Veneen mukana tuli "kaupan päälle" tukeva traileri. Myyjä on sen itse rakentanut, mutta vaikuttaa kaikin puolin erittäin hyvältä työltä. Jousitettukin on. Mutta rekisteröity se ei ole. Eli kysymykseni onkin, että vaaditaanko trailerin rekisteriin saamiseksi vain sen, että asennuttaa traileriin tavalliset peräkärryn takavalot johdotukset sekä asentaa siihen lokasuojat. Ja sitten ei kun rekisteröintikatsastukseen?? Vai miten on??
Trailerin rekisteröinti
9
7151
Vastaukset
- Tulentallaaja
Pitääkö lisäksi joku numero (Mistä senkin nyt sitten saisi ?) olla stanssattu esim. runkoputkeen ? Eli, miten traileri yksilöidään ?
- Markku
rakentaja kirjoitti:
Vähän on epäselvä. Ei oikein selviä mitä katsastukseen vaaditaan.
- tuntematon
Luulisin, että alan viranomaisilta saisi parhaiten vastauksen eli minä ottaisin yhteyttä katsastuskonttoriin.
- Kalleg
No kyllähän sieltä varmasti tietoa saa ja sinne aioin toki pirauttaa, mutta yleisesti ottaen olen ainakin itse saanut todella kehnosti tietoa katsastuskonttorin ukoilta. Tuntuu, että heidän työnsä on vain tarkastaa ne autot, ei neuvoa kysyjää. Ja koska itse tehtyjä trailereita tuntuu olevan joka paikka pullollaan, oletin, että tälläkin palstalla on monta trailerin rakentanutta ja konkreettista tietoa omaavaa. Mutta eipä näytä kukaan jaksavan vastata.
- tuntematon
Kalleg kirjoitti:
No kyllähän sieltä varmasti tietoa saa ja sinne aioin toki pirauttaa, mutta yleisesti ottaen olen ainakin itse saanut todella kehnosti tietoa katsastuskonttorin ukoilta. Tuntuu, että heidän työnsä on vain tarkastaa ne autot, ei neuvoa kysyjää. Ja koska itse tehtyjä trailereita tuntuu olevan joka paikka pullollaan, oletin, että tälläkin palstalla on monta trailerin rakentanutta ja konkreettista tietoa omaavaa. Mutta eipä näytä kukaan jaksavan vastata.
Haltuuni on joutunut Suomen Autokatsastus Oy:n julkaisema vihkonen:"Henkilö- ja pakettiautojen tavanomaiset perävaunut. Rakenne ja kytkentä -rekisteröinti ja katsastus". Siinä on esitetty mielestäni kohtalaisen kattavasti asiat.
Voi olla, että nykyisin ei katsastajien tehtäviin kuulu enää neuvonta kun yhtiöittivät varsinaisen autojen syynäyksen ja tulosvastuu painaa tietenkin rankasti.
- Anonyymi
Miten trailerin voi rekisteröidä kun siinä on vene päällä
- Anonyymi
Helppoa. Hitsaa veneen kiinni traileriin niin se on osa traileria.
- Anonyymi
Huonosti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832304
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722040Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441983- 1281680
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia661632Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1961529Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771251Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321144Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni801140- 711093