ilmanvaihtoventtiili mahdollisimman auki

jaana.

kannattaako kylpyhuoneessa pyörittää venttiili mahdollisimman auki että imee paremmin kosteuden suihkun jälkeen. vai onko onko vaikutusta miten se on

18

4015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiääliö

      Älä viitsi. Et voi olla noin tyhmä.

      Niille tyhmille, jotka miettii tuota neuvoa, niin venttiilin avaaminen sotkee ilmanvaihdon tasapainoituksen. Itseltää kyllä vaihtuu, mutta muiden huononee ja sitten muutkin ruuvaavat venttiiliä kunnes ollaan siinä, ettei kenelläkään taas vaihdu.

      Ottakaa ääliöt asia puheeksi yhtiökokouksissa ja antakaa ammattilaisten hoitaa ilmanvaihdon parantaminen. Se tosin maksaa, mutta niin makssa huono ilmanvaitokin talon rakenteille.

      • Kukakohan on ääliö?

        Ne asiat jotka kuuluu ammattilaisten säädettäviksi eivät edes ole asukkaan itse säädettävissä. Eli mitä enemmän haluaa ilman vaihtuvan, niin sitä enemmän venttiilin lautasta auki.


      • drtyuiopåp
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Kukakohan on ääliö?

        Ne asiat jotka kuuluu ammattilaisten säädettäviksi eivät edes ole asukkaan itse säädettävissä. Eli mitä enemmän haluaa ilman vaihtuvan, niin sitä enemmän venttiilin lautasta auki.

        Välittäjä. Kaikki venttiilit on ihan itse säädettävissä.
        Eli ääliöitä on nippukaupalla täällä.


    • kenottaja

      Hyvä että kysyt etkä pyörittele summassa venttiilejä.
      Ei tosiaankaan pitäisi itse säädellä venttiilejä. Ne on joskus säädetty tasapainoon koko talossa.
      Jos on oikea ongelma ilmanvaihdossa niin huoltomiehen kauttakin saa ensimmäiset testit ja neuvot asiaan.

    • jaana.

      tasapainoon? mitä tasapainoa siinä on että kummatkin venttiilit kämpässä on pyöritetty mahdollisimman kiinni?

      olen huomannut kylpyhuoneessa suihkun aikana että jos venttiili on aivan kiinni niin tulee höyryä peiliin ja kosteus häviää hitaammin kun että pyöritän venttiilin mahdollisimman auki niin ei tule höyryä.

      ajattelinkin ottaa tästä lähtien aina ennen suihkua koko sen "jutun" sieltä irti, koska inhoan kun on kosteeta.

    • Ilmat pihalle

      Kröhöm.... Onko sitten kyseessä yhden asunnon talo vai useamman asunnon talo, niin kaikki riippuu ilmanvaihdon toteutuksesta. Mikäli talossa on koneellinen ilmanvaihto, niin se järjestelmä vetää suunnilleen saman kokonaisilmamäärän riippumatta venttiilien säädöistä. Toisin sanoen, jos avaat jonkun venttiilin kokonaan, niin poistuva ilmamäärä suurenee ko. venttiilistä, mutta pienenee muista venttiileistä. Jos taas avaat kaikki venttiilit, on todennäköistä, että jostakin venttiilistä poistuu runsaammin kuin muista. Ilma kun menee sieltä, mistä se helpommin pääsee.

      Ja kaiken tietävälle välittäjä-ääliölle tiedoksi, että kaikki venttiilit ovat todellakin säädettäviä, mutta niitä ei pidä mennä itse säätämään, koska silloin systeemi sekoaa.

      • "Ja kaiken tietävälle välittäjä-ääliölle tiedoksi, että kaikki venttiilit ovat todellakin säädettäviä, mutta niitä ei pidä mennä itse säätämään, koska silloin systeemi sekoaa."

        Tuota noin, miten tuuletusikkoinoiden avoinnaolot/kiinniolot vaikuttavat tuohon "äärimmäisen herkkään järjestelmään"???????

        Eli se idiootti löytyi tosi helposti, menepähän katsomaan peiliin :D

        Jos niitä venttiileitä ei saisi itse säätää, niin ne säädön yhteydessä lukittaisiin paikoilleen mekaanisesti, sekä samalla sinetöitäisiin. Kysyppä itseltäsi, että miksi näin ei tehdä....


      • Ilmat pihalle
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        "Ja kaiken tietävälle välittäjä-ääliölle tiedoksi, että kaikki venttiilit ovat todellakin säädettäviä, mutta niitä ei pidä mennä itse säätämään, koska silloin systeemi sekoaa."

        Tuota noin, miten tuuletusikkoinoiden avoinnaolot/kiinniolot vaikuttavat tuohon "äärimmäisen herkkään järjestelmään"???????

        Eli se idiootti löytyi tosi helposti, menepähän katsomaan peiliin :D

        Jos niitä venttiileitä ei saisi itse säätää, niin ne säädön yhteydessä lukittaisiin paikoilleen mekaanisesti, sekä samalla sinetöitäisiin. Kysyppä itseltäsi, että miksi näin ei tehdä....

        Ei se poistoventtiilien keskinäistä tasapainotusta miksikään muuta, vaikka koko seinäsi aukaisisit. Ja tämä sinulle, idioottivälittäjä_LKV. Sinä pöljä olet sitten mennyt sekoittamaanoman ilmanvaihtosi perussäädöt, jos olet niitä venttiilejä sorkkinut.


    • näkee punaista

      Mistä näitä idiootteja sikiää? Ja tämä sinulle välittäjälkvidiootti.

    • huoltomies

      Välittäjä puhuu täyttä asiaa.

      Itse 30 vuotta huoltomiehenä toimineena voin vahvistaa.

      • isännöitsijä

        Olenkin aina epäillyt huoltomiestem ammattitaitoa. Kiinteitöhuoltoon on vaikea saada töihin älykkäitä henkilöitä.


      • Toinen isännöitsijä
        isännöitsijä kirjoitti:

        Olenkin aina epäillyt huoltomiestem ammattitaitoa. Kiinteitöhuoltoon on vaikea saada töihin älykkäitä henkilöitä.

        Juu, sama juttu. Eipä niitä oikein löydy älykkäitä välittäjiäkään, näemmä.


    • ??????????

      Jos venttiileihin ei saisi koskea niin miksi asukkaita kehotetaan pyyhkimään pölyt sieltä pari kertaa vuodessa?

      • isännöitsijä.

        Venttiili puhdistetaan sen takia, ettei sen virtausvastus kasva liiaksi ja huoneen ilmanvaihto häiriinny.
        Venttiiliä puhdistettaessa lautasta ei pyöritetä pois paikoiltaansa, sillä usein se on lukittu mutterilla kun tasapainoitussäätö tehtiin. Koko venttiili lähtee pyöräyttämällä kauluksineen irti kanavasta, jolloin sen puhdistaminen on helppos.


    • p h

      tottakai voi säätää jos se on säädettävä.

      • MINÄ-MINULLE

        Kuinka säädät ilmanvaihtoventtiilin?

        Venttiilin pyörittäminen auki tai kiinni ei ole säätämistä. Säädettäessä tehdään paine-ero mittauksia.

        Kuinka minolla on mittalaitteet ja kiinteistön ilmavaihdon säätöpöytäkirja käytettävissään?

        Itse pyörittelemällä venttiileitä saa talon ilmanvaihdon sekaisin. Talon IV-tasapainon uudelleen säätäminen ei ole ihan halpaa. Tämä kustannus tulee sitten kaikkien maksettavaksi ja vaikuttaa vuoran korottamiseen tai yhtiövastikkeen nousemiseen.

        Säätelijät käyvät suoraan lompakollanne ja käyttävät rahojanne oman edun tavoitteluun.


    • ? ? ?

      Entäpä vanhat painovoimaiset?

    • hkijmfngklfmvnb

      kuis toimis? juuri tehty putkiremontti ja nyt wc ja suihkupuoli työntää pölyä..? putsaus 3pvän. välein - sormella kun vetää kaapin päältä niin valkoista jauhetta sormi valkosenaan- mitäs tää on ? isännöitsijä ei toimi vaik kuin yritän sanoa et .onks ainoo vaihtoehto sulkea ne kaksi venttiiliä suurella teippirullalla varmaan sais tukkoon... mut onx siin mitään järkee... ikkunatuuletusko ainut vaihtoehto ? pitäskö ne venttiilit säätää itse suurimmalle ..vai pienemmälle... ? - jotenkin ihan loppu tän asian kansa .. mitä voin tehdä?.. valokuvat otin niistä pölyistä -kivipölyä? eiks se oo vaarallisinta hengittääkkin ?- on vitsit vähissä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe