Joo eli epäilen, että mulla on tietynlainen sairaus. Olen huomannut, että teen tiettyä asiaa, joita en usko kovinkaan monen tekevän...
Eli siis, jos esimerkiksi laitan vaikka minun puhelimeni pöydän reunalle, ja se menee siihen reunalle silleen tasaisesti ja hienosti, en raaski nostaa sitä.
Toinen esimerkki, koska tuo voi olla vähän epäselvä:
Jos pelaan kännykällä ja kun rasvaisine käsineni vedän näytöllä ylös alas (niin kuin normaalistikin kaikki älypuhelimilla tekee) niin jos sormenjäljet näytössä tekevät vahingossa hienon kuvion näyttöön, en raaski käyttää kännykkää enää ja "tuhota" kuviota.
Onko tällaista sairausta olemassa? Olenko ensimmäinen? Olenko hullu? Kutsun itse tätä nimellä "raaskimattomuus".
En vaan suorastaan kykene estää tätä. :'(:'(
Hullu vai sairas?
7
88
Vastaukset
- fhrffffffffff
Jaa tuskin olet ensimmäinen ja ei kuulosta vakavalta. Eikö hullu ja sairas ole muutenkin sama asia?
- Eräs trotskilainen
Sama vika täälläkin. Minun tapauksessani se liittyy AS-syndroomaan ja sille tyypilliseen järjestelytaipumukseen.
Jonkinnäkönen neuroosi varmaan. Ei tuo nyt vielä vakvaa ole, mutta jos rupee pahenemaan tai selvästi rajoittamaan elämää, kannattaa mennä lääkärin. Joku ortopedi mulle antoi joskus hyvän nyrkkisäännön siitä, milloin vaivoja kannattaa hoitaa, eli kun ne rajoittavat normaalia elämää. Tietysti tuolloin puhe oli raajoista, mutta eiköhän se ole hyvä ohjenuora myös henkisten ongelmien kanssa.
Täällä toinen lievästi neuroottinen, omat sotkut ei sinänsä häiritse, mutta muualla ärsyynnyn jos vaikka kaappien ovet ovat puoliksi auki. Koittaisivat päättää, halutaanko ne nyt pitää auki vai kiinni. Korttia pelatessa myös kääntelen aina kortit minusta katsoen oikein päin ja järjestelen ne. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät järjestele korttejaan tai käännä niitä. Miten herttaa muka voi pelata jos kortit eivät ole maittain suuruusjärjestyksessä, hertat ja padat oikealla, ristit ja ruudut vasemmalla?- dhazed
Ei kuulosta siltä, että toi hankaloittaisi mitenkään huomattavasti sun elämää, ainakaan vielä. Kaikilla meillä on outoja tapoja, joillain enemmän ja joillain vähemmän. Ehkä sulla on jotain OCD-taipumuksia, vaikka oireet ovatkin aika harmittomia. En huolestuisi, et ole hullu etkä sairaskaan!
- Thlr
En huolestuisi, itselläni on hieman noita muistuttavia taipumuksia.
Luulen, että tuo on aika tavallista.
- Sinetti
Perfektionistisuutta tai pakkomielteisyyttä. Ei kai tuo ole kovin vakavaa, jos et silloin sitä kännykkää tarvitse. Perusjuonen ymmärsin. Kännykän näyttöön on kiva piirrellä sormilla. Ja se ärsytys, kun joudut pyyhkimään ne pois :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa103453Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272679Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201283Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41198