Miten masentunut mies käyttäytyy?
Olen seurustellut puolisen vuotta miehen kanssa, jolla on masennus. Mies kertoi tästä minulle kun oltiin tapailtu muutama viikko. Lääkkeitä hän on syönyt siihen parisen vuotta ja käynyt välillä terapiassa. Aikaisempaa kokemusta kumppanin masennuksesta ei itsellä ole, joten tilanne on siis ihan uusi. Olen mietiskellyt, että käyttäytyykö masentunut mies todellakin sillä tavoin kuin minun mieheni käyttäytyy. Toisinaan hän on todella etäisen oloinen, ei halua olla lähellä ja jos yritän esimerkiksi halata niin ei kunnolla halaa takaisin tai jos yritän mennä viereen niin vaikuttaa jotenkin kireältä. Mielialat vaihtelevat myös melko tiuhaan tahtiin. Aamulla saattaa olla todella hyvällä tuulella, mutta illalla taas ei puhu juuri mitään ja jos puhun jotain niin murahtelee vaan takaisin. Joskus haluaa olla myös omissa oloissaan, ei siis halua, että menen hänen luokseen yöksi vaan on mieluummin yksinään. Alkoholia hän käyttää kerran pari kuussa ja silloin yleensä vetää melkoiset kännit. Olen koittanut saada häntä puhumaan ja kertomaan, mutta avautuu lähinnä vain humalassa. Unirytmi on useasti ihan sekaisin, eli valvoo myöhään yöhön ja päivällä nukkuukin sitten pitkään. Mies väittää, että haluaa olla kanssani, mutta silti epäilen välillä, että tahtooko oikeasti. Käyttäytyy joskus niinkuin ei haluaisi edes nähdä minua. Mutta hyvinä hetkinä hän tahtoo olla lähellä ja on todella mukava ja jaksaa heittää läppää yms. Näyttää kyllä siis myös kiintymystään, mutta tuntuu silti pahalta. Hänellä on kyllä huolia esimerkiksi rahan ja perheensä kanssa, että totta kai nekin varmasti vaikuttavat hänen mielialaan. Käyttäytyykö masentunut mies siis tuolla tavalla? Silloin kun on menossa "huonompi kausi" tuntuu siltä, että tulen hulluksi sillä pelkään, että mies jättää. On tosin sanonut monta kertaa, että haluaa jatkaa kanssani, mutta siltikin asia vaivaa...
Miehen masennus
minävaan
0
144
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511467- 639940
- 1505619
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792623