Jäi vuokra-asunto saamatta!

kämppää etsivä

Eli löysin ihan mukavan asunnon hyvältä paikalta ja olin kiinnostunut vuokraamaan. Vuokranantaja tarkasti luottotietoni, tuloni yms. ja oli myös kiinnostunut antamaan asuntonsa vuokralle. Erimielisyyksiä tulikin sitten käytännön asioista.

Asunnossa oli ehtona 3 kk:n takuuvuokra (yli 2000 e), ei ongelma minulle kunhan käytetään vuokravakuustiliä. Tämä aiheutti pientä mutinaa vuokranantajassa, mutta ei nähnyt sitä ylitsepääsemättömänä esteenä, kunhan minä hoitaisin kaikki "juoksemiset".

Toinen ehtoni oli, että sisään muutettaessa asunnon kunnosta tehdään tarkastuspöytäkirja, asunto kuvataan ja pöytäkirja liitteineen allekirjoitetaan vuokranantajan ja minun toimesta. Tämä ei sitten käynytkään vuokranantajalle, ja vuokrasopimusta ei tehty.

Eli onneksi olen tarkka asioissani. Tässä tilanteessa vuokranantaja selvästi halusi huijata minulta takuuvuokrarahoja poismuuttaessani. Minä olisin tehnyt kaiken työn molemmissa näissä asioissa, joten vuokranantajalle ei paljoa lisätyötä olisi syntynyt. Nyt menetti vuokraaja hyvän vuokralaisen kun ei suostunut olemaan tarkka. Kaikki tähän mennessä olleet asuntoni ovat olleet samassa tai paremmassa kunnossa poismuutettuani.

Tarkkana olen siksi, koska minua on takuuvuokran kanssa yritetty huijata aikaisemminkin. Sisäänmuuttaessani olleita puutteita asunnon kunnossa on yrittetty periä minulta poismuuttaessani. Onneksi ne olin raportoinut ja minulla oli todistus siitä, että vuokranantaja on ne hyväksynyt (tässä tilanteessa sähköposti vuokranantajan vastauksella).

Joten vuokraajat olkaa tarkkoina!

6

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfbgdfb

      Kuka viitsii vuokrata joiltain yksityisiltä, suurimmalle osalle yksityisistä vuokranantajista vuokralainen on vaan kasa paskaa josta pilkistää setelitukko.

    • vuokraloordi

      Ei ihme et jäi asunto saamatta, vaikutat sellaiselta joka asiasta kätisijältä.

      • vuokraanantajana

        Vuokralainen kuulosti järkevältä.
        On molempien etu kirjata asiat.
        Itse olisin ottanut varmasti hakijan.

        On muuten uusi tapa hoitaa vakuus kuukausimaksuilla.


      • vuokraanantajana kirjoitti:

        Vuokralainen kuulosti järkevältä.
        On molempien etu kirjata asiat.
        Itse olisin ottanut varmasti hakijan.

        On muuten uusi tapa hoitaa vakuus kuukausimaksuilla.

        Kyllä käy, ensimmäisen kuukauden vuokra 1kk vakuus, sama toisen ja 3.n kuun kohdalla?

        Pieni riski, mutta lähes riskitön tapa vuokranantajalle, helppo vuokralaiselle.


    • asdfasdfasdfdasfadsf

      Vuokranantajana toimin juuri noin kuin aloittaja eli yhdessä kuvataan kämppä digikameralla (videokuvaa) ja tehdään paperille vielä kirjallisesti maininnat kulumista sekä pikkuvioista. En jaksa sitten kuulla sitä sontaa myöhemmin vuokralaiselta "se oli jo rikki kun muutin!" kun ei vain haluta maksaa. Aloitus kuulosti minustakin siltä että vuokranantaja ei ehkä olisi toiminut sääntöjen mukaan kun dokumentoiminen tuotti hänelle vaikeuksia.

      Ehkä tulevaisuudessa aloittaja voi vaikka "salassa" dokumentoida kämpän vielä naapurin (ulkopuolinen, ei ystävä/kaveri) kanssa itsenäisesti jos ei vuokranantaja siihen oikein innostu. On sitten joku ulkopuolinen todistaja milloin dokumentoiminen on tehty... ihan siltä varalta että jotain korvausvaatimuksia tulee sitten myöhemmin.

      • Voihan ottaa kuvat ja päivätä ja lähettää esim. sähköpostilla vaikkapa juristille tms. kuka säilyttää niitä. Miksei vaikka vuokranantajalle suoraan, hän tietää silloin että vuokralaisella on kuvat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe