Uusi MacBook Pro kaatuilee

ihmettelevä

Perustiedot koneesta;

Model Name: MacBook Pro
Model Identifier: MacBookPro11,3
Processor Name: Intel Core i7
Processor Speed: 2,3 GHz
Number of Processors: 1
Total Number of Cores: 4
L2 Cache (per Core): 256 KB
L3 Cache: 6 MB
Memory: 16 GB

OS X Mavericks 10.9.2

Eli kone on siis uusi, olen omistanut sen noin 1 kk, ja se on täytynyt väkipakolla sammuttaa n. 10 kertaa, koska kone ei ole enää vastannut käskyihin. Näitä kaatumisia on tapahtunut kahdenlaisissa tilanteissa
a) Ohjelmia on ollut päällä/ kone normaalisti käytössä (epäilen Photoshop CC:n aiheuttaneen tämän)
b) Kone ei ole herännyt avattuani kannen

Takuuta on tietysti vielä jäljellä, mutta toivon, että ongelma johtuisi jostain pienemmästä. Koneeseen on asennettu Norton Internet Security.

Epäilen tosiaan a) tapahtuneen Photoshopin takia, koska päivitettyäni ohjelman uudempaan versioon, tätä kaatuilua käytettäessä ei ole enää tapahtunut. Kuitenkin taas viimeksi eilen, jouduin väkipakolla painamaan virtanäppäimestä, kun ruutu pysyi mustana avattuani kannen.

Tämä saattaa olla todella typerä kysymys, mutta voivatko koneeseen kytketyt kuulokkeet (en muista merkkiä, ei Applen) aiheuttaa kannen avaamisen jälkeen johtuvan kaatumisen? Muistan lukeneeni jostain, että Applen ei tukemat laitteet, saattavat aiheuttaa tällaista? Käytin nimittäin konetta viikon niin, ettei sitä täytynyt sammuttaa väkisin lainkaan, mutta sinä aikana en käyttänyt lainkaan kuulokkeita, jotka yleensä ovat aina koneessa kiinni.

2

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      En yllättyisi, jos syylliseksi osoittautuisi sen Norton... se nyt on turhake.

      Katsopas Konsolin logeista mikä sen kaataa.

      Onko kaikki muistit mistä hankittuja?

      Mun MBP ei ole vielä kaatunut kertaakaan eikä se ole vielä edes kolmeakaan vuotta...

    • iLaatu?

      kiikuttaisin suoraan huoltoon. Oireet viittaa emolevyn/näytönohjaimen vikaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe