Pojille puhuminen ahdistaa!

OnkoTeilläKokemusta

Hei! Olen 17-vuotias tyttö. Minua ahdistaa jutella pojille. Luulen että huono itsetunto on osaksi syy siihen. Tuntuu, etten koskaan pääse tästä yli. Aiemmin osasin olla välittämättä siitä miltä näytän, mutta nyt se on mennyt jo mahdottomaksi. Vertailen jatkuvasti itseäni kavereihini ja mietin että miksi juuri minusta tuli tällainen. Olen lihava, olen ruma, häpeän ääntäni ja olen muutenkin ihan kuin kehitysvammainen. Kaikki ovat minua parempia. Aiemmin olen tästä samasta asiasta tänne kirjoitellut, mutta kaikki sanoo "Laihduta" / "Olet varmasti kaunis ja joku tykkää sinusta" Yritetty on ja vastaukseksi on saanut kuulla sitä kuinka olen ruma. Tuntuu jotenkin väärältä jutella pojille. Ei se kuulu tällaisille rumille. Netissä olen jutellut monen pojan kanssa ja kaikki etsivät tyttöystävää. Tuntuu ahdistavalta koska pelkään että mihin se johtaa. En aina jaksa kieltäytyä treffeistä ja jos sattuu oikein mukava poika niin pelkään että jos kieltäydyn treffeistä ja en lähetä kuvaa itsestäni niin he poistavat minut kavereistaan/ei koskaan pidä enää yhteyttä. Niin on käynyt, varsinkin kuvan lähettämisen jälkeen. Pelkkä kaveruus riittäisi minulle, mutta se ei riitä pojille. Tuntuu, ettei netissä kukaan poika halua pelkkää kaveruutta. Aina kyselevät kuvia vaikka ei kai sillä luulisi olevan mitään merkitystä siinä jutellessa. Ja vaikka he vannovatkin vain kaveruutta niin silti, silti he lopettavat puhumisen minulle kun ovat saaneet nähdä rumat kasvoni. Eli tuskin he kaveria etsivät, vai miksipä muuten rumuus voisi olla juttelemisen esteenä? Yksi poika, jolle olen puhunut jo yli vuoden ajan, haluaa tavata minut. Emme ole puhuneet mistään seurustelusta. Olemme jutelleet vain niitä näitä kuulumisia. Poika on todella mukava enkä halua menettää häntä. Jos kieltäydyn aina tapaamisesta niin poika varmaan kyllästyy ja ei pidä enää mitään yhteyttä. Minua pelottaa että mihin tämä johtaa. En haluaisi seurustella, koska se ahdistaa minua. En voisi olla oma itseni. Poika ei tiedä, että olen lihava ja en ole pitänyt sitä olennaisena edes kertoa koska aikomuksenani ei todellakaan ollut muuta kuin jutella. Ilmeisesti poika käsitti minusta jotain muuta. Tämä häiritsee todella, että en voi keskustella poikien kanssa ilman paniikkia. Vaikka kuitenkin haluaisin seurustella, mutta jos joku vähänkin ehdottaa jotain siihen suuntaan, niin pakenen. En pysty siihen. Onko mitään vinkkiä, miten voisin ehkä hyväksyä itseni?

5

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerty2

puhu muijien kaa sit jos jätkät ahdistaa-_-
      se on noin yksikertasta, miks haluut jätkä puolisii kavereita. samahan se sukupuoli on.

• OnkoTeilläKokemusta

Niin, naiset vain ei halua jutella minulle. No joo, se on varmasti se syy, kaikkihan netissä etsivät vain seuraa. Pojat juttelevat hakiessaan seuraa... Kai se on sitten jatkettava etsimistä jos joku tyttö haluaisi vaikka jutellakin... Tulevaisuutta miettien harmittaa, etten voi hyväksy itseäni ja tulen aina olemaan sinkkuna. Te joilla on surkea itsetunto; miten olette selvinneet? Vai oletteko?

• flaffy

Itellä oli kauheen huono itsetunto ennen, vertasin itseäni muihin, yritin laihduttaa ja sairastuin anorexiaan. Masennuin.

Pääsin kuitenkin eroon syömishäiriöstäni, mutta masennus lähti/lieveni vasta, kun tapasin netin välityksellä ihanan jätkän. Vaihdettiin kuvat ja videopuheluakin oli, ja silti se jätkä on edelleen mukana kuvioissa, olen saanut paljon itsevarmuutta ja uskallan olla vapaampi ihmisten seurassa.

Neuvoisin sinua juttelemaan kyseisen jätkän kanssa. Kerrot, että sinua ahdistaa ajatus kuvien lähettämisestä, koska moni jätkä on lopettanut juttelemisen niiden jälkeen. Älä unohda, että meikillä saa oikesti paljon aikaan. Naiset joissa on vähän ylimääräistä ovat monen mielestä parempia kuin tosi laihat :/

• OnkoTeilläKokemusta

Kiitos vastauksistanne! Ja muuten, jos itse otan kuvia niin yritän olla mahdollisimman siedettävän näköinen. Asetan kameran sellaiseen kulmaan mistä kaksoisleukani ei varmasti näy, laitan meikkiä ja niin edelleen. Vihdoinkin jos saan siedettävän otoksen niin senhän heti ensimmäisenä olen laittamassa pojille, ketkä kuvaani kysyvät. Jos joku sattuu ihastumaan minuun niin se on harmi "antaa pakit". He ihastuvat vain mielikuvaan, ne ihastuvat heidän näkemäänsä, yhteen kuvaan joka "en ole minä". En kehtaa laittaa todellista vastaavaa kuvaa. Hävettää katsoakin itseään edes peiliin. Olen hiljainen ja ehkä siksi että olen saanut jonkinlaisen pelon puhumiseen, koska häpeän ääntäni ja puhetapaani. Jään aina sönköttämään puhuessani ja menen ihan punaiseksi. Kauhistuttavaa olisi olla treffeillä. En osaa auttaa itseäni, enkä usko että voisin muuttua. :-(

• tyttönen97

Hei alottaja :) jos sua kiinnostais jutella esim. Kikissä tai jossai ni mä voisin kyl kuunnella jne :) ja oon siis tyttö 16v :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      14
      11339
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      44
      3892
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      113
      3070
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      127
      2406
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      82
      2080
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1781
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      304
      1029
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      820
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      765
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      709
    Aihe