Mitä tehdä kun ei jaksa..

jaksamaton olo.....

Monta päivää viikossa sellainen olo, ettei vaan jaksa mitään eikä kiinnosta mikään.

Osittain johtuu siitä, että polvi on erittäin kipeä, eikä mitkään lääkkeet, kylmä, kuuma, fysioterapia tmv auta siihen. Kaikki sanoo, että kyllä se kohta helpottaa, kävele, ni kivut lähtee. Millon on se kohta? Millon kivut loppuu, kun kestäny jo 4-vuotta kokoajan pahentuen?

Jatkuvasti äidinkaa riitaa. Mun pitäs käyä äitin luona, että näkisin siskojen muksuja. Mua ei kiinnosta käyä siellä haukuttavana. Siskot ei käy mun luona, koska mun on kuulemma helpompi käyä siellä, kun niillä on lapset esteenä, ettei voi täällä käyä. Ei ne lapset nyt niin pieniä oo, että hirveen vaikeeta täällä käyminen olis. Minäkään en enää äitin luona ku kuin tosi harvoin. Yks ilta äitinkaa riidellessä se sano, että laitoksen työntekijöiden olis pitäny hakata mut kunnolla.(ne siis laittoivat polven hajalle yli 4v sitten.) Joskus kun äiti käy täällä, ehkä 1krt/2kk, ni olis kuinka siistiä tahansa, ni aina se keksii valituksen aiheen, että olis muka sotkusta!!!

Mä en vaa oikeesti jaksa tätä! Välillä on sellanen olo, että voisin vaikka tehdä itelleni jotain.. Yhtenä päivänä äidin haukunnan takia en vastannut sille, enkä muillekaan puhelimeen, ni sit se soitti häkeen, että oon sanonut hyppääväni partsilta. Sit tuli poliisit keskellä yötä ja soitti ambulanssin ja veivät väkisin päivystykseen. Siellä sitte olin yön vaan sen takia, että äiti keksi p**kaa. En nimittäin ole tuollaista sanonut. Sanoin vaan sille jo ajat sitten, että onko pakko jaksaa polvikipuja ikuisuus.

Sen mielestä tää talo, jossa asun, on hirvee slummitalo, eikä sen takia kukaan täällä käy. Joo, parempi maine tällä talolla ku siinä, jossa se ite asuu. Ilmeisesti slummitalo, kun on sellanen tornitalo, jossa opiskelijoita asuu. (ite en enää opiskele..syynä tässäkin polvi.) Sit se eräälle tyypille valehdellut p**kaa, että aina ku mä käyn kaupassa, ostan vaan valmisruokia, että elän valmisruualla. Yleensä jos käyn senkaa kaupassa, ni lappaa itelleen valmishampurilaisia koriin ja sanoo, että otatko sinäkii. Sanon, että en todellakaan ota, ni sit se rupee valittaa, että mikset sinä syö mitään! Perjantaina viimeks käytiin kaupassa, ostin ruokatarvikkeita, enkä yhtään valmisruokia. Hyi hiivatti, miten joku voi ees syyä niitä, mut äiti vaan nauttii, kun saa keksiä musta p**kaa ja kaikki tuntuu uskovan! Useimmin käyn erään tyypinkaa kaupassa, ni sille valitin äitistä ja se sano, että kyllä minä olisin nähnyt, jos sä jatkuvasti valmisruokia vaan ostaisit.

Välejä elämää haittavaan äitiin voin tuskin poikki laittaa, koska pikkusisko laitto vähäks aikaa, ni isosisko oli sanonut sille, että saat tavata siskonlapsia VAIN, jos oot hyvissä väleissä äitinkaa.

Miks on tällanen p*ska olo kokoajan.. :/ Varsinkii viimeisen kuukauden aikana ollu monta kertaa...

Huomenna on taas lääkärikäynti polven takia. Saakohan taas kuulla syytöksiä siitä, etten käy koulussa, vaikkei asia millään lailla millekään lääkärille kuulu... Enkä sille ainakaan sano mitään tästä olosta..

7

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaksamaton olo...

Jos sanoo lääkärille tai psykologille, että on itsetuhoisia ajatuksia tmv, ni laittaako ne suljetulle osastolle? Se oli pelkona, kun sillon syyttä suotta päivystyksessä olin, ni en tod. uskaltanu niille mitää ylimääräst sanoo.

Nimim. ennen joutunu ls-laitoksen ohjaajien hermostuttamisen takia 2 kertaa suljetulle tarkkailuun ja kerran puhumattomuuden takia osastolle kuukaudeks, koska en puhunut ikälopulle psykologille..

• saarni1

Sinuna kertoisin lääkärille miten oikeasti voit. Pyydä lähete psykiatrin poliklinikalle psykologin juttusille, siellä on oikeasti ammattitaitoisia ihmisiä. Älä anna äitisi vaikuttaa itseesi ja tekemisiisi vaan ole sinä rohkeasti perheesi aikuinen. Karsi elämästäsi ihmiset jotka vievät voimavarojasi. Sinuna pyytäisin lääkäriltä vielä lähetettä kuntoutukseen polven takia. Kuntoutuksissa saat vertaistukea. Uskon että, kun pikku hiljaa alat saamaan asioitasi kuntoon, itsetuntosi kasvaa ja pystyt pitämään puolesi. Hae elämästäsi myös positiivisia asioita. Mukavaa kevättä!

• jaksamaton olo...

Huomenna on psykologille aika. Sille oon ennen pystyny puhuu, mut nyt on ollu 3-4kk taukoo, ettei se oo voinut tavata.

Se vaan viimeks sano, että se tulee fysioterapialla kuntoon. Siinäpähän taas varmaan kohta saa valittaa, kun en oo käyny fysioterapiassa ku vaan kolmesti. Ei siellä oikeesti jaksa käyä, kun 3-5päivää sen jälkeen on hirveet kivut!

Oon miettiny, että varaisin arvauskeskukseen ajan polven takia ja sit sanoisin, mut en tiiä... Joka kerta on omalääkäri vaihtunu ja viimeks siellä ei suostunu poistaa polvesta nestettäkään koska sinnehän voi mennä pöpö.. Ja tietyt ennakkoluulot terveyskeskusta kohtaan muutenkii...

• masennuksesta toipuu

Kukaan ei laita sinua suljetulle osastolle, jos kerrot lääkärille että sinulla on itsetuhoisia ajatuksia. Ota kaikki apu vastaan mitä saat. Harva parantuu masennuksesta yksin vaan tarvitsee apua, eikä siinä ole mitään hävettävää tai pelottavaa.

• ap..

En sanonut siitä eijaksamitään-olosta mitään fysiatrille. Määräs triptyliä polvikipuun ja fysioterapia jatkuu, mut eri paikassa onneks, ni voi ehkä jopa siellä käydäkii..

Mitä ne lääkärit siihen sanois, jos sanoisin näistä ajatuksista? Alaikäisenä laitto suljetulle, vaikkei ees ollut mitään syytä... Hirveet traumat suljetusta osastosta..

• ap...

Jos mä aloitan ton triptylin, ni mitä jos nuo itsetuhoiset ajatukset vielä voimistuu? Se siinä pelottaakin eniten. Entä jos sitten tulee niin kovia itsetuhoisuus ajatuksia, että niiden takia teen jotain itelleni. Sitä lääkettä kun ei voi lopettaa ns. seinään, koska kuulemma aiheuttaa riippuvuutta.

• jaana1

Sinun pitää huom. PITÄÄ hakea apua jos sinulla on itsetuhoisia ajatuksia. Apua kyllä saat kun haet. Ole avoin ja kerro lääkärille asiat niinkuin ne ovat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11427
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9830
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      146
      5574
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2593
    Aihe