Miksi sen kuitin saaminen on niin hiton vaikeeta, että asiakkaan pitää sitä pyytää? Kun pyydät, katsotaan oudosti ja kysytään oletko tosissasi..näin ainakin armaan narikassa ja baaritiskillä sekä vanhassa mestarissa. Olisiko virkamiesten aika tarkistaa lahden ravintolat? Itse pyydän kuitin. Haluatko kuitin-kysymystä ei pidä tehdä vaan se pitää antaa ilman kysymystä. Normi toimenpide.listatkaa tähän missä olette törmänneet vastaavaan?
Haluatko kuitin ravintolassa
11
263
Vastaukset
- En pyytele
Mitä sillä kuitilla tekee, jos et saa sitä verotuksessa vähennykseen.
- AMMATTINHARJOITTAJA
Pitäähän moni kirjanpitoa menoistaan ja muutenkin haluaa tarkistaa summan. Itse vaadin aina kuitin etenkin ruokaa sisältävistä laskuista. Olen yksityinen ammatinharjoittaja, pidän yksinkertaista kirjanpitoa lakimääräisesti ja saan verottajan harkinnan mukaan vähentää kokousmenoja.
- kebap.kebab
AMMATTINHARJOITTAJA kirjoitti:
Pitäähän moni kirjanpitoa menoistaan ja muutenkin haluaa tarkistaa summan. Itse vaadin aina kuitin etenkin ruokaa sisältävistä laskuista. Olen yksityinen ammatinharjoittaja, pidän yksinkertaista kirjanpitoa lakimääräisesti ja saan verottajan harkinnan mukaan vähentää kokousmenoja.
Estää myyjän harmaan talouden hoitoa kun pizza maksaa 5eur eikä saa kuittia.
Kebab myös. - Näin se vaan on
kebap.kebab kirjoitti:
Estää myyjän harmaan talouden hoitoa kun pizza maksaa 5eur eikä saa kuittia.
Kebab myös.Ei estä harmaata taloutta. Sinä heität kuitin menemään ja samoin voi heittää pitserian pitäjä.
- HraLinko
Jollei minulle kuittia tarjota, niin ilmoitan verottajalle.
5 olen puolenvuoden aikana ilmoittanut. Kahteen on tehty verotarkastus, toinen niistä sai syytteet... - kuitti
Vuoteen 2010 asti kuitin sai automaattisesti joka paikasta, sitten alkoi kuittien pihtaaminen yhtaikaa hyvänpäivänjatkotoivottelujen kanssa ja kuittia joutui kerjäämään kassoilta.
Haluan kuitin sen lopputekstin takia, jossa kiittävät käynnistä ja toivottavat uudelleen tervetulleeksi. Ei illanjatkotoivotukset tunnu tulevan täydellä sydämellä. - Kaikille kuitit! Saa
Ja etenkin ruokakaupoissa sen takia, että laskutuksessa on usein virheitä etenkin niin että on erikoisalennuksia ja ale-hintoja eikä niitä ole viety kassajärjestelmään, se on aina "selitys" kun tulee ilmi. Siis kauppa yrittää ottaa, ja ottaakin kuitittomilta tai ne rypistävältä, täyden hinnan. Ja tätä tapahtuu todella usein, minullekin pari kertaa kuukaudessa. Mitä pettämistä! Pyytäkää, jos ei tarjota, aina kuitti ja hinnat tarkistaa, tienaatte monia euroja.
- Tarkkana on oltava
Minä pyytän kuitin aina kun käytän palveluksia. Olen pyytäny myös hierojattarilta ja partureilta. Aina olen saanut. Saattavat katsoa kummasti, mutta kirjoittavat kun en ennen maksa kun kuitti on kädessäni.
Eipä moni paikka anna kuittia ilman pyytämättä, moni R kioskikin jäättää kuitin antamatta moni kapakkakin jättäää se kuitin antamatta, en viitti luetella kapakoita missä ei saa edes pyytämällä kuittia selkeesti veronkiertoa.. Toivottavasti verottaja iskee näihin paikkoihin, on pirun monta paikkaa missä kassa kone on auki ei edes lyödä sitä rahaa koneeseen..
- sudenkuoppa
Mikään ei ole siis muuttunut. Vaikeeta tuntuu olevan sen kuitin kanssa. Ruokakauppa- ja alko taitavat olla ainoat paikat missä kuitin saa käteen pyytämättä. Verottajalla/tarkastajilla siis riittää työsarkaa harmaan talouden kitkemiseksi. Ravintolat ja baarit tuntuu olevan kaikista hankalimpia.
Kuitin vaatiminen on osa meidän tulevaa hyvinvointia.
Jos kukaan ei pyydä/vaadi kuittia, niin eduskunta korottaa taas veroja, koska verotulot jäävat liian vähäisiksi.
Siksi kuitti kannattaa aina vaatia, jollei sitä hyvän asiakaspalvelun nimissä saa muuten.
Tarkastajat vaan liikkeelle. Mars, mars... Tuntuu olevan tuolla Lidlissä se kutin antaminekin vaikeaa, monesti kassa heittää se kuitin suoraan roskiin ei kysytä asiakkaalta haluatko kuitin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.348544- 434703
- 364664
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1903611- 132953
- 312716
- 392696
- 442393
- 1672082
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise652056