Itse kirjoitin ennen nettiä ja kännyköitä joitakin rakkauskirjeitä, mutta en tiedä, minkälainen vaihtoehto se olisi nykyaikana.
Kannattaako nykyään lähettää rakkauskirjeitä?
13
342
Vastaukset
- huomionosoituksesta
Kirjeen saaja olisi varmaan otettu moisesta
- Ajatus.
Maailman seksikkäin ajatus. Meinaan vaan kun joku oikeesti haluaisi nähdä sen vaivan. Naisena olisin samantien myyty. Lopullisesti.
- kustiPolkee
Paljon parempi vaihtoehto se olisi kun sähköposti tai tekstiviesti, itse olisin kirjeestä/ kortista ihan otettu. Toki paremman puutteessa muukin yhteydenotto käy
- Ajatuksia, kiitos.
Haaveilijoille tiedoksi, että olen nainen. En ole aktiivisti suunnittelemassa kirjeen lähettämistä, mutta olen miettinyt asiaa ja muistellut menneitä. Omien kokemusten pohjalta rakkauskirje ei ollut muinoinkaan yksiselitteisesti hieno teko, vaan se riippuu monesta asiasta.
- tässä ajatus
Rakkauskirja on ajaton vaihtoehto. Formaatti vain saattaa vaihtua. Tavallaan täälläkin näkee joskus rakkauskirjeitä. Ne eivät vain tavoita vastaanottajaansa.
- Ajatuksia, kiitos.
Kun kommenteissa kehutaan, että rakkauskirje olisi upeaa saada, niin todellisuudessa: tuntuisiko miellyttävältä saada rakkauskirje keneltä tahansa, missä tilanteessa tahansa ja minkäsisältöisenä tahansa? Yllättävät tahot saattavat kuitenkin rakastua ja tuntea tarvetta purkaa sydäntään jotain kautta.
- InnerGame
Enpä suosittele...been there, done that, got the t-shirt ja niin edelleen.
Kyllähän siinä vastapuoli voi miettiä perusteellisemmin mitä haluaa vastata, kuin jos sen sanoisi face to face. Omassa tilanteessani syy taisi olla tämä. Jälkeenpäin harmittaa koko kirje. Ylipäänsä tunteista puhuminen on yliarvostettua. Jos kahdella ihmisellä on tunteita toisiaan kohtaan, niin kyllä jotain jossain vaiheessa tapahtuu, ilman että asiaa täytyy erikseen ottaa puheeksi. Jos tunteita on, ne on niin siellä alitajunnassa, että ei tietoisesti tarvitse tehdä mitään. Paitsi tavata sitä toista, usein, ihan millä tekosyyllä tahansa. Mutta lakata miettimästä "miten". Se ei johda mihinkään, koska tiedostamaton mieli kyllä kulkee kohti sitä päämäärää. Eri asia on sitten, jos tunteet tulevat eri aikaan, niinkin voi käydä. Toinen voi ajatella lämpimiä tunteita ystävyytenä, kunnes vasta pidemmän ajan päästä syttyy toisesta fyysiselläkin tasolla. Silloin tietysti asiat eivät ole niin selkeitä.
Joka tapauksessa tämä pohdinta vaan siksi, että kirjeet on turhia mielestäni ja tämä on tällainen oma teoriani, saa ja kannattaakin olla eri mieltä :) - nainen vastaa
Rakkauskirje on kuitenkin ehkä se paras keino tuoda tunteensa esiin, mikäli ei ole suhdetta tai muuten vaan tunneta niin hyvin. Se sallii kuitenkin säilyttää tietyn etäisyyden. Kyllähän sitä olisi otettu vaikka ei tuntisikaan samoin ja mukavemmalta tuntuisi se tunnustus kirjeenä kuin vaikka kasvokkain tai puhelimessa. Kirjeillä ei voi stalkata.
- mielipide minun
Parempi vaihtoehto kuin netti tai kännykkä. Paras on kasvokkain jutustelu.
- Ajatuksia, kiitos.
Miespuolisten ajatuksenjuoksut kiinnostaisivat myös. Näissä kommenteissa on varmasti ollut naiset hyvin edustettuina. Onko kokemuksia kirjeen lähettämisestä ja/tai saamisesta?
- Kirjoitellut
Rakkauskirjeitä on ihana saada. Siltä omaltaan, jonka kanssa on jo suhde. Muunlaisista rakkauskirjeistä minulla ei ole kokemusta. Olen kirjoitellut ja saanut niitä vain nimenomaan suhteessa ollessani siltä toiselta.
- Antaa tulla lasku
Rakkauskirjeitä (sanallisia tunnustuksia on) ei oo ikuna tullut mut laskuja sitäkin enemmän...
- tää daami
Itse kirjoitin kerran sähköpostilla. Se oli silloin ainoa keino oikeastaan kertoa mitä tunsi kun tilanne oli solmussa.
Kirjoittaisin mielelläni rakkauskirjeitä tai kirjeitä ylipäätään rakastetulleni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa143187Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.122178Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1181802Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101166Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1531063Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501002- 36823
- 54758
- 67711
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30685