Apua farmasiaan!

HELPM3

Olen lukion ensimmäisen vuoden opiskelija ja olen miettinyt joskin hakisin lukion jälkeen yliopistoon farmasiaa opiskelemaan. Minkälaista farmasian opiskelu on? Onko siellä paljon matikkaa ja fysiikkaa ja minkälaista kyseisten aineiden opiskelu siellä on? Ja onko kemian opiskelu enemmän laskemista vai kirjallista? Missä on oltava hyvä, että siellä pärjää ja mihin aineisiin kannattaisi panostaa erityisesti nyt lukiossa biologian ja kemian lisäksi? Olisi upeaa jos joku viitsisi vastata.

2

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6 +12

Ensimmäinen vuosi on erittäin kemiapohjainen, silloin suoritetaan kemiankurssit ja kemian labrat, joten kannattaa satsata kemiaan. Matematiikka on sellaista perusmatematiikkaa jota tarvitaan laskuissa.

• höpöpöpöp

Paljon ollut kemiaa sekä ihmisen fysiologiaa ja anatomiaa ja kaikkea soveltavaa näihin. Labroissa ollaan niin kemian, mikrobilsan ku lääkkeenvalmistuksen osalta. Fysiikka on oikeastaan vain teknologian kursseissa ja se on tosi suppeaa, siitä ei kannata stressata. Matikkaa ei juurikaan tarvi. Eli kemiaa, ihmisen biologiaa ja mikrobiologiaa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      401
      8731
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      168
      3101
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      17
      1534
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      74
      1066
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1048
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1005
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      63
      968
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      943
    9. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      73
      904
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65
      890
    Aihe