Sheivauksesta kysymyksiä..

Ender332

Oon siis tyttö. Ja tässä muutamia kysymyksiä alapään sheivauksesta:
1. Joudun vetään ainakin 1 kerran viikossa posliiniksi, koska meillä on koulussa liikkaa ja me mennään suihkuun.. Meidän luokalla ei oo melkein kukaan oikeen kehittynyt...
Mutta musta jotenkin tuntuu että ne karvat aina vaan jotenkin muuttuu joka sheivaus kerran jälkeen aina vaan jotenkin kovemmiksi tai silleen jäykemmiksi ...:D
En osaa selittää.. Mut voiko ne karvat jotenkin ns. Tummentua tai jäykistyä(xDD)
Joka sheivaus kerran jälkeen?
2. Lähes joka kerta se iho aina menee ihan näppylöille ja alkaa tuleen haavoja ja verta ihan hirveesti... Meillä ei oo mtn voidetta että rauhoittais ihoo tai sellasta... Ihan sika noloo kun aina mun alapää on ihan ruvella ja näpoylöillä.. :/...
3. Mitä muita keinoja on poistaa karvoja kun toi sheivaus? En viitti mennä ees kaverin kaa uimaan koskaan.. Helppii :/..
Kiitos jo etukäteen ^^

28

4071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ender332

      Heei vastatkaa..:(

      • tyttö 99♡

        Miksi sinä ajat posliiniksi?ei siinä ole mitään noloa jos on kehittynyt. Ja kyllä ne karvat vahvistuvat joka ajo kerran jälkeen. Ja kannattaa sinun jotain rasvaa käyttää jos jatkat ajelemista.suosittelen kyllä että lopetat.


      • Ender332
        tyttö 99♡ kirjoitti:

        Miksi sinä ajat posliiniksi?ei siinä ole mitään noloa jos on kehittynyt. Ja kyllä ne karvat vahvistuvat joka ajo kerran jälkeen. Ja kannattaa sinun jotain rasvaa käyttää jos jatkat ajelemista.suosittelen kyllä että lopetat.

        Juu en tosiaan aio kyllä lopettaa vaikka se järkevämpää olisikin. Lisää vastauksia?:)


      • poyb
        Ender332 kirjoitti:

        Juu en tosiaan aio kyllä lopettaa vaikka se järkevämpää olisikin. Lisää vastauksia?:)

        mikset aijo lopettaa mää oon poika ja mun mielest sun pitäisi


    • gjwjwkkrt

      Käytä sheivaus vaahtoa ja sheivaa ne myötäkarvaan ja kannattaa olla joka kerta uusi höylä. Että se olisi mahdollisimman terävä. Ja epäilen että sulla on karvatupen tulehdus.

      • Ender332

        Okei . Saa vielä vastata jos haluu (:


    • Miemyös

      Toivottavasti alottaja ei pahastu et teen lisää kysymyksii, ku kerra tämmönenki keskustelu on tänne tehty...

      Mitä mun kandee tehä? Karvat on nii paksui ja tiheästi, et mun iho kutisee ja tulee varmaan näppylöit (? En oo varma ku ei kunnol nää) kun se ei saa kunnol happee... Kun joutuu käyttää kumminki viikon verra siteit kk yms. Ja jos sheivaisin tulisiko siihen vielä kutivisempia näppylöitä? Oon koittanu saksilla lyhentää karvoitusta, mut tuntuu et näppylöit tulee vaa lisää siit...

      • Ender332

        Miemyös, selitit saman ongelman ku mulla, mutta osasit selittää sen paljon tarkemmin :P


      • juuumoi
        Ender332 kirjoitti:

        Miemyös, selitit saman ongelman ku mulla, mutta osasit selittää sen paljon tarkemmin :P

        juu siis mullaki tuli näppylöitä aijemmin ku sheivasin, mut sheivaa VASTAKARVAA ei myötäkarvaa ja laittaa sen jälkee jotaa ihan perus rasvaa nii ei mulla ainakaa sen jälkee mitää oo tullu(:


      • nytmeniväärinpäin...
        juuumoi kirjoitti:

        juu siis mullaki tuli näppylöitä aijemmin ku sheivasin, mut sheivaa VASTAKARVAA ei myötäkarvaa ja laittaa sen jälkee jotaa ihan perus rasvaa nii ei mulla ainakaa sen jälkee mitää oo tullu(:

        ..siis juuri vastakarvaan EI saa sheivata, siitähän se iho vasta meneekin ihan kamalaksi, vaan pitää ajella myötäkarvaan, ja nimenomaan terävällä höylällä ja käyttää sitä sheivausvaahtoa kunnolla.


      • oonnolo
        nytmeniväärinpäin... kirjoitti:

        ..siis juuri vastakarvaan EI saa sheivata, siitähän se iho vasta meneekin ihan kamalaksi, vaan pitää ajella myötäkarvaan, ja nimenomaan terävällä höylällä ja käyttää sitä sheivausvaahtoa kunnolla.

        Apua oon nolo mut jos nyt esim sheivais jalkoja nii oisko se myötäkarvaan nilkkoja kohti vai miten :--D


      • nytmenioikeinpäin...
        oonnolo kirjoitti:

        Apua oon nolo mut jos nyt esim sheivais jalkoja nii oisko se myötäkarvaan nilkkoja kohti vai miten :--D

        No mä ajelen kyl sääret alhaalt ylöspäin koska ei mul ainakaan tuu sääriin siit mitään näppylöi :P


    • Entiedä

      Moikka ! Sheivaan alapääni saippuaa ja vettä käyttäen, en nirsoile sen saippuan enkä veden kanssa ja sheivauksen jälkeen suihkuttelen alapäätäni jonkun aikaan. Joskus saatan levittää vähän kosteusvoidetta. Ensimmäiset sheivaus kerrat tuloksineen ovat huonoja, mutta kyllä se siitä.

      KUN SHEIVAAT ENSIMMÄISEN KERRAN, KANNATTAA VALITA PERJANTAI TAI SELLAINEN HETKI KUN EI OLE KOULUA TAI MUUTA ISOMPAA MENOA, KOSKA ALAPÄÄ VOI JÄÄDÄ ENSIMMÄISEN KERRAN JÄLKEEN HAAVOILLE TAI PISTELEVÄKSI EIKÄ SILLOIN OLE MUKAVA OLLA.

      • Ender332

        Entäs silloin, jos mulla ei ole mitään sheivaus vaahtoa, tai sellasta? Pelkkä höylä vaan:D


      • smoothy
        Ender332 kirjoitti:

        Entäs silloin, jos mulla ei ole mitään sheivaus vaahtoa, tai sellasta? Pelkkä höylä vaan:D

        Sit meet ja ostat vaahtoa :P hoitoainekin käy, ja ehkä saippuakin, mut kyl vaahto kantsis ainaki alapäänajelus olla


    • Miemyös

      Tätä oon miettiny kaua... Kumpi on sheivaussuunta kainaloissa? Ylhäältä alas vai alhaalta ylös?

      • ...

        Kumpi vaan käy! ;)
        Ite sheivaan sinne suuntaan, miten karvat nyt helpoiten lähtee, Eka alas, sit ylös! :D


    • apua tarvitseva

      Hei olen 12 vuotias tyttö minulla on todella tummat karvat en uskalla äitille puhua asiasta kun tuntuu että se olisi vähän noloa . asia koskee sitä että voinko minä sheivata alapäässä kun alkaa kasvaa karvoja siellä ja en tiedä olen pari kertaa sheivannu mutta minua nytten pelottaa että olenko tehnyt jotain väärin mietin myös sitä kun olen lähdössä lomalle en tiedä saako matkalaukkuun ottaa sitä sheivaus juttua joka poistaa karvat minun jalkakarvatkin ovat todella tummat ja kasvavat nopeasti nytten haluaisin tietää mitä tehdä alapää karvoille kun en tiiä sitte mite lomalla pärjään koska minua vaivaa ihan varmasti tämä asia voiko kukaan auttaa tähän minun ongelmaan :)

      • Shavemaster

        Mikset saisi ottaa höylää laukkuun? Senkun sujauttavat suihku- tai meikkipussiin tai vastaavaan. Jos joka tapauksessa poistat karvat kainaloista ja sääristä, niin samallahan se alapää menee. Ei sun mun mielestä tarvii sun äidille varsinaisesti asiasta ilmoittaa. Jos se kysyy miksi sulla on höylä mukana, niin sanot että karvojen poistoon. Varmasti sun äiti ymmärtää. Tuskin kulkee itsekään karvapuskat kainaloissa.


    • poslini_parempi_ku_puska

      No ite alotin tos ehk kuukaus sitte sheivaa kokonaan posliiniks ja oon 13. Mun mielestä niissä karvoissa ei oo mitään miellyttävää, kutisee ja muutenki menkkojen aikana tosi ärsyttävät joten sheivasin kokonaan. Aluksi mullaki sattu se sheivaus ja tuli näppylöitä ja vuos verta vähän mutta sitten ku sitä useesti tekee niin ne karvat ei oo mulla ainakaan enää nii paksuja, tummia yms eikä kasva niin nopeeta enään. Kyl se siitä rauhottuu ku alat ahkerasti sheivaileen :)

    • 16wee

      Anteeks mul oh my freaking god miksi miksi miksi te ootte vielä nuoria tyttöjä et teiän tarvii sheivaa, ite alotin sheivaamisen 15 v, enkä ees sheivaa posliiniks ku siistin vaa. Tosi tyhmää sillee koska jos se sattuu ja siit ei oo mitää hyötyy sillee koska ette oo viel poikien kaa tekemisis sillee (jos ootte ni ootte liikkeel liia aikasi sellasee juttuu) jokaine kehittyy omaa tahtii eikä pitäs häpeillä omaa kehoo, jos siel uimahallis jotkut tytöt haukkuu ni niil on joku oma probleemi koska sun keho ei oo niiden asia. Olen puhunut, pleace

    • 15_pari_kk_16

      Mielestäni siivoton puska on, no siivoton puska, eli aika kamala. Itse sheivasin ekan kerran joskus 14-vuotiaana,

    • 15_pari_kk_16

      Kannattaa koittaa vahausta, mutta jos pelkäät kipua niin pysy sheivauksessa.Karvat muuttuvat ''jäykemmisksi ja tummemmiksi'' sheivatessa, mutta vahauksessa eivät.

      Kannattaa tehdä sheivaaminen suihkussa juoksevan veden (eli mieluiten suihkun) alla, ilman mitään aineita. Ja kun sheivaat suihkussa tee se viimeisenä asiana ennen suihkusta poistumista, sillä silloin karvat ovat pehmentyneet ja katkeavat helpommin. Sheivaa myötäkarvaan niin vältät karvatupen tulehduksen. Osta jotain rauhoittavaa voidetta jotta voit levittää sitä suihkun jälkeen ohuen kerroksen sheivattujen karvojen päälle. Itse käytin Bepanthenia kun sheivasin :)

    • 18-vuotias

      Alapääkarvojen PITÄÄ ANTAA LEVÄTÄ. Itse annan levätä aina menkkojen aikana, kun ei häiritse itseä eikä poikaystävää. Menkkojen loputtua siistin suihkussa virtaavan veden alla ja hoitoaineen kanssa. Mutta laita sitä hoitoainetta vain karvoihin, itse alapäätä ei saa pestä muuten kuin vedellä. Sotkee pH-tasapainon ja alkaa haista.

      Rasvaa suihkun jälkeen sheivatut alueet. Posliiniksi ei ole järkeä sheivata ainakaan aina, ellei kammoa karvoja todella paljon. Karvoja ei pitäisi häpeillä, mitä itse nään esim uimahalleissa, niin yli puolella on siistitty tai luonnollinen. Todella harvoin näkee posliineja nuorilla tytöillä tai naisilla. Sheivaaminen ei myöskään IKINÄ saa olla pojan päätös, sheivaat vain jos itse haluat ja toisella ei saa olla siihen mitään sanomista.

      • 18-vuotias

        Sitä vielä, että sheivaus EI muuta karvoja paksummiksi tai tummemmiksi. Sänki vain tuntuu siltä. Jos annat karvojen kasvaa, huomaat, että ne ovat ihan samanlaiset kuin ennenkin.


    • ziva

      mä tarviin sheivaukseen aina pensasleikkurin, ei meinaa muuten lähtee millään

    • Anonyymi

      Sheivaa vastakarvaan! Ei iho ärry ainakaan mulla lun

      • Anonyymi

        Siis ei ärry ainakaan mulla kun sen tekee oikein. Ensin käy mielellään suihkussa että sheivattava alue on puhdas mieluiten lämpimässä suihkussa jotta iho huokoset on auki eikä iho ei ole kananlihalla. Mä käytän vartalokarvoille tarkoitettua konetta. Olen käyttänyt myös perus kertakäyttö sheivereitä. Ajan karvat vastakarvaan niin ei jää ikävää sänkeä vaan tulee todella siistiä jälkeä eikä tartte ajaa heti uudelleen! Ja olen rasvannut joskus ajellun alueen bepanthen voiteella silloin kun iho on ollut kuiva ei ole ärtynyt alue eikä karvatupet kasvaneet sisään! Ihana just käyttää alushousuja kun alushousuja kun ei hankaa tai pistä nivusien kohalla inhottavasti sellanen pikkusänki! Kohta posliini vuoden ajan ollut ja nautin tästä!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe