Näin ulkopuolisen ja entisen pohjoiskarjalaisen silmin Liperi näyttää maantieteelliseesti ja ehkä osittain henkisestikin hyvin jakaantuneelta. Suurin syy on kolmen taajaman malli, oikestaan Ylämyllyn alueella on useitakin taajamia.
Herää kysymys, eikö Liperi kannattaisi lakkauttaa nykymuodossaan ja pilkkoa sen alueet luonnollisiin maantieteellisiin yhteyksiinsä. Ylämylly Jyrinkylineen olisi luontevinta liittää Joensuuhun, Viinijärven alue Outokumpuun ja jäljelle jäänyt Liperi yhdistyisi Rääkkylän kanssa. Itse antaisin jälkimmäiselle kunnalle nimeksi Liperi ja myös kunnan keskuspaikka olisi Liperissä. Onhan muistaakseni Rääkkyläkin kuitenkin vanhaa Liperin emäpitäjää, joten se vain palaisi takaisin emonsa huomaan.
Liperin pilkkominen osiin?
ex. p-karjalainen
1
236
Vastaukset
- Rääkperi - Lipekylä
Hieno Ajatus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1015643
- 564261
- 472557
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282388Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161845- 151504
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331352Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201210- 241111
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431081