Olen innokas ns itseoppinut sähkömies ja teen kotona sekä naapureissa kaikki sähkötyöt. Nyt räväytin ja ostin Fluge merkkisen yleismittarin. Niin, mitä sähkökielessä noin ammatillisesti on tuo "yleis" jota tuolla mittarilla voin mittailla? Kirjoitanko naapureiden laskuun kohtaan "muut veloitettavat toimenpiteen" vaikka näin: Fluge mittarilla yleisen mittaus ja sitten vaan keksin joitakin lukuja laskuun? jelppikää helkkarissa kolleekaa, etten joudu noloon tilanteeseen.
Yleismittari kysymys?
8
448
Vastaukset
- äpärä olet
Olet jo joutunut noloon tilanteeseen, et ole kuin kuppainen äpärä joka on ikävystynyt oloonsa iskän ja äiskän ollessa baarissa.
- 8+6
No sillä voi mitata silmukkaresistanssin ja oikosulkuvirran. Edellinen tietysti resistanssialueella ja jälkimmäinen virta-alueella. Tietysti silmukan pitää olla suljettu, eli sulakkeen paikallaan.
Keviteippiä kannattaa kääriä mittajohtimiin. - ...
Jos se mittari on tosiaan "Fluge" eikä mikään Fluke niin onnittelut kiinakopion ostajalle, älä tapa itseäsi kun sillä mittailet...
- U=RI
Onnea valitsemallesi uralle.Tunnut olevan yhtä pätevä sähkömies,kuin muutkin tälle palstalle kirjoittelijat.
- ip68
Minusta aloittaja saa vertaiseni kätyrin
- min. tai max.
Minun tietojeni / luulojeni mukaan sillä voi mittailla yleisesti yleisiä asioita, kalliimmalla versiolla voi mitata myös ylellisiä asioita.
- sähkömestari
Olen kohdannut yhden "itseoppineen sähkömiehen" talon ongelmat Mäntyharjulla, kävin kääntämässä pääsulakkeet irti ja ilmoitin sähkölaitokselle. Korjausremontti maksoi kuulemma paljon mutta senjälkeen ei sähköt "temppuilleet".
Suosittelen samaa muillekin jotka kohtaavat luvattomia/vääriä /hengenvaarallisia asennuksia.- 7+8
Olen myös itse asentanut lukemattomia asennuksia eikä koskaan virheitä mutta olen ammattimiehen jälkiä joutunut korjaamaan.
Ei sähkömies ole mensan tasoa moni pääsee heistä kengänumero tasolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal293245- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 231528
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474