rankka hoitotyö

hoitotyöhön väsynyt

En tiedä vieläkään olenko väärällä alalla,olen ollut yli 20 vuotta hoitajana mutta nyt alkaa tuntumaan että en enää jaksa työtäni.Työstäni tykkään,varmaan liiankin paljon koska työt tulee kotiin ja uniini.Työssä otetaan ihan kaikki irti mitä ihmisestä saa ja vähän enemmänkin.Kuinka te muut jaksatte töissä ja mitä vielä töitten jälkeen.Mää en jaksa enää mitään vaan ajatukset pyörii töissä ja tekemättömissä paperitöissä mitä olis pitänyt taas jaksaa ja ehtiä mutta kun ei ehdi.Hyvä kun pystyy pitään taukonsa eikä aina sitäkään.Ihmetten kuka nuori jaksaa tähän työhön tulla.Vaikkakin huomaan että meidän työpaikalla nuoret eivät ota tätä työtä niin vakavasti eikä tunteella niinkuin me vanhemmat.Huomenna taas töihin mutten tiedä kuinka taas jaksaa....

38

4079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anesteessia

      Se että työt tulee kotiin ja uniin niin se rupeaa kuulostamaan jo vakavammalta.
      pitää osata nollata itsensä. hoitajana tiedät mitä seuraa siitä huonosta unesta.
      pidä preikki työistä hae vuorotteluvapaata tai opintovapata niin minä tein kun oli samat oireet.

      • höpö hölisee

        "Se että työt tulee kotiin ja uniin niin se rupeaa kuulostamaan jo vakavammalta.
        pitää osata nollata itsensä. hoitajana tiedät mitä seuraa siitä huonosta unesta.
        pidä preikki työistä hae vuorotteluvapaata tai opintovapata niin minä tein kun oli samat oireet."

        Hahahahahahaha!! Anestesiahoitaja se siinä jakelee neuvoja oman "raskaan" työnsä siivittämänä. Kun oma työ on sen anestesiakoneen takana seisomista ja ruudun kyttäämistä, niin pidä mölyt mahassasi. et kuule tiedäkkään mitä on työ vuodeosastoilla, ensihoidossa tai dementiahoitokodeissa!


      • juupasjuupas
        höpö hölisee kirjoitti:

        "Se että työt tulee kotiin ja uniin niin se rupeaa kuulostamaan jo vakavammalta.
        pitää osata nollata itsensä. hoitajana tiedät mitä seuraa siitä huonosta unesta.
        pidä preikki työistä hae vuorotteluvapaata tai opintovapata niin minä tein kun oli samat oireet."

        Hahahahahahaha!! Anestesiahoitaja se siinä jakelee neuvoja oman "raskaan" työnsä siivittämänä. Kun oma työ on sen anestesiakoneen takana seisomista ja ruudun kyttäämistä, niin pidä mölyt mahassasi. et kuule tiedäkkään mitä on työ vuodeosastoilla, ensihoidossa tai dementiahoitokodeissa!

        Tässä taas nähään tämä miten toisen työtä arvostetaan!

        Juu, anehoitaja seuraa konetta, mutta pitää olla valmis muutamassa sekunnissa toimimaan, kun jokin menee pieleen! Elvytys täytyy osata aloittaa heti. Potilas on pahimmassa mahollisessa paikassa, leikattavana, nämä asiat vaikuttavat suuresti myös terveeseen ihmiseen.

        No, mutta kommentoijan logiikalla jatkaen..

        Vuodeosastolla on ehkä happiviikset, 2l/min, DNR. Pistetään nyt vähä kipulääkettä.
        Ambulanssi kuskaa juoppoja ja eksyneitä vanhuksia eteenpäin.
        Dementikot osaa olla hankalia, mutta eihän heitä tarvitse kuunnella koska he ovat höpöjä.
        Lasten osastolla ei tarvitse edes pistää, kun lääkärit hoitaa sen!

        Olen ollut keikkalaisena monessa paikassa. Ja joka paikassa on ollut omat oppimisensa ja ymmärtämisensä. Yksi paikka on haastava fyysisesti, toinen henkisesti. Paikkoja ei voi edes verrata keskenään! Se riippuu niin paljon paikasta. Silti koitan arvostaa eri paikoissa työtään tekeviä. Etenkin heitä joista näkee että he tekevät työtään sydämellä.


      • peruslähis
        juupasjuupas kirjoitti:

        Tässä taas nähään tämä miten toisen työtä arvostetaan!

        Juu, anehoitaja seuraa konetta, mutta pitää olla valmis muutamassa sekunnissa toimimaan, kun jokin menee pieleen! Elvytys täytyy osata aloittaa heti. Potilas on pahimmassa mahollisessa paikassa, leikattavana, nämä asiat vaikuttavat suuresti myös terveeseen ihmiseen.

        No, mutta kommentoijan logiikalla jatkaen..

        Vuodeosastolla on ehkä happiviikset, 2l/min, DNR. Pistetään nyt vähä kipulääkettä.
        Ambulanssi kuskaa juoppoja ja eksyneitä vanhuksia eteenpäin.
        Dementikot osaa olla hankalia, mutta eihän heitä tarvitse kuunnella koska he ovat höpöjä.
        Lasten osastolla ei tarvitse edes pistää, kun lääkärit hoitaa sen!

        Olen ollut keikkalaisena monessa paikassa. Ja joka paikassa on ollut omat oppimisensa ja ymmärtämisensä. Yksi paikka on haastava fyysisesti, toinen henkisesti. Paikkoja ei voi edes verrata keskenään! Se riippuu niin paljon paikasta. Silti koitan arvostaa eri paikoissa työtään tekeviä. Etenkin heitä joista näkee että he tekevät työtään sydämellä.

        Totta joriset. Itse olen tauolla henkisesti raskaasta työstä, jota moni sanoisi helpoksi. Nyt teen silloin tällöin fyysisesti raskasta hoitotyötä keikkamalliin. Ihanaa, nuppi huilaa. Raskaaksi käy tämäkin pitkässä juoksussa.


      • lähäriopiskelija
        juupasjuupas kirjoitti:

        Tässä taas nähään tämä miten toisen työtä arvostetaan!

        Juu, anehoitaja seuraa konetta, mutta pitää olla valmis muutamassa sekunnissa toimimaan, kun jokin menee pieleen! Elvytys täytyy osata aloittaa heti. Potilas on pahimmassa mahollisessa paikassa, leikattavana, nämä asiat vaikuttavat suuresti myös terveeseen ihmiseen.

        No, mutta kommentoijan logiikalla jatkaen..

        Vuodeosastolla on ehkä happiviikset, 2l/min, DNR. Pistetään nyt vähä kipulääkettä.
        Ambulanssi kuskaa juoppoja ja eksyneitä vanhuksia eteenpäin.
        Dementikot osaa olla hankalia, mutta eihän heitä tarvitse kuunnella koska he ovat höpöjä.
        Lasten osastolla ei tarvitse edes pistää, kun lääkärit hoitaa sen!

        Olen ollut keikkalaisena monessa paikassa. Ja joka paikassa on ollut omat oppimisensa ja ymmärtämisensä. Yksi paikka on haastava fyysisesti, toinen henkisesti. Paikkoja ei voi edes verrata keskenään! Se riippuu niin paljon paikasta. Silti koitan arvostaa eri paikoissa työtään tekeviä. Etenkin heitä joista näkee että he tekevät työtään sydämellä.

        Ei hyvää päivää..

        Se vanhusten nostelu ja vaipparali ja pukemisralli kun ovat melkeinpä vuodepotilaista, sängyt tavallisia puusänkyjä ei pyöriä alla eikä sähköisiä eikä mitään nostimia ja sitten vielä pusherit ja muut hemipotilaat joilla liian pienet kikkanat vaatteet ja muitisairaudet plus muut henkisen puolen ongelmat.

        3 ihmisen saunottaminen yhtäpötköä ja kykkiminen ja nostelu ja kääntäminen.. osaston lämpätila on 26 ja vanhukset valittaa että kylmää ei hoitajia kylmä..ruokatauko 20 minuuttia ja 2 muuta taukoa 10 minuuttia.

        Itse teen 3 hemipotilasta valmiiksi sisältää sängystä ylösnostamisen ja auttamisen vessakäynnin, pukemisen ja aamutoimet ja vaipat ja puvälineet tukisukat sekä polvituet sekä talutuksen ja istumaan avustamisen tuoliin joka pitää sitten jurruuttamalla ja voimalla siirtää pöydän ääreen potilaan istuesa siinä.Kaikki 35 minuuttiin.Eli 35 minuuttia ja 3 hemipotilasta olen opiskelija ja minulle sanottiin että olen hidas.

        Vieläkö anestesiahoitaja puhut että työsi on raskasta???


      • peruslähis
        lähäriopiskelija kirjoitti:

        Ei hyvää päivää..

        Se vanhusten nostelu ja vaipparali ja pukemisralli kun ovat melkeinpä vuodepotilaista, sängyt tavallisia puusänkyjä ei pyöriä alla eikä sähköisiä eikä mitään nostimia ja sitten vielä pusherit ja muut hemipotilaat joilla liian pienet kikkanat vaatteet ja muitisairaudet plus muut henkisen puolen ongelmat.

        3 ihmisen saunottaminen yhtäpötköä ja kykkiminen ja nostelu ja kääntäminen.. osaston lämpätila on 26 ja vanhukset valittaa että kylmää ei hoitajia kylmä..ruokatauko 20 minuuttia ja 2 muuta taukoa 10 minuuttia.

        Itse teen 3 hemipotilasta valmiiksi sisältää sängystä ylösnostamisen ja auttamisen vessakäynnin, pukemisen ja aamutoimet ja vaipat ja puvälineet tukisukat sekä polvituet sekä talutuksen ja istumaan avustamisen tuoliin joka pitää sitten jurruuttamalla ja voimalla siirtää pöydän ääreen potilaan istuesa siinä.Kaikki 35 minuuttiin.Eli 35 minuuttia ja 3 hemipotilasta olen opiskelija ja minulle sanottiin että olen hidas.

        Vieläkö anestesiahoitaja puhut että työsi on raskasta???

        En tiedä mitä sanoa, kun hidas/ nopea on ainoa kriteeri hoitotyössä nykyään. Joillekin hoitajille olen hidas, eilen taas minulle mainittiin "ettei ole kiire", kun parityönä tehtiin.
        Jokainen tekee omaan tahtiin, pääasia on että työt tehdään. Eli jos teet hoitosuunnitelman mukaan, niin ei vaan ehdi. Niiden hoitajien kädenjälki näkyy, jotka ehtivät röökillä istuskella.


      • Anonyymi
        höpö hölisee kirjoitti:

        "Se että työt tulee kotiin ja uniin niin se rupeaa kuulostamaan jo vakavammalta.
        pitää osata nollata itsensä. hoitajana tiedät mitä seuraa siitä huonosta unesta.
        pidä preikki työistä hae vuorotteluvapaata tai opintovapata niin minä tein kun oli samat oireet."

        Hahahahahahaha!! Anestesiahoitaja se siinä jakelee neuvoja oman "raskaan" työnsä siivittämänä. Kun oma työ on sen anestesiakoneen takana seisomista ja ruudun kyttäämistä, niin pidä mölyt mahassasi. et kuule tiedäkkään mitä on työ vuodeosastoilla, ensihoidossa tai dementiahoitokodeissa!

        Juu-u. Tiedän. Se on sitä että hoitajat kyttäävät joka minuuttia milloin saa taas istua per*een päällä. Millään alalla ei ole niin paljoa taukoja kun esimerkiksi hoivayksikössä. Syödään talon ruuat ja kotiin lähtiessään päivitellään kun ei olla "keretty" syödä edes eväitä. No ei varmasti jos on syönyt talon laskuun aamupalan, lounaan ja päivällisen. 😏


      • Anonyymi
        lähäriopiskelija kirjoitti:

        Ei hyvää päivää..

        Se vanhusten nostelu ja vaipparali ja pukemisralli kun ovat melkeinpä vuodepotilaista, sängyt tavallisia puusänkyjä ei pyöriä alla eikä sähköisiä eikä mitään nostimia ja sitten vielä pusherit ja muut hemipotilaat joilla liian pienet kikkanat vaatteet ja muitisairaudet plus muut henkisen puolen ongelmat.

        3 ihmisen saunottaminen yhtäpötköä ja kykkiminen ja nostelu ja kääntäminen.. osaston lämpätila on 26 ja vanhukset valittaa että kylmää ei hoitajia kylmä..ruokatauko 20 minuuttia ja 2 muuta taukoa 10 minuuttia.

        Itse teen 3 hemipotilasta valmiiksi sisältää sängystä ylösnostamisen ja auttamisen vessakäynnin, pukemisen ja aamutoimet ja vaipat ja puvälineet tukisukat sekä polvituet sekä talutuksen ja istumaan avustamisen tuoliin joka pitää sitten jurruuttamalla ja voimalla siirtää pöydän ääreen potilaan istuesa siinä.Kaikki 35 minuuttiin.Eli 35 minuuttia ja 3 hemipotilasta olen opiskelija ja minulle sanottiin että olen hidas.

        Vieläkö anestesiahoitaja puhut että työsi on raskasta???

        No jos tämä on sinun mielestäsi raskasta niin pulassa olet jos jollekin muulle alalle havittelet. Suosittelen myös tekemään jotain fyysiselle kunnolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu-u. Tiedän. Se on sitä että hoitajat kyttäävät joka minuuttia milloin saa taas istua per*een päällä. Millään alalla ei ole niin paljoa taukoja kun esimerkiksi hoivayksikössä. Syödään talon ruuat ja kotiin lähtiessään päivitellään kun ei olla "keretty" syödä edes eväitä. No ei varmasti jos on syönyt talon laskuun aamupalan, lounaan ja päivällisen. 😏

        Seinäjoen kotihoitokin alkanut laskuttamaan huumekauppiaitten tyyliin vaipoista,joita ei edes toimiteta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu-u. Tiedän. Se on sitä että hoitajat kyttäävät joka minuuttia milloin saa taas istua per*een päällä. Millään alalla ei ole niin paljoa taukoja kun esimerkiksi hoivayksikössä. Syödään talon ruuat ja kotiin lähtiessään päivitellään kun ei olla "keretty" syödä edes eväitä. No ei varmasti jos on syönyt talon laskuun aamupalan, lounaan ja päivällisen. 😏

        Sinä et tiedä hoitoalasta mitään, jos etole valehoitajana!


    • nuori hoitsu

      Ei me nuoretkaan jakseta alalla sen paremmin.. Tietty vanhemmat alalla pitempään olleet ovat paremmin "tottuneet" hektisyyteen, kovaan ruumiilliseen työhön ym. ja jotkut vain ovat persoonaltaan sellaisia, että suorastaan manian omainen hössöttäminen on heille mielekästä. Itse alalla about 5 vuotta olleena olen nähnyt ja tehnyt hoitoalan työtä sen verran riittävästi, että alanvaihdos kevyempiin ja kiireettömämpiin hommiin on kytenyt jo pitkään mielessä sekä samat suunnitelmat on monella muullakin hoitsukaverillani yllätys yllätys :D Käsien ihokin on vuosien varrella herkistyny ilmeisesti käsideseistä entisestään ja iho on varsinkin talvisin jatkuvasti haavaumilla. Eikä haitanne vaikka palkka laskis radikaalisti! Kunhan työ olis lepposaa, ei ruumiillisesti raskasta ja töihin voisi mennä levänneenä ja lähteä energisenä niin että jaksaisi mennä vaikka kuntosalille vetämään rankat treenit.. Hoitoalalla ollessa kun ei nuo toivomukset oikein toteudu :/

    • sh:n palkkaus ??

      Kun olet ollut noin kauan alalla, tiedät vastata akuuttiin kysymykseen.

      Onko sairaanhoitajan alkupalkka yli 3000e? Näkys sellasta infoa tuossa olevan ja laittoin miettimään pitääkö paikkansa. Ymmärrän että lisien kanssa on jos alalla 20 vuotta, mutta linkistä saa käsityksen että on heti.

      http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288660948476.html?pos=ok-nln

      • tietoa, kiitos !

        Kertokaa mikä on totuus palkkauksesta vai mistä noita lukuja on otettu? Sairaanhoitaja joka tekee päivätyötä, mikä on palkka alussa ja mikä on 10 v.n jälkeen ja milloin tulee täyteen , eli ei enää nouse?


      • Höpö hölisee
        tietoa, kiitos ! kirjoitti:

        Kertokaa mikä on totuus palkkauksesta vai mistä noita lukuja on otettu? Sairaanhoitaja joka tekee päivätyötä, mikä on palkka alussa ja mikä on 10 v.n jälkeen ja milloin tulee täyteen , eli ei enää nouse?

        JOs oot noin avuton ettet osaa katsoa esim KVTES:sistä ,niin ei kannata alalle vaivautua. Täällä kun pitää osata pitää puolensa niin monessa muussakin kuin palkka-asioissa.
        http://www.kuntatyonantajat.fi/fi/sopimukset/kvtes/Sivut/default.aspx

        http://www.ptyry.fi/sopimukset/ptytes/Sivut/default.aspx


    • sillivoileipä

      eniten rasittaa huonot työyhteisöt joissa kiusataan ym. hoitotyön johtajilla on harvoin mitään johtamiskoulutusta ja se näkyy. en halua tehdä lopun elämääni tätä duunia mutta ei tämä muuhunkaan kelpuuta eli mitenkäs teet.

      • Anonyymi

        Seinäjoen kotihoidon kaupungin kiholle kun ilmoittaa ammattitaidottomasta ja tasottomasta vanhusten kohtelusta,niin he lähettävät käsikassaransa kostamaan,luulevat ettei kukaan uskalla lähteä valtiota vastaan käräjöimään,johtoporras ei ota vastuuta naisvaltaisella alalla,pelkäävät virkojensa puolesta


    • sh..

      Sairaanhoitaja, kaupungintyöntekijä, vakituinen, 8 vuotta ollut, peruspalkka sairaalassa 2270e.

      • tietoa, kiitos!

        Kiitos tiedosta:) Juuri tuollaista kokemusperäistä tietoa moni kaipaa, mitä palkka on käytönnössä. En ole tulossa alalle, mutta haluan tietoa monista syistä, on meikäläiseltäkin asiaa kysytty... Mikä on palkkataso nykyään? Eläkkeellä tässä jo ollaan...esim mikä on lähtötason palkka, jos tekee pelkkää päivävuoroa? Joten, suurkiitos:) asiallisesta vastauksesta.


    • Vuorotteluvapaalaine

      Heippa

      Itse lähdin 7 kk:n vuorotteluvapaalle. Pohdin jatkoja tänä aikana.
      Aloitin helmikuussa 2014 vuorotteluni.
      Minulla oli samanlaisia tuntemuksia.

      Voimia sinulle ja muillekin hoitajille!
      Lämmöllä sinua ajatellen....

    • Mitta täynnä

      Ei tätä työtä enää kukaan jaksa..ei

      Olen ollut 10 vuotta Lähihoitajana ja nyt mulle riitti.

      Tää saa olla tässä paskanhajut,kuset, eritteet, lyömiset, haukkumiset ja työkavereiden selkäänpuukotukset ei tässä oma terveys enää kestä joten meen tänään työkkäriin ja pyydän päästä psygologille ja johonkin toiseen duuniin.

      Esimies ihan pihalla ja veemäinen kulkee seinänviertä syyttäen omista mokistaan työntekijöitään.

      Antaapa olla tehköön nää hommat jolla vielä intoa riittää tää loppu mun osaltani tähän.

      • Anonyymi

        Tyypillistä slaavilaisen,n-haploryhmään kuuluvan kansan keskuudessa,vastuun välttely ja siirtäminen "alempiarvoisille",Suomen valtio on tarjonnut tapporahaa tietyntyyppisille hoitajille jo pitkään


    • jml

      Hoitajilta vaaditaan ihan liian paljon ja palkka on suorastaan paska verrattuna kaikkeen siihen vastuuseen fyysiseen työhön, mitä joutuu töissä kantamaan. Ei ihme että hoitajilla alkaa oleen voimat lopussa ja ymmärrän ihan täysin. Töitä tehhään 120%sti mutt silti ei mitenkään kerkiä vuoron aikana tekeen niitä kaikkia hommia mitä pitäisi... töitä on vaan ihan liikaa

      • Anonyymi

        Hoitajat ovat vain kiristäneet lisää palkkaa sillä tapaa,vaarantaneet potilasturvallisuudenkin ahneuksissaan,valtion,kunnan,ja kaupungin suojatyöpaikkalaiset vain vaihtavat työnsä toiseen valtion suojatyöpaikkaan


    • Vierihoitaja

      moi.
      Älä ihmeessä tapa itseäsi työllä tai velvollisuudentunteella.
      Mene puhumaan vaikka terveyskeskukseen jaksamattomuudestasi.
      Kirjoituksesi mukaan tilanteesi on jo hälyttävä. Nuoret osaavat, sun näköjään vaan pitää pitää kiinni kaikesta. Milloin sulle on viimeeksi tehty terveyteesi liittyviä tutkimuksia?

    • sisätautien sh

      No sen nyt voi sanoa ihan suoraan että leikkuri ei ole kummoinen työpaikka ja anehoitajat ovat täysiä osaamattomia mulkkuja. Se koneen ruudun kyttääminen ei sinusta Jumalaa tee, jos elottomaksi menee niin sinähän kutsut anestesialääkärin.

      Tulepa vuodeosastolle töihin niin joudut ihan oikeisiin hommiin.

      • Terve elämä

        Hyvät hoitotyön kollegat! Älkää tapelko toisianne vastaan ja miksi edes tappelette? Ai, kenellä on rankin työ suhteessa paskaan palkkaan? Nyt tsemppia rakkaat hoitotyön veljet ja sisaret.
        Omat kokemukset 3:lta eri erikoisalalta ja tiedän että jokaisessa sai tehdä töitä, ja vastuu potilaista painoi hartioita. Tämä nykyajan trendi, että kaiken pitää olla kiireellistä on täyttä arkipäivää myös hoitotyössä.

        Tsemppiä ja jaksamista kaikille. Älkää antako periksi ja pitäkää lippu korkealla!


    • kristalee

      Tämä keskusteluketju kertoo valitettavan totuuden kahdestakin asiasta. Tässä näkyy selkeästi se, miksi sairaanhoitajien palkat eivät koskaan nouse, ja miksi työyhteisöt voivat huonosti. En ole koskaan ymmärtänyt enkä tule ymmärtämään, miksi me emme ole kollegiaalisia toisiamme kohtaan. Arvosta toistemme työtä, pyri tukemaan, kannusta oli sitten toisen erikoisala mikä hyvänsä. Jokaisessa erikoisalassa on oma raskautensa, osa on fyysisesti raskaampaa, osa henkisesti, kaikissa erikoisaloissa ovat olemassa nuo elementit, henkinen ja fyysinen raskaus, tavalla tai toisella. Me emme jostakin syystä pysty seisomaan yhtenä rintamana, jos niin olisimme pystyneet tekemään, meidän palkkatasomme tänäpäivänä olisi aivan toinen kuin se on. Me tekisimme työtämme huomattavasti terveemmissä työyhteisöissä, jolloin työn raskauskin olisi helpompi jaksaa. Koska voisi luottaa toisen kollegiaalisuuteen, tukeen ja siihen, että kaikki puhaltavat yhteen hiileen.

      Lisäksi kaikki, erityisesti pt:t, hyötyisivät siitä, että me voisimme konsultoida toinen toisiamme, eri erikoisalojen sairaanhoitajat voisivat kysyä neuvoa asioissa, jotka itselle ovat vieraita, toiselle tuttuja. Tälläinen meiltä puuttuu lähes täysin. Mikä siis on käsittämätöntä. Minulla on suuri onni työskennellä tällä hetkellä työyhteisössä, jossa nämä asiat toteutuvat. Ja ne toteutuvat myös niin, että lääkärit ovat kiinteästi osa työyhteisöä, työkavereita, teemme moniammatillista yhteistyötä ja lääkärit kuuntelevat ja huomioivat sairaanhoitajien mielipiteet ja näkemykset. Asioista päätetään yhdessä.

      Vielä kerran, missä on vika? Voiko ammattiryhmässämme olla todella niinpaljon tietynlaisen persoonallisuuden omaavia ihmisiä? Siis kateellisia toiselle, tietoa pimittäviä, valmiina iskemään toista selkään kun tilaisuus tulee, vähättelemässä toisen työtä...en vain kertakaikkiaan ymmärrä. Toivottavasti uusi sairaanhoitaja sukupolvi pystyy vihdoin muuttamaan tämän asian. Olemaan kollegiaalisia, arvostamaan toistensa työtä ja myös konsultoimaan toisiaan. Ehkä sitten, jonakin päivänä, myös palkat vihdoin nousevat sille tasolle, millä niiden kuuluisi olla. Kun on joukkovoimaa ajaa asia vihdoin, 50-vuoden uhoamisen jälkeen, uhoamisesta todeksi. Kaikille teille opiskeleville, tuleville sairaanhoitajille, älkää suostuko jatkamaan tätä käsittämätöntä kollegialisuuden puutetta, vaan luokaa vahva ja kollegiaalinen ammattiryhmä, josta voi olla ylpeä.

      • Manja3

        Kiitos kristalee asiallisesta kommentistasi. Ihmettelen suuresti muiden kirjoittajien mielipiteitä, kuin he tylyttävät toisiaan. Itse opiskelin aikuisena lähihoitajaksi ja olen tehnyt jonkin verran keikkatöitä erilaisissa työpaikoissa. Sanoisin, että minusta ahdistavinta työpaikoissa on ollut se huono työilmapiiri.Selkäänpuukotusta, kyttäämistä ja lyttäämistä on aivan liikaa, senkin energian voisi käyttää asiakkaiden hyvinvoinnin edistämiseen. Lähihoitajan työ on henkisesti ja fyysisesti raskasta, mutta jos henkistä kuormaa vielä lisää paskamainen työkaveri(t), niin ei sitä työtä jaksa pirukaan tehdä. En tiedä johtuuko kateudesta vai mistä, kun toisen tekemää työtä ei arvosteta, vaan tuijotetaan vaan omaan napaan...
        Sinänsä nämä kommentit olivat nyt paikallaan, kun mietin hakeudunko palvelutaloon sijaiseksi vai enkö?! Luultavasti yritän aivan jotain muuta...


      • Anonyymi

        N-haploryhmään kuuluvat ovat aina syöneet toisiaan,samoja slaaveja kuin venäläiset,valitettavasti


      • Anonyymi
        Manja3 kirjoitti:

        Kiitos kristalee asiallisesta kommentistasi. Ihmettelen suuresti muiden kirjoittajien mielipiteitä, kuin he tylyttävät toisiaan. Itse opiskelin aikuisena lähihoitajaksi ja olen tehnyt jonkin verran keikkatöitä erilaisissa työpaikoissa. Sanoisin, että minusta ahdistavinta työpaikoissa on ollut se huono työilmapiiri.Selkäänpuukotusta, kyttäämistä ja lyttäämistä on aivan liikaa, senkin energian voisi käyttää asiakkaiden hyvinvoinnin edistämiseen. Lähihoitajan työ on henkisesti ja fyysisesti raskasta, mutta jos henkistä kuormaa vielä lisää paskamainen työkaveri(t), niin ei sitä työtä jaksa pirukaan tehdä. En tiedä johtuuko kateudesta vai mistä, kun toisen tekemää työtä ei arvosteta, vaan tuijotetaan vaan omaan napaan...
        Sinänsä nämä kommentit olivat nyt paikallaan, kun mietin hakeudunko palvelutaloon sijaiseksi vai enkö?! Luultavasti yritän aivan jotain muuta...

        Päihderiippuvaiset ovat sellaisia,nähdessään jonkun vanhuksen asiat olevan hyvin hoidettu,he alkavat tekemään kaikenlaista kiusaa,vanhustyössä paljon katkeroituneita ja karheaäänisiä nuorena porsineita päihdeauneja


    • hoitaja86

      Kohta 10 vuotta lähihoitajan töitä vanhuspuolella tehneenä alkaa olla jo omat voimarajat ylitettynä. Työ on kyllä antoisaa ja mielenkiintoistakin. Mutta työn henkinen ja fyysinen rasittavuus käy oman terveyden päälle. On selkä vaivaa ja kovaa väsymystä työpäivän jälkeen. Työstä palautumiseen menee enempi aikaa, vaikka olenkin vielä nuori, alle 30-vuotias. Työn kehittäminen kiinnostaisi ja uudet menetelmät, mutta jotenkin se yrittäminen tyssää aina siihen ettei työnantajan puolelta tule tukea asioiden eteenpäin viemiseen. Nyt onkin ollut ajatuksissa vaihtaa kokonaan alaa ja lähteä opiskelemaan. Ehkä sitten jossain vaiheessa voisin "palata" takaisin hoitoalalle.

    • Tiia455

      Hoitotyö olisi kivaa jos olisi tarpeeksi hoitajia töissä. Muualla pohjoismaissa on mutta ei Suomessa. Mulla on selkä mennyt totaalisesti ja pakko vaihtaa alaa. Mummot on ihania. Alkodementikot eivät ja niitä riittää. Kotihoidosta tykkäisin mutta niitä paikkamääriä ei jaksa kukaan.

      • Enolepitänyt

        Kotihoidon työntekijät pohtivat tulevaisuuttaan, kun eläkeikä vaan nousee, että mitä tehdään niille ikääntyville työntekijöille, jotka eivät enää jaksa juosta. Potkaistaan pellolle työttömiksi, joita ei kukaan enää ota mihinkään töihin. Ovat jo niin työelämän kuluttamia kipuineen ja kolotuksineen. Siinäpä ihana työelämän kohtalo!


      • Anonyymi
        Enolepitänyt kirjoitti:

        Kotihoidon työntekijät pohtivat tulevaisuuttaan, kun eläkeikä vaan nousee, että mitä tehdään niille ikääntyville työntekijöille, jotka eivät enää jaksa juosta. Potkaistaan pellolle työttömiksi, joita ei kukaan enää ota mihinkään töihin. Ovat jo niin työelämän kuluttamia kipuineen ja kolotuksineen. Siinäpä ihana työelämän kohtalo!

        Tauteja he vain levittäisivätkin,itse immuuneja lähes kaikille pöpöille


    • Eriarvoisuus

      En ole ihan hirveän kauaa ollut alalla, mutta moni asia turhauttaa jo nyt. Töitä on toki enemmän kuin monella muulla alalla, mutta paljon käytetään tuntityöntekijöitä eikä monessakaan ilmoituksessa ole määritelty paljonko työtä olisi. Täysin epävarmaa touhua! Eniten tunteja sitten annetaan niille, jotka tekevät eniten, laiminlyövät taukojaan, tekevät ylitöitä ilmaiseksi jne. Näin erityisesti yksityisellä puolella. Jos valittaa, saa lähteä.

      Kunnan puolella on kevyempää, mutta siellä tietyt esimiehen suosikit pääsevät helposti vaikuttamaan, ketä otetaan töihin. Lisäksi on väärin, että osa vakkaripaikan saatuaan tuntuu menettävän motivaationsa työhön. Tekevät vain minimimäärän töitä, delegoivat tehtäviään sijaisille jne.

      On myös tympeää jos saa sijaisena eriarvoista kohtelua. Määräaikaista määräaikaisen perään ilman lomia, koulutuksia, kunnon perehdytystä tai edes kiitosta tehdystä työstä. Kohdellaan kuin pelinappulaa pelilaudalla. Kaikki sijaisen virheet ovat tapetilla, mutta omista ja kavereiden virheistä vaietaan visusti.

      • Anonyymi

        Oletkohan kirjoittaja ollut koskaan hoitotyössä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkohan kirjoittaja ollut koskaan hoitotyössä?

        Tuskin ollut, tää on se hlö, joka esiintyy monesti toisina ja valehtelee ja mustamaalaa ihmisiä, joita ei edes tunne, eikä ole tiedä! Porttikielto palstalle!!


      • Anonyymi

        Osinkoa osakkeenomistajille,nykyään kaikki toimivat kuin huumekauppiaat


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe