Laskiaistiistaiksi auringonpaistetta.

Kuka istuu samalle pahvinpalaselle ja laskee mäkeä kanssani huomenna laskiaistiistaina?

Vielä yksi mäki
Punaposkinen tyttö seisoo mäen harjalla.
Hän pitää kädessään nuoskalumessa virttynyttä pahvinpalasta.
Tyttö istuu pahvin päälle ja huutaa - Pois alta, täältä tullaan -
Hän laskee vinhaa vauhtia mäkeä alas,
pyllähtää lumikinokseen ja nauraa makeasti.
Vielä yksi mäki.

Mandi

36

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • montakohan kertaa?

Nyt voisi sanoa palstan hoon sanoilla: tästä on jo kirjoitettu aikaisemmin

• "Kulkee poika etsien kaupassa.
      Paljon suloista pullaa siellä

Tuoksuu tyttöset, vanhatkin pikkuisen
      huomaa, mitä kaipaat lapsonen?

Minä tahtoisin pullan viilletyn
      missä täyte on suloisinta.

Eipä aikaa kun poikanen luistella saa
      ilman pahvia peffallaan, huutaen vaan"

Voisinpa tullakin mukaasi.
      Laskiainen on parasta kylmänä.

H.

• __!!!!!!

Mihin lumeen ?

• Soonnäin

Hehhe, aikas hyvä pointti :)))

• Soonnäin kirjoitti:

Hehhe, aikas hyvä pointti :)))

Tulkaa Korpeen täällä sataa lunta. Leivon kaikille laskiaispullat.

• korppis kirjoitti:

Tulkaa Korpeen täällä sataa lunta. Leivon kaikille laskiaispullat.

Mulle sit hillolla, ei mantelimassaa, pliis!

• Soonnäin
        minttupuu kirjoitti:

Mulle sit hillolla, ei mantelimassaa, pliis!

Mulla on hyvä laskiaispullaresepti. Iso pulla koverretaan, ja sisus tai siis se pullamössö sekoitetaan yhteen mantelimassan ja vaahdotetun kerman kanssa. Namnam.

• Soonnäin kirjoitti:

Mulla on hyvä laskiaispullaresepti. Iso pulla koverretaan, ja sisus tai siis se pullamössö sekoitetaan yhteen mantelimassan ja vaahdotetun kerman kanssa. Namnam.

Mitä me juodaan, käykö kuumakaakao. Minulla on posliini mukeja en ole ihan kaikkia kirpparille kiikuttanut.

Olin niin julmetun väsynyt, jotta otin iltaköllöt, mitenkähän yöunien käy. No, alan kerätä lisää kamoja myyntiin.

Kyllä se tästä.

• mitäkö juodaan?
        korppis kirjoitti:

Mitä me juodaan, käykö kuumakaakao. Minulla on posliini mukeja en ole ihan kaikkia kirpparille kiikuttanut.

Olin niin julmetun väsynyt, jotta otin iltaköllöt, mitenkähän yöunien käy. No, alan kerätä lisää kamoja myyntiin.

Kyllä se tästä.

Joko se kotiviini on loppu? Taisit eilen illalla vetäistä aika roimasti, kun tulit niin perskeikkaa palstan laskiaismäestä.

• mitäkö juodaan? kirjoitti:

Joko se kotiviini on loppu? Taisit eilen illalla vetäistä aika roimasti, kun tulit niin perskeikkaa palstan laskiaismäestä.

Eilinen oli harkittu sisimmmän puhdistus huutamalla. Sanotaan, että jos et puhdista sisintäsi kuonasta et voi saada hyvää tilalle. Minun sisintähän kaivettiin ja hyvä niin sain sanottavani sanoa. Ja vanha kansa sanoo sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee.

On viiniäkin iso ämpärillinen jos sen tarvetta ilmenee. On mansikkaista, pirskahtelevaa. sopivaa laskiaisilotteluun. Olen hyvin varovainen viinin kanssa jos pitää lumessa tarpoa.

• Soonnäin

Ei kun kypärä päähän. Lasken sun kanssa, tosin otan oman pahvinpalan mukaan :)) Ja voi olla että kanssalaskijoille heitän lunta niskaan, mutta teen sen sentään niin että te tiedätte että minä se olin.

• Lasketaan vaik hiekkatiellä
        pidetään hauskaa siellä
        laita kurahousut päälle
        olemattomalle jäälle.
        Mut tänään pidän lököpäivän
        Kaukaveden lainehilla
        saunan sulo lautehilla
        solariumin lämmössä.
        Nyt menoks ; )

Nähdään!

• .Heiiii !
        korppis kirjoitti:

Lasketaan vaik hiekkatiellä
        pidetään hauskaa siellä
        laita kurahousut päälle
        olemattomalle jäälle.
        Mut tänään pidän lököpäivän
        Kaukaveden lainehilla
        saunan sulo lautehilla
        solariumin lämmössä.
        Nyt menoks ; )

Nähdään!

Mee lastentarhaan etsimään leikki kaveria,muista kurahousut ja hiekkalapio

• Soonnäin
        .Heiiii ! kirjoitti:

Mee lastentarhaan etsimään leikki kaveria,muista kurahousut ja hiekkalapio

Eikö se korppis niin just tehnyt? *kiusii* :))

• petsuton

Ota vaan se oma petsukkasi lisäpainoksi.

• bessie*

Taidanpa pysytellä sisällä ja leipoa pullia. Kun on tullut ihan tuorehiivaa hankittua laskiaispullia varten. Kaapissa on aina kuivahiivaa, mutta tuorehiivalla tulee mielestäni huomattavasti paremman makuista pullaa.

Yöllä satanut lumi on vielä maassa, mutta autojen päällä aamulla olleesta ja nyt jäljellä olevasta lumesta päättelen, että kohta on sulanut pois.

Tiedä oikein tuosta pahvinpalasella laskettelusta. Joskus nuorempana kun olimme mieheni kanssa kävelemässä pubista kotiin, menin ja laskettelin pitkän nahkatakkini päällä jyrkähköön rinteeseen polkemalla tehtyä rappumaista oikopolkua alas. Se oli aika rankkaa menoa, jarruttamaan ei enää pystynyt siinä vaiheessa kun huomasi että tämä oli huono idea. Mustelmitta en säilynyt, mutta onneksi sentään murtumitta.

• Minun teki mieleni laskea liukumäekeä Kaukaveden uimahallissa. Oli kuitenkin liian vilkasta, Korven lapsilla on nyt hiihtoloma. Joten katselin vain kaihoisana lasten riemua. En kehdannut lähteä sekään jonottamaan.

Ei ne varmaan koskaan rakenna niin isoa uimahallia, että kaikki sopisivat ilman huomauttelua omiin lokeroihinsa. Uin matkauintialtaassa. Olin uinut noin kaksisataametriä. Tärkeän oloinen uimaopettaja tuli ja kehoitti minua siirtymään pois radalta, jossa uin. Minulla on tekniikkatunti uimaopettaja ilmoitti hyvin arvokkaasti. Kaksi vanhempaa naista oli hänen oppilainaan ja he tarvitsivat koko pitkän radan pulputtaakseen vettä suustaan opetellessaan hengityksen pidätystä veden alla. No, minä väistin ja jätin rouvien pulputemaan.

Hyppelin itseksein altaanreunalla muka voimistellen. No, se siitä. Kävin tarkistamassa ekapäivän kirppissaldon ja suu muljahti maireeksi. Pitää viedä huomenna lisää menekkituotteita. Vanhat tavarat tekevät kauppansa.

Taidan tehdä huomenissa ennen mäenlaskua laskiaispullia. Käytävässä tuoksui tuore pulla, naapuri oli aloittanut jo.

• Me käytiin just reippaalla kävelyllä Lutusen kanssa ja ei täällä mitään suurempia peffamäkimahdollisuuksia olekaan kun ei ole lunta kuin ripaus siellä sun täällä. Uimahalliin en menisi millään ilveellä hiihtolomien aikana pikkuiset kullannuputhan ne siellä mellastaa niinkuin maailmanloppu olisi tulossa ja hyppivät liukumäestä ja ponnahduslaudalta niskaan jos uskaltaa olla niiden kaa samaan aikaan altaassa. Porealtaaseen ei tahdo ehtiä kun ain akun on vaihto 30 kpl kymmenvuotiasta juoksee kuin pikkupuhvelilauma ja pois alta risut ja männynkävyt.

• Yksi ongelma minulla on aina uimaallasosastolla. Naama on kuin pakanamaan kartta kun tulen ulos hallista. No, onneksi se tasoittuu parissa tunnissa. Olin ensi solariumissa sekin lisää tilapaistä ihon ärsytystä, mutta mitä nainen ei tekisi kauneutensa eteen. Rupisammakosta kehkeytyy jos nyt ei prinsessaa niin ainakin jotain sinne päin.

• Onko se kuinka iso pahvinpala, mahdutaanko me molemmat sille?
      Taidan tyytyä tekemään perinteisen päivälenkin, peltoa pitkin metsään, lammen rantaa hipoen, metsän kautta tielle ja kotiin.
      Näin vähälumisena talvena sekin onnistuu, ei tarvitse edes suksia.

• Mahutaan toki yhdelle pahvinpalalle ja on minulla sininen lasten pulkkakin ja iso vesikelkka jos on liiaan vetinen keli. Vesikelkka toimii kesät kukkapenkkinä ja talvet huilaa mökin pihalla. Löytyy myös laskettelu lauta ja monot. Varuiksivoin ottaa myös rullaluistimet. Menopelejä jokaiseen makuun kyllä löytyy.

• k/k

Sen verran yllytyshullu olen et lähren kattomaan millanen laskija olet.
      Otan ison vakstuukin mukaan se luistaa ja siihen mahtuu.
      Oletkos koskaan laskenut pulpetin selkänojalla mäkee?

• Vastuuki ...mmm mikä se on onko se sellainen pärekori. Muistan kun kävimme perheen kanssa marjareissuilla. Isän kuorma-auton lavalle nostettiin pärekoreja. Pikkuveljeni nukkui päiväunet yhdessä. Se kori täytettiin viimeiseksi marjoilla.

Pulpetin selkänojalla en ole koskaan laskenut koska en nyt oikein sisäistä onko se pulpetin päällyskansi, joka nostetaan ylös, mutta eihän se silloin olisi selkänoja..mm arvuuttelua tuli tähänkin ketjuun, pirskatti.

• ruotsinkielestä
        korppis kirjoitti:

Vastuuki ...mmm mikä se on onko se sellainen pärekori. Muistan kun kävimme perheen kanssa marjareissuilla. Isän kuorma-auton lavalle nostettiin pärekoreja. Pikkuveljeni nukkui päiväunet yhdessä. Se kori täytettiin viimeiseksi marjoilla.

Pulpetin selkänojalla en ole koskaan laskenut koska en nyt oikein sisäistä onko se pulpetin päällyskansi, joka nostetaan ylös, mutta eihän se silloin olisi selkänoja..mm arvuuttelua tuli tähänkin ketjuun, pirskatti.

Siellä tukholmalaisessa kotibileissäkö ei ollut vaxdukia? Valurautapannu oli...

• ruotsinkielestä kirjoitti:

Siellä tukholmalaisessa kotibileissäkö ei ollut vaxdukia? Valurautapannu oli...

Minä olen aina sanonut, että kuuskytluku on jäänyt monelta elämättä. Silloinhan laskettiin valurautapannulla laskiaismäkeä, niin jotta hiki lensi pipon alta.

Nykyään on wokkipannut, nehän pyörisi mäessä eikä olisi hallittavissa siten kuin raskas valurautapannu-mäkikelkka.

• pehmikkeenä
        korppis kirjoitti:

Minä olen aina sanonut, että kuuskytluku on jäänyt monelta elämättä. Silloinhan laskettiin valurautapannulla laskiaismäkeä, niin jotta hiki lensi pipon alta.

Nykyään on wokkipannut, nehän pyörisi mäessä eikä olisi hallittavissa siten kuin raskas valurautapannu-mäkikelkka.

Silläkö oli pipo päässä? Ei sitten kumma, ettei pahemmin käynyt.

• pehmikkeenä kirjoitti:

Silläkö oli pipo päässä? Ei sitten kumma, ettei pahemmin käynyt.

Sillä oli päässä vanha armeijan kypärä ; ))

• k/k
        korppis kirjoitti:

Vastuuki ...mmm mikä se on onko se sellainen pärekori. Muistan kun kävimme perheen kanssa marjareissuilla. Isän kuorma-auton lavalle nostettiin pärekoreja. Pikkuveljeni nukkui päiväunet yhdessä. Se kori täytettiin viimeiseksi marjoilla.

Huomenta mäkeen.
        Vahakankas jota pöyrällä pirettiin on vakstuukki,ne vanhat kulmista puhki kuluneet mankuttiin leluiksi.
        Ennen vanhaan pulpeteissa oli yhtenäinen penkkiosa,siin oli sellaset kaarevat säle selkänojat jotka jatkui alas asti.
        Kun sen selkänoja/ penkin murjaisi irti sen takaosalla voi istua ja penkin lakattu etureuna luisti hyvin.

• Vahakangas

Vakstuuki onko se vahakangasliina,jollaisia oli ennen keittiön pöydällä. Olen asunut lapsuuteni länsirannikolla.

• Mikä on pulpetin selkänoja?

• sekin
        korppis kirjoitti:

Mikä on pulpetin selkänoja?

Eikös se oo semmonen pärekori?

• sekin kirjoitti:

Eikös se oo semmonen pärekori?

Kun aikoinani muutin Seijäjoelle kuulin uusia sanoja, joita en ollut täällä Korvessa kuullut. Kippo oli kivin, jota ensin äimistelin. Nyt on Vuokatissa jo Kippo ravintola niin, että näin ne murteet sekaantuvat. Itse en puhu Korven murretta, mutta osaan jos tarvetta ilmenee.

• muka pitäisi

Ja sinuko kanssasi, ei kiitos......

• On kohteliasta, että kun lähetetään kutsut juhliin niin he, jotka eivät pääse sattuneista syistä mukaan ilmoittavat.

Kiitos, että ilmoitit esteesi. Osaan varata oikean määrän pullia ja kaakaota.

Hyvää päivän jatkoa ´; )

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      336
      7412
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4769
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3225
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3117
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2016
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1896
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      220
      1841
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1597
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1558
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1478
    Aihe