Vallankumous!

dkdkdkdkdkkdkekekdke

Monella yksinäisellä tuntuu olevan huono itsetunto. Täälläkin koko ajan kysellään mitä mieltä muut ovat siitä kun ei ole kavereita tai siitä kun on hiljainen, tai jotain muuta vastaavaa. Noilla muilla palstoilla miehet kyselevät naisilta, että mitä mieltä ovat lyhyistä miehistä. Naiset kyselevät mitä mieltä ovat muutamasta ylimääräisestä kilosta. En olisi yllättynyt, jos joku päivä jossain viestissä joku vasenkätinen olisi huolissaan oikeakätisten mielipiteestä.

Mitä jos ihmiset lakkaisivat miettimästä mikä muita miellyttää? Tarvitseeko yksinäisyyttäkään oikeasti häpeillä? Jos 50-luvulla Yhdysvalloissa mustat miehet suoristivat hiuksiaan, koska halusivat olla niin kuin valkoiset. Se näytti oikeasti aivan idioottimaiselta, mutta eivät he sitä tajunneet. Heille tärkeintä oli miellyttää muita ihmisiä. Vasta Malcolm X sai palautettua mustien itsearvostuksen ja änen ansiostaan miesten afrohiusten suoristamisesta tuli häpeällistä. Ennen Gandhia intialaiset toimivat lähinnä brittien kenkien kenkienkiillottajina. Ennen Che Guevaraa ja Fidel Castroa köyhät kuubalaiset nöyristelivät amerikkalaisten suuntaan.

Olkaa mitä mieltä hyvänsä mainitsemistani ihmisistä, he ovat kuitenkin elävä todiste siitä, että nöyristelyllä ei saa mitään aikaan. Sen sijaan että olisitte huolissanne suosittujen seurapiiri-ihmisten mielipiteestä, säilyttäkää ylpeytenne! Jos muiden silmissä häpeilette jotain ominaisuutta mikä teillä on, kaivatte kuoppaa muille samanlaisille. Älkää pilatko meidän yksinäisten mainetta nöyristelemällä! Tarvitaanko tässä joku yksinäisten vallankumoustaistelija palauttamaan yksinäisten kunnia? Jos olette hiljaisia, yksinäisiä ja ujoja, niin olkaa rehellisesti sitä älkääkä häpeilkö sitä.

3

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Invisible boy

Mustilla ja muilla oli toisensa, yksinäisellä ei ole ketään. Jälkimmäisten kohdalla kyse ei ole välttämättä nöyristelystä, vaan läheisyyden kaipuusta ja pelosta, että ei löydä ketään kun on, mitä on. Minä itse en esimerkiksi ole häpeillyt itseäni (vaikka joskus on sanottukin, etten vain osaa hävetä itseäni), enkä olekaan yrittänyt miellyttää muita, mutta kyllähän se tietysti vituttaa, että on huonot ominaisuudet, jotka eivät kolahda muihin. Tai siis hatuttavat ne muiden nirpat asenteet. Minussahan ei ole mitään vikaa.

• ap...

Monen ihmisen yksinäisyys johtuu nimenomaan huonosta itsetunnosta. Ja jos jokin ominaisuus itsessä häiritsee, niin onhan silloin jokaisella kohtalotovereita. Ja olihan varmasti moni musta amerikkalainenkin yksinäinen. Ei siellä kaikilla ollut mitään henkistä tukea. Yleinen ilmapiiri muuttui sallivammaksi mustien osalta ja he saivat vihdoin olla ylpeitä ihonväristään.

Monet odottavat maailman muuttuvan, sen sijaa että itse muuttaisivat sitä. Tämä Gandhin viesti on aika inspiroiva.

http://www.specialeducationstation.com/wp-content/uploads/2012/09/mahatma-gandhi.jpg

• tällänen muija

Teininä minua vaivasi yksin jääminen koska minulla oli sitä ennen aina ollut "tukiverkosto." Huomasin kuitenkin, että minua ei kiinnosta kuunnella muiden "juttuja" siis nuorten jokseenkin lapsellisia juttuja. Hengasin silloin tällöin jonkun kanssa mutta enimmäkseen olin yksin.

Ikääntyneenä tajuaa koko asian. Olen itselleni rehellinen. Tykkään ihmisistä jonkun aikaa mutta en halua kavereita elämääni syvvällisemmin. On ollut kokemuksia siitä, että kun puhuu liikaa tunteistaan, joku puukottaa selkään. Viihdyn yksin. Lenkillä saan kävellä just sitä tempoa miltä parhaimmalta tuntuu. Kukaan ei kälätä ärsyttävästi vieressä eikä täydy teeskennellä kiinnostunutta. Kukaan ei arvostele ärsyttävästi jos olen vähän lihonnut tai laihtunut tai leikannut hiukset. Ei tartte kuunnella muiden draamaelämää, jonka he ovat ihan itse aiheuttaneet. Saan kuunnella just oman mielesitä musiikkia ja katsoa mieleisiä ohjelmia. Ai että inhotti kuunnella jonkun hehkutusta uudesta kauhuleffasta. Vihaan niitä... EVVK.
      Minä olen sellanen "simppeli" putkiaivo, että en halua turhia ongelmia elämään. Mutkattomuus ja reiluus kuuluu minun arvoihin. Kumppania en vaihda jos olen sen hyväksi todennut!!! Minulla on TERVE itsetunto. En kaipaa pönkitystä enkä ota muiden loukkauksia vakavasti. Kaikki vanhenee ja rypistyy. Sen varaan täytyy rakentaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3910
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3506
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3118
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2970
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1954
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1948
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1789
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1733
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1721
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1684
    Aihe