Minulla on siis yksi 3,5-vuotias tyttögerbiili, jolle hankin kaksi noin kahden kuukauden ikäistä tyttögerbiiliä kaveriksi. Olen totuttanut niitä totutusverkon avulla kaksi viikkoa toisiinsa ja vaihtanut niiden puolia päivittäin.
Gerbut olivat nyt tehneet pesänsä lähelle totutusverkkoa eli nyös lähelle toisiaan. Siis päätin siivota terran ja vaihtaa purut ja ottaa väliseinän pois. Nyt gerbiilit touhuavat innoissaan omia touhuja. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että kun toinen nuorista gerbuista kohtaa vanhuksen, nuori gerbiili alkaa piipittää tai lähtee vanhaa pakoon. Mitään tappeluita ei kuitenkaan ole tullut. Onko tällainen käytös normaalia vai pitäisikö totuttamista vielä jatkaa väliseinän kanssa?
Kiitos vastauksista!
Gerbiileiden totuttaminen
7
76
Vastaukset
- gerbu30
Ja sori, laitoin tän keskustelun vahingos kaks kertaa :)
- Gerbiili tyttö
Yleensä gerbiillit ääntelevät toisilleen piipittämällä. Omatkin gerbiilini ääntelvät joskus. Jos tappeluita ilmaantuu erota ne toisistaan, mutta jos näyttää siltä että ne viihtyvät jo hyvin yhdessä niin voit pitää niitä yhdessä. Toivottavasti tästä oli apua! (:
- gerbu30
Joo, tarkkailen niitänyt koko ajan :)
- Gerbiili tyttö
Juu! Niin kannattaakin :)
- hyppymyyrä
Hei,
minulla aivan sama homma. Pienempi piipittää
jos vanhempi tulee lähellekään, mutta eivät tappele.
Itsekin ihmettelin tätä aluksi. :'D- gerbu30
Nyt kaikki kolme gerbua nukkuvat jo suloisesti samassa pesässä päällekkäin:)
- Gerbiili tyttö
Okei, hyvä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852400- 431980
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!851778- 821600
- 491280
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261264Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai471235- 771221
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481122- 591121