IL tänään:
Poliisi keskeytti huumereivit Turengissa
Tiistai 25.2.2014 klo 13.43
Poliisi kuvailee Turengin Kuumolan seurantalolla pidettyä viime lauantain illanviettoa "hyvin huumehöyryisiksi."
Tutkinnanjohtaja Ilkka Iivari arvioi, että paikalle oli kerääntynyt satamäärin 16-25-vuotiaita juhlijoita.
- Kuulusteluissa osa kertoi, että bileet olivat hyvin huumemyönteiset ja porukat menivät pitkin seiniä. Osa kiipeili katollakin, Iivari kertoo.
- Onneksi tällä kertaa kukaan ei loukkaantunut tai tappanut itseään, hän huomauttaa.
Poliisi sai vihiä juhlista, kun osa bilettäjistä alkoi valua Turengin keskustaan. Partio ratsasi autoja ja tavoitti kolme huumeiden vaikutuksen alaisena ajellutta nuorta.
Poliisi suoritti paikan päällä ja jälkeenpäin juhlijoiden kodeissa etsintöjä. Takavarikkosaaliiksi tarttui lähes kaikenlaisia tunnettuja huumeita: ekstaasia, LSD:tä, amfetamiinia, metamfetamiinia, noin sata grammaa marihuanaa ja huumeiksi luokiteltuja kuivattuja sieniä.
Hän arvioi juhlien poikineen poliisille kymmenkunta huumausainerikolliseksi epäillyn kiinniottoa.
Turenki on huumepaikkakunta
28
2382
Vastaukset
- Entinen lintukoto
Tämähän ei mikään jättiyllätys ole jos on vähänkään seuraillut nuorison menoa äss-kaupan nurkilla. Oli vain ajan kysymys kun tämä uutinen.
- Asiasta tietoinen!!!
Itse seurasin tilannetta lähimaastosta ja paikalla ei ollut paikkakuntalaisia nuoria. Juhlat olivat levinneet facebook ryhmässä jonne oli kutsuttu 3000 henkilöä. Ryhmästä ilmeni että porukkaa oli tulossa juhlimaan oulusta, turusta ja Helsingistä bussikuljetuksilla. Tieto juhlista ei ollut edes kulkeutunut paikkakuntalaisten korviin. Me ihmettelimme suurta väkijoukkoa kuumolantalolla joten menimme kysymään milä on homman nimi. Vastaukseksi sain "nää on hyvät bileet trancea 10 asti aamulla, väkee on tulossa ympäri suomee. Liput maksaa 10e, sisään vaan". Kaikki pihalla olleet olivat yli20 vuotiaita rastafareja. Turengin nuoriso ei liity näihin huumebileisiin mitenkään, kysymys oli tietyn genren järjestämistä juhlista juuri Turengissa, ehkä juuri siksi että Turenki on hyvin pieni ja huomaamaton paikka. Itse olen huomannut ettei huumeet ole Turengin nuorison juttu, vaikka osa siellä s-marketin kulmalla viettääkin aikaa, joten tätä nuorisoa on turha sotkea tähän asiaan. Harmi että Turenki saa huonoa valoa siitä, mitä ulkopaikkalaiset ovat tuoneet tänne.
- TokTok
Voi kuinka suloisen sinisilmäistä. Ei meidän nuoret, mutta ne muut...
Eiköhän siellä suurin osa ollut ihan oman kylän kullannuppuja. - Asiastatietoinen2!!!
TokTok kirjoitti:
Eiköhän siellä suurin osa ollut ihan oman kylän kullannuppuja.HUHHUH! olemme itse Turenkilaisia nuoria. Juhlissa ei ollut ainoatakaan turenkilaista nuorta. Heillä ei ollut edes tietoa tällaisista juhlista. Me sattumalta menimme paikalle ihmettelemään väkimäärää, mutta edes pienintä ajatusta juhliin menemisestä ei ollut. Turenkilaisia nuoria on turha syyttää tällaisesta rastafarien järjestämästä tapahtumasta. Ässän kulmalla olevat nuoret vetää rivissä energiajuomia, mutta niitä ei minun käsittääkseni vielä ainakaan luetella huumeiksi?
- asiatietoinentaas!
TokTok kirjoitti:
Eiköhän siellä suurin osa ollut ihan oman kylän kullannuppuja.asiatietoinen täällä taas! itse olen turenkilainen 17-vuotias nuori joten en onneks ole vielä ihan tuossa lapsenteko iässä, ettei tarvitse sinisilmäiseksi kutsua ;)
- turenkilainen 19 v.
Oli makeet bileet! Kerrankin tapahtuu jotain.
- Turengista vm -1999
Siis mullakin on niiiiiiin sinisilmäiset vanhemmat. Olin vaan muka kaverin luona, mutta tosiasiassa .......arvatkaa missä?
- äsäsäsäs
Likainen turenki hyi...
- nytnytnyt...
Mitä vittua sä sanoitkaan?
- äsäsäsäs
nytnytnyt... kirjoitti:
Sanoin että haista jätkä vittu paska!!!1
- urpo1
nytnytnyt... kirjoitti:
Ootko joku kirjuri ku et osaa lukee?
- voi voi junnut
ketäs nää porukat on tänne hyysänny, kas kun ei poliisit silitelly päätä,että jatkakaa vain bileitä,entäs oiskin joku pudonnut katolta,kai se ois ollu katon syy!!!!!!!
- Töttöröööö
Poliisit päivystivät juna-aseman lähettyvillä. He pysäyttivät autoja ja puhalluttivat yhden ystäväni. Alaikäinen kyydissä ollut ystäväni kysyi poliiseilta,että mitkä juhlat kuumolantalolla on ja poliisit naureskellen käskivät mennä sisään katsomaan :D
- sekakäyttäjä
kyllä sielä oli myös turenkilaisia,ja Turengissahan ei huumeita ole vai...taitaapa täälä liikkua enemmän kamaa kun uskottekaan
- Keharit
Kehitysmaa koko turenki
- MäkinTiedänJotain
Taitaa hämeenlinnanlaiset täällä huudella...ihan vaan tiedoksi, että siellä oli bilettämässä(=aineita vetämässä) myös HÄMEENLINNALAISIA!
- Pö Näkkä
Mutta saako pönäkkä mies pillua Turengissa???
- spgse
No vittu ei
- insider
hola! hei mistä rakkaat oli se video jameista? unohdin linkin...damn
- eeteemopedeille
Junkies from heaven..Eeetee mopedimies haluaakin näin.
Kyllä teidät paskasäkit tiedetään. - JahMan
NeläKaksNollaKunniaan!
Peace - SOSSUT TÖIHIN
Täytyy kiertää kaukaa koko turenki! Kyllä nyt on SOSSUILLE TÖITÄ!!!!!!
- Murkut narkkaa
Älkää nyt, nehän on lapsia, niitä pitää vaan silitellä kun ei selkäänkään vanhaan malliin saa antaa!Vapaa kasvatus, vapaa maailma.Toiset käy kouluja, toiset ei, toiset vetää huumeita, toiset ei, jotkut huoraa, jotkut ei.
Kunnolla raippaa perseelle siten kun ennenkin, niin saa jotain yhteyttäkin näihin nykyajan nuoriso juntteihin.
Mutta kun ei tässä maassa saa enää lasta edes käskeä, sekin on väärin, niin antaa niiden itse valita polkunsa missä menee ja koska painaa sen viimesen huumeannoksen sisäänsä, elämä on täynnä omia valintoja.
Eikä toi nykynuorison meno hyysäämällä parane, johan ne nauraa vanhemmille, kun niille ei vain voi mitään.Kuolkoot niihin myrkkyihin, jokainen huumekuolema on vain oma valinta.Yksi narkki aina vähemmän, tosin samaan aikaan tulee kolme lisää. - poliisi tietää
Ei turengissa ole huumeongelmaa!
- Ongelmaon
Kyllä muuten on. Ja kohta helkkarinmoinen ongelma.
- Mr.Coke
Niimpä. Laatu on ihan paskaa...
- K9works
Tässä hyvä lääke. Hämeessäkin vaan käyttöön....
https://www.youtube.com/watch?v=QKSbx_r8SoU
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875