eikä oikeasti kellään ole tullut vastaan tälläistä? mitä ihmettä minä nyt teen, heitän ison ja hyväkuntoisen jukkapalmun menemään??
koko koti haisee kamalalta. olen paikantanut hajun lähteen olohuoneeseen ja siellä ilmeisesti jukkapalmuun.
multa ei haise miltään. sen sijaan haju tuntuu lähtevän kasvin lehdistä. se on sellaista kompostoitumisen hajua.. en oikein osaa kuvailla miltä se haisee, mutta pahalta joka tapauksessa.
jukkapalmu on ikivanha, mutta multaa olen vaihtanut joka tai joka toinen kevät sille, ja se on kasvanut aina reippaasti. lehdet on virheettömän näköisiä.
mistä ihmeestä siis johtuu tämä yhtäkkinen haiseminen. en millään malttaisi luopua tuosta ylväästä kasvista, joten ajattelin konsultoida teiltä, onko kellään kokemusta moisesta?
kiitos!
paha haju kasvista!
7
6145
Vastaukset
- Ara
Onko tämä keskustelu ollut aiemminkin, vai onko kaikilla alkanut palmut haisemaan? pari kysymystä aiemmin olen ehdottanut suihkutusta syyksi: ruiskutin omaan traakkiini vettä, jossa oli lannoitetta ja se alkoi haista. Kunnon suihkutus ja puhdistus lehdille voisi auttaa!
- kerttu
sama palmu se täällä haisee. ongelma ei ratkennut aikaisemmassa keskustelunavauksessani, joten nostin sen uudelleen aiheeksi sillä tilanne täällä kotosalla käy hyvin akuutiksi.
suihkutteluna silkkaa vettä.
kukaan? joku? auttakaa! - Anna
kerttu kirjoitti:
sama palmu se täällä haisee. ongelma ei ratkennut aikaisemmassa keskustelunavauksessani, joten nostin sen uudelleen aiheeksi sillä tilanne täällä kotosalla käy hyvin akuutiksi.
suihkutteluna silkkaa vettä.
kukaan? joku? auttakaa!Ettei vaan olisi ruvennut mätänemään jukkasi?
Onko runko mistään pehmennyt?
Jos Jukka saa liikaa vettä voi rungon sisus alkaa "kompostoitumaan".
Jukka selviää aika vähällä vedellä. - kerttu
Anna kirjoitti:
Ettei vaan olisi ruvennut mätänemään jukkasi?
Onko runko mistään pehmennyt?
Jos Jukka saa liikaa vettä voi rungon sisus alkaa "kompostoitumaan".
Jukka selviää aika vähällä vedellä.hajun ilmetessä loppukesästä olen vähentänyt kastelun minimiin. nytkin multa on rutikuiva.. kunnes syy pahalle, voimakkaalle hajulle selviää.
runko tuntuu ainakin olevan kova joka kohdasta. korostan vielä, että multa ei haise yhtään miltaan, vaan kasvin lehdistä lähtee hyvin voimakas haju.
alan olla epätoivoinen... en millään raaskisi heittää komeaa kasvia roskikseen. :( - ukkopekka
kerttu kirjoitti:
hajun ilmetessä loppukesästä olen vähentänyt kastelun minimiin. nytkin multa on rutikuiva.. kunnes syy pahalle, voimakkaalle hajulle selviää.
runko tuntuu ainakin olevan kova joka kohdasta. korostan vielä, että multa ei haise yhtään miltaan, vaan kasvin lehdistä lähtee hyvin voimakas haju.
alan olla epätoivoinen... en millään raaskisi heittää komeaa kasvia roskikseen. :(tosin ei jukkapalmu vaan viirivehka ja multa ei haise mut ne lehet vaikka ovatkin ihan hyvän näköisiä... tekeekö ne ennen kuolemaa?
- Navettahaisee
Mulla kävi näin mikähän timanttiananas se nyt on kanssa. Ja nimenomaan, niin et on ollu tosi vähällä kastelulla..... :O
- rakenteet
Jos on terve multa, terve kasvi, ei se haise. Ei vaikka tekisi kuolemaakin.
Sinuna tutkisin onko lattialla hajua, pidätkö kasvia patterin edessä, onko vesijohtoja tai patterin vuotoja lähettyvillä. Ovatko putket näkyvillä vai lattian alla? Onko vesivalumia ikkunan rakenteissa?
Yleensä kertomasi tyyppinen haju kertoo kosteusvauriosta rakenteissa. Siirrä kasvi eri huoneeseen ja seuraa häviääkö haju.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999