Näin ulkopuolisen ja entisen pohjoiskarjalaisen silmin Liperi näyttää maantieteelliseesti ja ehkä osittain henkisestikin hyvin jakaantuneelta. Suurin syy on kolmen taajaman malli, oikestaan Ylämyllyn alueella on useitakin taajamia.
Herää kysymys, eikö Liperi kannattaisi lakkauttaa nykymuodossaan ja pilkkoa sen alueet luonnollisiin maantieteellisiin yhteyksiinsä. Ylämylly Jyrinkylineen olisi luontevinta liittää Joensuuhun, Viinijärven alue Outokumpuun ja jäljelle jäänyt Liperi yhdistyisi Rääkkylän kanssa. Itse antaisin jälkimmäiselle kunnalle nimeksi Liperi ja myös kunnan keskuspaikka olisi Liperissä. Onhan muistaakseni Rääkkyläkin kuitenkin vanhaa Liperin emäpitäjää, joten se vain palaisi takaisin emonsa huomaan.
Liperin pilkkominen osiin?
ex. p-karjalainen
1
244
Vastaukset
- Rääkperi - Lipekylä
Hieno Ajatus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait223047- 402664
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381503- 841350
- 631251
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40999Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.125913- 33829
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi29663Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621