Vajis ja hiustenlähtö

Hei löytyykö täältä hiustenlähtöongelmaisia vajislaisia? Itsellä muut oireet kuten jatkuva väsymys ja palelu helpottivat tyroksiinilääkityksen myötä, mutta hiuksia tippuu edelleen hirveesti.. Arvojen pitäisi olla nykyisin ok, ainakin tsh on ollut tosi hyvä noin yhden paikkeilla ja allekin. T4v sitten ei ehkä niin hyvä, mutta viiterajoissa kumminkin, lähempänä puoltaväliä. Kysyisinkin, että onko joku saanut vastaaviin ongelmiin apua muista (kilpirauhas)lääkkeistä kuin tyroksiinista? Huomasin, että kun annostusta lisättiin päälle 100 mikrogramman, niin alkoi tulla liikatoiminnan oireita.. En siiten tiedä, mikä avuksi :/ niin ja tosiaan olen nuori nainen.
2133
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Tuo hiustenlähtö on todella yksilöllistä.

Miehelläni niin paksu tukka, että parturit aina ihmeissään.

Tuttavanaisella pari haiventa päässä ja ihan poikatukka ollut viimeiset 2o vuotta tämän johdosta.

Äänestä

Useimmat lääkityt voivat hyvin vasta T4-v on viitteiden ylimmässä kolmanneksessa. TSH saa olla mittaamattoman alhaalla. Oireistasi päätellen Thyroxin-annoksesi ei riitö sinulle. Jos kuitenkin saat liikatoiminnan oireita vähän suuremmalla annostuksella, pyydä lääkäriltä Liothyronin-resepti ja erikoislupa-anomus Fimealle. Lip helpottaa väsymystä ja "aivosumua". Sitä käytetään yhdessä Thyroxinin kanssa. Löydät lisää tietoa Liothyroninista eli "Liosta" lukemalla muita Lioa koskevia keskusteluja tältä palstalta.

Aina hiusten lähtö ei johdu kilpparin vajiksesta. Jos olet sairastanut kuumetaudin muutama viikko sitten, hiuskato voi johtua siitä. Hiukset kasvavat takaisin. Vajis tekee hiuksista ohuita ja hauraita ja niitä putoaa tasaisesti ympäri päätä enemmän kuin terveillä. Kun lääkitys saadaan kohdalleen, hiukset vahvistuvat.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


mietteliäs. kirjoitti:

Hei löytyykö täältä hiustenlähtöongelmaisia vajislaisia? Itsellä muut oireet kuten jatkuva väsymys ja palelu helpottivat tyroksiinilääkityksen myötä, mutta hiuksia tippuu edelleen hirveesti.. Arvojen pitäisi olla nykyisin ok, ainakin tsh on ollut tosi hyvä noin yhden paikkeilla ja allekin. T4v sitten ei ehkä niin hyvä, mutta viiterajoissa kumminkin, lähempänä puoltaväliä. Kysyisinkin, että onko joku saanut vastaaviin ongelmiin apua muista (kilpirauhas)lääkkeistä kuin tyroksiinista? Huomasin, että kun annostusta lisättiin päälle 100 mikrogramman, niin alkoi tulla liikatoiminnan oireita.. En siiten tiedä, mikä avuksi :/ niin ja tosiaan olen nuori nainen.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu