Onko vinkkejä miten kannattaa käyttää noita käyttäjäasetuksa U1 ja U2?
Riippuu tietenkin miten kuvaa, mutta muuiden käyttötavasta voi saada vinkkejä ja joitain käyttötapoja josta lähteä liikkeelle.
Sulantoblogista löytyi tällainen tieto: "Käyttäjäasetuksiin tallentuu kaikki muu paitsi oma valikko, tallennuskansio, tiedoston nimeäminen, päällekkäisvalotus, ajastettu kuvaus ja muokkaa kuvasäätimiä."
Miten käytätte U1 ja U2 käyttäjäasetuksia?
10
208
Vastaukset
- tiamies
"Onko vinkkejä miten kannattaa käyttää noita käyttäjäasetuksa U1 ja U2?"
kyllä U2 on parempi.
U-boat ei vuoda
ja U1 on aika tylsä ohjelma- kirjoitus paljastaa
Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, kannattaa pysyä hiljaa. Onneksi tyhmyys ei tartu mutta asennevamma valitettavasti pierytyy.
Viime kesästä alkaen olen ollut myös D7100 haltija mutta käytän ainoastaan P, S, A ja M ohjelmia koska muuta ei tarvita.
Noihin Ux paikkoihin voidaan kuitenkin tallentaa omia asetuksia haluttaessa.- ncbxzhcb
"Total recall".
Niihin kannattaa talletaa useimmin käytetyt kuvaustilat, joihin voi nopeasti palata tarvitsematta tehdä mitään erillisiä säätöjä. Monissa kameroissa on kolme paikkaa ja ne korvaa täysin aiheohjelmat.
Säädattäviä ominaisuuksia: Iso, valotustapa (A, T, P jne.) tarkennusmenetelmä (käytettävä tarkennus alue, sekä kerta tai jatkuva tarkennustapa.), Mahdollinen pysyvä valotuskorjaus, värikorjaus (keinovalo), jne. Tarpeen mukaan.
Minulla on usein säädettynä
U1 liikkuvatkohteet
U2 lähikuvat
U3 Muut staattiset kohteet
Useimpia säätöjä voi silti tarvittaessa tilapäisesti muuttaa, mutta ne palaa talletetuiksi, kun kameran virta katkeaa. - 13+8
Jos kuvaa usein esimerkiksi kotona ihmisiä sohvalla istumassa tai lattialla telmiviä lapsia/kotieläimiä niin siihen sopivat asetukset kannattaa tallentaa.
Itselläni on tallennettuna mustavalkokuvausta ja käsisäätöisiä objektiiveja varten omat asetukset. - .....
Täällä on lontoon kielellä vinkkejä.
http://www.flickr.com/groups/nikond7100/discuss/72157633495851218/ - Tällai
Mulla on toinen käytössä ns urheilukuvaukseen eli lyhyt suljinaika, ja toinen on salamakuvaukseen säädetty.
Ei se tietysti vaikee ole säätää tilanteen mukaan ihan Tv (Canon) asetuksellakaan mut noin mulla. - Lisä?
Kun kyseisessä kamerassa ompi kaksi muistikorttia niin onko mahdollista tallentaa asetukset toiselle noista? Kysympähän vaan jos jollakulla on tietoa
muuten selaan opas aapisesta..- ....
Kameran asetukset on mahdollista tallentaa muisikortille ja siirtää turvaan (tai toiseen kameraan). MENU > SETUP > Save/load settings >
- tommi_j
D7000
"For all modes:
Auto White Balance, A2 trim.
AUTO ADR (Adaptive D-Lighting, in the SHOOTING menu)
Focus: AF-A, AUTO AF Area Select ("AFA Auto" as seen in finder when pressing AF mode button on front).
JPG: Optimum Quality. (set in the SHOOTING menu)
AUTO ISO: Max ISO: 6,400 (the default).
Picture Control: Auto Contrast.
Then for U1: Scenics and Things
LARGE BASIC JPG.
No exposure compensation.
Picture Control: VIVID, 3 Saturation, 6 sharpening.
AUTO ISO: 1/30 minimum speed.
Slow rear flash sync.
And for U2: Family and People
SMALL BASIC JPG.
-0.7 exposure compensation.
Picture Control: STANDARD, 2 saturation, 6 sharpening.
Auto ISO: 1/125 minimum speed."
Lähde: http://www.kenrockwell.com/nikon/d7000/users-guide/index.htm#u1u2
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1031773- 2071560
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591040Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311000Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K61907En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k51824Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49785Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉61782The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5762Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36755