asennettu oikeaoppisesti? Millainen varoitin?
Ostin Kidde fire sentry micro-merkkisen palovaroittimen. Siinä paketisssa lukee että helppo asentaa:=0 Mikä on helppo asentaa? Ei siinä ainakaan ollut mitään ruuveja yms. En kyllä naisena osais asentaa vaikka olis ruuvitkin, enkä omista mitään porakonetta. Onko kellään muulla samanlaista palovaroitinta? Voiko sen asentaa ilman työkaluja?
Tilasin huoltomiehen tammikuun puolessavälissä asentamaan varoitinta, mutta eipä ole näkynyt eikä kuulunut. Ajattelin vain että saisko sen ilman huoltomiestä laitettua, kun kuulemma veloittaa puolen tunnin käynnistä 29,90€ eli monikertaisesti palovaroittimen hinnan.
Talomme molempien ulko-ovien lasiin oli kyllä ilmestynyt tällä viikolla kehoitus jokaisen asukkaan huolehtia oikein asennetusta palovaroittimesta, mutta talomme huoltoyhtiö näyttää suhtautuvan välinpitämättömästi koska tammikuun puolessavälissä tilattu mies ei ole vieläkään käynyt. Onkohan niillä työmiehillä kuukausipalkka joka juoksee vaikkei tekis mitään?
Onko teillä palovaroitin
20
434
Vastaukset
- ..noin vain
Yksinkertaista,onkai siinä ohje,yleensä tarvii vain pariston kiinnityksen ja sillä siisti,maailman yksinkertaisin homma
vai onko tarkoitus ketjun virutus- Palovaroitin_
Siinä ohjelapussa on ihan valtavasti asiaa. Nyt katsoin tarkemmin asennusohjetta, ja siinä oli että pitäis käyttää jotain 5 mm:n poranterää ym. Eli siis en pysty itse sitä asentamaan. Huijausta kun paketin päällä lukee että helppo asentaa....
Täytyy taas soittaa huoltoyhtiöön ens viikolla jos joku tulis laittamaan sen.
Entäs jos syttyisi tulipalo? Vakuutusyhtiö vaatisi että on asiallisesti asennettu varoitin, mutta kun ei tulla laittamaan vaikka tilataan asentaja.
Putki- ja sähkörempan aikana työmiehet pilasivat edellisen varoittimen, joka oli katossa. Olivat ottaneet sen pois ja oli keittiössä piuhat ulkona ja aivan pölyn peitossa.
Asiallinen käytös olisi ollut että olisivat huolehtineet sen heti paikalleen eikä olisi pilattu pölyllä:((
Mutta ei taida kovin korkealla ÄO:lla olla varustettuja nuo työmiehet. Käytös ainakin osoittaa sitä.
Mitä muuten tarkoitit ketjun virutuksella....? Palovaroitin_ kirjoitti:
Siinä ohjelapussa on ihan valtavasti asiaa. Nyt katsoin tarkemmin asennusohjetta, ja siinä oli että pitäis käyttää jotain 5 mm:n poranterää ym. Eli siis en pysty itse sitä asentamaan. Huijausta kun paketin päällä lukee että helppo asentaa....
Täytyy taas soittaa huoltoyhtiöön ens viikolla jos joku tulis laittamaan sen.
Entäs jos syttyisi tulipalo? Vakuutusyhtiö vaatisi että on asiallisesti asennettu varoitin, mutta kun ei tulla laittamaan vaikka tilataan asentaja.
Putki- ja sähkörempan aikana työmiehet pilasivat edellisen varoittimen, joka oli katossa. Olivat ottaneet sen pois ja oli keittiössä piuhat ulkona ja aivan pölyn peitossa.
Asiallinen käytös olisi ollut että olisivat huolehtineet sen heti paikalleen eikä olisi pilattu pölyllä:((
Mutta ei taida kovin korkealla ÄO:lla olla varustettuja nuo työmiehet. Käytös ainakin osoittaa sitä.
Mitä muuten tarkoitit ketjun virutuksella....?Virutus on mun murteel huuhtomista, mut voi kai sen varottimen pestäkkin ,ainakin tulipalon jälkeen.
Käytä siihen asenukseen kakspuolist teippii niin voit jatkaa sit rauhas huoltomiesten touhujen arvosteluu.
- hohhoijaa taas
Laita pikaliimalla.
- Soonnäin
Asentaminen tarkoittaa vain pohjalevyn kiinnittämistä kattoon.
Mitä materiaalia sun kattosi on, mihin sen ajattelit kiinnittää? Kipsilevyjä varten löytyy kiinnitysruuveja jotka ei vaadi mitään porattua reikää. Puuhun tai lastulevyyn olen usein vain tehnyt alkureiän naulalla, ja sen jälkeen ruuvannut. Betoniin sä kyllä tarvit sen porakoneen..- Palovaroitin_
Asun kerrostalossa ja betonia on seinät ja katto. Poikani on käskenyt laittaa kaksipuoleisella teipillä mutta en luota sellaiseen koska teipin liima voi kuivahtaa ja varoitin pudota alas.
- Näin meillä!
Taloyhtiö huolehtii vuosittain helmikuussa palovaroittimien pattereiden vaihdon sekä testaa toimivuuden. Turvallinen olo kun tietää, että jokaisessa huoneistossa on tarpeellinen määrä toimivia varoittimia. Jokaista alkavaa 60m2 kohden on oltava vähintään yksi varoitin.
- Palovaroitin_
MKissäpäin noin fiksua meininkiä on? Ihan tavallisessa taloyhtiössäkö vai asutko jossain palvelutalossa?
- Näin meillä!
Palovaroitin_ kirjoitti:
MKissäpäin noin fiksua meininkiä on? Ihan tavallisessa taloyhtiössäkö vai asutko jossain palvelutalossa?
Ihan tavallinen taloyhtiö,Turun liepeillä.Talossa asuu paljon ikäihmisiä,jotka eivät pystyisi itse vaihtamaan patteria.
- .kla.
Näin meillä! kirjoitti:
Ihan tavallinen taloyhtiö,Turun liepeillä.Talossa asuu paljon ikäihmisiä,jotka eivät pystyisi itse vaihtamaan patteria.
Ohan niitä sellaisia ikäihmisille tarkottettuja palovaroittimia joissa patterin saa alhaalta vaihdettua
esim tuolla
http://verkkokauppa.spek.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=64002
- ...
Yllä olikin, pikaliima.
Aloitus oli kai trollaus, kyllä kerrostaloasujalla aina on naapuri, jota voi pyytää auttamaan jossain pikkuhommassa.
=DW=- Palovaroitin_
Sä olet itse oikea iso TROLLAUS! Mitä trollaamista mun aloituksessani on???
Ei kaikki ole mitään naapurien ovella juoksijoita! Ei ole ketään niin hyvää tuttua, että kehtaisin pyytää.
Pari yksinäistä naista, joiden kanssa juttelen jos satutaan samaan aikaa ovesta sisään tai ulos, eivätkä takuulla osaa käyttää porakonetta!
Ihmiset asuvat omissa lokeroissaan ja tervehtivät toisiaan, mutta avun pyytäminen on vaikeaa.
Taloyhtiön käyttämä huoltoyhtiö on käsittääkseni sitä varten että sieltä PITÄISI saada apua. Hinta vaan on melkoinen, ja näköjään satunnaista kun tammikuun puolessa välissä tilattu mies ei ole vieläkään käynyt.
Täytyy varmaan laittaa isännöitsijälle noottia, että vois vähän valvoa huoltoyhtiön miehiä, tai sitten taloyhtiön pitäis vaihtaa huoltoyhtiötä. Palovaroitin_ kirjoitti:
Ei kaikki ole mitään naapurien ovella juoksijoita! Ei ole ketään niin hyvää tuttua, että kehtaisin pyytää.
Pari yksinäistä naista, joiden kanssa juttelen jos satutaan samaan aikaa ovesta sisään tai ulos, eivätkä takuulla osaa käyttää porakonetta!
Ihmiset asuvat omissa lokeroissaan ja tervehtivät toisiaan, mutta avun pyytäminen on vaikeaa.
Taloyhtiön käyttämä huoltoyhtiö on käsittääkseni sitä varten että sieltä PITÄISI saada apua. Hinta vaan on melkoinen, ja näköjään satunnaista kun tammikuun puolessa välissä tilattu mies ei ole vieläkään käynyt.
Täytyy varmaan laittaa isännöitsijälle noottia, että vois vähän valvoa huoltoyhtiön miehiä, tai sitten taloyhtiön pitäis vaihtaa huoltoyhtiötä.Tierän et ei pitäs mut sen kolme kuukaut mitä viel jatkan niin yritän puolustaa sitä nälkäpalkalla kitkuttavaa huoltomiestä.
Ensinäkin se on siitä kiinni mitä taloyhtiö on sopinut huoltosopimuksessa jos se on pyyrettäessä lampun vaihto niin ei kannata orottaa et kutsuvaste on 15min.
Kaikessa koitetaan säästää ja sit haukutaan huoltomies kun ladan hinnal ei tuu mersua.
Ainakin me vaihdellaan ,testaillaan ja kiinitellään kaikkee mitä pyyretään ja melkein poikkeuksetta samana päivänä tai huomenna.
Kerran viel,tehkää reilu soppari niin talkkari on alvariinsa ovensuussa.- ...
Palovaroitin_ kirjoitti:
Täytyy varmaan laittaa isännöitsijälle noottia, että vois vähän valvoa huoltoyhtiön miehiä, tai sitten taloyhtiön pitäis vaihtaa huoltoyhtiötä.Selkeä trolli, nyt sotkin asiaan jo isännöitsijänkin.
Palovaroitin on asukkaan vastuulla, asia ei kuulu taloyhtiölle, eikä huoltoliikeelle mitenkään. Se, jos huoltomies ei ole saapunut, kertoo enemmän asukkaasta kuin huoltoliikkeeestä. Kaikki asiat kyllä kirjoitetaan heti ylös, mutta wittumaisten, narisevien kääkkien räkätykset jotenkin ihmeellisesti häviävät tiedostoista.
Vähän samantyyppinen aloitus, kuin niittimiinalla aikanaan oli parvekkeen ulko-ovessa, jota ei osannut sulkea ja syytti siitä taloyhtiötä :DDD - Palovaroitin
... kirjoitti:
Selkeä trolli, nyt sotkin asiaan jo isännöitsijänkin.
Palovaroitin on asukkaan vastuulla, asia ei kuulu taloyhtiölle, eikä huoltoliikeelle mitenkään. Se, jos huoltomies ei ole saapunut, kertoo enemmän asukkaasta kuin huoltoliikkeeestä. Kaikki asiat kyllä kirjoitetaan heti ylös, mutta wittumaisten, narisevien kääkkien räkätykset jotenkin ihmeellisesti häviävät tiedostoista.
Vähän samantyyppinen aloitus, kuin niittimiinalla aikanaan oli parvekkeen ulko-ovessa, jota ei osannut sulkea ja syytti siitä taloyhtiötä :DDDMiten isännöitsijä sitten on laittanut taloyhtiömme kahteen ulko-oveen kehoituksen huolehtia asianmukaisesti asennetusta palovaroittimesta, jos taloyhtiön palkkaama huoltoyhtiön mies ei vaivaudu pyydettäessä tulemaan asentamaan varoitinta?
Onhan mulla hattuhyllyllä varoitin, mutta se ei taida olla asianmukaisesti asennettu. - ...
Palovaroitin kirjoitti:
Miten isännöitsijä sitten on laittanut taloyhtiömme kahteen ulko-oveen kehoituksen huolehtia asianmukaisesti asennetusta palovaroittimesta, jos taloyhtiön palkkaama huoltoyhtiön mies ei vaivaudu pyydettäessä tulemaan asentamaan varoitinta?
Onhan mulla hattuhyllyllä varoitin, mutta se ei taida olla asianmukaisesti asennettu.Mnaah.
Meille tulee jokaisen yhtiökokouksen pöytäkirjan mukana liitteenä nalkutus palovarottimista. Kuuluu isännöitsijän työhön nalkuttaa asiasta. Vastuu varottimista on yksiselitteisesti asukkaan, jos yhtiöjärjestyksen vastuunjakotaulukossa muuta ei ole mainittu. Vaikuttaa, että asut vuokratalossa, vuokralaisille ei jaeta kaikkea materiaalia, mitä osakkaalle, tulee halvemmaksi osakkaille teipata lappu oveen, kuin maksaa asuntoihin jaettavat kopiot ja niitten jakelukulut.
=DW= - Palovaroitin_
... kirjoitti:
Mnaah.
Meille tulee jokaisen yhtiökokouksen pöytäkirjan mukana liitteenä nalkutus palovarottimista. Kuuluu isännöitsijän työhön nalkuttaa asiasta. Vastuu varottimista on yksiselitteisesti asukkaan, jos yhtiöjärjestyksen vastuunjakotaulukossa muuta ei ole mainittu. Vaikuttaa, että asut vuokratalossa, vuokralaisille ei jaeta kaikkea materiaalia, mitä osakkaalle, tulee halvemmaksi osakkaille teipata lappu oveen, kuin maksaa asuntoihin jaettavat kopiot ja niitten jakelukulut.
=DW=Kuules DW. Onko sun ymmärryksessäsi jotain vikaa? Näköjään! Pitääkö vääntää ratakiskosta vai?
Ensinnäkin, asun osaketalossa ja omassa asunnossa. Olen ostanut uuden palovaroittimen kun taloyhtiössä tehdyn remontin remonttimiehet tärväsivät edellisen. Taloyhtiömme on ostanut eräästä huoltoyhtiöstä palvelut. Olen soittanut huoltomiehelle ja asiakaspalveluun tammikuun puolivälissä ja pyytänyt asentamaan palovaroittimen, koska yksinäisenä naisihmisenä en saa sitä itse asennettua asianmukaiseti. Nyt on vielä kaiken lisäksi ilmestynyt taloyhtiön ulko-oviin kehoitus huolehtia asianmukaisesti asennetusta palovaroittimesta. Mites asennat kun eivät ole tulleet asentamaan? Minähän vuonna mahtavat tulla?
Nyt tulee 2 vuotta keväällä kun samaisen yhtiön mies kävi pyynnöstäni katsastamassa kaikki kolme ulkoikkunaani jotka eivät aukea.
Mies totesi että pitää korjata. Soitin uudestaan viime keväänä kun mitään ei ole tapahtunut, ja luvattiin että mies tulee kyllä korjaamaan.
Taas tulee kevät eikä vieläkään ole korjattu, enkä ole vuosiin voinut pestä ikkunoitani ulkopuolelta. Että sellainen huoltoyhtiö meillä!!!!!!!!!!!
Ei kai ole kiirettä, kun jos ovat jutelleet isännöitsijän kanssa ja ulkoikkunoiden korjaus kuuluu taloyhtiön maksettavaksi.
On, mutta ei tällä hetkellä ole katossa, kun kukaan muista ostaa uutta patteria siihen.
Minulla on lasi-teroitin.
Sillä on helppoa pyyhkäistä olkkarin lasiin iso-ympyrä.
Pieni tönäisy vain, ja tie on auki ulos.
Palo-varoittimia on neljä.
Kaikki ovat kaapin-päällä.
Jotta yletyn niihin heti, kun Silakat alkavat palaa pohjaan.
Talossani asuu paljon vanhoja ihmisiä.
He saavat sydärin niin helposti hevi-musiikista.
H.- näin hyvä
kaapin päällä mullakin, sillä en uskalla kiivetä katonrajaan, ja en todellakaan mene naapuria häiritsemään, yhtä vanha kun minä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703560Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483533Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463322- 532779
- 322036
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301962Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k421704- 481676
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961635- 391400