteillä on ihan oikeasti iso merkitys kuvanlaadulle. Veikkaan, että sinulla ei ole mitään näyttöä siitä, että panan ja Leican hintaero johtuu pelkästään logosta, vaan viisastelet asiasta josta et mitään tiedä.


      • Ikävä sanoa
        luulet vaan kirjoitti:

        Linssien päällysteillä on ihan oikeasti iso merkitys kuvanlaadulle. Veikkaan, että sinulla ei ole mitään näyttöä siitä, että panan ja Leican hintaero johtuu pelkästään logosta, vaan viisastelet asiasta josta et mitään tiedä.

        Mitä sitten, jos minä luulen ja sinä veikkaat?

        Sinulla sitä näyttöä pitää olla ennen kuin minä uskon, että Leica-logolla varustettu Panasonic on jotain muuta kuin toisinto sadusta Keisarin uudet vaatteet.

        Eipä tuolla sinänsä minulle mitään väliä. Itse en ole tähän hätään kameraa ostamassa, varsinkaan bridge-tyyppistä. Minulle pitää olla järkkäri ja pokkari erikseen. Leica-järkkäriin minulla ei ole varaa. Pokkarini voisi olla Panasonic (Lumix) mutta ei satu nyt olemaan.


    • Vertailua...
      • Ikävä sanoa

        ”Panasonic has done almost everything right with the FZ200, producing a super zoom with a no-compromises lens. It performs very well, takes photos that are comparable (or better) than other super zooms, and has a top-notch movie mode. With a few refinements in the design and image quality department, it would be darn close to perfect.”

        Loppupisteet: 80 %.

        Vaikuttaa siis olevan varsin mainio bridge tai superzoomari tai miksi kukin haluaa tuota kutsua.

        Ja missähän on tuon vastaavan Leican testiraportti ja arvostelu? Erot Panaan nähden?

        Kuka kertoisi objektiivin pinnoitteiden näennäisen värieron merkityksen juurta jaksain ja kansantajuisesti?

        Ei minulla mitään ole pelissä Panan puolesta eikä Leicaa vastaan. Olisi vain kiva tietää, mikä nuo kaksi karvalakki-/kompaktipuolella oikein erottaa paitsi hinta ja toisen mukana tuleva kylkiäissofta (joka on sinänsä täyttä asiaa monelle).


      • luulen, veikkaan

        Ajattelitko tuolla todisaa, että kuvien laadussa ei ole eroa?


      • faktaa pukkaa
        Ikävä sanoa kirjoitti:

        ”Panasonic has done almost everything right with the FZ200, producing a super zoom with a no-compromises lens. It performs very well, takes photos that are comparable (or better) than other super zooms, and has a top-notch movie mode. With a few refinements in the design and image quality department, it would be darn close to perfect.”

        Loppupisteet: 80 %.

        Vaikuttaa siis olevan varsin mainio bridge tai superzoomari tai miksi kukin haluaa tuota kutsua.

        Ja missähän on tuon vastaavan Leican testiraportti ja arvostelu? Erot Panaan nähden?

        Kuka kertoisi objektiivin pinnoitteiden näennäisen värieron merkityksen juurta jaksain ja kansantajuisesti?

        Ei minulla mitään ole pelissä Panan puolesta eikä Leicaa vastaan. Olisi vain kiva tietää, mikä nuo kaksi karvalakki-/kompaktipuolella oikein erottaa paitsi hinta ja toisen mukana tuleva kylkiäissofta (joka on sinänsä täyttä asiaa monelle).

        Jos annat käyttööni kummankin niin pystyn koska tahansa otaamaan parempia kuvia sillä jonka haluan ”todistaa” paremmaksi.
        Näyttää tuo katu-uskottavuus vaikuttavan ammattilaistenkin puheissa kameran laatuun.

        Panan ja Leican ylimpiä asiantuntijoita lienevät ne joilla ei ole kumpaakaan kameraa ja jos joku sellaisen haluaa tai ostaan niin se on väärin valittu.


      • Ikävä sanoa
        luulen, veikkaan kirjoitti:

        Ajattelitko tuolla todisaa, että kuvien laadussa ei ole eroa?

        Ja sinäkö ajattelit tuolla todistaa, että kuvien laadussa on eroa?

        Kukin saa toki ostaa minkämerkkisen kameran itse haluaa – ei se ole minulta pois, jos naapurin kaulassa roikkuu Leica, olipa se sitten aito tai epäaito!

        Lähtökohtani tässä keskusteluketjussa oli vihjaista tietynlaisen kameran havittelijalle, että käytännössä täysin vastaavan kameran saa vähemmälläkin rahankäytöllä. Panasoniciin tai sitä myyviin tahoihin minulla ei ole minkäänlaisia kytköksiä ja ainoa taloudestani löytyvä Panasonic-laite on 20 vuotta sitten hankittu mikroaaltouuni.

        Lopetan tähän. En lähde todistelemaan eron olemattomuutta, mutta saat puolestani mielihyvin todistaa sen olemassaolon.


      • V-LUX 4
        Ikävä sanoa kirjoitti:

        Ja sinäkö ajattelit tuolla todistaa, että kuvien laadussa on eroa?

        Kukin saa toki ostaa minkämerkkisen kameran itse haluaa – ei se ole minulta pois, jos naapurin kaulassa roikkuu Leica, olipa se sitten aito tai epäaito!

        Lähtökohtani tässä keskusteluketjussa oli vihjaista tietynlaisen kameran havittelijalle, että käytännössä täysin vastaavan kameran saa vähemmälläkin rahankäytöllä. Panasoniciin tai sitä myyviin tahoihin minulla ei ole minkäänlaisia kytköksiä ja ainoa taloudestani löytyvä Panasonic-laite on 20 vuotta sitten hankittu mikroaaltouuni.

        Lopetan tähän. En lähde todistelemaan eron olemattomuutta, mutta saat puolestani mielihyvin todistaa sen olemassaolon.

        ”Lähtökohtani tässä keskusteluketjussa oli vihjaista tietynlaisen kameran havittelijalle, että käytännössä täysin vastaavan kameran saa vähemmälläkin rahankäytöllä.”

        Kysyikö aloittaja halvempaa kameraa vai mikä oli ”mielihyvin” motiivisi?
        Osasitko vastata jotakin aloittajan kysymykseen?


    • se jotain sanoo

      Kokeilin perheen Panaa ja Leicaa rinnakkain, kuvasin myös testitauluja
      http://forums.steves-digicams.com/attachments/sanyo/116990d1200246964-hd-1000-resolution-chart-test-sany0005.jpg
      http://indiefilter.files.wordpress.com/2012/06/noise-calibration-chart.jpg

      ”Tieteellisen” tutkimukseni perusteella väitän:

      – Leicalla kuvatussa on parempi värintoisto,
      värintoiston säätää kameran kuvaprosessori (Venus Engine VII FHD)

      – Leicalla kuvatussa on vähemmän värivirhettä (kromaattinen aberraatio)
      johtuu objektiivista

      Joissakin kameroissa värivirheen voi korjata jpeg-kuviin automaattisesti
      (valinta kameran valikossa)

    • Toivo Muksija

      ”Tieteellisen” tutkimuksen perusteella:
      - Molemmissa kameroissa on sama kuvaprosessori, vaikkakaan Leica EI käytä siitä nimitystä Venus Engine.
      - Leica on virittänyt sävykäyrää ja väritasapainoa käyttäjiensä toivomusten mukaisiksi.

      • Muksin Toivoa

        Onko molemmissa kameroissa myös sama ohjelmiston päivitys joka säätelee kuvaprosessorin toimintaa?

        Meidän perheen leicassa on metallikuori ja ”täysin samanlaisessa” Panasonicissa on muovikuori. Onko Leica virittänyt kameran kuoren käyttäjiensä toivomusten mukaisiksi?


    • Kuoren virittäjä

      Ei ole tässä mallissa kuorta viritetty, vaan keskitytty pikkuasioihin:
      http://www.imaging-resource.com/PRODS/leica-v-lux-4/leica-v-lux-4A.HTM
      "There are a fair few changes around the camera body itself, as well, though. The front of the popup flash housing has been squared off to accommodate the Leica logo plate, and the slight lip around the autofocus lamp removed. The knurling on the Mode dial has been changed from a diamond-cut to a linear cut. The zoom ring that encircles the shutter button has also been restyled--it's a little wider and the protrusion at the front more angular. It's also been changed to match the camera's body color."

      • Tag Heuer

        Jos jostakin onnistuu googlaamaan jotakin englanninkielistä tekstiä niin se on faktaa eikä mikään mielipide.

        Minuakin harmittaa aivan vietävästi kun jotkut ostelee sellaisia kameroila joissa on punainen täplä. Joku asiantuntematon saattaa vielä luulla, että se on kallis saksalainen kamera.
        Se on kuin Arhiksen Tag Heuer, ei sellaisia saa olla näkyvissä muilla jos minullakaan ei ole.

        Jos parin kympin kiinalainen kello näyttää samaa aikaa niin miksi maksaa Tag Heurista tuhansia? Kyllä maailma on vääryyttä täynnänsä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe