Raiskauksen jälkeen, vartaistukea vailla

luonnoskirja

Etsin itelleeni vertaistukea ja neuvoja.Tässä on minun tarinani: Minut raiskattiin viimekesänä yksillä festareilla. Muistan tapahtumat hyvinkin vaikka olinkin käyttänyt alkoholia. Tekijä oli minulle täysin tuntematon. Hän raiskasi minut väkivalloin. Pääsin heti ensiapuun tapahtuman jälkeen ja sielrä soittivat poliisit. Poliisit veivät minut sairaalaan ja sieltä takasin festareiden leirintäalueelle. Seuraavana aamuna oli kuulustelu. Kuulustelun jälkeen lähdimme takasin kotikaupunkiimme. Kokoajan olen ollut kauhessa shokissa.
Kotikaupungissani pääsin kriisiapuun. Kriisiavun loputtua kävin juttelemassa omanlääkärin kanssa kunnes nyt tammikuussa alkoi kunnon terapia tapahtuneen johdosta. Kärsin edelleen PTSD:stä ja nään painajaisija ja ihmisten ilmoilla liikkuminen ahdistaa.. Joulukuussa minulla oli oikeudenkäynti mikä päättyi hyvin. Henkilö sain tuomion ja minulle määrättiin korvauksia. Henkilöllä ei ole mahdollisuutta maksaa korvauksia joten ne tulee valtiolta. Onko kenelläkään tietoja maksetaanko koko oikeuden määräämä korvaus vaiko vain siitä osa. Tammikuun alussa sain valtionkontorilta postia missä sanottiin käsittelyn kestävän 8-10kk.

Minulla olisi nyt suuri tarve saada keskustella tapahtuneesta jonkun kanssa jolla olisi hieman samanlaisia kokemuksia. Eli kaipaan vartaistukea, terapiassa käyn toki mutta auttais puhua myös jollekkin joka oikeasta ymmärtää.

1

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen pahoillani kokemuksestasi. Valtionkonttrori ottaa pienen osan korvaussummasta, mutta lähes kokonaan sen saat kuitenkin. Oletko käynyt katsomassa Tukinaisten sivustoa? Tukinainen tarjoaa mm. viikonlopputapaamisia, jotka on tarkoitettu seksuaalista väkivaltaa ja hyväksikäyttöä kokeneille. Näihin tapaamisiin tosin vaaditaan (tai ainakin ennen on vaadittu käynnissä oleva terapiasuhde), koska käsiteltävät asiat voivat palauttaa tunteita ja muistoja pintaan.
      Minkä ikäinen olet? Voit laittaa henk.kohtaista viestiä mulle, niin katsotaan.... Muistathan, että vaikka puhuminen on tärkeää, niin valikoi hieman, että kenelle ja missä paikassa puhua. Valitettavasti maailma on raadollinen joskus.
      - mimmiliini1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2129
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2042
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1469
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1423
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      458
      1267
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      75
      1053
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      891
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      876
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      226
      794
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      355
      776
    Aihe