Hei. Mitäs tiedätte adrenaliinikynistä. Onko kellään semmoisia ja kannattaako semmoinen hankkia.
Olen kohta 15v. tyttö ja kärsin aika pahoista allergioista. Joku lääkäri netissä sannoi, että minun pitäisi hankkia adrenaliinikynä, mutta itse vähän epäröin.
En ole varma onko oireet tarpeeksi pahoja semmoisen hankintaan.
Milloin päätitte itse hankkia adrenaliinikynän??
Pitääkö ensin joutua oikeaan hengenvaaraan ennen kuin sellaisen saa???
adrenaliinikynä
2
297
Vastaukset
- ikävä vaiva
Hei, minä en itse päättänyt vaan erikoislääkäri kirjoitti reseptin. Kärsin vaikeasta kroonisesta urtikariasta, nyt jo 1, 5 vuotta kestänyt. Välillä tulee turvotusta leukaan, poskeen, huuleen toispuoleisesti - mikä näyttää "kivalta". Mutta en ole sitä kynää vielä käyttänyt, koska se turvotus ei ole edennyt edes kieleen. Kielessä sitä oli minulla ihan ensin ja ihmettelin, miksei mun kieli mahdu enää suuhun oikein. Sen jälkeen sitten tuli kutinat ja oli otettava selvää mikä helkatti se tämä nyt on.
Lääkäri neuvoi, että ensin pitää ottaa antihistamiinia, sitten kortisonia ja jos se ei auta, niin sitten pistettävä sillä kynällä. Ja aina soitettava ambulanssi. Aika dramaattisen kuuloista. Kanniskelen sitä kynää, kortisonia ja antihistamiinia aina mukanani. Tai siis melkein aina.
Sinun pitäisi siis käydä ihan henkilökohtaisesti lääkärin vastaanotolla ensin. - sur sur rur
Jos tulee joku tosi paha juttu, esim tietyillä ihmisillä ampiaisen pisto, niin antihistamiinia ja kortisonia ei kannata ruveta ottamaan, vaan heti tulee pistää sillä adrenaliinikynällä lihakseen.
Ite ostan taas ens kesäks ainakin kyypakkauksen ja kysyn nyt toisen kerran terkkarista saisko ton kynän, se maksaa kivat 60 e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 223984
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu313457Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka533264Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu53253Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1222879Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod232641Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162340MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142155Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281747IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!
"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk1541494