Onkos kukaan korjannut Honda CRV:n etuiskareiden alahaarukan puslia??
Luultavasti kolisee kun puslat väsähtäneet, käykö sinne jokin tarvikejuttu, tarvike-osana ei löydy joten luultavasti Hondan maahantuojalla tai onko sitten niin että tulee iskarin mukana?? Tämä alahaarukka siis hakkaa alatukivarteen.
Alatukivarren läpi menee pultti ja jonkinmoinen kuminen pusla kai??
Ei riemulla rajaa kun hondalla ajaa!!
8
4993
Vastaukset
- Ei hondamies vielä
Tiedän että muissa autoissa tätä sanotaan kallistuksenvakaimen tangoksi ja se kiinni tuolla pultilla alatukivarressa. Tee mitä teet mutta tuon osien hinta 4kpl kumipalaa pari isoa prikkaa pitkä töyskierteinen M8 tai 10 ruuvi ja mutteri ei voi olla yli 10€
- ällän muotoinen
Niin, mulla on kallistuksenvakaaja kiinni alatukivarressa sellaisella pystytangolla jossa myös nivel. Autona myös honda crv. eli ei onnistu tuollainen viritys, tangon toinen pää kyllä onnistusi laittaa kiinni alatukivarteen kumipuslien avulla mutta yläpää tekee 90 asteen käännöksen ja siinä on normaali kuulanivel ja sen nivelen pultti on kiinni kallistuksenvakaajan tangon päässä.
- ei huvittais
Ei ei ei..kyse on iskarin alapään kiinnitysksestä alatukivarteen, iskarin alapää harautuu eli on hieman niinkuin polkupyörän etuhaarukka mutta poikittain, alatukivarren läpi menee pultti joka sitoo nämä haarukan puoliskot kiinni alatukivarteen ja lisäksi alatukivarren sisällä on puslat.
Nämä puslat on niin kuluneet että tämä haarukan alapää hakkaa montuissa alatukivarteen.
Kyselin tarvikkeena näitä puslia, eivät tunteneet ja ei edes saa merkkiliikkeestä, joutuu siis ostamaan koko alatukivarren..hih..merkkiliikkeessä hintaa 1 kappaleella yli 400 euroa..tarvikkeena alatukivarsi 270 euroa/kpl.
Kokeilen ensin irrottaa vanhaa puslaa, jos irtoaa niin tilalle tarvikeliikkeestä jotkut sopivat yleispuslat.
Kallistuksenvakaajan tankokin piti kolinaa, hakkasi auton alla runkopalkkeihin joten kallistuksenvakaajan tangon U-muotoiset kiinnikekorvakkeet irti ja auton rungon ja tangon väliin roiskeläppäkumia palanen ja on jo kestänyt kolisematta liki 5 vuotta.
Ikinä en osta enää uudehkoa autoa, auton täytyy olla alle vuosimallin 2000, -90 luvun autoja vielä jotenkin korjaa ja hinnat siedettävät mutta menepäs ja osta uudenkarhea katumaasturi tms..niin kusessa olet jos ei ole paljon rahaa korjauksiin jossain vaiheessa, ei sovi köyhälle uudet autot, liian paljon kaikenmaailman tingentangeleita, kaiholla muistelen niitä aikoja kun minulla oli vielä lada 1500, kanttilada, erittäin, erittäin huoleton auto verrattuna nyky-ajan autoihin, bensapumpun vaihtoi nopeasti vaikka tien päällä ja samoin virtalukon pohjan.
Muistan kun autoa oli hieman kolaroitu oikealta takaa ja polttoainetankki oli puhjennut kyljestä, terävä ruttu oli tullut ja sitä tihkutti bensaa, romikselta purku-autosta tankki ja vuotavan tankin irroitus kesti noin 5-10 minuuttia, yhdellä pannalla kiinni takakontissa, suojassa kaikelta suolaloskalta.
Ajoimme vaimoni kanssa kerran hyvin syrjäistä taipaletta ladallamme ja puhkesi takarengas, ladasta oli litistynyt tunkin kiinnike helmapellistä ja ei siihen ladan tunkkia saanut joten renkaan vaihto ei onnistunut, onneksi oli likellä talo josta kysymään esim saksitunkkia..talossa oli myös lada ja ainoastaan ladan tunkki, puhjennut rengas oli kuskinpuolella takana joten ajoin pelkääjän puolen eturenkaan ojaan niin pitkälle kuin uskalsin ja silloin keveni kuskinpuolen takapää niin paljon että nostin puskurista niin että vaimoni sai renkaan vaihdettua.
Ladoissa ei ollut ajonautinto ja melutaso mikään paras mutta sen kyllä korvasi toinintavarmuus ja helppo huollettavuus sekä erityisesti se että lada oli todella lämmin talviauto. - klondik kake
olen kuullut että lahden toiselta puolelta siis suomenlahti saa tukivarren kumia ja puslia ilman että pitäisi ostaa koko tukivarsi missä ei oo järjen häivää. hondan varaosat muutenkin pilvissä jos kysyt merkkihuollosta. siinä ei tili piisaa. olen itse yrittänyt auto sunin kanssa hoitaa näitä hommia mutta sinne ei kelpaa muu kuin raha ja paljon sitä , ja sen jälkeen korjauta autosi muualla eli se siitä
- Crv2008
Kolinaa kuului ja sitten vaihdettiin kaikki puslat sekä raidetangot ja ohjausvaihde eli hammastanko. Ja siihen loppui kaikki kolinat. Ja auto kulkee todella suoraan.
- mutanetti
Ja tietysti tuo kaikki merkkihuollossa, niin kulkee kevyesti tyhjällä lompakolla?
- Anonyymi
vanha on viesti mutta cr-v 1 olen vaihtanut puslat ja suomenlahden eteläpuolelta löytyi verkkokaupasta. tais maksaa reilu kympin pusla.
- Anonyymi
siellä jousilautasessa on kiviä ne kolisee ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773144
- 492390
- 322087
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4792058- 1371829
- 311725
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291593Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne81504Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61214Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam441212