Olen lukion ensimmäisen vuoden opiskelija ja olen miettinyt joskin hakisin lukion jälkeen yliopistoon farmasiaa opiskelemaan. Minkälaista farmasian opiskelu on? Onko siellä paljon matikkaa ja fysiikkaa ja minkälaista kyseisten aineiden opiskelu siellä on? Ja onko kemian opiskelu enemmän laskemista vai kirjallista? Missä on oltava hyvä, että siellä pärjää ja mihin aineisiin kannattaisi panostaa erityisesti nyt lukiossa biologian ja kemian lisäksi? Olisi upeaa jos joku viitsisi vastata.
Apua farmasiaan!
HELPM3
2
208
Vastaukset
- 6 +12
Ensimmäinen vuosi on erittäin kemiapohjainen, silloin suoritetaan kemiankurssit ja kemian labrat, joten kannattaa satsata kemiaan. Matematiikka on sellaista perusmatematiikkaa jota tarvitaan laskuissa.
- höpöpöpöp
Paljon ollut kemiaa sekä ihmisen fysiologiaa ja anatomiaa ja kaikkea soveltavaa näihin. Labroissa ollaan niin kemian, mikrobilsan ku lääkkeenvalmistuksen osalta. Fysiikka on oikeastaan vain teknologian kursseissa ja se on tosi suppeaa, siitä ei kannata stressata. Matikkaa ei juurikaan tarvi. Eli kemiaa, ihmisen biologiaa ja mikrobiologiaa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657