Miten tulkita

Miksi näin

No, menetin hyvin rakkaan koirani tuossa muutama kuukausi sitten. Oli täyttänyt 12 pari viikkoa ennen kuolemaansa, joten oli jo iäkäs mutta ihan hyvä kuntoinen. Olin lähtenyt juuri edellisenä päivänä pois jatkamaan opintoja ja sitten seuraavana päivänä sain tietää parhaan ystäväni poismenosta.

Olen nähnyt pari kertaa unta koirastani. Ja näissä unissa koirani on aina iloinen niin kuin ennenkin ja juoksentelee kuin nuor pentu, mutta näyttää aivan sairaalta. Turkki on likainen ja mädäntynyt joistain kohdista. Edellisessä unessa koirani oli ensin kissa(jostain kumman syystä), mutta muuttui takaisin koiraksi. Turkki oli taas ihan hirveässä kunnossa ja koirani oli voipuneempi, mutta yhä iloisen näköinen. Yritin mennä eläinlääkäriin, mutten päässyt.

Samanlaisia unia olen nähnyt pieninä pätkinä. Koirani on iloinen, mutta fyysisesti sairaan näköinen.

4

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakas lautalla

      En välttämättä osaa auttaa tulkitsemisessa, mutta minä näin itse samanlaisia unia pienestä kissastani, kun se kuoli. Olin henkisesti rikki ja niitä unia jatkui niin kauan kunnes olin hyväksynyt tapahtumat kokonaan ja motivoitunut tekemään elämässä niitä asioita jotka edistivät sitä, että tulevassa olisi enemmän hyviä asioita itselleni.

      Jonkinlainen kyvyttömyys nähdä ilo aitona ja isona osana elämää tai epäusko siihen, että hyvääkin voi tapahtua. Kannattaa yrittää kohdata uusia asioita joissa tarvitsee käyttää rakkautta. Se on hyvin palkitsevaa, kun uskaltaa rakastaa paljon asioita ison menetyksen jälkeen.

    • Koira on varmasti ollut sinulle läheinen ja tieto tämän poismenosta on vaikuttanut uniisikin. Näet koiran sellaisena kuin hänet parhaimpina päivinään muistat jonka jälkeen sen turkki muuttuu silmiesi edessä inhottavaksi ja sairaan näköiseksi.

      Tämä voisi kertoa, että muistelet koiraystävääsi ja ymmärrät unessa tämän olleen sairas. Se ahdistaa ja näkyy mielessäsi sairaana ja inhottavana turkkina.

      Voisin kuitenkin ajatella, että tähän liittyisi muutakin ahdistavaa.

      Kerrot, että olit juuri koiran kuolemaa edeltävänä päivänä lähtenyt pois, etkä huomannut mitään erikoista. Tästä voisia johtua syyllisyyteen liittyvä inhottavuuden teema. Mitään suruun liittyvää unessa ei ole. Koira on iloinen ja sen jälkeen inhottava.

      Tämä voi tietysti johtua siitä, että koira oli sinulle läheinen, ja koska et havainnut siinä sairautta, ikään kuin petit sen ja tunnet syyllisyyttä.

      Elämässä voi olla muitakin tilanteita, joissa koet pettäneesi jonkun. Tällaiset ajatukset ikäänkuin herättävät muiston koirastasi. Pettämisen tunne voi syntyä esimerkiksi, jos et koe päässeesi omien vaatimuksiesi tasoiseen suoritukseen. Olet tällöin pettynyt itseesi, jälleen.

      • Miksi näin

        Tämä tuntuu järkeenkäyvältä selitykseltä. Viikkoja ja kuukausia meni siihen kuinka mietin, jos olisin tehnyt asiat toisin, koirani ehkä olisi vielä elossa.


      • Miksi näin kirjoitti:

        Tämä tuntuu järkeenkäyvältä selitykseltä. Viikkoja ja kuukausia meni siihen kuinka mietin, jos olisin tehnyt asiat toisin, koirani ehkä olisi vielä elossa.

        Koirasi ei olisi elossa, olisit tehnyt mitä tahansa. Sillä oli aikansa ja tarkoituksensa, kuten on sinullakin.

        Kaikki kokemasi on vain sinua varten.

        Elämäsi on yksi lanka olemassaolon verkossa.

        Emme ole täällä itseämme varten vaan opettaaksemme jälkeemme jääneitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe