Miten narsisti jätetään tehokkaasti?

Narskunhylkääjä

Olen eroamassa narsistisesta miehestäni. Meillä ei ole yhteisiä lapsia eikä yhteistä omaisuutta, ja on (onneksi!) ennen avioliiton solmimista tehty voimassa oleva avioehto. Tahdon hänet ulos elämästäni kokonaan ja lopullisesti. Itselläni ei luojan kiitos ole surua eikä kaipausta - edes sitä alkuajan "onnea" kohtaan, koska sehän oli sumutusta, valheellista vedätystä hänen puoleltaan. Minun onneni ja rakkauteni oli totta, hänen ei. Hän petturi, vedättelijä ja teeskentelijä. En tahdo nähdä häntä enää ollenkaan. Kaikkein parasta olisi kun hän itse päättäisi, ettei tahdo elää minun kanssani ja saisin hänet uskomaan että hänhän se jätti minut eikä toisinpäin. Antakaa vinkkejä: miten saan hänen mielenkiintonsa ja niinsanotun "rakkautensa" minuun loppumaan?

Metodina pitäisi olla se, että lakkaan olemasta hänelle narsistinen lähde. Toisin sanoen hänet pitää saada tajuamaan ettei saa minulta sitä mitä toivoo: ihailua, huomiota, alistumista, kaiken nielemistä, tunnekuohuja yms.

Miten temppu - lakata olemasta narsistinen lähde - tehdään?

Olen suhteemme ajan ollut häntä kohtaan hyvin hellä, lämmin ja intohimoinen. Muutunko nyt jääkalikaksi niin että HÄN alkaa ajatella minun muuttuneen ihan tunnistamattomaksi? Eli annanko hänen maistaa omaa lääkettään? Narskuhan sai minut paniikkiin siten, että hän aivan yhtäkkiä, pari kuukautta häiden jälkeen muuttui ihan toisenlaiseksi ihmiseksi kuin se joksi häntä luulin kun menimme naimisiin: ihanasta miehestä tuli ensin kiukutteleva pikkupoika, sitten hysteerinen murrosikäinen, sitten jatkuvasti mottiva ja tyhjästä suuttuva natkuttaja, ja lopulta täydellinen hirviö.

Sanonko hänelle suoraan että hän on narsisti enkä tahdo olla hänen kansaan missään tekemisissä? Pistänkö lyhyen jääkylmän viestin jossa puhun vain käytännön järjestelyistä (liittyen asumiseen ja tavaroiden palauttamiseen - siis siihen että kumpikin saa omat kamansa)ja pyrin hoitamaan senkin niin ettei tarvitse tavata? Kerronko että olen tiedottanut tilanteesta kaikille ystävilleni ja sukulaisilleni ja kuvaillut hänen käytöstään? Kerronko että tapa, jolla äijä on yrittänyt manipuloida minua hylkäämään ystäväni ja sukulaiseni haukkumalla heitä minulle, on aiheuttanut minssa ihan päinvastaisen reaktion (=pidän ystävistäni ja sukulaisistani narsistin ansiosta enemmän kuin ennen)? Kerronko että olen toistanut sukulaisilleni ihan sanatarkasti mitä inhottavuuksia äijä on heistä puhunut (yrittäessään manipuloida minut) ja että nämä ovat kanssani samaa mieltä siitä että äijä on luonnehäiriöinen ihminen ja että ero on ainoa vaihtoehto? Sanonko että rakkaudesta puhuminen on ihan tyhjää lässytystä? Kerronko, että kunnioitus , luottamus ja ihailu ovat loppuneet minun puoleltani sataprosenttisesti? Sanonko huomanneeni että hän on hyvin tavanomainen, keskinkertainen ja tyhjänpäiväinen ihminen, joka vain ikävystyttää muita? Kerronko pitkästyväni hänen seurassaan? Sanonko että hänen ylipainonsa, fyysinen vetelyytensä, vanhuutensa, huono mieskuntonsa, huono ihonsa yms. yms. yms. tympäisevät minua? Kerronko epäileväni, ettei hän löydä uutta naista ikinä koska kukaan ei hänestä huoli (jospa hän hyvällä lykyllä haluaa todistaa että olen väärässä ja etsii nopeasti uuden suhteen - se olisi minulle onnenpotku, joskaan ei sille uudelle naiselle)?

Vinkkejä, kiitos! Tahdon hoitaa tämä asian alta pois nopeasti ja juuri niin jääkylmästi kuin hän ansaitsee.

15

994

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -eräsN!-

Anna lakimiehen hoitaa kaikki "likainentyö" puolestasi. Ja hän myös toimii sinun suojakilpenä, kun narsisti puolisosi aloittaa sodan sinua vastaan. Mutta kerro lakiMIEHELLE rehellisesti kaikki, siihen mitään lisäämättä ja siitä mitään pois jättämättä.

Oikeustoimia voi riittää jatkossakin. Nimittäin narsisti on tosi taitava manipuloija. Ja valheisiinkin saat varautua. Mutta älä anna periksi. Vaikka vaikeaa siitä saattaa tulla.

• been there done that

Komppaan edellistä. Anna lakimiehen hoitaa likainen työ. Älä ole itse missään yhteydessä mieheesi. Älä kerro mitään asioita, mitä mainitsit. Lakkaat vain olemasta hänelle. Jos se ei jätä sua rauhaan (kuten ei varmasti jätä), niin vaihda puhelinnumero salaiseksi.

• 1+6=?

Suosittelisin kylmänviileää eroa ilman isompia selittelemisiä. Jos sinulla on tarvetta puida eron syitä ja kertoa, miltä sinusta tuntuu käänny ammattiauttajan puoleen ja/tai etsi jokin vertaistukiryhmä, josta saat apua ja tukea. Narsistin kanssa näistä asioista on turha puhua, pelkkää ajanhaaskausta ja tuloksena voi olla se, että hän manipuloi sinut takaisin luokseen.

• 5+192

Älä luule, että jaatte tavaranne sovussa. Narsku pitää kaiken. Kun hän ymmärtää, että eroatte hän alkaa varastamaan, valehtelemaan kaksinverroin. Tilanne tulee olemaan täysin mahdoton. Vaikka olisit lähdössä pelkän käsilaukun kanssa, hän heittää sieltä vielä puhelimen ja tietokoneen seinään, anastaa rahasi, potkaisee koiraasi ja ei luultavimmin päästä sinua ovesta ulos.

Neuvon, että hoidat muuton itsenäisesti ulos, kun miehesi ei ole paikalla. Sitten vaan lappu pöydälle. Ei näiden narskuhullujen kanssa voi neuvotella mistään.

Muuton jälkeen katoa täysin ja älä pidä mitään yhteyttä enää koskaan.

• raaka peli

Olin pari vuotta sitten suhteessa naisen kanssa, joka kertoi entisen miesystävänsä olevan narsisti. Nainen kuvaili miehen touhuja pitkät pätkät ja kaikki jutut kuultuani sai minut aluksi vakuuttuneeksi siitä, että hänen entinen miesystävänsä todella oli täysi m*lkku.
      Seuraavan kuukauden kuluessa aloin kuitenkin muuttamaan mielipidettäni yksin hiljaa sisälläni. Naisen kertomat asiat olivat suurpiirteisiä ja niissä kyllä mollattiin miestä, mutta ei kerrottu mitään tarkasti, eikä eritelty mitään yksittäisiä tapahtumia ja tapahtumaketjuja tarkasti, eikä miehen käyttäytymistä eri tilanteissa tarkasti. Noh, yksi tilanne oli, minkä nainen eritteli tarkasti, mutta siinä tilanteessa miehen toiminta ei ollut mielestäni poikkeuksellisen törkeää.
      Lisäksi naisen kertomissa oli paljon ristiriitaisuuksia. Lopulta aloin huomaamaan, että nainen toimi minua kohtaan juuri sellaisella tavalla, miten hän oli väittänyt entisen miesystävänsä toimineen häntä kohtaan.
      Nainen oli myös järjestänyt entisen miesystävänsä mielenterveyshoitoon miehen vanhempia asiassa hyväksikäyttäen.
      Nainen oli jättänyt entisen miesystävänsä kylmästi, hakenut tavarat, kun mies ei ollut kotona ja muuttanut toisellepuolen Suomea.
      Aloin käsittämään, että naisella oli rajatilapersoonallisuushäiriö ja, että hän oli projisoinut itsensä entiseen miesystäväänsä ja tämän jälkeen rankaissut miehessä näkemäänsä itseään.

• Narskunhylkääjä

Olen jo lähtenyt, ja sain mukaani lähes kaiken tavaran mitä omistan. Minulta jäi joitakin yksittäisiä vaatekappaleita, joista vähät välitän. Hän aavisti että olen lähdössä ja piilotti joitakin minulle ostamiaan koruja yms, etten saisi niitä mukaani. Ikään kuin niistä välittäisin ja ikinä pystyisin niitä edes käyttämään!

Juridinen kysymys. Pitääkö tehdä ositus, jos on avioehto ja kumpikin on jo saanut omat henk.kohtaiset tavaransa?

• 6+20=?

Alla olevasta linkistä:

"Ositus toimitetaan vaadittaessa. Jos kumpikaan puolisoista ei vaadi osituksen toimittamista, sitä ei tällöin suoriteta. Oikeus osituksen vaatimiseen ei kuitenkaan vanhene, joten on mahdollista, että ositusta vaaditaan vielä useiden vuosien päästä avioerosta. Tämän vuoksi ositus kannattaisi tehdä mahdollisimman pian avioerosta. Ositus voidaan toimittaa avioliiton purkauduttua tai jo avioeroasian vireillä ollessa".

http://www.nettilaki.com/a/avioero-osituksessa-puolisoiden-omaisuudet-jaetaan

• Narskunjättäjä
        6+20=? kirjoitti:

Alla olevasta linkistä:

"Ositus toimitetaan vaadittaessa. Jos kumpikaan puolisoista ei vaadi osituksen toimittamista, sitä ei tällöin suoriteta. Oikeus osituksen vaatimiseen ei kuitenkaan vanhene, joten on mahdollista, että ositusta vaaditaan vielä useiden vuosien päästä avioerosta. Tämän vuoksi ositus kannattaisi tehdä mahdollisimman pian avioerosta. Ositus voidaan toimittaa avioliiton purkauduttua tai jo avioeroasian vireillä ollessa".

http://www.nettilaki.com/a/avioero-osituksessa-puolisoiden-omaisuudet-jaetaan

"Osituksen ytimenä on puolisoiden yhteenlasketun avio-oikeuden alaisen omaisuuden säästön puolittaminen."

Mutta kun avioehto on sulkenut avio-oikeuden pois jo valmiiksi, niin mihin ositusta tarvitaan? Avio-oikeuden alaista omaisuuttahan ei tässä tapauksessa ole. En yritä jankuttaa, vaan ihan oikeasti en ymmärrä. Totta kai teen kaiken mistä on minulle hyötyä tai mikä minimoi osalleni tulevan harmin.

• 8+19=?
        Narskunjättäjä kirjoitti:

"Osituksen ytimenä on puolisoiden yhteenlasketun avio-oikeuden alaisen omaisuuden säästön puolittaminen."

Mutta kun avioehto on sulkenut avio-oikeuden pois jo valmiiksi, niin mihin ositusta tarvitaan? Avio-oikeuden alaista omaisuuttahan ei tässä tapauksessa ole. En yritä jankuttaa, vaan ihan oikeasti en ymmärrä. Totta kai teen kaiken mistä on minulle hyötyä tai mikä minimoi osalleni tulevan harmin.

Avioehtosopimus ei ole juridisesti ehdottoman sitova. Riippuu hieman tilanteesta. Vaatiiko kumppanisi ositusta, kokeeko hän että teillä on yhteistä omaisuutta ja/tai velkoja? Jos kyllä, niin kannattaa kääntyä perhe-oikeuteen erikoistuneen juristin puoleen.

• Narskunhylkääjä
        8+19=? kirjoitti:

Avioehtosopimus ei ole juridisesti ehdottoman sitova. Riippuu hieman tilanteesta. Vaatiiko kumppanisi ositusta, kokeeko hän että teillä on yhteistä omaisuutta ja/tai velkoja? Jos kyllä, niin kannattaa kääntyä perhe-oikeuteen erikoistuneen juristin puoleen.

Eiköhän se ole sitova narskuni mielestäkin, kun liitto kesti vain kaksi vuotta, ja minä olen koko ajan ollut se vähemmän tienaava ja se jolla on vähemmän omaisuutta - luulisi ettei äijä halua kyseenalaistaa avioehtoa, koska omaisuuden jakaminen tasan jättäisi hänet vähemmälle. En usko että äijä kokee että meillä on yhteistä omaisuutta. Kotiimme ostetut huonekalut ovat tietenkin hänen mielestään hänen ikiomiaan, kuinkas muuten.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen: miten saan äijän "rakkauden" loppumaan?

Hän ei ole minua itse asiassa vainonnut lähtöni jälkeen.Hän luultavasti arvaa missä majailen, mutta ei ole yrittänyt tulla käymään. Vain pari puhelua on tullut. En ota niitä vastaan enkä reagoi tekstiviesteihin. Mutta koko ajan mietin mitä hän nyt suunnittelee. Kaikki narskut eivät vainoa, jotkut (kuulemma) vain unohtavat ja alkavat käyttäytyä kuin puolisoa ei olisi olemassakaan ja hankkivat heti uuden uhrin. Jos minua lykästää, minun narskuni kuuluu näihin. .

• Onneksi olkoon

Ap:lle
      Hieno juttu, että tajusit missä mennään ja nostit kytkintä.

• Narskunhylkääjä

Olisin voinut tajuta aikaisemminkin, turhan kauan siinä kiduin.

• Kaakkao

No jos mies sinua ole häirinnyt, niin ei kai sitä tarvitse miettiä? Minusta murehdit nyt turhaan. Jos olet jo lähtenyt, olet turvassa ja mitään et häneltä halua, niin jatkat vain elämääsi. Jos mies yrittää jotain, niin sitten mietit mitä teet. Olet tainut lukea liikaa narskutekstejä. Ei kaikki ihmiset toimi samalla tavalla.

• No no no.......

Mistä noin kauhea viha ja katkeruus ?? Projisoit nyt omaa pahuuttasi.... taitaa kalahtaa pahasti omaan nilkkaa? Tuliko nusastua väärää miestä? kenties miehesi kaveria ja nyt oma pahuus koskee..... sitä saa mi.....

• Vähin äänin

Jos ero ei onnistu vain oikeustoimin, niin kerro tyyliin että tajuat huonoutesi hänen rinnallaan et kestä enää ja haluat vapauttaa hänet niille ihanille naisille joita hänellä varmaankin on yllin kyllin. Narskun loukkaamisesta saa vain harmia ei hän pysty vastaanottamaan arvostelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      56
      1232
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      94
      1226
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1060
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      18
      925
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      813
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      114
      794
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      742
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      14
      730
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      629
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      613
    Aihe