Itselleni ei ole suotu lapsenlapsia joten en oikein tiedä isovanhemmuudesta muuta kun tuttavien kautta. Mieltäni on nyt kuitenkin askarruttanut eräs tuntemani Mummi.
Hänellä on 4 lasta ja lapsenlapsia on siunaantunut 4. Vanhimman hoivasi kuin omansa koska tytär oli itsekin nuori lapsen saadessaan. Tyttären tytärtä on hoitanut kokoajan,nyt lapsi on päiväkodissa jokusen päivän kuukaudessa,muuten Mummilassa. Usein myös viikonloppuhoidossa kun Äidillä ja miehellä menoja.
Uusin lapsen lapsi on kaksi vuotias,hän on Mummilla joka päivä,jos ei hoidossa niin kylässä.
Kävin tuttavallani eilen,hän on kauheassa flunssassa ja siellä paimensi lapsia. Kolmaskin oli tuupattu ovesta sisään. Sääliksi kävi kun katselin touhuja,yritin auttaa kuinka parhaaksi näin. Mieleni tekisi puuttua asiaan jotenki,mutta kuinka. Selkeätä hyväksikäyttöä mielestäni.
Tuttavani joka on Mummi
2
295
Vastaukset
- 7+9
Saman kokenut, nyt täytyy mummun ottaa itseään niskasta kiinni ja ilmoittaa että ei jaksa kokoajan. Minä muutin toiselle puolen suomea, päästäkseni irti pakosta. Vaikka sanoin moneen kertaan että en ehdi-en pysty-en jaksa, on omia menoja. miniäni ei niitä ottanut kuuleviin korviinsakkaan.
Toiset tosin pitää itsestään selvyytenä että mummun omaelä loppuu ja lapsenlapset on pakko hoitaa. - rohkaisua
Jotain mitä voit tehdä, on rohkaista tätä mummua pitämään puolensa ja rajoittamaan lasten hoitamista. Ehkä hän tarvitsee rohkaisua ja jonkun vakuuttamaan että ei tee väärin, vaikka välillä kieltäytyykin lastenhoidosta. Varsinkaan flunssaisena ei lapsia edes pitäisi ottaa luokseen tartuntaa saamaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1481987Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3041691- 931547
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001180Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois761162- 661104
- 221017
- 48987
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73926Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei23907